Espoon Olarin kirppis - kuka varastaa vai mitä?

hammerman

Laitoin tavaraa myyntiin Espoon Olarin itsepalvelukirppikselle. Tyhjennettyäni myyntipaikan ja tultuani kotiin huomasin, että yli kymmenen artikkelia oli hävinnyt myyntipaikalta mutta en saanut niistä rahaa.

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kirppiksestä. Varastavatko asiakkaat tavarat vai pimittääkö liikkeenpitäjä rahat? Vai onko asiakkaat dumpanneet tavarat jonnekin kaupan sisällä?

34

8092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • slammm

      kaikista hyllykirppiksistä varastetaan, ihan kaikenlaista ja kaiken hintaista. Varkaina voi olla ihan tavallisen ja fiksun oloinen henkilö. Kokemusta on, siis minulta on varastettu, pari kertaa olen jopa nähnyt ja keskusteluja olen käynyt "tietäjien" kanssa.

    • kirputtelijatar

      ...kaikilla kirppareilla.
      Ja myös niin käy,että hintalaput irtoaa ja tavarat kulkeutuu toisille pöydille.
      Monet kanniskelevat kamoja jonkin aikaa ja sitten eivät ostakkaan ja jättävät minne sattuu...

    • kirppiskävijä

      Olen itsepalvelukirppiksillä käydessä huomannut, että sama tavara on voinut viikon kuluessa vaihtaa päytää (pöytänumeroa) ja hintaa. Olen useamman kerran törmänny tähän ilmiöön. Eli ei pelkästään ostajat vaan myös muut myyjät varastavat tavaroita. Hälyttimetkään eivät luonnollisesti haittaa myyjien varasteluintoa...

      • lähtee!

        Ilmeisesti sitten kirpparipaikkojen tarjoajat osaavat laskuttaa vuokraa noista pöydistä, mutta eivät ole vastuussa heidän valvottavakseen jätetyistä tavaroista? Mitä järkeä koko touhussa, ei varmasti säily omaisuus pääkaupungin kirppiksillä, jos ei ole itse vahtimassa. Sen verran "monipuolinen" väestörakenne täältä löytyy ja porukkaa, jolle omaisuuden turmeleminen tai varastaminen on jokapäiväistä leipää.


      • ***
        lähtee! kirjoitti:

        Ilmeisesti sitten kirpparipaikkojen tarjoajat osaavat laskuttaa vuokraa noista pöydistä, mutta eivät ole vastuussa heidän valvottavakseen jätetyistä tavaroista? Mitä järkeä koko touhussa, ei varmasti säily omaisuus pääkaupungin kirppiksillä, jos ei ole itse vahtimassa. Sen verran "monipuolinen" väestörakenne täältä löytyy ja porukkaa, jolle omaisuuden turmeleminen tai varastaminen on jokapäiväistä leipää.

        En ole itsepalvelukirppiksellä myynyt mutta harkinnassa on. Harmillista varastelu, mutta siihen kai varauduttava että 10 % vähintään on hävikkiä, niin ei siten ala harmittaa? Ehkäpä se on se hinta siitä omasta ajansäästöstä ja siitä, että saa itselleen vähän tilaa elää, kun myy ylimääräisen roinan.


    • Saara

      Minulla on juuri kahden viikon vuokra-aika Olarissa ja kauppa on käynyt ihan kivasti, varsinkin kirjat ja lelut. Olen kyllä huomannut, että minun rekkiini ja hyllyyni kulkeutuu muiden tavaroita, joita olen yrittänyt palauttaa takaisin oikeille paikoille. Kaikki hävinneet tavarat eivät siis välttämättä ole varastettuja. Minulta ei ole ainakaan mitään arvokasta hävinnyt.

      • Kale 24

        Paikasta ikävät kokemukset, kauppa käynyt huonosti ja tavaroita hävinnyt hälyttimistä huolimatta


    • S

      (= ÄLÄ IKINÄ OTA PÖYTÄÄ SIELT..MULLA OLI JA RIITTI ..EN KYLLÄ IHMETTELE JOS ROINAT HÄVII ...PITÄJÄT KUN OVAT ROKAREITA ! AJETAA PIHALLE ENNEN VUOKRAAJAN PÄÄTTYMISTÄ JOS EI ANNA HEILLE PILKKAHINNALLA ARVO TAVARAA...OLARIN KIRPPIS POIKOTTIIN xD KYL SIEL VARASTETAAN JATKUVASTI..

      • Kirppisharrastaja

        Hei. Minulla on ollut viime vuonna kerran pöytä vuokrattuna Olarin kirppiksellä, ja mitään ei varastettu eikä tavaroita hävinnyt yhtään. Voittoa myynnistä ei kyllä kovin paljoa tullut (verrattuna esim. Helsingin Valtterin kirppikseen), mutta ei minulla ollut mitään valittamista Olarin kirppisellä asioinnin suhteen.

        Käyn siellä muutenkin silloin tällöin kiertelemässä ja ostelemassa. Minusta se on itsepalvelukirppikseksi ihan siisti paikka. Kaikilla kirppiksillähän joitain yksittäisiä tavaroita siirtyy pöydästä toiseen, se on varmaan osin ihan inhimillistä asiakkaiden osalta. En kuitenkaan näe Olarin kirppistä tässä asiassa huonompana kuin muitakaan. Nyt olen juuri vuokrannut taas sieltä pöytäpaikan.


      • ei enää pöytää..
        Kirppisharrastaja kirjoitti:

        Hei. Minulla on ollut viime vuonna kerran pöytä vuokrattuna Olarin kirppiksellä, ja mitään ei varastettu eikä tavaroita hävinnyt yhtään. Voittoa myynnistä ei kyllä kovin paljoa tullut (verrattuna esim. Helsingin Valtterin kirppikseen), mutta ei minulla ollut mitään valittamista Olarin kirppisellä asioinnin suhteen.

        Käyn siellä muutenkin silloin tällöin kiertelemässä ja ostelemassa. Minusta se on itsepalvelukirppikseksi ihan siisti paikka. Kaikilla kirppiksillähän joitain yksittäisiä tavaroita siirtyy pöydästä toiseen, se on varmaan osin ihan inhimillistä asiakkaiden osalta. En kuitenkaan näe Olarin kirppistä tässä asiassa huonompana kuin muitakaan. Nyt olen juuri vuokrannut taas sieltä pöytäpaikan.

        Itselläni oli myös tuolla pöytä. Ihmiset siellä repivät vaatteet rekeistä ja tiputtelevat tavaroita lattialle. Minunkin tavaroita löytyi mistä milloinkin. Jos vaatteita oli sovitettu ne oli vain viskattu yhtenä myttynä hyllyyn ja hyllyt oli aina myllätty aivan ylös alaisin.


    • ww

      Minulla on pöytä siellä parhaillaan. Huomasin heti ensimmäisen päivän jälkee, että tavaraa häviää ja hintalaput on REVITTY irti tuotteista. Lisäksi tavaroitani on rikottu siellä. Vaikken kirppikselle mitään arvokasta viekään, mielestäni niitä pitäisi silti kunnioittaa. Lisäksi pöytiä myllätään apinanraivolla. Pari tuntia kun on poissa pöydän vierestä, pöytä näyttää jo hävityksen kauhistukselta.
      Otin kerralla kaksi viikkoa, koska tavaraa on tosiaan melko reilusti. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että tyhjennän pöytäni jo ensimmäisen viikon jälkeen.
      Aiemmin olen vienyt tavaraa itsepalvelupaikkoihin vain Porissa, missä pöydät pysyivät todella siisteinä eikä mitään hävinnyt tai rikkoutunut. Mutta eipä tarvitse enää viedä Olariin...

    • HYVIÄ KOKEMUKSIA :)

      HYVÄT KOKEMUKSET PAIKASTA! ITSE LAITAN HINTALAPUT NIIN, ETTÄ NÄKYVÄT JA PYSYVÄT. PÖYTÄÄ TULEE MYÖS "HUOLTAA"! JOS TAVARA SIKIN SOKIN PÖYDILLÄ, TOKI NIITÄ HÄVIÄÄ. ITSELLÄNI OLI TOSI HYVÄ MYYNTI JA PALVELU PELAS. PÖYDÄN HINTAKIN OLI KOHTUULLINEN. VARKAITA TOKI ON JOKA PAIKASSA, JOPA WC-PAPERIT KELPAAVAT, YLEISISTÄ TILOISTA. EI KIRPPUTORIN PITÄJÄT SILLE VOI ENEMPIÄ, KUIN KAUPAN KASSATKAAN!

    • opiskelijaaaaa

      Minulla on ollut muutaman kerran kyseisessä paikassa pöytä vuokralla ja joka ikinen kerta jotain on varastettu! Minulla oli viime viikolla siellä tavaraa myynnissä ja kävin joka päivä jopa kaksi kertaa tarkistamassa pöytää ja pidin kirjaa mitä on mennyt... vaatteita tosiaan ilmestyi toisten pöydästä ja eräs koruni oli rikottu ja jätetty vaan pöydälle. inhottavinta oli huomata että hintojani oli muuteltu!!! olen siitä aika raivona... myyn muutenkin tavaroita edullisesti ja toivon että tuotteistani maksetaan pyydetty hinta tai jätetään ostamatta!

    • soo saad

      multa ei ole pöllitty kertaakaan ja ollut merkkitavaraakin eikä rikottu..ikävää että on sattunut tollasta..=/ no pöytä sekoitettii vähän väliä..kandee lappuun kirjottaa mikä tuote väri yms..yks laukku pöytä sellanen et jos jollain muulla laukkuja myynnissä niin katsoo läpi sen 2kertaa nähnyt omat laukut siellä piilossa..mulla oli tossa viikon verran pöytä..

      • kirpparifani

        Ei ole reilua vääntää legendaa kirpparinpitäjistä, toi syyttely on jo herjaamista. Jos viet kirpparille myyntiin paikasta kuin paikasta varastetaan tavaraa. Kysykääpä paikalliselta marketkauppiaalta paljonko on kaupan hävikki ja sanokaa sille että itte varastat. Itselläni on ollut myynnissä sekä itsepalvelukirppareilla sekä olen myös itse myynyt kirppareilla ja tavaraa aina silloin tällöin häviää vaikka seisot siinä vieressä.

        Ihan vaan vinkkinä rikollisuus on suorastaan uusi elinkeinomuoto nykyisin, kumma miten se opitaankin niin hyvin ilman mitään koulutusta.

        Kaikki tuhmat, kiukuttelevat asiakkaat laittakaa arvokas omaisuutenne vaikka huutonettin myyntiin, suositteluni.


    • Tiinalee

      Minulla on ollut pöytä vuokralla muutamia viikon jaksoja tämän ja viime vuoden aikana. Kauppa on käynyt aivan hyvin. Tavaroita kantautuu toisten pöytiin, mutta mitään ei ole varastettu. Käytän aina hälyttimiä arvokkaammissa tavaroissa. Voin suositella Olarin kirpparia.

      • varkaita lellitään

        Oletteko nähneet yhtään kirpputorin pitäjän katselevan onko liikkeessä varkaita? Eikä ole myöskään kameroita, mitäpä se auttaisikaan kun kukaan ei niitä katso.


    • olarizx

      on siellä kamerat! ja kyllä oon useesti pitäjän kiertelevän siellä!..laittakaa kalliimpiin hälyt!se auttaa!multa ei ole kertaakaan viety!olen käynyt alusta asti olarin kirp aina löytöjä tulee tehtyä :)

    • ei tänne

      Vuokrasin pöydän kahdeksi viikoksi.Myyntiä oli mukavasti, mutta VARKAITAKIN!
      Kolme kaunista tytön mekkoa vietiin eli joku tyttö juhlii nyt VARASTETULLA mekolla.
      Enää en täältä pöytää vuokraa.

      • ei tänne

        lisään vielä tähän että MUUTAKIN ON VARASTETTU, kun nyt katsoin vielä laput läpi.


    • Sinitta

      Olariin menossa jo 5.ttä kertaa, varmaan joka kerta jotain ehkä hävinnyt mutta itselläni ei ole ollut tarkkaa listausta niin en osaa sanoa hävikin laajuudesta.
      Itsepalvelukirppikselle ei kannata viedä mitään arvokkaampaa vaan
      myydä torilla tai huutiksessa. Samoin joka kerta pitää kiertää kaikki pöydät, poimia omat tuotteensa ja palauttaa omalla pöydälle olevat muiden tuotteet oikealle pöydälle :( Hälyttimiä myydään 0,20 e/kpl, niitä olen joihinkin tavaroihin ottanut, eikä ne ainakaan ole hävinnyt. Kaiken kaikkiaan ihan ok paikka mutta kyllä pitäjät voisivat vähän panostaa siisteyteen ja ehkä seuraamaan vähän tarkemmin asiakkaiden touhuja.

    • suivaantunut

      Omistaja Olarin kirppiksellä on suurin varas. Ottaa kyllä asiakkaalta maksun, mutta heittää hintalapun suoraan roskikseen.
      Näin ei ole hyllynvuokraajalle mitään tilitettävää.
      Kyttäsin tilanteita ja otin mm. kännykameralla kuvan. Kuvan laadun vuoksi sillä ei ollut poliisin mukaan riittävää todistusarvoa.
      Sain kuiten opastusta miten toimin seuraavalla kerralla.

      • hmmmmm

        Pyhpah heittää, laittaa aina sellaiseen paperiin kiinni, ja tilityksen yhteydessä saa laput takaisin.


    • koralli35

      Olen sama mieltä että omistaja on suurin varas. kuten edellinen kirjoittaja näin miten mies heitti hintalappuja roskiin. sinne meni asiakkaan tilitykset. lisäksi halveksii naisia.
      siivoisivat edes kerran vuodessa sottaisen firmansa

    • Vakimyyjä

      Minulla oli taas pöytä Olarin kirppikselle viikon ajan. Sekalaista tavaraa oli melko vähän, mutta hyvin meni kaupaksi, jopa vaatteet. Tulos oli yllättävän hyvä, ottaen huomioon tavaroiden vähäinen valikoima. Kirppis on melko siisti ja valoisa ja henkilökunta on ystävällistä. Asiakkaita liikkuu paljon. Koskaan ei ole varastettu mitään ja rahasumma täsmää, koskaan ei ole ollut virheitä. Ainoa haitta, että vieraita tavaroita kulkeutuu omalle pöydälle, mutta pöytää on syytä käydä järjestämässä melko usein. Hyvä kirppis!

    • Myyjä

      Myin tavaraa nyt viikon ja oli oikeinkin positiivinen kokemus. Tavarat pysyivät paikallaan, hylly siistinä ja sain rahat oikein tilitettynä, joten ei mitään moitittavaa. Menen varmasti uudestaankin.

    • Kk4Kku

      Varmasti rehellinen pitäjä turhaa mustamaalausta ! Hyvin kauppa käy jos hinnat ok

    • onko_yllätys

      just joo, palaneita kattiloita ja sulaneita Sarvis-mukeja saakin varastaa. Jos teillä jotain jonkun arvoista kamaa on myytävänä laittakaa nettiin, loput armotta roskiin tai ilmaiseksi jakoon jonnekin.

      Kirpputorit on sellaisia tyyssijoita jossa juntti rahvas, mielipuoli avohoitotapaus, sekakäyttönarkki ja ulkomaalainen möllö viihtyy ostajana ja myyjänä ja sekaisin kumpaakin, tuleeko yllätyksenä että jotain pöllitään tämmöisessä väestön otannassa? Sitten on niitä jotka käyvät vain kääntelemässä kahvikuppeja tai muistelemassa mitä oli joskus maalla tai mummolassa niin kuin jossain ilmaisessa museossa. Varmaan on ostohatut tiukasti päässä näistä kaikilla, ellet sitten länkytä ja väännä ihan tosissasi jotain lopulta 20 sentin kauppaa. Kyse ei ole enää sosiaalisesta harrastuksesta vaan lähinnä ulkoistetusta terapoinnista. Arvostakaa itseänne ja aikaanne vähän ellette lukeudu noihin edellä mainittuihin.

    • hiton_hullunmylly

      ulkomaisten möllien ja hursti-maijojen kasvattamatta jääneet kakarat unohtui mainita. Siis puhun kakaroista jotka kohta kai ajavat sisällä polkupyörällä, silminnähden liki heitteille jätettyinä ja kaikki lelut ovat vapaata riistaa uusiin leikkeihin , eli näpellettäväksi ja ratkutettavaksi. Kyllä tämä onnistuu suomalaisiltakin vanhemmilta jotka vissiin tuovat lapsensa "hoitoon". Jollei mitään näistä oikeasti ole kohdannut pääkaupunkialueen kirppareilla niin on jollain lailla huumattu tai muutoin vaarallinen, tai sitten lukeutuu samaan joukkoon jolloin asiassa ei voikaan nähdä mitään tavatonta.

    • Eiköhän näissä itsepalvelukirpputoreissa ole se sama ongelma kuin tien varteen jätetyssä astiassa, missä on lappu, että "vie pois jos haluat".

      Viikon kuluttua kukaan ei ole astiaan koskenutkaan, mutta sen ympärille on kertynyt kuormalavoittain jätettä, koska ihmiset ajattelevat, että tässä on kierrätyspiste.

      Pahimmassa tapauksessa itsepalvelukirppiksillä varastetaan pöydästä kaikki vähänkin myyntikelpoinen ja tilalle tuodaan roskaa muilta pöydiltä. Näiden roskien poistamisesta pöydän vuokraaja on tietenkin vastuussa.

    • Kks

      Lopetti :( rehellisempää kirpparia saa etsiä !! Aukaiseeko muualla enää?

    • Anonyymi

      Näköään vieläkin varastetaan kirppiksiltä. Tässä on eräs Olarin kirppis. Lähti mekko ja suojapuku. Arvoltaan yhteensä kirpishinnoin noin 30e.Eihän tähän kukaan kuole mutta jää paha mieli kun käytetään hyväksi. Tunnistan tavarat jos tulevat myyntiin. Täällä sanotaan että narkkarit syrjäytyneet tuellaelävät tai ihan tavalliset veronmaksajaäiditkin voi varastaa. Nirpparitulo voi myyjälle olla tarpeen. Miten voit varastaa. Jos sulla on kova puute olisin vaikka antanut ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      En usko että työssä käyvä äiti tai mies varastaa. Joku elätti voi.

    • Anonyymi

      Ihan kuka hyvänsä voi olla rosmo. Männä vuosina kauan sitten yksi srkn työntekijä kävi ostoksilla korin kanssa, jonka päällä oli kaunis paksu huivi. Touta huivia ihasteltiin joukolla asuakkaalle ja kerran sitten huomattiin että tämä tunki paksuja kirkkokynttilöitä huivin alle ja yritti poistua maksamatta. Sairas ihminen. Reppana.
      Mutta siis , kuka hyvänsä voi olla.
      Tarina on vanha, joten ei ole ollut elossa vuosiin ja ei ole tapahtunut millään kirpputorilla vaan kaupassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe