159 GTA

Deltan työntekijä

Sisäpiiritietoa: Ensi keväällä Suomestakin saa tätä herkkua, eli Alfa 159 GTA. Tekniikkana 4,2 litrainen 32-venttiilinen alumiini V8 matalapaineturbolla (440hv/580Nm), autoa saa vain 6 lovisella manuaalilla (lisähinnasta f1-vaihteisto, jota käskytetään ratin takana olevilla siivekkeillä). Jarruina Brembon hiilikuitujarrut.

Auton suorituskyky tulee perustumaan keveyteen, esimerkiksi ilmastointilaite,stereot ja sähköikkunat ovat kaikki varusteita jotka on mahdollista rastittaa ilman lisähintaa autoon, mutta niitä ei tarvitse ottaa. Jos auton ottaa ilman mitään lisävarusteita, on sen tyhjäpaino vain 1340Kg. Kori on alumiinia toisin kuin tavallisissa 159:eissä.

Suorituskykyarvot ovat vielä salaisuus, hinta asettunee veroineen Suomessa noin 110 000 euron pintaan.

Miltä kuulostaa, nyt tulee saksalaisten junanvessojen (M5,RS6,AMG jne) kilpailijaksi aitoa autourheilun historiaa ja tunnetta :)

39

4954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alfisti.

      Tuota kuningasmallia on jo odotettukin. Ilmeisesti juuri tuohon perustuvalla kilpa-mallilla aikovat lähteä ajamaan pitkästä aikaa Alfaa sisään ratasarjoihin, kuten DTM:ään? Tiedätkö onko tuo siviiliversio neliveto/takaveto/tuskin sentään etuveto kuten pienemmät sisarensa?

      • etuveto!

        Etuveto ja auto ei ole mikään urheiluauto, jos edes auto.
        Etupää vetää ja perse laahaa, ei tuu mittään.
        Tuttu autokauppias sanoi askettäin kun hölmöyttäni kysyin etu /takavedon kestävyydestä ja paremmuudesta että oletko koskaan nähnyt etuvetoista kuorma- tai linja-autoa?


      • kuten sinäkin
        etuveto! kirjoitti:

        Etuveto ja auto ei ole mikään urheiluauto, jos edes auto.
        Etupää vetää ja perse laahaa, ei tuu mittään.
        Tuttu autokauppias sanoi askettäin kun hölmöyttäni kysyin etu /takavedon kestävyydestä ja paremmuudesta että oletko koskaan nähnyt etuvetoista kuorma- tai linja-autoa?

        Veikkaanpa, että sinäkin olet nähnyt aika monta etuvetoista kuorma-autoa, vaikket olekaan näkemääsi ymmärtänyt.

        Itse olen sellaisella ajanutkin.


    • mukaan

      tuossa 159 gta:ssa olisi takaveto (sinänsä mielenkiintoista etteivät käytä suoraan Q4-nelivetojärjestelmää vahvennettuna, joka on saatavissa mm. nykyisen 3,2 litraisen V6:n yhteyteen). Kuvista päätellen aikamoinen peli, maavara olematon, takaspoileri, vanteet aika suuret (ei muuten mahdu jarrulevyt pyörimään)=kuvien perusteella veikkaisin että 19-20 tuumaa. Luin jostain että nuo ilmaiset optiovarusteet sisältäisivät esimerkiksi kaiken elektronisen avun ABS-järjestelmästä luistonestoon.
      Mahtaa olla aika villi peli jos raksittaa itselleen puhtaan racing-version ilman mitään lisäpainoa tuovia varusteita ja järjestelmiä. Eiköhän noita muutama Suomeenkin eksy, omasta mielestä toi 159 on yksi kauneimpia sedaneita koskaan.

      • Saas nähdä?

        ..."eiköhän noita muutama suomeenkin eksy"....

        Tuolla avauksessa mainitun 110 000 euron (lue: 660 000 mk!!!!) hinta ja tämän sohjolan uraiset routavauriotiet (maksiminopeus enintään 120 km/h) huomioonottaen myynti tulee varmasti olemaan huikea, niin kuin muillakin vastaavan tason autoilla.......


    • -Pro-

      M5:ssa on 507 heppaa, tuskin pysyy alfa m5:n perässä 440 hepalla.

      • tai...

        RS6 Audin perässä, siinä on 580 heppaa.


      • panssarivaunuja
        tai... kirjoitti:

        RS6 Audin perässä, siinä on 580 heppaa.

        verrattuna Alfaan.Paljos on RS6:n kokonaispaino,veikkaan että mennään 2 tonnin paikkeille. Siinä on parin panssarikaapin verran painoeroa Alfan hyödyksi, veikkaanpa että 159 Gtan paino/hv suhde on ylivoimainen verrattuna Audiin tai m5:een.


      • vie sakuja
        panssarivaunuja kirjoitti:

        verrattuna Alfaan.Paljos on RS6:n kokonaispaino,veikkaan että mennään 2 tonnin paikkeille. Siinä on parin panssarikaapin verran painoeroa Alfan hyödyksi, veikkaanpa että 159 Gtan paino/hv suhde on ylivoimainen verrattuna Audiin tai m5:een.

        lienee Porschella ainoana saksalaisvalmistajana vastusta 159 gta:lle,sen verran hyvä tuo tehopaino-suhde on ettei radalla ole millään bemarilla,audilla tai mersulla jakoa kyllä.


      • italialainenunelma
        vie sakuja kirjoitti:

        lienee Porschella ainoana saksalaisvalmistajana vastusta 159 gta:lle,sen verran hyvä tuo tehopaino-suhde on ettei radalla ole millään bemarilla,audilla tai mersulla jakoa kyllä.

        "sen verran hyvä tuo tehopaino-suhde on ettei radalla ole millään bemarilla,audilla tai mersulla jakoa kyllä."

        Et kai vaan tosissas tuollaista kirjoittanut?

        Itse en italialaisetn autojen ystäväni miettisi hetkeäkään, jos saisi valita Alfa 159 GTA V8: ja Mercedes Benz CLK 63 AMG Black Series -autojen välillä!

        Sanoisin: Once you go Black, you never go back!

        Alfa on varmaan ihan OK (Vaikka Clarksoni haukkui juuri Maseratin ja Alfan 8C:n alimpaan maanrakoon. Ja Jeremy Clarkson on tunnetusti Alfa-fani ja omistanutkin Alfoja!

        Ongelma oli se, että kun parhaista piti valita paras tällaisista autoista.

        http://www.youtube.com/watch?v=VRPzG22zDjA

        Lienee turha sanoa, että Pagani, Ferrari, Lamborghini ja muut roskat ovat vain tiellä. Jos haluaa parasta TUNNETTA (sitähän italoautojen ystävät hakevat?), niin paras valinta on Mercedes!


      • italialainenunelma
        italialainenunelma kirjoitti:

        "sen verran hyvä tuo tehopaino-suhde on ettei radalla ole millään bemarilla,audilla tai mersulla jakoa kyllä."

        Et kai vaan tosissas tuollaista kirjoittanut?

        Itse en italialaisetn autojen ystäväni miettisi hetkeäkään, jos saisi valita Alfa 159 GTA V8: ja Mercedes Benz CLK 63 AMG Black Series -autojen välillä!

        Sanoisin: Once you go Black, you never go back!

        Alfa on varmaan ihan OK (Vaikka Clarksoni haukkui juuri Maseratin ja Alfan 8C:n alimpaan maanrakoon. Ja Jeremy Clarkson on tunnetusti Alfa-fani ja omistanutkin Alfoja!

        Ongelma oli se, että kun parhaista piti valita paras tällaisista autoista.

        http://www.youtube.com/watch?v=VRPzG22zDjA

        Lienee turha sanoa, että Pagani, Ferrari, Lamborghini ja muut roskat ovat vain tiellä. Jos haluaa parasta TUNNETTA (sitähän italoautojen ystävät hakevat?), niin paras valinta on Mercedes!

        Clarkson haukkui Alfa 8C:n aivan mopo-autoksi.

        Silti joku antaa 5 tähteä Alfa 8C:lle?

        http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/203232/alfa_romeo_8c.html

        Outoa. Luulin, että se on yksi huonoimpia autoja, joita rahalla voi ostaa!


      • ei ennekään vahvaa alaa
        panssarivaunuja kirjoitti:

        verrattuna Alfaan.Paljos on RS6:n kokonaispaino,veikkaan että mennään 2 tonnin paikkeille. Siinä on parin panssarikaapin verran painoeroa Alfan hyödyksi, veikkaanpa että 159 Gtan paino/hv suhde on ylivoimainen verrattuna Audiin tai m5:een.

        Ei ole ennekään ollut ALfan vahvinta osaamista saada tehoa tiehen.

        Ajoin 15 vuotta sitten 164 3.0 V6 Alfaa. Suti aina vaan toista pyörää. Tehoa oli (eikö sitäkään nyt kovin paljoa) ja ainut jonka muistan oli jatkuva sutiminen kuivalla asvaltilla!

        Teholla ei tee mitään, jos sitä ei saa tiehen. Audi saa, mutta on raskas auto. BMW saa tehot tiehen. mersu ei saa (paitsi Black Series, kiitos LSD:n). (LSD=Limited Slip Differential).

        Alfa sutii, paitsi nelivedot, jotka painaakin sitten liki 2 tonnia!


    • karkeaa pornografiaa

      Aivan turhaa tekniikkaa ja suorituskykyä.

      Miksi maksaa autosta 110 000 €?

      Alfat muutenkin paskoja autoja.

      • karkeaa pornografiaa

        Aäni muuttuisi kellossa, jos minulla olisi rahaa.


      • ääntä kelloon
        karkeaa pornografiaa kirjoitti:

        Aäni muuttuisi kellossa, jos minulla olisi rahaa.

        Just joo se 110 000€ vain olisi rahaa.


    • kilpailijat

      Eiköhän 159 GTA kilpaile ennemminkin RS4:n, M3:n, C63 AMG:n ja IS-F:n kanssa. M5 ja etenkin RS6 on paljon kalliimpi ja isompi joten tuskin on kyse saman luokan autoista.

    • Undetaker

      Kuulostaapa erityisen makealta! tätä Alfaromeo on kaivannut mallistoonsa. Takaveto? ja mahtava teho / painosuhde takaa että kyseessä on melkoinen kanuuna!Ja lisäksi merkissä on sitä fiilistä jota ei löydy näistä germaanien laatikoista.Hieno homma tuo asiakkaan valinta mahdollisuus varusteiden suhteen. Alfa ei tarvitse ilmastointia. Kyllä tuossa biilissä mielellään hikoilee. Tervetuloa vaan uusi GTA! Laitetaanpa ahkerasti lotto vetämään jos vaikka osuis :)!

      • tule mukaan!

        Olen ajatellut ostaa tuollaisen auton tulevaisuudessa perustamani osakeyhtiön nimiin, ostamalla riittävän osuuden firmaani pääset auton osaomistajaksi. Noin 10 tuhannen euron panostuksella nyt, luit oikein vain 10, varmistat tulevaisuutesi OIKEANA alfistina!

        Ota rohkeasti yhtettyä, lisää infoa tulossa piakkoin. Myös osamaksu käypi.


      • // //
        tule mukaan! kirjoitti:

        Olen ajatellut ostaa tuollaisen auton tulevaisuudessa perustamani osakeyhtiön nimiin, ostamalla riittävän osuuden firmaani pääset auton osaomistajaksi. Noin 10 tuhannen euron panostuksella nyt, luit oikein vain 10, varmistat tulevaisuutesi OIKEANA alfistina!

        Ota rohkeasti yhtettyä, lisää infoa tulossa piakkoin. Myös osamaksu käypi.

        Minne voin kymppitonnin laittaa?


    • Maranello.

      Ainakin espoon Deltassa veikkasivat että autoa saisi vasta ensikesänä ja sittenkin voi olla tiukkaa ellei tee tilausta heti kun se on mahdollista. Suomen kiintiöt kuulema näiden erikoisautojen kohdalla pienet ja keskieurooppa saa ensimmäisenä autonsa,mutta pääasia että saadaan Suomeenkin näitä ensi vuonna silti!

      • päätä nopeasti

        Tilaus pitää tehdä mahdollisimman pian, päätä nopeasti, ostajia on jonossa...
        Kuulostaapa autokauppiaan diipadaapalta, näinköhän suomeen ostetaan yhtään ko. autoa?
        Todelliset rahamiehet ostavat aivan muita autoja, työsuhdeautojen kauppa taas hyytyy laman iskiessä kunnolla.
        Toki intohimoinen Alfisti jolla on mammonaa riittävästi voi semmoisen hankkia, mutta onko heitä täällä?


    • HR...

      No jos näin todellakin on ollaan menossa oikeaan suuntaan. Kyseessä olisi siis nimensä mukaisesti kevennetty versio. 156 GTA:han olisi sopinut paremmin pelkkä GT ilman "allegrataa". Hinta on kova mutta taitaa olla nyt Alfa Romeon suuntaus pitää täälläisia malleja, ja ovathan Alfat ennenkin olleet vastaavissa hinnoissa, mutta ei niitä silloin paljon myyty, yksittäisiä kappaleita. Ei kai Montrealkaan ollut aikanaan ihan halpa, silti niitä muutama saatiin suomeen. 8C:tä tarjottiin ja kiintiökin kai oli mutta en ole kuullut että yhtään tänne olisi tullut. RZ:kin jäi suomessa myymättä vaikka niitä kävi täällä näytillä ja ne eivät käytettyjen nykyhintoihin nähden olleet edes uutena kalliita.

      Joka tapauksessa varmastikkin hieno auto ja toivottavasti edes yksi suomeen saadaan. Tätä on kaivattukin M5:en ja Audin RS:en vastapainoksi

      Deltan kannnalta olisi nyt tärkeämpää kuitenkin pitää MiTo:n ja tulevan 149:n hinta kohtuullisena jotta Alfan myynti ei kokonaan pääse hiipumaan 156:tta edeltäneelle tasolle. Uskon että nimenomaan noilla malleilla on enemmän kysyntää kuin hieman liian kookkaalla 159:llä.

    • Painava

      Ei 159:seen ole tulossa tehtaalta kevennysosa sarjoja?.

    • italialainenunelma
      • italialainenunelma

      • italialainenunelma

      • on se pelI!
        italialainenunelma kirjoitti:

        Vähän esimakua tulevasta!

        http://www.youtube.com/watch?v=2q4Q5n72iDE

        http://www.youtube.com/watch?v=qMqTsRTiQNc

        Vähän AlfaPoweria!

        Siisti peli tuo 159 GTA.

        Jos se maksaa 110 000 euroa Suomessa, niin kuka ääliö ostais sellaisen? Eihän Lexuksen huippumallikaan mene kaupaksi, kun kerran samalla rahalla saa BMW M3:n tai C63 AMG Mersun!

        Ei kai nyt kukaan osta Lexusta tai Alfaa, jos samaan rahaan saa vastaavan suorituskykyisen BMW:n tai Mersun?


      • Alfa=urheilullisuutta
        on se pelI! kirjoitti:

        Siisti peli tuo 159 GTA.

        Jos se maksaa 110 000 euroa Suomessa, niin kuka ääliö ostais sellaisen? Eihän Lexuksen huippumallikaan mene kaupaksi, kun kerran samalla rahalla saa BMW M3:n tai C63 AMG Mersun!

        Ei kai nyt kukaan osta Lexusta tai Alfaa, jos samaan rahaan saa vastaavan suorituskykyisen BMW:n tai Mersun?

        Oletko tosissasi?

        Kuka ostais jonku auton jolla ajaa vaan mannet ja taksit (Mersu) jos samalla rahalla saa V8 Alfan?

        Sitäpaitsi alfan tehopainosuhde (1340kg/440hv) edellyttäisi jonkun c-mersun painoiselta tonnikeijulta jotain 700 heppaa että pysyisi mukana..


      • tyyliä sitä olla pitää
        Alfa=urheilullisuutta kirjoitti:

        Oletko tosissasi?

        Kuka ostais jonku auton jolla ajaa vaan mannet ja taksit (Mersu) jos samalla rahalla saa V8 Alfan?

        Sitäpaitsi alfan tehopainosuhde (1340kg/440hv) edellyttäisi jonkun c-mersun painoiselta tonnikeijulta jotain 700 heppaa että pysyisi mukana..

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä! Jos jostain olisi tuollainen rahasumma ja se olisi pakko hakata autoon, niin valinta olisi ehdottomasti Alfa Romeo!!!!

        Miksi ihmeessä maksaisit törkeän ylihinnan merkistä, joka on erittäin laadukas, mutta tunnettu lähinnä taksina, vanhoillisen toimitusjohtajan arkiautona ja vanhemmiten hevoskärryn veturina josta tampiokin tietää vain, että se oli aikoinaan kallis???

        Puhumattakaan tuosta kolmen kirjaimen merkistä, jonka tavaramerkkinä ovat nykyään lähinnä vaikeaa jälkipuberteettia potevat, kaiketi kuulovammaiset, lippalakkipäiset poikapuoliset kuljettajat. Lisähohtoa ko. merkille antavat taannoinen rannikkosuomessa juovuksissa tapahtunut, kuolemaan johtanut poliisin yliajo sekä hiljakkoin Tampereella ylinopeudella kaiteeseen seivästetty ajokki, kolme kuoli.......

        Hevosvoimat ovat maamme jo valmiiksi huonoilla teillä ja vaihtelevissa olosuhteissa sivuseikka, ajokin glamour ja tyyli ratkaisevat ja niissä legendaarinen Alfa Romeo lyö kilpailijansa laudalta, oli sitten pellin alla 150 tai 450 hevosvoimaa!

        Toivottavasti kyseiset ajokit löytävät tiensä järkeville, merkkiä rakastaville omistajille!


      • K.Ä.
        tyyliä sitä olla pitää kirjoitti:

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä! Jos jostain olisi tuollainen rahasumma ja se olisi pakko hakata autoon, niin valinta olisi ehdottomasti Alfa Romeo!!!!

        Miksi ihmeessä maksaisit törkeän ylihinnan merkistä, joka on erittäin laadukas, mutta tunnettu lähinnä taksina, vanhoillisen toimitusjohtajan arkiautona ja vanhemmiten hevoskärryn veturina josta tampiokin tietää vain, että se oli aikoinaan kallis???

        Puhumattakaan tuosta kolmen kirjaimen merkistä, jonka tavaramerkkinä ovat nykyään lähinnä vaikeaa jälkipuberteettia potevat, kaiketi kuulovammaiset, lippalakkipäiset poikapuoliset kuljettajat. Lisähohtoa ko. merkille antavat taannoinen rannikkosuomessa juovuksissa tapahtunut, kuolemaan johtanut poliisin yliajo sekä hiljakkoin Tampereella ylinopeudella kaiteeseen seivästetty ajokki, kolme kuoli.......

        Hevosvoimat ovat maamme jo valmiiksi huonoilla teillä ja vaihtelevissa olosuhteissa sivuseikka, ajokin glamour ja tyyli ratkaisevat ja niissä legendaarinen Alfa Romeo lyö kilpailijansa laudalta, oli sitten pellin alla 150 tai 450 hevosvoimaa!

        Toivottavasti kyseiset ajokit löytävät tiensä järkeville, merkkiä rakastaville omistajille!

        Ehkei kauheasti kannata vielä riidellä autoista, joita a) ei ole vielä tuotannossa ja b) meistä tuskin kukaan tulee koskaan ostamaan.


      • USA:ssa
        Alfa=urheilullisuutta kirjoitti:

        Oletko tosissasi?

        Kuka ostais jonku auton jolla ajaa vaan mannet ja taksit (Mersu) jos samalla rahalla saa V8 Alfan?

        Sitäpaitsi alfan tehopainosuhde (1340kg/440hv) edellyttäisi jonkun c-mersun painoiselta tonnikeijulta jotain 700 heppaa että pysyisi mukana..

        ...USA:ssa AMG-Mersuilla on vankkumaton kannatus.

        Kun Suomen myyntilukuja katsoo, niin Tehokkaan auton haluajat päätyvät aina M-Bemariin ja AMG-Mersu EI myy SUomessa juuri ollenkaan.

        Sentään Jenkissä ovat tajunneet AMG-Mersujen paremmuuden jopa M-Bemareihin verrattuna!


      • niin se vaan on
        tyyliä sitä olla pitää kirjoitti:

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä! Jos jostain olisi tuollainen rahasumma ja se olisi pakko hakata autoon, niin valinta olisi ehdottomasti Alfa Romeo!!!!

        Miksi ihmeessä maksaisit törkeän ylihinnan merkistä, joka on erittäin laadukas, mutta tunnettu lähinnä taksina, vanhoillisen toimitusjohtajan arkiautona ja vanhemmiten hevoskärryn veturina josta tampiokin tietää vain, että se oli aikoinaan kallis???

        Puhumattakaan tuosta kolmen kirjaimen merkistä, jonka tavaramerkkinä ovat nykyään lähinnä vaikeaa jälkipuberteettia potevat, kaiketi kuulovammaiset, lippalakkipäiset poikapuoliset kuljettajat. Lisähohtoa ko. merkille antavat taannoinen rannikkosuomessa juovuksissa tapahtunut, kuolemaan johtanut poliisin yliajo sekä hiljakkoin Tampereella ylinopeudella kaiteeseen seivästetty ajokki, kolme kuoli.......

        Hevosvoimat ovat maamme jo valmiiksi huonoilla teillä ja vaihtelevissa olosuhteissa sivuseikka, ajokin glamour ja tyyli ratkaisevat ja niissä legendaarinen Alfa Romeo lyö kilpailijansa laudalta, oli sitten pellin alla 150 tai 450 hevosvoimaa!

        Toivottavasti kyseiset ajokit löytävät tiensä järkeville, merkkiä rakastaville omistajille!

        Turha alkaa phua AMG-versioista taksimersuina. Siis ihan toikeasti.

        Tänä päivänä kaikkia AMG-brändin alla myytävät Mersut on aika lailla rankkoja, esimerkkeinä vaikka C63 AMG ja E 63 AMG.

        Sanaa taksimersu tai edes Mercedes ai kannata laittaa samaan virkkeeseen. AMG:n koskemat autot on ihan erilaisia.


    • lisätehoa tulossa!

      deltassa ja sano että sen 440 heppaa antavan turbon saa (oisko ollu softapäivitys,tai sitten joku halpa osa) 150 eurolla puhaltamaan V8:sista reilusti yli 500 hv ja 700 Nm. Veikkasi että tulee olemaan aika "suosittu" päivitys asiakkaiden keskuudessa,vaikka eipä noita kaunokaisia varmaan montaa Suomeen osteta.

      Katajainen kateellinen tojotakansa kun on kyseessä, se ei perinteisesti ole oikeiden autojen päälle oikein mitään tajunnut.

      • niin se on

        Suomalaiset eivät keskimäärin ole kiinnostuneet nostamaan autojensa tehoja. Jos et usko, niin ota puhelu pari vuosikymmentä autoa "tuunanneeseen" Keski-Suomen Demec-liikkeeseen. Niilläkin toi viritystoiminta on koko ajan ollut tosi pientä. Nykyään vetelevät autoihin kromiteippiä joka paikkaan ja se on sitä "tuunaamista". Ihmisiä ei oikeasti kiinnosta lisäteho, vaikka rahaa löytyisi. Oiskohan syynä juuri kovat ylinopeussakot suomessa?

        Vai oletko kuullut, että Suomessa olisi esim. kovasti kysyntää vaikkapa BMW:n V8-koneiden ahtamiseen? Eipä taida olla.

        Kyllä se niin on, että vaikka ahtamalla saisi 150 hevosvoimaa helposti lisää, niin keksimäärin se ei ihmisiä kiinnosta.


    • AR158..

      että ostan.
      Emmie mitään mannemersuja halua, Italian ori se pitää olla.

      • ehkä muutama menee!

        Alfa 159 GTA V8 tuskiin myy paljoa. ne ihmiset joilla on 110 000 euroa auton hankintaa ostavat laatua. Niin se on.

        http://www.lexus.fi/range/is/is-f/index.aspx

        http://www.youtube.com/watch?v=Cq4Fnt5ohWk

        Tämän auton myynti takkuaa pahasti. Miksiköhän? 5 litran V8 konepellin alla. Eikö riitä? Vai johtuisiko se 120 000 euron hintalapusta?

        Eihän kukaan oikeasti hanki M3:n tai C63 AMG-Mersun hintaista ei-saksalaista autoa. Niin se vaan on.

        Tota Lexusta myydään ehkä pari kappaletta/vuosi Suomessa. Alfan 159 V8:aa ehkä saman verran. BMW M3 tulee myymään paljon enemmän, kuten C63 AMG, joka autona on M3:sta selvästi edellä.


      • melkein sammaa mieltä
        ehkä muutama menee! kirjoitti:

        Alfa 159 GTA V8 tuskiin myy paljoa. ne ihmiset joilla on 110 000 euroa auton hankintaa ostavat laatua. Niin se on.

        http://www.lexus.fi/range/is/is-f/index.aspx

        http://www.youtube.com/watch?v=Cq4Fnt5ohWk

        Tämän auton myynti takkuaa pahasti. Miksiköhän? 5 litran V8 konepellin alla. Eikö riitä? Vai johtuisiko se 120 000 euron hintalapusta?

        Eihän kukaan oikeasti hanki M3:n tai C63 AMG-Mersun hintaista ei-saksalaista autoa. Niin se vaan on.

        Tota Lexusta myydään ehkä pari kappaletta/vuosi Suomessa. Alfan 159 V8:aa ehkä saman verran. BMW M3 tulee myymään paljon enemmän, kuten C63 AMG, joka autona on M3:sta selvästi edellä.

        Mun mielestä tollaset ylitehoset raaserit vois tarpeettomina kieltää lailla maahantuonti.

        Valitan kakarat. Teillä on vain runkkariunelmia urheilu?autoista?


      • eläjä
        melkein sammaa mieltä kirjoitti:

        Mun mielestä tollaset ylitehoset raaserit vois tarpeettomina kieltää lailla maahantuonti.

        Valitan kakarat. Teillä on vain runkkariunelmia urheilu?autoista?

        On kai turha elää, jos ei ole unelmia ja tavoitteita!

        Et kai tosissasi väitä, että itselläsi ei olisi unelmia auton tai jonkin muun aisan suhteen? Miksi haluat edes elää? Siis jos et haaveile tai uneksi mistään?


      • ...olla...
        eläjä kirjoitti:

        On kai turha elää, jos ei ole unelmia ja tavoitteita!

        Et kai tosissasi väitä, että itselläsi ei olisi unelmia auton tai jonkin muun aisan suhteen? Miksi haluat edes elää? Siis jos et haaveile tai uneksi mistään?

        ...realistisia. Näissä keskusteluissa on nyt puhuttu liikkumavälineestä, siis autosta!

        Autosta, joka on erittäin kallis hankkia, erittäin epätaloudellinen, erittäin epäkäytännöllinen, jonka vuotuinen käyttöaika rajoittuu täällä pohjolan sohjossa 5 - 6:teen kk vuodessa ja joka on meikäläisillä kapeilla, uraisilla ja nastojen syömillä max.120km/h teillä erittäin epämukava ajaa.

        Moisen ajokin omistaminen ja sen ominaisuuksien hyödyntäminen edellyttäisi keskieurooppaan muuttoa ja jos näin ei tekisi, niin mitä sillä sitten olisi virkaa? Vahailisit viikonloppuisin? Elvistelisit pikkupojille kotikyläsi nakkikikkarilla? Omistaisit sitä omistamisen ilosta ja makselisit sen eh´ edullisia ylläpitokustannuksia??

        Itse kuitenkin haaveilisin jostain aivan muusta, mutta haaveensa kullakin........


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      630
      22599
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      134
      22193
    3. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      120
      12052
    4. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      395
      9887
    5. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      272
      6985
    6. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      25
      5861
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      152
      3104
    8. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      13
      2385
    9. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      68
      1834
    10. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      117
      1641
    Aihe