Terveiset haudan takaa

Lähettää Karo

Huomenta teille jotka vielä heräätte tähän maailmaan... Minä nukuin eilen iltapäivällä ikiuneen Kaarinassa... Minun pieni elämäni ei miellytänyt naapureita, koska olin eroahdistunut ja rakastin liikaa omistajiani,myös minä olin hiukan sairas , en olisi halunnut olla KOSKAAN YKSIN ! Sitten naapurit (joita myös rakastin )aloittivat uhkailun, tulee kirjeitä , jätetään rappuun nimettömiä viestejä yms... Että minä , Karo ,kaipaan liikaa mun väkeäni , kun itken niiden perään ja häiritsen heidän rauhaansa(siis naapurit) kärsi siitä liikaa... En koskaan jäänyt yksin muuten kuin töiden takia ja niinkuin naapurit luulee etten saisi, käydä ulkona ja sain ruokaa ja rakkautta ja kävimme koulutuksessa ... Mutta Mä EN Halunnut Olla YKsin !!! Siksi mua ei ennää ole ;(
Eli nauttikaa elämästä , olen siellä missä kipua ja kaipausta ei tunneta ,tiedän että minua jäivät kaipaamaan mun ihmiset ja ne miettii mitä nyt tehdään missä KARO on ?

22

2473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surku...

      Eikö ollut muita vaihtoehtoja?

    • tsih

      Uskon että mikä vaan koira tottuu olemaan yksin, jos se pikku hiljaa totutetaan. Itselläni on eroahdistusta poteva koira. Minuutti kerrallaan olen sitä totuttanut ja nyt (kuukauden ja muutaman satunnaisen harjoittelukerran jälkeen) voin jättää sen kotiin yksin tunniksi kerrallaan. Onnekseni voin pitää sitä töissä mukana ja sillä on myös monta hoitopaikkaa mihin voin sen viedä ja missä se viihtyy. Koira ei ole ollut minulla pennusta saakka..
      Mielestäni koiraa ei pitäisi edes ottaa jos sitä ei ole aikaa totuttaa olemaan yksin tai mahdollisuutta saada sille hoitajaa joka päiväksi. Eikä koira rakkautensa tähden itke, vaan ahdistuksen.
      Myöhäistä tässä vaiheessa on ketään syyttää, mutta ymmärrän naapureita varsin hyvin, toisin kuin omistajia.
      Ja kun nyt mietitte mitä tehdä, niin neuvoksi: älkää ainakaan uutta koiraa ottako.

    • Koira

      Ole huoletta Karo. Tulin tänne meidän taivaaseen 2005,joten olen jo asettunut. Älä pelkää vaikka olen iso ja lyttyturpa. Lupaan pitää hyvää huolta sinusta ja opettaa "talon tavoille". Olen yrittänyt ilmoittaa emännälleni, että minulla nyt on hyvä olla, mutta tiedäthän ihmisen. Heiltä puuttu vaisto.Sandra-bokseri

    • kizzafani

      Otan osaa sydämestäni Karon menettäneille.Ja toivon,että ihmiset jotka hänen kuolemansa aiheuttivat,voivat joskus antaa itselleen anteeksi,jos ymmärtävät mitä ovat tehneet.Paljon voimia,anteeksi antoa,ja siunausta sinulle...

      • vitalis!!!

        ei kun vaan vittu siunausta kun toinen on tapattanut koiraparkansa aivan turhaan!


    • voi vitalis näitä....

      1. Koiranomistajan on pidettävä huoli siitä,että koira ei häiritse naapureita haukunnalla ulvonnalla. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä,että koira on pennusta asti suunnitelmallisesti koulutettava siten että SILLE EI TULE EROAHDISTUSTA.

      2. Jos koira häiritsee naapureita haukkumalla/ulvomalla, ei se ole syy lopettaa koiraa. Silloin asiaan puututaan siten, että koira viedään esim. ongelmakoirakouluttajalle tai on monia muita konsteja, joilla koiran eroahdistuksesta johtuvaa haukunnan/ulvonnan saa lopetettua. Ilman koiran lopettamista.

      • karo!

        tuliko mieleen, että koiran kouluttaminen vie paljon aikaa? ei sitä koiraa opetettua olemaan haukkumatta kuukaudessa saatika parissa? kuka naapuri kestää tämän?


      • tuuli64

        On se nyt hyvä antaa noin virallisia neuvoja, kun toiset on JOUTUNEET luopumaan rakkaasta perheenjäsenestään. Koirakouluttajat...
        Jos koira haukkuu se on heti häiriöks, humalaiset saa mellastaa ja tupakoida miten sattuu, naapurit ei uskalla sanoa mitään.
        Oikein laadit 1. ja 2 kohdat. Ei paljon kuule auta surussa. Oletko niitä, joille koira ei saa inahtaakaan vaan heti tulee käskyjä...eikö koirakin saa nauttia elämästään ja välillä vaikka leikkiä, onko sekin epäkorrektia. Kaikki ei ole näyttelykoiria. Ja koirat ja kissat ovat viattomia eläimiä ei SUUNNITELMALLISIA KOHTEITA KUTEN ASIAN ILMAISET.


      • vähän aivoja peliin kiitos
        tuuli64 kirjoitti:

        On se nyt hyvä antaa noin virallisia neuvoja, kun toiset on JOUTUNEET luopumaan rakkaasta perheenjäsenestään. Koirakouluttajat...
        Jos koira haukkuu se on heti häiriöks, humalaiset saa mellastaa ja tupakoida miten sattuu, naapurit ei uskalla sanoa mitään.
        Oikein laadit 1. ja 2 kohdat. Ei paljon kuule auta surussa. Oletko niitä, joille koira ei saa inahtaakaan vaan heti tulee käskyjä...eikö koirakin saa nauttia elämästään ja välillä vaikka leikkiä, onko sekin epäkorrektia. Kaikki ei ole näyttelykoiria. Ja koirat ja kissat ovat viattomia eläimiä ei SUUNNITELMALLISIA KOHTEITA KUTEN ASIAN ILMAISET.

        Te muijat ette tajua näköjään sitä että tässä on nyt ollut ihan turha koiran lopetus - vain siksi että opetus ja koulutus on laiminlyöty.

        Tosi hieno ratkaisu koiran kannalta - nirri pois vaan jos tulee ongelmia.


      • vähän aivoja peliin kiitos
        tuuli64 kirjoitti:

        On se nyt hyvä antaa noin virallisia neuvoja, kun toiset on JOUTUNEET luopumaan rakkaasta perheenjäsenestään. Koirakouluttajat...
        Jos koira haukkuu se on heti häiriöks, humalaiset saa mellastaa ja tupakoida miten sattuu, naapurit ei uskalla sanoa mitään.
        Oikein laadit 1. ja 2 kohdat. Ei paljon kuule auta surussa. Oletko niitä, joille koira ei saa inahtaakaan vaan heti tulee käskyjä...eikö koirakin saa nauttia elämästään ja välillä vaikka leikkiä, onko sekin epäkorrektia. Kaikki ei ole näyttelykoiria. Ja koirat ja kissat ovat viattomia eläimiä ei SUUNNITELMALLISIA KOHTEITA KUTEN ASIAN ILMAISET.

        oletko koskaan kuullut esim. sitruunapannoista? sähköisistä haukunestohälyttimistä? eroahdistusterapiasta?

        Kyllä kuule konsteja on muitakin kuin piikille vienti. Tyhmä oli viestisi, oikein vihaksi pistää turha koiran kuolema - ja tyhmät kommentit.


      • Nimetön
        tuuli64 kirjoitti:

        On se nyt hyvä antaa noin virallisia neuvoja, kun toiset on JOUTUNEET luopumaan rakkaasta perheenjäsenestään. Koirakouluttajat...
        Jos koira haukkuu se on heti häiriöks, humalaiset saa mellastaa ja tupakoida miten sattuu, naapurit ei uskalla sanoa mitään.
        Oikein laadit 1. ja 2 kohdat. Ei paljon kuule auta surussa. Oletko niitä, joille koira ei saa inahtaakaan vaan heti tulee käskyjä...eikö koirakin saa nauttia elämästään ja välillä vaikka leikkiä, onko sekin epäkorrektia. Kaikki ei ole näyttelykoiria. Ja koirat ja kissat ovat viattomia eläimiä ei SUUNNITELMALLISIA KOHTEITA KUTEN ASIAN ILMAISET.

        Pariin kohtaan haluaisin puuttua.

        -Mitä elämästä nauttimista eroahdistuksessa on? Eikö se olekaan korkea stressitila jota koira purkaa huutamalla ja tuhoamalla huoneistoa?

        -Mitä tekemistä koiranäyttelyillä on asian kanssa? Itselläni on kaksi koiraa, toista on käytetty näyttelyissä ja se ei ole koskaan ollut häiriöksi naapureille, toinen taas on huutanut päivät ollessani töissä (josta ollaan päästy pelkän sitruunapannan avulla eroon) ja ei ole näyttelyissä käynyt - pitäisikö tästä vetää jotkut johtopäätökset?

        Jokaisella ihmisellä on oikeus hiljaisuuteen ja lepoon omassa kotonaan ja jatkuva koiran huutaminen rikkoo tätä oikeutta. Itse olen pitänyt koirallani sitruunapantaa nyt melkein 2kk ja pian kokeilen ottaa sen pois kotoa lähtiessäni. Koiran pitäisi olla oppinut "tavan" että se osaa olla hiljaa vaikka en ole kotona. Siitä on turha syyttää naapureita ilkeilystä, niinkuin aloitusviestistä sai käsityksen, jos koira heitä häiritsee.

        Kyllä, itsellänikin oli vaihtoehtona lopetus, mutta se olisi ollut se VIIMEINEN vaihtoehto. Onneksi sitä ei tarvinnut tehdä. Ja ennen kaikkea olen onnellinen siitä että uskallan poistua kotoani ilman jatkuvaa stressiä että koirani häiriköi koko naapurustoa (ihan oikeasti, en uskaltanut loppuvaiheessa edes poistua kauppareissulle.)


      • tuuli64
        vähän aivoja peliin kiitos kirjoitti:

        oletko koskaan kuullut esim. sitruunapannoista? sähköisistä haukunestohälyttimistä? eroahdistusterapiasta?

        Kyllä kuule konsteja on muitakin kuin piikille vienti. Tyhmä oli viestisi, oikein vihaksi pistää turha koiran kuolema - ja tyhmät kommentit.

        Mä en oo puolustanu piikitystä. Oma koirani oli niin sairas, että se oli pakko. Ihminen, kun ei saa olla niin itsekäs. Älä kuule mua hauku.
        Mun viesti oli ihan erilainen. Se on täynnä inhimillisyyttä, ei numeroita....

        Älä kuule laita mulle viestejä, ennen kuin tajuat
        jotain aidosti. Olet pelkkä markkinapelle.
        Sulla ei tunteet puhu, muu kuin raha....


      • ja..

        tällaisissa tilanteissa voi koiralle etsiä toisen kodin tai miettiä omaaasumis tilannettaan ennenkuin koiran edes ottaa


    • Nimetön

      tällaisia tapauksia on liikaa,miksi ihmiset ovat niin ahdasmielisiä viattomia luontokappaleita vastaa. Tuntuu todella pahalta.

    • tuuli64

      Otan osaa suruunne. Tai en vaan voi ymmärtää ihmisiä, jotka vihaavat viatonta eläintä niin paljon..Juopot ja muut saa viikonloppusin riehua.
      Normaalia. Eläinparka kun rakastaa aidosti.
      Itse hyljätyn koiran ottaneena Espanjasta. Olen panostanut elämäntilanteeni niin, ettei tartte olla paljon yksin. Mut pakko on hoitoaa velvollisuudet ja naapurit. Aina kun lähden on huono omatunto, että joudun jättään yksin. Kaupassa käyn... On niin kiinni minussa, etten ikinä ois uskonut miten uskollinen ja kiintynyt hän voi olla.
      Ei tartte naapureitten takia tehdä tollasta.
      Hävetkööt...Karo on taivaankaarisillalla, ei ole kenellekkään enää haitaksi..?
      Minun entinen koirani nimi oli sama...surin monta vuotta, kunnes adoptoin Espanjankoirista maailman ihanimman ja kaltoinkohdelluin rakkaan.
      Häntä en jätä, vaikka naapurit olisi mitä piruja...olen sen hänelle velkaa...

      Ihmiset ovat pahimpia petoja...ei kaikkki...onneksi. Voimia ja jaksamista!
      T. M ja Rimpula

      • eikös

        ns. hiljaisuus ole klo 06.00-22.00 välillä eli
        näitä helkkarin naapureita jotka valittavat koiran haukunnasta ym. on valitettavan paljon.
        Kaikista surkeimmat ovat nämä nimettömien lappujen jättäjät. Ja vielä koiran haukuntaan PÄIVISIN voi verrata pianon soiton, porakoneella paukuttelun ym. jotka kerrostalossa kuuluvat KAIKKI hyvin. Mä en ainakaan lopettaisi koiraani
        ihan edellä kerrotun Karon tapauksen mukaan.


      • ............
        eikös kirjoitti:

        ns. hiljaisuus ole klo 06.00-22.00 välillä eli
        näitä helkkarin naapureita jotka valittavat koiran haukunnasta ym. on valitettavan paljon.
        Kaikista surkeimmat ovat nämä nimettömien lappujen jättäjät. Ja vielä koiran haukuntaan PÄIVISIN voi verrata pianon soiton, porakoneella paukuttelun ym. jotka kerrostalossa kuuluvat KAIKKI hyvin. Mä en ainakaan lopettaisi koiraani
        ihan edellä kerrotun Karon tapauksen mukaan.

        Onhan se ikävää että naapurit koirastanne valittavat, mutta tosiasia on että kerrostaloissa täytyy sopeutua säätnöihin. Ymmärrän että naapureita ärsyttää, jos koira haukkuu lähes taukoamatta työpäivänkin ajan (n.8h työmatkat). Jos ei naapureita, pitää muuttaa maalle, siellä koira saa haukkua niin paljon kuin haluaa.

        Lopettaminen on kuitenkin vasta VIIMEINEN MAHDOLLISUUS. Eroahdistus on mahdollista hoittaa pois, jos omistajan välittävät edes sen verran koirastaan että ovat valmiita käymään eroahdistusterapiassa koiran kanssa tai ottamaan vastaan neuvoja kohtalotovereilta sekä ammattilaisilta ja harjoittelemalan kärsivällisesti. Mutta voi Karo parkaa, kun omistajat eivät edes sen vertaa välittäneet että olisivat viitsineet yrittää, vaan laittoivat paran heti piikille.

        TOSI RAKKAUS PUNNITAAN VASTA SIINÄ VAIHEESSA KUN TULEE ONGELMIA, NE JOTKA VÄLITTÄVÄT OVAT VALMIITA YRITTÄMÄÄN KAIKKENSA ENNEN LOPULLISTA PIIKKIÄ!!!


      • tiedät????
        ............ kirjoitti:

        Onhan se ikävää että naapurit koirastanne valittavat, mutta tosiasia on että kerrostaloissa täytyy sopeutua säätnöihin. Ymmärrän että naapureita ärsyttää, jos koira haukkuu lähes taukoamatta työpäivänkin ajan (n.8h työmatkat). Jos ei naapureita, pitää muuttaa maalle, siellä koira saa haukkua niin paljon kuin haluaa.

        Lopettaminen on kuitenkin vasta VIIMEINEN MAHDOLLISUUS. Eroahdistus on mahdollista hoittaa pois, jos omistajan välittävät edes sen verran koirastaan että ovat valmiita käymään eroahdistusterapiassa koiran kanssa tai ottamaan vastaan neuvoja kohtalotovereilta sekä ammattilaisilta ja harjoittelemalan kärsivällisesti. Mutta voi Karo parkaa, kun omistajat eivät edes sen vertaa välittäneet että olisivat viitsineet yrittää, vaan laittoivat paran heti piikille.

        TOSI RAKKAUS PUNNITAAN VASTA SIINÄ VAIHEESSA KUN TULEE ONGELMIA, NE JOTKA VÄLITTÄVÄT OVAT VALMIITA YRITTÄMÄÄN KAIKKENSA ENNEN LOPULLISTA PIIKKIÄ!!!

        Luuletko että Karo heti ensimäiseksi vietiin
        piikille?
        Kuka sellaista on sulle kertonut ?
        Kaikille koirille ei toimi terapia, sitruunapanta
        tai koulutus?

        PIIKKI !!!!

        Viimeinen vaihtoehto se on , kirjaimellisesti!

        Kiitos ajatuksistanne.


    • deLumiSade

      kirjoitus ja vie se taloyhtiösi ilmoitustaululle.Lukekoot siitä sitten jokainen,jota asia koskettaa.Ja tämä ei tarkoita sitä ettenkö olisi Sinun puolellasi:)

    • koiransa menettäneelle

      on todella raskasta luopua rakkaastaan :( Karoa vastassa taivaassa on ihana sileäkarvainen noutajamme Retu, vanhempieni edesmennyt saksanpaimenkoira Jatta, ex-koirani sekarotuinen Hani sekä lapsuuteni ajokoirat Miia ja Söpö.

      sääli, etteivät naapurisi tulleet juttelemaan kanssasi, vaan typerillä lappusillaan ilmoitustaululla lietsoivat asiatonta toimintaansa.

      meille tuli koira pari vuotta sitten. kerroimme naapureille, että nyt meillä on pentu, ja opetamme sitä olemaan yksin. ensin lyhyitä aikoja (vaikkapa roskien vienti ulos), sitten pidempiä aikoja. kerroimme, että jos poissaollessamme koira haukkuu tai ulvoo, tulkaa kertomaan suoraan meille, koska se on aina parempi kuin se, että saa tietoa jostain isännöitsijältä.

      muuten meni hyvin, mutta jos rappukäytävässä kulki posteljooni tai siivooja kolisteli ovemme takana, alkoi haukuminen. huomasimme sen itse ja naapurimme vahvistivat asian.

      haimme eläinkaupasta sitrunapannan ja se auttoi meillä. vaikka se maksoi hurjan paljon (129€ tarj., norm. 149€) se maksoi vaivan. nyt menee hienosti ja naapurit ovat kertoneet, ettei haukkua kuulu enää ollenkaan.

    • pilvienpäällä

      hei karo....täällä ollaan samassa ihanassa lämpimässä paikassa!!!
      täällä ei kukaan valita vaikka haukutaisiin kuinka!!
      kuten huomaat meitä on täällä paljo...eri-ikäisiä näköisiä ja kokoisia!!

      näet rakkaasi kun kurkkaat taika luustasi...siellä ne sinua kaipaavat...voi lohduttaa heitä lähettämällä vaikka pienen linnun ikkunalle sinusta muistuttamaan....kun lintu on ikkunan takana ja omistajasi sen näkevät nousee heille mieleen lämmin muisto sinusta ja antamastasi rakkaudesta!!

      löydät ystäviä täältä varmasti....
      sinä tulit yksin....minua täällä jo odotti minulle rakkain kaikista!!
      meidän pois nukkunut carola kultsi...minä olen siis suuri ja komeaksi sanottu saku uros!!

      tule lähemmäs ei täällä tarvitse pelätä!!!

      ei täällä tarvitse olla hiljaa hauku ja ulvo niin paljon kuin sydämmestäsi tahdot!!!!!!!! =)

      kosketa ja tutki kaikkea mikä sinua pieni ystäväni kiinnostaa!!!!

      ole aivan kuin haluat se on tämän paikan tarkoitus!!!!!

      ystäväsi täältä ylhäältä!!



      omistajalle: lämmin osanotto!!!!

      voimia ja jaksamista tarvitset sitä nyt todella!! *lämmin halaus*

    • Little Miss Sunshine

      Tulitteko ajatelleeksi Karolle uutta kotia esim. maalta? Minä en lähtisi viemään piikille käytöshäiriöistä koiraa, ellei se olisi agressiivinen. Lievempiin käyttäytymisongelmiin löytyy AINA muita vaihtoehtoja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe