Hetki onnea...

Mysteriet

Jospa olisi hetki aikaa
nauttia kaikesta
mitä on

Yksinkertainen onni

Vain pieni hetki
mikä tarvitaan
ravinnoksi

Kuin perunamuusi
kuuma ja kullankeltainen
paistettu silakka
nokare puolukkahilloa
uunituore leipä
sulavoita

Se hetki aikaa
mikä tarvitaan

Kun kahvikupista nouseva tuoksu
leijailee
tavoittaa
yhtyy piipputupakan aromiin

Se pieni hetki
aikaa

Siinä se on

25

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa2006

      ...ei tarvita kuin pieni hetki aikaa...

      Runosi on upea osoitus ja ylistys arjen pienille hetkille, josta löytyy se onnellisuus.

      Kiitos Mys taidokkaasta runosta. Minä pidin.

      • Mysteriet

        Täällä metänkorvessa sen huomaa ja kuulee ajanrattaan kulunkin...

        Onnea se on!

        Niin kuin viestisikin, josta sydämelläni kiitän!


    • *MURUKULTA*

      Nuuuuhh...mmmm..:))) Namm! Kylläpä kyllä mielikuvalla pläjäytit!
      Murukulta on oikein opetellut moisen taidon, pysähtyä ja nauttia pienistä asioista.

      Ne vähentää aina yhden kiven reestä pois! :)

      Pieniä onnenhetkiä on jo vasussa aikasta paljon ja nyt sinä toit taas yhden lisää. Runo-tuokion ihanilla mielikuvilla!
      Tästä on hyvä taas jatkaa. Mukvaa pvää.ja viik.lop. Mys! :)

      • Mysteriet

        Sama juttu - olen myös opetellut sitä ja ikä on ollut hyvä opettaja =)

        Kiitos onnenhetkestä ja Sinulle toivon sitä samaa!


    • lindalinda1

      kuin piänist asioist se onni voiki muorustua,
      kullankeltasest muussist ja silakast - nam.

      Makoisa runo Mys,
      niin kotosen ihana ja lämmin.
      Ja toi piipputupakan aromi, siitä tulee ihan
      ukki-vainaa mieleen minulle.

      Tämä pieni hetki runosi äärellä,
      tästä jäi hyvä mieli.

      • Mysteriet

        Sinä olet koko nainen yksi onnenhetki minulle - sellainen jonka soisin kestävän kauan!

        Kiitos!!


    • tiiger-66

      Kiva tempo tässä,,,
      ,,,,,ja maku,,ki,,
      ,,ja se on siinä
      ,,,,,,
      "taitava paketti"
      ,,,,,,
      ,,,kokonaisuudessaan,,,
      ,,,,,,,,
      ,,sitä ossaa jo arvostaa
      niitä pienii hetkii~~ :))

      • Mysteriet

        Sie ihanuus ite!

        Luulen että olemme jo niin isoja että osaamme tosiaan arvostaa niitä kaikkeist pienimpiä onnenhetkiä yli muun =)

        Minä ainakin osaan arvostaa viestiäsi ja kissantassun kosketusta - joista nöyrin kiitokseni!


    • Niin pieni ja lyhyt hetki elämässä,
      ettemme aina edes tahdo huomata
      sitä... ja me vain etsimme...
      emmekä näe sitä...
      mitä me oikein halutaan - Kun Onni
      On Tässä ja Nyt !

      Onni olet Sinä ja me kaikki
      yhdessä - ymmärrämmekö ?

      • Mysteriet

        Toisinaan on onnellinen ilman mitään järkevää syytä... hyrisee vain hyvää mieltä ja oloa =)
        Toisinaan taas pitää luetella mielessään jokainen asia mitä onni syntyisi että voisi sen tavoittaa...

        Sellainen tekovirhe meihin ihmisiin on aikojen kuluessa jäänyt =)

        Kiitos Dolan!


      • Mysteriet kirjoitti:

        Toisinaan on onnellinen ilman mitään järkevää syytä... hyrisee vain hyvää mieltä ja oloa =)
        Toisinaan taas pitää luetella mielessään jokainen asia mitä onni syntyisi että voisi sen tavoittaa...

        Sellainen tekovirhe meihin ihmisiin on aikojen kuluessa jäänyt =)

        Kiitos Dolan!

        Se tuntuu oikein mukavalta tuo
        tunne josta mainitsit...aplodeja.
        Tuo toinen,joka myös on aplodien
        arvoinen toteamus...tälläistä se
        on ihmisen mieli kaikkinensa.

        Voi jos Luoja tuon virheen olisi
        jättänyt meistä pois,mutta ...
        jatka Sinä.

        Kiitos Sinulle !


      • Mysteriet
        dolan kirjoitti:

        Se tuntuu oikein mukavalta tuo
        tunne josta mainitsit...aplodeja.
        Tuo toinen,joka myös on aplodien
        arvoinen toteamus...tälläistä se
        on ihmisen mieli kaikkinensa.

        Voi jos Luoja tuon virheen olisi
        jättänyt meistä pois,mutta ...
        jatka Sinä.

        Kiitos Sinulle !

        Luulen että se jäi meihin tarkoituksella =)

        Pakottaa joskus arvioimaan tätä elämää - laskemaan plussia ja miinuksia -
        se on jollaintapaa hyvin tervehdyttävä kokemus sekin, pitää huolen ettemme ajattelisi elämää itsestäänselvyytenä!

        Tänään minä olen ylettömän onnellinen - aamukävelyllä pienen puron varrella näin peuran, löysin kanttarelleja, jotka tosin olivat jo vettyneitä, mutta kauniita yhtä kaikki =)
        Se puro jo yksistään saa minut hyvälle mielelle, kirkas vesi ja solina - sen varrella näen satuja!

        Kiitos!


      • Mysteriet kirjoitti:

        Luulen että se jäi meihin tarkoituksella =)

        Pakottaa joskus arvioimaan tätä elämää - laskemaan plussia ja miinuksia -
        se on jollaintapaa hyvin tervehdyttävä kokemus sekin, pitää huolen ettemme ajattelisi elämää itsestäänselvyytenä!

        Tänään minä olen ylettömän onnellinen - aamukävelyllä pienen puron varrella näin peuran, löysin kanttarelleja, jotka tosin olivat jo vettyneitä, mutta kauniita yhtä kaikki =)
        Se puro jo yksistään saa minut hyvälle mielelle, kirkas vesi ja solina - sen varrella näen satuja!

        Kiitos!

        Näin se on nähtävä ja tahtoon
        alistua...opetukseksi.
        Niin mikään ei ole itsestään
        selvää,sillä monetkin seikat
        ovat hyvinkin pienen säikeen
        varassa...kun kohdalle osuu,
        silloin sen todella itselleen
        tiedostaa.

        Kauniisti on aamusi lähtenyt
        käyntiin ja ehkä useinkin aivan
        pieniltä tuntuvat asiat,voivat
        saada suurenkin merkityksen
        - kun vain osaa ja pystyy
        ne vastaanottamaan.

        Luulen tietäväni lähiympäristösi
        kauneuden kun luon siitä itselleni
        kuvaa...ja Sinä kuulut myös siihen
        kauneuteen - siitä : Kokonaisuus.
        Sillä lähiympäristö on Kotimme !


    • laudi**

      Kirjoitit kahvista...:))))..
      ja silloin minä olen kyllä paikalla..
      Tämä runosi. Hyvä ja sulava paketti :)
      ..siinä se on!
      Ja kyllä. Siihen ei tarvita kuin pieni hetki :)

      *mukavaa iltaa Ystäväni*
      :)

      • Mysteriet

        Vai kolotti Sinulla kahvihammasta... no olehan hyvä, keitin juuri --> (_)3 on pannukahvia muuten =)

        Hyvää huomenta tunturintyttö-ystäväni ja kiitos kommentistasi!


    • iivee

      on niin merkillinen juttu...Kun ei sitä ole eikä tule yhtään enempää, vaikka kuinka kiirehtisi.
      Kun vaan osaisi ajatella noin, sinun laillasi, kuten runossasi kuvaat... Jospa olisi hetki aikaa ajatella, että se pieni hetki oli, ja meni, se ei tule takaisin. Ne pienet onnen hetket, ne eivät tule takaisin.

      • Mysteriet

        ...ja kun sitä aikaa oikein alkaa miettimään, huomaa tulevansa ihan kaheliksi =)

        Jotenkin olen taipuvainen ajattelemaan että vaikka ne hetket eivät koskaan palaa, niistä kuitenkin jää sellainen muisto joka ei koskaan voi sammua....
        On kuin laahaisi mukanaan kokonaista elettyä elämää =)
        Onneksi muistot ovat kuitenkin kevyitä - suurimmaksi osaksi!

        Kiitos iivee!


    • yönkukkuja

      on lukea runojasi !

      • Mysteriet

        Toivotan Sinulle siis ihania unia ja kiitän kauniista viestistäsi!


    • ikävä kyllä

      ystävää.sano jos haluat.

      • Mysteriet

        Ystävät ovat rikkaus!


    • Sitä aikaa siihen tielle
      siroteltu noita "Hetki onnea"
      Sokeutta
      emme nää sitä pientä,
      missä aidoin "onni" on tiellä.

      Mysteriet.
      "Yksinkertanen onni"
      sen murusen läheisyys läsnä.

      Ajatuksen tietä syvin miettein
      runos herätti, kiitos.
      Hyvää herännyttä päivää tätä.Liisa

      • Mysteriet

        Tuo uusi nimimerkki muuten sopii Sinulle - oikein hieno!

        Kyllä, joskus sitä on sokea... kaikki ne hienot hetket - eikä näe!!!
        Mutta ne jäävät muistoiksi ja sillätavoin ne voi elää aina uudelleen =)

        Liisa, kiitokseni kera toivotan ihanaista päivää Sinulle!


    • tee.

      Hyvin kuvattu asian ydin. Onni on pienissä hetkissä, useimmiten myös pienissä asioissa.
      Suuren onnen tavoittelija tuskin koskaan löytää kyllin suurta.

      • Mysteriet

        Minä taidan kuulua niihin ihmisiin joille onni esittäytyy mm. ruokana - sellainen juurikeitetty kullankeltainen peruna haarukanpäässä, maukas kastike, onnistunut leivitys silakoissa - sellaista mielihyvää on mukava tarjota perheellekin - kumma ettemme tämän paksumpia ole *nauraa*

        Tämäkin on onnea johon omalta osaltasi vaikutat hirmuisesti - minä Kiitän Sinua siitä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe