Kun uses lauseeseen lisää math,StrUtils -unitit niin voi käyttää IfThen-funktiota. Mikä on tämän funktion käyttötarkoitus?
IfThen -funktion käyttö
7
439
Vastaukset
- ...
max:=IfThen(a>b,a,b);
on sama kuin
If a>b Then Max:=a Else max:=b;- Ei hitsi?
Tämä oli uutta mulle? Vaikka olen koodaillut Delphillä jo vuodesta 1996. Ikinä ei voi tietää kaikkea :D
- TesTeRi
Tee uusi sovellus
Laita ensin tyhjälle Form:lle (Form1)
- kaksi Edit-komponenttia (Edit1 ja Edit2)
- Label-komponentti (Label1)
- Button-komponentti (Button1)
Tee Form:lle OnCreate tapahtuma. Täydennä sen "runkoa"
niin että se näyttää tältä
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Edit1.Text := IntToStr(100);
Edit2.Text := IntToStr(200);
end;
Tee Button:lle (Button1) vastaavasti OnClick-tapahtuma.
Täydennä sitä että se näyttää tältä
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var a,b:integer;
begin
a := StrToInt(Edit1.Text);
b := StrToInt(Edit2.Text);
Label1.Caption :='Luvut ovat ' IfThen(a=b,'yhtäsuuria','erisuuria');
end;
Lisää uses-lauseen myös StrUtils, Math jonon jatkoksi samanlailla pilkulla erotettunakuin muutkin. Uses-lause löytyy koodin alkuosasta. - niinkö teilläkin
Täytyy olla provo, mut siitä huolimatta kielen perusrakenteet eivät ole funktioita.
- ...
Delphin IfThen taitaa olla funktio
IfThen(f>0,1/f,0) ilmoittanee nollalla jakovirheestä,
mutta javan vastaava ei ilmoita
(f>0 ? 1/f:0) - Tiellä kulkija
... kirjoitti:
Delphin IfThen taitaa olla funktio
IfThen(f>0,1/f,0) ilmoittanee nollalla jakovirheestä,
mutta javan vastaava ei ilmoita
(f>0 ? 1/f:0)On ihan hyvä huomioda tuollaiset seikat.
Millä Pascal-versiolla testatsit tuon toimivuutta?
Muista että eri kielet on toteutettu vähän eritavalla! - ...
Tiellä kulkija kirjoitti:
On ihan hyvä huomioda tuollaiset seikat.
Millä Pascal-versiolla testatsit tuon toimivuutta?
Muista että eri kielet on toteutettu vähän eritavalla!Pascalia en kokeillut ollenkaan, javan testasin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1452549
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541649Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331623Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1461344- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131170Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2721147- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22904Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889