Jos isovanhemmat alkavat lasten sijareiksi, niin saavatko he saman rahasumman lapsista kuin muutkin sijarit?
Eli n. tonnin?
Isovanhemmat
64
4596
Vastaukset
- tonnia
odotti varmaan myös exän vanhemmat, kun meinasivat että lapsi olisi heillä.
Lapset olivat sijoitettuina pikaisesti Tammirinteeseen, exän vanhemmat vain koittivat pitää kiinni toisesta lapsesta.
Lapsi oli heillä kuukauden ja tästä jo exän vanhemmat hakivat minulta elatusmaksuja!!!
En voi kuin ihmetellä.
Lapset ovat sijoitettuina toisaalle, mutta toinen lapsista kylässä isovanhemmilla vastoin tahtoani. ja heille pitäisi maksaa!!
Olettivat varman, että saavat uuden Mersun alleen kun koittivat viedä lapseni.
Sairaita Saatanat! - sekä kulukorvaus
kuuluvat yhtälailla isovanhemmille, jotka ovat lapsenlapsensa siajisvanhempia. Korvaussummat riippuvat sijoittajakunnasta.
- veroeuromme..
kahden tonnin paikkeilla, mutta kun keskustelua yritetään käydä ei kukaan saa mukama mitään???
Te olette isovanhempina lapsen verisukulaisia ja teille kuuluisi maksaa enemmän. Reilusti enemmän, koska teillä on lapselle tarjota myös rakkautta isolla R:llä.
Sijareilla ei ole kuin ruoka ja puhtaus.- yhtäkään kuntaa
joka maksaisi tuollaisia 2000 paikkeilla olevia korvauksia sijaisperheille. Kyllä kunnat pysyvät taulukon alakantissa ja mieluiten siitäkin pihistävät pois eri summia joihin lapsella on oikeudet.
Käy vilkaisemassa tätä julkista korvaustaulukkoa tai soita johonkin kuntaan ja kysy mitä saat korvausta jos otat huostaanotetun lapsen kotiisi asumaan. Ei nämä rahasummat ole mitään salaisia jos niin kuvittelit. - kaktus
>Sijareilla ei ole kuin ruoka ja puhtaus.<
Syökööt koulussa ja meillähän ei sijoitettuihin vettä tuhlata, höh.
Hammasharjoissakin on enää muutama harjas jäljellä, mutta saavat kelvata koko loppusijoituksen ajan.
Onneksi (toivottavasti) kohta tulee lunta, niin voivat sulatella siitä pesuvettä itselleen.
Kesäisin peseytyvät joessa. - on vaih..
kaktus kirjoitti:
>Sijareilla ei ole kuin ruoka ja puhtaus.<
Syökööt koulussa ja meillähän ei sijoitettuihin vettä tuhlata, höh.
Hammasharjoissakin on enää muutama harjas jäljellä, mutta saavat kelvata koko loppusijoituksen ajan.
Onneksi (toivottavasti) kohta tulee lunta, niin voivat sulatella siitä pesuvettä itselleen.
Kesäisin peseytyvät joessa.tanut linjaa tuloja salatakseen. Kyllä olet yksinkertainen.
Pyri johonkin vaikka työväenopiston kurssille ja palkkaa lapselle hoitaja siksi aikaa.
Tai tietty oma äiti olisi paras hoitaja. - kaktus
on vaih.. kirjoitti:
tanut linjaa tuloja salatakseen. Kyllä olet yksinkertainen.
Pyri johonkin vaikka työväenopiston kurssille ja palkkaa lapselle hoitaja siksi aikaa.
Tai tietty oma äiti olisi paras hoitaja.olen pariinkin kertaan tällä palstalla ilmoittanut tuloni vaikka nyt jälkeenpäin ihmettelen, miksi niin tein.
Helvettiäkö se sinulle kuuluu?
Sitä paitsi teikäläiset ei usko kuitenkaan, muuta kuin noihin kahden tonnin tuloihin per lapsi eli kaikki vastaaminen on ajanhukkaa.
Yksinkertainen on kaunista, sanotaan, sinun täytyy olla HUIPPUKAUNOTAR!!!
Kateeksi käy :D - Ennenmuinoin
Mitäs sitten, kun lapsi sijoitetaan isovanhemmalle joka käy töissä, mutta joutuu lapsen takia jäämään pois työelämästä joksikin aikaa? Millä mummo tai vaari elää? Tosin sen palkkion ja korvauksen turvin eläminenkin on melkoista kitkuttelemista. Noita kahdentonnin palkkioita kun ei oikeasti saa kukaan.
- Inkeri70
Jos minä olisin mummi niin minusta tuntuisi jotenkin kummalliselta ajatus, että saisin rahaa siitä, että hoitaisin lapsenlastani. En tarkoita sitä, etteikö joku sitä voisi ottaa, jos siltä tuntuu, mutta oma lapsenlapsi...
Ja rahasta sitten taas kerran. Kun minulla oli sijaislapsia, en koskaan saanut tonnin suuruisia summia, enimmillään vähän päälle 600 euroa. Olivatpa sitten terapiassa käyviä lapsia tai eivät eli ei meillä summat muuttuneet mitenkään lapsen "ongelmien" tai "vaikeuden" tai "erilaisuuden" vuoksi.- että mummi tai ukki
maksaisi sillä rahalla lapsen välttämättömiä menoja ja laittaisi lopun lapsen tilille korkoa kasvamaan.
En minäkään hoitaisi rahasta, mutta lapsenlapseni tulevaisuutta kyllä ajattelisin.
Nuori voisi sitten säästöillä hankkia vaikka ajokortin.
Se on kallis investointi.
Siksi haluaisin omaisille suuremmat tuet, koska rakkaus ja kiintymys on taattu. Ja varmasti myös lapsen paras! - Inkeri70
että mummi tai ukki kirjoitti:
maksaisi sillä rahalla lapsen välttämättömiä menoja ja laittaisi lopun lapsen tilille korkoa kasvamaan.
En minäkään hoitaisi rahasta, mutta lapsenlapseni tulevaisuutta kyllä ajattelisin.
Nuori voisi sitten säästöillä hankkia vaikka ajokortin.
Se on kallis investointi.
Siksi haluaisin omaisille suuremmat tuet, koska rakkaus ja kiintymys on taattu. Ja varmasti myös lapsen paras!Minähän sanoin, että joku muu voi toki ottaa rahan jos haluaa. Mutta itse olen varma, että en ottaisi rahaa siitä, että hoitaisin omaa lapsenlastani. Jotenkin ajatus olisi vain omituinen. Kyllä minä nyt ajokortin voin muutenkin kustantaa.
Siitä taas en ole ollenkaan varma, että lapsen hoito omaisen luona välttämättä on mikään rakkauden tai kiintymyksen tae. Onhan monia lapsia otettu huostaan juuri omilta vanhemmiltaan. - amalia
Inkeri70 kirjoitti:
Minähän sanoin, että joku muu voi toki ottaa rahan jos haluaa. Mutta itse olen varma, että en ottaisi rahaa siitä, että hoitaisin omaa lapsenlastani. Jotenkin ajatus olisi vain omituinen. Kyllä minä nyt ajokortin voin muutenkin kustantaa.
Siitä taas en ole ollenkaan varma, että lapsen hoito omaisen luona välttämättä on mikään rakkauden tai kiintymyksen tae. Onhan monia lapsia otettu huostaan juuri omilta vanhemmiltaan.en itsekään voisi kuvitella ottavani rahaa omieni hoitamisesta.
Helppo tietysti sanoa, jos on taloudellisesti mahdollista kustantaa kaikki mitä lapset tarvitsevat.
Jos ajattelen tilannetta, että olisin rahaton ja työtön ym. mutta tietenkin haluaisin lapsenlapseni hoitaa, niin voisin ottaa kulukorvauksia, tai jotain muuta tukea, siis lasten ruokiin ja vaatteisiin, että hoitaminen olisi mahdollista, mutta esim hoitopalkkiota en edes odottaisi.
Tossa on just se iso ristiriita, et jos kerran isovanhemmat ovat kykeneviä huolhtimaan lapsista ja tarvitsevat korkeintaan kuluihin vähän apua, niin kuinka on yleensä päästetty tilanne huost. ottoon asti.
Miksi ei isovanhemmat ole jo ajoissa ottaneet lapsia hoitaakseen?
Jos kerran niin kovin välittävät ja rakastavat, niin miksi ei tosiaan?
Kun itsekin olen jo isovanhempi kahdelle lapselle, niin tiedän, etten ikinä maailmassa voisi heitä vieraan hoiviin antaa. Hommaisin vaikka meille avuksi hoitajan kotiin, jos fyysisesti olisin heikossa kunnossa, etten jaksaisi kaikkea yksin, mutta että sen rakkauden, mikä kumpuaisi syvältä sydämestä, voisin heille päivittäin ja joka tilanteessa antaa.
Nytkin lapset tulevat mulle niin mielellään hoitoon ja nauttivat, kun saavat multa erityistä huomiota. Nautin kyllä minäkin heidän vierailuistaan.
Arki tuo kyllä mukanaan aivan toisenlaiset ongelmat, joten ei lastenlastenkaan hoito ole pelkästään ruusuilla tanssimista, jos siitä joutuu kokonaisvaltaisesti vastaamaan. Siltikin omat on omia, omista pidetään huolta. - Inkeri70
amalia kirjoitti:
en itsekään voisi kuvitella ottavani rahaa omieni hoitamisesta.
Helppo tietysti sanoa, jos on taloudellisesti mahdollista kustantaa kaikki mitä lapset tarvitsevat.
Jos ajattelen tilannetta, että olisin rahaton ja työtön ym. mutta tietenkin haluaisin lapsenlapseni hoitaa, niin voisin ottaa kulukorvauksia, tai jotain muuta tukea, siis lasten ruokiin ja vaatteisiin, että hoitaminen olisi mahdollista, mutta esim hoitopalkkiota en edes odottaisi.
Tossa on just se iso ristiriita, et jos kerran isovanhemmat ovat kykeneviä huolhtimaan lapsista ja tarvitsevat korkeintaan kuluihin vähän apua, niin kuinka on yleensä päästetty tilanne huost. ottoon asti.
Kun itsekin olen jo isovanhempi kahdelle lapselle, niin tiedän, etten ikinä maailmassa voisi heitä vieraan hoiviin antaa. Hommaisin vaikka meille avuksi hoitajan kotiin, jos fyysisesti olisin heikossa kunnossa, etten jaksaisi kaikkea yksin, mutta että sen rakkauden, mikä kumpuaisi syvältä sydämestä, voisin heille päivittäin ja joka tilanteessa antaa.
Nytkin lapset tulevat mulle niin mielellään hoitoon ja nauttivat, kun saavat multa erityistä huomiota. Nautin kyllä minäkin heidän vierailuistaan.
Arki tuo kyllä mukanaan aivan toisenlaiset ongelmat, joten ei lastenlastenkaan hoito ole pelkästään ruusuilla tanssimista, jos siitä joutuu kokonaisvaltaisesti vastaamaan. Siltikin omat on omia, omista pidetään huolta.Kyllä minäkin ajattelin koko kuviota omituisena juuri tuosta syystä. Missä ovat isovanhemmat olleet, kun oman lapsen perheessä on ollut sellaisia ongelmia, että lapsenlapsi joudutaan ottamaan huostaan? Sitten otetaan lapsenlapsi kyllä hoitoon, mutta palkkio pitäisi saada. Tietysti jos taloudellisesti on tiukkaa, mutta joka tapauksessa minusta tilanne olisi outo.
On varmaan muuten Amalia kivaa olla mummi! Olen tässä vauvan kanssa katsellut miten varsinkin vanhin poika pitää kovasti vauvan hoidosta, hän oli nuorimmalle sisarelleenkin kovin läheinen. Hänestä tulee toivottavasti oiva isä. Hauskaa miettiä tuollaisia kuvioita tässä vaiheessa. :-) - amalia
Inkeri70 kirjoitti:
Kyllä minäkin ajattelin koko kuviota omituisena juuri tuosta syystä. Missä ovat isovanhemmat olleet, kun oman lapsen perheessä on ollut sellaisia ongelmia, että lapsenlapsi joudutaan ottamaan huostaan? Sitten otetaan lapsenlapsi kyllä hoitoon, mutta palkkio pitäisi saada. Tietysti jos taloudellisesti on tiukkaa, mutta joka tapauksessa minusta tilanne olisi outo.
On varmaan muuten Amalia kivaa olla mummi! Olen tässä vauvan kanssa katsellut miten varsinkin vanhin poika pitää kovasti vauvan hoidosta, hän oli nuorimmalle sisarelleenkin kovin läheinen. Hänestä tulee toivottavasti oiva isä. Hauskaa miettiä tuollaisia kuvioita tässä vaiheessa. :-)miten ihanaa se "mummona" olo on.
Minut tuo ensimmäinen lapsenlapsi sai aivan sekaisin ja sitä hulluutta on sitten jatkunut edelleen.
Kyllä se totta on, että lapsenlapset ne vasta rakkaita on.
Yksi tuttava sanoi, että lastenlasten lapset ne vasta rakkaita onkin.
Ken elää näkee ja kokee.
Mulla oli kiva tilanne, kun just nämä sijoitetut ennättivät kasvaa tavallaan alta pois, että meillä oli jo kaikki "isoja", kun eka lapsenlapsi syntyi.
Nämä meidän sijoitetut ovat olleet kuin setiä ja tätejä mun pojan lapsille. - en koskaan tule
amalia kirjoitti:
en itsekään voisi kuvitella ottavani rahaa omieni hoitamisesta.
Arki tuo kyllä mukanaan aivan toisenlaiset ongelmat, joten ei lastenlastenkaan hoito ole pelkästään ruusuilla tanssimista, jos siitä joutuu kokonaisvaltaisesti vastaamaan. Siltikin omat on omia, omista pidetään huolta.käsittämään? Tuotat valtavan tuskan lapsen omille vanhemmille siirtämällä heidän lapsensa ehkä satojen kilometrien päähän kodistaan. Sitten otat SIITÄ RAHAA?
Eli silloin on kyse pelkästä työstä, josta maksetaan palkka ja lapsia et rakasta pätkääkään.
Ilmeinen ristiriita, joka saa jokaisen järki kansalaisen suuttumaan.
Sama kulukorvaus kaikille. Voi kun kunnat köyhtyisivät tai järkevöityisivät niin paljon, että maksaisivat vain sen kulukorvauksen!
Se karsisi sijareissa jyvät akanoista! - inkeri70
en koskaan tule kirjoitti:
käsittämään? Tuotat valtavan tuskan lapsen omille vanhemmille siirtämällä heidän lapsensa ehkä satojen kilometrien päähän kodistaan. Sitten otat SIITÄ RAHAA?
Eli silloin on kyse pelkästä työstä, josta maksetaan palkka ja lapsia et rakasta pätkääkään.
Sama kulukorvaus kaikille. Voi kun kunnat köyhtyisivät tai järkevöityisivät niin paljon, että maksaisivat vain sen kulukorvauksen!
Se karsisi sijareissa jyvät akanoista!mutta taas kerran perusasiat täysin hukassa.
Sijari ei siirtele kenenkään lapsia satojen kilometrien päähän. Ruikutuksen oikea kohde ovat sossut.
Käsityskyvyssä kyllä toivomisen varaa. - Ennenmuinoin
käsittämään? Tuotat valtavan tuskan lapsen omille vanhemmille siirtämällä heidän lapsensa ehkä satojen kilometrien päähän kodistaan. Sitten otat SIITÄ RAHAA?
Se karsisi sijareissa jyvät akanoista!Millä sijaisvanhemmat sitten elävät ja elättävät ne lapset? Joskus on sellainen tilanne, että toisen sijaisvanhemmista on jäätävä ainakin joksikin aikaa töistä pois.
- amalia
Se karsisi sijareissa jyvät akanoista!minuako syytät lasten siirtämisestä satoja kilometrejä kodistaan ja tuottamasta tuskaa heidän vanhemmilleen????
Perustele. - loukkaantunut
Inkeri70 kirjoitti:
Kyllä minäkin ajattelin koko kuviota omituisena juuri tuosta syystä. Missä ovat isovanhemmat olleet, kun oman lapsen perheessä on ollut sellaisia ongelmia, että lapsenlapsi joudutaan ottamaan huostaan? Sitten otetaan lapsenlapsi kyllä hoitoon, mutta palkkio pitäisi saada. Tietysti jos taloudellisesti on tiukkaa, mutta joka tapauksessa minusta tilanne olisi outo.
On varmaan muuten Amalia kivaa olla mummi! Olen tässä vauvan kanssa katsellut miten varsinkin vanhin poika pitää kovasti vauvan hoidosta, hän oli nuorimmalle sisarelleenkin kovin läheinen. Hänestä tulee toivottavasti oiva isä. Hauskaa miettiä tuollaisia kuvioita tässä vaiheessa. :-)On kyllä vaikea kuvitella,että joku ajattelee noin yks kantaan,ettei sukulaiset välitä ja ota hoitaakseen lapsia ennen huostaanottoa.Teillä ei ilmeisesti olekaan omakohtaisia kokemuksia,millaista on nähdä sukulaisperheen onnetonta menoa päihteiden ja huumeiden kanssa. Yrität siinä ottaa lapsia hoitoon ja huolehtia heistä,koska nimenomaan rakastat heitä ja heidän vanhempiaan.Ja jos menet liikaa neuvomaan vanhempia,tulee hyvässä lykyssä turpaan yms.(Minulla oli lähellä) Aina ei todellakaan omaN suvun apu auta.Mutta tässä tapauksessa,oli luojan lykky että lapset huostaanotettiin,ja saavat nyt "virallisesti" sosiaalitoimen luvalla asua meillä.Ilman sossun puuttumista,vanhemmat voisivat hakea lapsen milloin huvittaa luotamme pois.Ja mitä tulee rahaan,pitäsikö minun tuntea huonoa omaa tuntoa,että saan rahaa tästä?Joka euro on mennyt lapsen hyväksi.Vaikka olisin ottanut lapset ilman korvauksiakin.Sillä vieraille en olisi halunnut antaa(eivätkä biotkaan),lapset niin rakkaita...Onnellinen olen lapsista ja rakkaita koko suvulle. Anteeksi purkautmiseni,mutta kurkkua rupes sen verran kuristamaan....loukkaannuin
- amalia
loukkaantunut kirjoitti:
On kyllä vaikea kuvitella,että joku ajattelee noin yks kantaan,ettei sukulaiset välitä ja ota hoitaakseen lapsia ennen huostaanottoa.Teillä ei ilmeisesti olekaan omakohtaisia kokemuksia,millaista on nähdä sukulaisperheen onnetonta menoa päihteiden ja huumeiden kanssa. Yrität siinä ottaa lapsia hoitoon ja huolehtia heistä,koska nimenomaan rakastat heitä ja heidän vanhempiaan.Ja jos menet liikaa neuvomaan vanhempia,tulee hyvässä lykyssä turpaan yms.(Minulla oli lähellä) Aina ei todellakaan omaN suvun apu auta.Mutta tässä tapauksessa,oli luojan lykky että lapset huostaanotettiin,ja saavat nyt "virallisesti" sosiaalitoimen luvalla asua meillä.Ilman sossun puuttumista,vanhemmat voisivat hakea lapsen milloin huvittaa luotamme pois.Ja mitä tulee rahaan,pitäsikö minun tuntea huonoa omaa tuntoa,että saan rahaa tästä?Joka euro on mennyt lapsen hyväksi.Vaikka olisin ottanut lapset ilman korvauksiakin.Sillä vieraille en olisi halunnut antaa(eivätkä biotkaan),lapset niin rakkaita...Onnellinen olen lapsista ja rakkaita koko suvulle. Anteeksi purkautmiseni,mutta kurkkua rupes sen verran kuristamaan....loukkaannuin
loukkaannuit.
Ei nämä kirjoitukset tarkoitakaan sinun kaltaisiasi oikeesti lapsenlapsia rakastavaa, vaan niitä, jotka yhtäkkiä vasta sen jälkeen, kun pohja jo pois koko hommalta, lapset olleet esim jo pidempään lastenkodissa ja kun siirtyvät perheeseen, niin kuin taikaiskusta isovanhemmat huomaavatkin rakastavansa niitä lapsia, niiiin kovin, jos vain saisivat samat korvaukset kuin sijarit.
Siis vain kateuttaan valittavat. Oikeesti eivät ole olleet lapsista koko prosessin aikana kiinnostuneita.
Sun ei tosiaan tarvi huonosta omastatunnosta mitenkään kärsiä.
Lasten tulevaisuus pitää turvata, myös taloudellisesti, eli jos tarvetta saada kustannuksiin rahaa, niin ehdottomasti ne kuuluu sulle antaa.Tuskin kukaan sellaista voi vastustaa.
Onnea sulle ja lapsenlapsillesi. - Inkeri70
loukkaantunut kirjoitti:
On kyllä vaikea kuvitella,että joku ajattelee noin yks kantaan,ettei sukulaiset välitä ja ota hoitaakseen lapsia ennen huostaanottoa.Teillä ei ilmeisesti olekaan omakohtaisia kokemuksia,millaista on nähdä sukulaisperheen onnetonta menoa päihteiden ja huumeiden kanssa. Yrität siinä ottaa lapsia hoitoon ja huolehtia heistä,koska nimenomaan rakastat heitä ja heidän vanhempiaan.Ja jos menet liikaa neuvomaan vanhempia,tulee hyvässä lykyssä turpaan yms.(Minulla oli lähellä) Aina ei todellakaan omaN suvun apu auta.Mutta tässä tapauksessa,oli luojan lykky että lapset huostaanotettiin,ja saavat nyt "virallisesti" sosiaalitoimen luvalla asua meillä.Ilman sossun puuttumista,vanhemmat voisivat hakea lapsen milloin huvittaa luotamme pois.Ja mitä tulee rahaan,pitäsikö minun tuntea huonoa omaa tuntoa,että saan rahaa tästä?Joka euro on mennyt lapsen hyväksi.Vaikka olisin ottanut lapset ilman korvauksiakin.Sillä vieraille en olisi halunnut antaa(eivätkä biotkaan),lapset niin rakkaita...Onnellinen olen lapsista ja rakkaita koko suvulle. Anteeksi purkautmiseni,mutta kurkkua rupes sen verran kuristamaan....loukkaannuin
Minä olen koko ajan sanonut, että MINÄ en ottaisi palkkiota OMAN lapsenlapseni hoitamisesta. Se on MINUN mielipiteeni ja MINUN mahdollisuuteni. Sanoin myös, että jos joku haluaa siitä rahaa ottaa niin siitä vain, se ei ole minulta pois. Turha tästä on nokkiinsa ottaa. Kyllä tavissijaisvanhemmat paljon rankempaa tekstiä saavat niskaansa.
Minä olen nähnyt, mitä se on, kun lähisukulaisen perheessä asiat menevät huonosti, ja olen hoitanutkin lähisukulaisen lapsia, kun heillä on itse mennyt huonosti. (Enkä siitäkään sen kummempia palkkioita ole saanut, vanhemmat ostivat kalliimmat hankinnat ja minä kustansin arjen menot.) Enemmän olen nähnyt sijoitettujen lasten perheitä, joissa menee vielä huonommin.
Koko ketju alkoi siitä, että joku kysyi saako isovanhempi SAMAN summan lapsenlapsensa hoitamisesta kuin muutkin sijaisvanhemmat eli SEN TONNIN. Pointti useissa sijareiden kirjoituksissa oli sittemmin se, että useimmat sijaritkaan eivät saa tonnin palkkioita VIERAIDEN lasten hoitamisesta. Aloittaja kyselee sitä tonnia lastenlasten hoitamisesta. - Anonyymi
Se karsisi sijareissa jyvät akanoista!Kuvittele tilanne, jossa isovanhempi alkaa sijaisvanhemmaksi vauvalle. Henkilö on joko työtön tai työssäkäyvä. Hän joutuu jäämään pois työstään, tai työttömänä joutuu jäämään pois työmarkkinoilta. Toisin sanoen hän jää ilman palkkaa tai ilman työttömyyskorvausta. Aika suuret säästöt täytyy olla, jotta voi hoitaa lasta ja elättää vielä itsensäkin.
- Helinä-keiju3
Olen samaa mieltä amalian ja Inkerin kanssa että eettisesti tuntuu hölmöltä ottaa rahaa siitä, että hoitaa omaa vaille kotia jäänyttä lapsenlastaan. Tuskin tapahtuis muualla kun Suomessa, jossa tunnetusti ihmisen sydämen paikalla on viiden kopeekan kolikko.
Rahattomuuteen lääkkeeksi mummi voi hakea sosiaalivirastosta köyhäinapua tai jotain muuta köyhille perheille tarkoitettua tukea. Jos lapsenlapsi asuu mummin huushollissa, niin normitulo lasketaan sen mukaan.- ole sama lysti
mitäkautta se lapsen elatus maksetaan. reilumpaa olisi jos selvästi saa hoidosta palkkion ja sitten kulukorvaukset.
tuo vaikuutti kuin petokselta miten rahaa saadaan.
Köyhä mummikin tarvitsee elämäänsa turvan ja rauhan joka on yksi perus tekijä jotta lapsi voi hyvin. Käyhän se tilapäisesti muutamia viikkoja mutta sitten... - Helinä-keiju3
ole sama lysti kirjoitti:
mitäkautta se lapsen elatus maksetaan. reilumpaa olisi jos selvästi saa hoidosta palkkion ja sitten kulukorvaukset.
Köyhä mummikin tarvitsee elämäänsa turvan ja rauhan joka on yksi perus tekijä jotta lapsi voi hyvin. Käyhän se tilapäisesti muutamia viikkoja mutta sitten...Ai sosiaaliturvan normitulon saaminen vaikuttaa petokselta vai?
- amalia
Köyhä mummikin tarvitsee elämäänsa turvan ja rauhan joka on yksi perus tekijä jotta lapsi voi hyvin. Käyhän se tilapäisesti muutamia viikkoja mutta sitten...että mummi väittää rakastavansa lasta. Kuitenkaan ei ole valmis ilmasiksi omaa, iki omaa lapsenlastaan hoitamaan.
Mitä mummin rakkautta se on? Kulukorvaukset on erikseen.
Petollista meinikiä omalla lapsenlapsella rahastaa.
Eli ei puhtaasta rakkaudesta ollenkaan. Kuitenkin biot sitä rakkaudella elämistä tivaavat meiltä aivan vierailta ihmisiltä.
Miksi meidän pitäisi, jos ei rakkaus riitä edes lapsen omilla sukulaisilla.
Tietty siinä tapauksessa, että mummi on työelämässä ja joutuu jättämään työnsä hoitaakseen lapsenlapsiaan, niin palkkiotakin voisi ajatella korvaamaan ansion menetystä.
Kuitenkin sellasessa tapauksessa saisi varmaan ilmaisen hoitopaikan. Vain harvoissa tapauksissa luulisin on välttämätöntä, et mummi jäisi pois töistänsä. - Helinä-keiju3
Köyhä mummikin tarvitsee elämäänsa turvan ja rauhan joka on yksi perus tekijä jotta lapsi voi hyvin. Käyhän se tilapäisesti muutamia viikkoja mutta sitten...palkkioita edes. Jos raha merkitsee lapsenlapsen hoivaamisessa, niin kannattaa laskea ettei menetä eläke-etuutta palkkion myötä. Ahneella on paskanen loppu.
- eläkeläisiä
Helinä-keiju3 kirjoitti:
palkkioita edes. Jos raha merkitsee lapsenlapsen hoivaamisessa, niin kannattaa laskea ettei menetä eläke-etuutta palkkion myötä. Ahneella on paskanen loppu.
Tuntemani isovanhemmat, jotka hoitavat omaa lastenlastaan sijaisvanhemman ominaisuudessa eivät kyllä ole lähelläkään eläkeikää, vaan viidenkymmenen molemmin puolin ja ovat työssäkäyviä l. lapsi on päivähoidossa tai jo kouluikäinen.
- eläke faktaa
Helinä-keiju3 kirjoitti:
palkkioita edes. Jos raha merkitsee lapsenlapsen hoivaamisessa, niin kannattaa laskea ettei menetä eläke-etuutta palkkion myötä. Ahneella on paskanen loppu.
Vanhuuseläkeläinen voi ansaita niin paljon kuin haluaa, ainoastaan verottaja tulee vastaan korkealla pidätysprosentilla katsoen palkkatulon ja palkkiot sivutuloksi.
Täydellä työkyvyttömyyseläkkeellä oleva voi ansaita 40% eläkkeen perustana olleesta tulevanajan eläkepalkasta ( saa selville omasta työeläkeyhtiöstä)
Osatyökyvyttömyys eläkkeellä oleva saa ansaita 60% ko. tulevanajan eläkepalkasta.
Työttömyyseläkeellä oleva voi ansaita 2*TYEl alarajan vuodessa.
Ja kaikista näistä kertyy 68 ikävuoteen asti 1,5% lisäeläketurvaa vuodessa maksussa olevan eläkkeen lisäksi. - Ennenmuinoin
amalia kirjoitti:
että mummi väittää rakastavansa lasta. Kuitenkaan ei ole valmis ilmasiksi omaa, iki omaa lapsenlastaan hoitamaan.
Mitä mummin rakkautta se on? Kulukorvaukset on erikseen.
Petollista meinikiä omalla lapsenlapsella rahastaa.
Eli ei puhtaasta rakkaudesta ollenkaan. Kuitenkin biot sitä rakkaudella elämistä tivaavat meiltä aivan vierailta ihmisiltä.
Miksi meidän pitäisi, jos ei rakkaus riitä edes lapsen omilla sukulaisilla.
Tietty siinä tapauksessa, että mummi on työelämässä ja joutuu jättämään työnsä hoitaakseen lapsenlapsiaan, niin palkkiotakin voisi ajatella korvaamaan ansion menetystä.
Kuitenkin sellasessa tapauksessa saisi varmaan ilmaisen hoitopaikan. Vain harvoissa tapauksissa luulisin on välttämätöntä, et mummi jäisi pois töistänsä.Minä jouduin jäämään pois työelämästä ottaessani lapsenlapsen hoitooni. Isoisän palkalla emme yksistään eläisi millään. Sen pienen palkkion ja kulukorvauksen avulla pärjäämme juuri ja juuri. Eli kaikki menee mitää kuukaudessa tulee eikä aina ihan riitäkkään. Millä sukulaissijaisvanhempien pitäisi elää? Rakkaus ei yksistään elätä vaan tarvitaan ruokaa, vaatetta ja asunto.
- Inkeri70
Ennenmuinoin kirjoitti:
Minä jouduin jäämään pois työelämästä ottaessani lapsenlapsen hoitooni. Isoisän palkalla emme yksistään eläisi millään. Sen pienen palkkion ja kulukorvauksen avulla pärjäämme juuri ja juuri. Eli kaikki menee mitää kuukaudessa tulee eikä aina ihan riitäkkään. Millä sukulaissijaisvanhempien pitäisi elää? Rakkaus ei yksistään elätä vaan tarvitaan ruokaa, vaatetta ja asunto.
Eli tässä kirjoittaa nyt joku lapsenlastaan hoitava isoäiti, joka toteaa että
"pienen palkkion ja kulukorvauksen avulla pärjäämme juuri ja juuri. Eli kaikki menee mitää kuukaudessa tulee eikä aina ihan riitäkkään"
Hän saa siis saman kuin ne sijaisvanhemmat, jotka ottavat vieraan lapsen hoitaakseen, ja hän toteaa, että tiukkaa tekee. Sijaisvanhemmille kiljutaan naama punaisena, että rikastumismielessä lapsia vain hoidetaan.
Ihan samalla tavalla tässä voi kysyä, millä sijaisvanhempienkin pitäisi elää. Ihan samassa veneessä ovat tavalliset sijaisvanhemmatkin, jotka saavat sen saman pienen palkkion ja kulukorvauksen kuin tämä isoäitikin.
Miksi kukaan ei nyt kilju tälle isoäidille, että yrität rikastua lapsella? - Ennenmuinoin
Inkeri70 kirjoitti:
Eli tässä kirjoittaa nyt joku lapsenlastaan hoitava isoäiti, joka toteaa että
"pienen palkkion ja kulukorvauksen avulla pärjäämme juuri ja juuri. Eli kaikki menee mitää kuukaudessa tulee eikä aina ihan riitäkkään"
Hän saa siis saman kuin ne sijaisvanhemmat, jotka ottavat vieraan lapsen hoitaakseen, ja hän toteaa, että tiukkaa tekee. Sijaisvanhemmille kiljutaan naama punaisena, että rikastumismielessä lapsia vain hoidetaan.
Ihan samalla tavalla tässä voi kysyä, millä sijaisvanhempienkin pitäisi elää. Ihan samassa veneessä ovat tavalliset sijaisvanhemmatkin, jotka saavat sen saman pienen palkkion ja kulukorvauksen kuin tämä isoäitikin.
Miksi kukaan ei nyt kilju tälle isoäidille, että yrität rikastua lapsella?Rikastumaan ei pääse yksikään sijaisvanhempi. Se palkkio ja korvaus on tosiaan sama oli sijaisvanhempi sukulainen vai ei. En ole minäkään rahallisesti rikastunut vaan päinvastoin tulotaso on tipahtanut roimasti. Mutta rikkautta on saada itse hoitaa omaa lapsenlasta. Olisi ollut kamalaa, jos pieni olisi annettu vieraaseen perheeseen. Eli rakkautta riittää vaikka rahallista rikkautta ei olekkaan.
- amalia
Ennenmuinoin kirjoitti:
Rikastumaan ei pääse yksikään sijaisvanhempi. Se palkkio ja korvaus on tosiaan sama oli sijaisvanhempi sukulainen vai ei. En ole minäkään rahallisesti rikastunut vaan päinvastoin tulotaso on tipahtanut roimasti. Mutta rikkautta on saada itse hoitaa omaa lapsenlasta. Olisi ollut kamalaa, jos pieni olisi annettu vieraaseen perheeseen. Eli rakkautta riittää vaikka rahallista rikkautta ei olekkaan.
isovanhempia, jos heillä rakkautta riittää, mutta taloudellisesti tiukkaa, niin ei saa siinäkään kohtaa jäädä rahasta kiinni.
Saanko kysyä, että otitko lapsenlapsesi hoitaaksesi, jo ennen huost.otto päätöstä?
Yleensä rakastavat isovanhemmat "pelastavat" lapset, ennen kuin ollaan pattitilanteessa.
Sitä ei tässä ymmärretä, että aletaan itkeä vasta sitten lasten perään, kun huomataan, että joku toinen heillä "rikastuu". Jos kuka tahansa ilmaiseksi hoitais, niin ei mitään väliä. - Ennenmuinoin
amalia kirjoitti:
isovanhempia, jos heillä rakkautta riittää, mutta taloudellisesti tiukkaa, niin ei saa siinäkään kohtaa jäädä rahasta kiinni.
Saanko kysyä, että otitko lapsenlapsesi hoitaaksesi, jo ennen huost.otto päätöstä?
Yleensä rakastavat isovanhemmat "pelastavat" lapset, ennen kuin ollaan pattitilanteessa.
Sitä ei tässä ymmärretä, että aletaan itkeä vasta sitten lasten perään, kun huomataan, että joku toinen heillä "rikastuu". Jos kuka tahansa ilmaiseksi hoitais, niin ei mitään väliä.Lapsi tuli luokseni jo ennen virallista huostaanottoa.
- amalia
Ennenmuinoin kirjoitti:
Lapsi tuli luokseni jo ennen virallista huostaanottoa.
näihin rahan perään huutajiin.
Sinulle oli tärkeintä saada lapsi luoksesi turvaan rakastavan mummin luo, ennen kuin tiesit, tuletko saamaan edes pennin pätäkkäistä.
Se on sitä oikeaa rakkautta ja sulle suon kaikki mahdolliset taloudelliset tuet, että pärjäätte jatkossakin.
Se tässä juuri on ihmetyttänyt, ettei isovanhemmilta löydy niin paljoa rakkautta, että ottaisivat lapset, ilman taloudellista hyötyäkin.
Jos eivät hyödy, niin eivät otakaan. Missä kohtaa silloin se rakkaus näkyy.
Sijareilla on aivan eri tilanne. Emme mitenkään voi etukäteen kenenkään lapsia rakastaa, kun emme heitä entuudestaan edes tunne, joten vähän vaikea rakkaudesta lapseen on silloin hoitaakaan.
Meidän pitää mukautua ja sopeutua aivan vieraisiin lapsiin ja se kyllä käy ihan työstä ja työstä on saatava myös korvaus.
Se, että olemme valinneet ammatiksemme tämän toisten lasten pelastamisen, on vain ammatinvalintakysymys.
Kuka mitäkin työkseen haluaa tehdä.
Kun lapset ovat aikansa hoidossamme olleet, niin vasta sitten voi ruveta puhumaan kiintymyksestä, ihastuksesta ja jopa rakkaudesta.
Yleisesti kuitenkin voitaneen ammattimme suhteen puhua, rakkaudesta lapsiin yleisellä tasolla.
Lapsirakas pitää olla, ei tätä muuten voi tehdä.
Se vain, että vaikka esim. biot luulee, että rakastamme vain juuri heidän lastaan ja haluamme ottaa juuri hänet, niin se ei pidä paikkaansa.
Meille annetaan lapset, emme voi valkkailla juurikaan. Kieltäytyä voimme, mutta emme pääse muutoin valkkailemaan.
Isovanhemmat tietävät tasan tarkkaan minkälaisen lapsen saavat ja heillä on jo se rakkaus olemassa ja kiintymys vauvasta asti.
Se on siis eri tilanne ja lapsen kannalta ehdottomasti paras, silloin kun sitä rakkautta on olemassa. - hattua!
Ennenmuinoin kirjoitti:
Rikastumaan ei pääse yksikään sijaisvanhempi. Se palkkio ja korvaus on tosiaan sama oli sijaisvanhempi sukulainen vai ei. En ole minäkään rahallisesti rikastunut vaan päinvastoin tulotaso on tipahtanut roimasti. Mutta rikkautta on saada itse hoitaa omaa lapsenlasta. Olisi ollut kamalaa, jos pieni olisi annettu vieraaseen perheeseen. Eli rakkautta riittää vaikka rahallista rikkautta ei olekkaan.
On upeaa että kaltaisiasi mummuja löytyy. Viestistäsi kuultaa, että rakastat todella pientä hoidokkiasi etkä ole häntä rahasta haalinut.
Sijareilla saattaa olla 6 lasta hoidossa ja sitten vielä käydään jossain töissä.
Tässä "haisee" jo pahasti rahastamisen maku. Ei me tavalliset tallaajat kyllä tätä vierailla ihmisillä tapahtuvaa hoitoa ymmärretäkään?
Kyllä moni töissä huokaa, että olisipa kyllin röyhkeä ja alkaisi haalimaan "lastentarhan" niin loppuisi rahahuolet.
Vaan tavallinen tallaaja ei kykene siihen. Pitää omata julma luonne, että voi hoitaa vierasta lasta ja nostaa siitä vielä palkkaa?
Niin, ja saada 11 000 euroa pelkkää veronpalautusta vuodessa.
Kyllä sinä mummi saat moninkertaisena aherruksesi takaisin, kunhan lapsi kasvaa. Hän oivaltaa, että on saanut olla verisiteissä ja kasvaa rakkaudella, ei rahalla.
Siitä tulee palkkio jota sijarit eivät ONNEKSI koskaan saa!! - amalia
hattua! kirjoitti:
On upeaa että kaltaisiasi mummuja löytyy. Viestistäsi kuultaa, että rakastat todella pientä hoidokkiasi etkä ole häntä rahasta haalinut.
Sijareilla saattaa olla 6 lasta hoidossa ja sitten vielä käydään jossain töissä.
Tässä "haisee" jo pahasti rahastamisen maku. Ei me tavalliset tallaajat kyllä tätä vierailla ihmisillä tapahtuvaa hoitoa ymmärretäkään?
Kyllä moni töissä huokaa, että olisipa kyllin röyhkeä ja alkaisi haalimaan "lastentarhan" niin loppuisi rahahuolet.
Vaan tavallinen tallaaja ei kykene siihen. Pitää omata julma luonne, että voi hoitaa vierasta lasta ja nostaa siitä vielä palkkaa?
Kyllä sinä mummi saat moninkertaisena aherruksesi takaisin, kunhan lapsi kasvaa. Hän oivaltaa, että on saanut olla verisiteissä ja kasvaa rakkaudella, ei rahalla.
Siitä tulee palkkio jota sijarit eivät ONNEKSI koskaan saa!!tunnesidettä voi koskaan toisten lapsiin syntyä, kuin mitä omiin lapsenlapsiin.
Samanlaista se ei ollut edes omiin lapsiin.
Suhde lapsenlapseen on ainutlaatuinen.
Siis samanlaista kiitosta ei sijari voi koskaan vierailta lapsilta saada.
Silti, se ei tarkoita, etteikö sijari voisi myös saada kiitosta hoitamiltaan lapsilta. Jo vain.
Minä ainakin olen saanut useinkin ja monin eri tavoin.
Kiitosta mulle on jo se, että huomaan lasten/nuorten pääsevän jaloilleen ja heistä on kasvamassa tasapainoisia, kunniallisia kansalaisia, joilla ammatit ja asiat muutenkin hyvin.
Sehän on ollut tavoitteeni alusta lähtien ja jos työn tulokset näkyvät siten kuin on toivonut, niin parempaa kiitosta ei tarvi.
Tärkeintä on se lapsen onnellisuus ja tulevaisuus. - amalia
Ennenmuinoin kirjoitti:
hattua, kun huolehdit vielä omien lastesi kasvattamisen jälkeen vielä heidän jälkeläisistäänkin.
eihän sen näin pitäisi mennä.
Meidän isovanhempien pitäisi saada nauttia isovanhemmuudesta, eikä "leikkiä" vanhempia enää.
En nosta hattua ollenkaan sille lapsellesi, joka on tämän tilanteen sulle aiheuttanut, mikäli ymmärsin oikein, ettei kysymyksessä ole sairaus, tai muu luonnollinen syy. - Helinä-keiju3
hattua! kirjoitti:
Siitä tulee palkkio jota sijarit eivät ONNEKSI koskaan saa!!Mitä ihmeen hatun nostamista siinä on, että isoäiti rakastaa lapsenlastaan ja hoitaa häntä, kun lapsi on hädässä. Sehän on ITSESTÄÄNSELVYYS.
Kyllä on maailmankirjat sekaisin Suomessa kun vanhempia ja isovanhempia kiitetään siitä, että he pitävät jälkikasvustaan huolta. Kommunismi on saanut täällä suhteettomat mittasuhteet. - amalia
Helinä-keiju3 kirjoitti:
Mitä ihmeen hatun nostamista siinä on, että isoäiti rakastaa lapsenlastaan ja hoitaa häntä, kun lapsi on hädässä. Sehän on ITSESTÄÄNSELVYYS.
Kyllä on maailmankirjat sekaisin Suomessa kun vanhempia ja isovanhempia kiitetään siitä, että he pitävät jälkikasvustaan huolta. Kommunismi on saanut täällä suhteettomat mittasuhteet.monet isovanhemman iässä olevat, saattavat olla jo sairaita ja väsyneitäkin.
Ovat oman vanhemman urakkansa jo hoitaneet ja nyt joutuvat alottamaan alusta.
Ei vanhemmalla iällä enää jaksa samalla tavalla, kuin nuorena. Se vain menee niin. Haluja voi olla vaikka kuin, mutta ei kaikilla kunto kestä.
Monet eivät vain mukavuussyistä viitsi alottaa pienten kanssa alusta.
Ihanaa, kun joku viitsii ja jaksaa. Nostetaan heille kaikille hattua yhdessä ja siten kannustetaan jaksamaan edelleen.
- kaktus
kun me ei-sukulaiset ahneet haluamme palkkion, niin kyllä sukulaislastaan aidosti rakastaville pitää riittää kulukorvaus.
Toisaalta, tunnen eräät isovanhemmat, jotka hoitavat FAS-lapsenlastaan ja heille kyllä todellakin soisi kaikki mahdolliset tuet, koska terapioita ja kuntoutuksia todella riittää....loputtomiin.- Helinä-keiju3
Jos ne muuttuis omahoitaja-statuksella hoitaviksi, niin saiskohan ne enempi tossa Fas-tapauksessa.
- kaktus
Helinä-keiju3 kirjoitti:
Jos ne muuttuis omahoitaja-statuksella hoitaviksi, niin saiskohan ne enempi tossa Fas-tapauksessa.
mutta suututtaa heidän puolestaan, kun joka eurosta ovat saaneet tapella pitkään, ennen kuin edes jotain säännöllistä tukea alkoivat saada.
Ja lapsi on erittäin vaativa hoidettava, ei voi hetkeksikään jättää silmistään, aina jotain tapahtuu.
On kehityksessä jäljessä ja tulee ilmeisesti aina olemaankin.
Lisäksi toispuoleista ruumiillista heikkoutta, siihenkin kuntoutusta tarvitaan. - kiroilet
kaktus kirjoitti:
mutta suututtaa heidän puolestaan, kun joka eurosta ovat saaneet tapella pitkään, ennen kuin edes jotain säännöllistä tukea alkoivat saada.
Ja lapsi on erittäin vaativa hoidettava, ei voi hetkeksikään jättää silmistään, aina jotain tapahtuu.
On kehityksessä jäljessä ja tulee ilmeisesti aina olemaankin.
Lisäksi toispuoleista ruumiillista heikkoutta, siihenkin kuntoutusta tarvitaan.tuolla ylempänä ja luultavasti niitä sanoja riittää myös siellä luksusmökissä, missä toisen lapsia hoidat.
Senkö vain haluat lapsille opettaa? Opettaa siis kiroilemaan.
Ja syyt sitten oman vanhemman niskaan! Juu, hyvin sulla pyyhkii...
Olis kuule tilaa saunan takana... - kateelliset
kiroilet kirjoitti:
tuolla ylempänä ja luultavasti niitä sanoja riittää myös siellä luksusmökissä, missä toisen lapsia hoidat.
Senkö vain haluat lapsille opettaa? Opettaa siis kiroilemaan.
Ja syyt sitten oman vanhemman niskaan! Juu, hyvin sulla pyyhkii...
Olis kuule tilaa saunan takana...biot tai muut!
Että joo mummeillekkin maksettaisiin 2000 donaa, mitä v-tä te kuvittelette, kaktus jo kiros oikeesti luuloa!
Mummeille tuskin maksettaisiin muuta kuin lapslisä, aikoinaan mulle sanottiin, ei kuule tule niitä helevetin isoja kahden donan euroja, joita ei saa muutkaan normi sijarit!
Kateus on perisynti ja sen täällä huomaa!
Luulo ei ole tiedonväärtiäkään!
Hävetkää te "syyttäjät" ja kateelliset, nyt ja aina! - minit
kateelliset kirjoitti:
biot tai muut!
Että joo mummeillekkin maksettaisiin 2000 donaa, mitä v-tä te kuvittelette, kaktus jo kiros oikeesti luuloa!
Mummeille tuskin maksettaisiin muuta kuin lapslisä, aikoinaan mulle sanottiin, ei kuule tule niitä helevetin isoja kahden donan euroja, joita ei saa muutkaan normi sijarit!
Kateus on perisynti ja sen täällä huomaa!
Luulo ei ole tiedonväärtiäkään!
Hävetkää te "syyttäjät" ja kateelliset, nyt ja aina!Ja tällaiset kiroilijat, aina oikeassa olevat sossut hyväksyvät sijaisiksi? Kenenkähän etu toteutuu?
- kaktus
minit kirjoitti:
Ja tällaiset kiroilijat, aina oikeassa olevat sossut hyväksyvät sijaisiksi? Kenenkähän etu toteutuu?
Lapsen etu toteutuu säännöllisillä tapaamisilla vanhempien kanssa(ainakin sen toisen joka ottaa homman tosissaan), ei kyräilyä eikä haukkumista puolin eikä toisin vaan edelleen tullaan hyvin toimeen.Ja lapset eivät reagoi sen kummemmin , ei häiriökäyttäytymistä tai muuta vastaavaa.
Pystymme sopimaan ylimääräisiä tapaamisia ilman sossun väliintuloa jne jne.
Kai siitäkin löydät jotain rutkuttamista.
Ja miten kommenttisi liittyi pienimmässäkään määrin varsinaiseen aiheeseen...pölkkypää?
Perkele. - Inkeri70
kaktus kirjoitti:
Lapsen etu toteutuu säännöllisillä tapaamisilla vanhempien kanssa(ainakin sen toisen joka ottaa homman tosissaan), ei kyräilyä eikä haukkumista puolin eikä toisin vaan edelleen tullaan hyvin toimeen.Ja lapset eivät reagoi sen kummemmin , ei häiriökäyttäytymistä tai muuta vastaavaa.
Pystymme sopimaan ylimääräisiä tapaamisia ilman sossun väliintuloa jne jne.
Kai siitäkin löydät jotain rutkuttamista.
Ja miten kommenttisi liittyi pienimmässäkään määrin varsinaiseen aiheeseen...pölkkypää?
Perkele.Kyllä mullakin suoraan sanoen välillä vähän häviää ymmärrys sun suhteen, Kaktus. Mikä pakko sun noita kiroiluja on tohon heittää? Vai onko niin että raskas työ vaatii raskaat huvit ja provoilu purkaa paineita? Nakertaa uskottavuutta kylläkin rankasti.
- kaktus
Inkeri70 kirjoitti:
Kyllä mullakin suoraan sanoen välillä vähän häviää ymmärrys sun suhteen, Kaktus. Mikä pakko sun noita kiroiluja on tohon heittää? Vai onko niin että raskas työ vaatii raskaat huvit ja provoilu purkaa paineita? Nakertaa uskottavuutta kylläkin rankasti.
että minulle on ihan se ja sama, mitä minusta täällä ajatellaan.
Elävässä elämässä on sitten vähän eri juttu. - kaktus
kaktus kirjoitti:
Elävässä elämässä on sitten vähän eri juttu.kiroilee täällä joku muukin, minä sanoin vain perkele, tuo s-tanan jne on jonkun muun kirjoittama.
Ja ottaahan se joskus pattiin, kun ihan asiallinen keskustelu on meneillään, niin kaktus-vihaaja iskee ja kirjoittaa jotain ääliömäistä mikä ei liity muuhun kuin kaktukselle pottuiluun:) - kiroilusi
kaktus kirjoitti:
kiroilee täällä joku muukin, minä sanoin vain perkele, tuo s-tanan jne on jonkun muun kirjoittama.
Ja ottaahan se joskus pattiin, kun ihan asiallinen keskustelu on meneillään, niin kaktus-vihaaja iskee ja kirjoittaa jotain ääliömäistä mikä ei liity muuhun kuin kaktukselle pottuiluun:)kertoo vain henkisen ajattelutapasi ja kykysi. Ei sijarilta kai muuta voi vaatiakaan, varsinkaan jos ei ole mitään ammatillista koulutusta taustalla.
Useinhan sijareiksi päätyvät juuri henkilöt, jotka eivät työelämässä oikein tule toimeen ja ovat keskenkasvuisia ajattelumaailmaltaan.
Eihän fiksu ihminen voisi toisen lasta noin vain ottaa? En minä ainakaan?
Tällaista ajattelemattomuutta juuri Kaktuksen elämä lienee muuallakin kuin näillä palstoilla. - tämä logiikka
kiroilusi kirjoitti:
kertoo vain henkisen ajattelutapasi ja kykysi. Ei sijarilta kai muuta voi vaatiakaan, varsinkaan jos ei ole mitään ammatillista koulutusta taustalla.
Useinhan sijareiksi päätyvät juuri henkilöt, jotka eivät työelämässä oikein tule toimeen ja ovat keskenkasvuisia ajattelumaailmaltaan.
Tällaista ajattelemattomuutta juuri Kaktuksen elämä lienee muuallakin kuin näillä palstoilla.Itse ajattelen taas niin, ettei kukaan fiksu vanhempi anna lastaan huostaan vaan osaa hoitaa hommansa itse. Biovanhemmat taitavat olla aika keskenkasvuisia ja jälkeenjääneitä ajatusmaailmaltaan ja tuskin työelämässäkään onnistuvat, kun ei omia penskojakaan osata hoitaa.
- kaktus
kiroilusi kirjoitti:
kertoo vain henkisen ajattelutapasi ja kykysi. Ei sijarilta kai muuta voi vaatiakaan, varsinkaan jos ei ole mitään ammatillista koulutusta taustalla.
Tällaista ajattelemattomuutta juuri Kaktuksen elämä lienee muuallakin kuin näillä palstoilla.Koulutuksestani sinulla ei ole mitään tietoa,työelämässä olen aina tullut ihmisten kanssa toimeen(kaltaisesi räkyttäjät jätän yleensä huomiotta),kenenkään lasta en ole "noin vain ottanut".
Itse asiassa oma kirjoituksesi kertoo Sinusta paljon enemmän kuin ehkä ymmärrätkään.
Nolottaa puolestasi, kun yrität esiintyä psykologina, mutta heikoin tuloksin. - Inkeri70
kaktus kirjoitti:
Elävässä elämässä on sitten vähän eri juttu.että sinulle on yksi ja hailea mitä sinusta ajatellaan ja kirjoitellaan. Hanakimmat sijareiden vastustajat saavat sinusta sitten vain oivan esimerkin, jonka esitetään olevan sijareiden mallikuva.
Jos sua ei kiinnosta mitä sinusta yksilönä ajatellaan, niin miten olisi edes se, että sinä edustat muitakin sijareita ja omalla käytökselläsi vaikutat siihen käsitykseen, jonka muut saavat sijareista?
No jaa, kukin siis tyylillään. - kaktus
Inkeri70 kirjoitti:
että sinulle on yksi ja hailea mitä sinusta ajatellaan ja kirjoitellaan. Hanakimmat sijareiden vastustajat saavat sinusta sitten vain oivan esimerkin, jonka esitetään olevan sijareiden mallikuva.
Jos sua ei kiinnosta mitä sinusta yksilönä ajatellaan, niin miten olisi edes se, että sinä edustat muitakin sijareita ja omalla käytökselläsi vaikutat siihen käsitykseen, jonka muut saavat sijareista?
No jaa, kukin siis tyylillään.muistutan, että edustan tällä palstalla_vain_ja_ainoastaan itseäni, ettei tule epäselvyyksiä.
Kiroilut ja muut asiattomuudet saavat mennä vain_ja_ainoastaan minun piikkiini.
Yhtä vähän otan vastuuta muiden kirjoituksista, jokainen vastatkoon omistaan.
En minäkään yleistä muutaman todella pöhelön biovanhemman kirjoituksia siten, että kaikki biot ovat yhtä pöhelöitä.
Kukin tyylillään, myös ne yleistäjät. - Inkeri70
kaktus kirjoitti:
muistutan, että edustan tällä palstalla_vain_ja_ainoastaan itseäni, ettei tule epäselvyyksiä.
Kiroilut ja muut asiattomuudet saavat mennä vain_ja_ainoastaan minun piikkiini.
Yhtä vähän otan vastuuta muiden kirjoituksista, jokainen vastatkoon omistaan.
En minäkään yleistä muutaman todella pöhelön biovanhemman kirjoituksia siten, että kaikki biot ovat yhtä pöhelöitä.
Kukin tyylillään, myös ne yleistäjät.Jos kaikki olisi noin yksinkertaista, niin eihän siinä mitään. Mutta haluat tai et, olemalla sijari sinä edustat sijareita. Miten sen teet, niin siitä ollaan ilmiselvästi montaa mieltä. Jos omat tuntemukset ovat puhtoiset ja mieli hyvä ja positiivinen, niin onnittelut sinulle. Eipä siinä sitten muuta.
Useimmat tänne päätyvät biovanhemmat uskovat vakaasti, että sijarit ovat rahanahneita lapsivarkaita. Sitten he lukevat sinun tekstejäsi ja riemastuvat vielä enemmän.
Tai mistäs minä tiedän. Ja ties mitä ajattelevat minun teksteistäni. Huoks. - Helinä-keiju3
Inkeri70 kirjoitti:
Jos kaikki olisi noin yksinkertaista, niin eihän siinä mitään. Mutta haluat tai et, olemalla sijari sinä edustat sijareita. Miten sen teet, niin siitä ollaan ilmiselvästi montaa mieltä. Jos omat tuntemukset ovat puhtoiset ja mieli hyvä ja positiivinen, niin onnittelut sinulle. Eipä siinä sitten muuta.
Useimmat tänne päätyvät biovanhemmat uskovat vakaasti, että sijarit ovat rahanahneita lapsivarkaita. Sitten he lukevat sinun tekstejäsi ja riemastuvat vielä enemmän.
Tai mistäs minä tiedän. Ja ties mitä ajattelevat minun teksteistäni. Huoks.Ei kaktuksella ole mandaattia edustaa kaikkia sijareita.
- Inkeri70
Helinä-keiju3 kirjoitti:
Ei kaktuksella ole mandaattia edustaa kaikkia sijareita.
mutta hänestä tiedetään, että hän on sijari ja jotkut saattavat lukea (ja jotkut näyttävätkin lukevan) hänen mielipiteitään kuin hän edustaisi koko sijarikuntaa. Sellaisen vaikutelman saa joidenkin ilmeisesti biovanhempien teksteistä biopuolella, kun siellä päivitellään, että katsoitteko mitä sijaripuolella se eräs taas kirjoittaa. Muutkin leimautuvat. Tämähän on ihan yleinen ilmiö.
Sinällään _minulle_ on yksi hailea, mitä joku toinen kirjoittaa. Harmittaa vaan jos joku (vaikka juuri huostaanotetun lapsen äiti tai vastaava) kovin sinisilmäisesti ottaa kaiken kirjoitetun kuin kiveen hakattuna totuutena. Noh, jääköön tämä tähän. Kaktukselle sopisi kyllä paremmin nimimerkiksi kiroileva siili... Piikkejä silläkin. - Helinä-keiju3
Inkeri70 kirjoitti:
mutta hänestä tiedetään, että hän on sijari ja jotkut saattavat lukea (ja jotkut näyttävätkin lukevan) hänen mielipiteitään kuin hän edustaisi koko sijarikuntaa. Sellaisen vaikutelman saa joidenkin ilmeisesti biovanhempien teksteistä biopuolella, kun siellä päivitellään, että katsoitteko mitä sijaripuolella se eräs taas kirjoittaa. Muutkin leimautuvat. Tämähän on ihan yleinen ilmiö.
Sinällään _minulle_ on yksi hailea, mitä joku toinen kirjoittaa. Harmittaa vaan jos joku (vaikka juuri huostaanotetun lapsen äiti tai vastaava) kovin sinisilmäisesti ottaa kaiken kirjoitetun kuin kiveen hakattuna totuutena. Noh, jääköön tämä tähän. Kaktukselle sopisi kyllä paremmin nimimerkiksi kiroileva siili... Piikkejä silläkin.kulissejen sijaan.
Juuri siksi, että yritetään pönkittää milloin mitäkin mielikuvaa eri kuppikunnista jopa itsesensuuriin saakka riippuen siitä, mihin viiteryhmään ihminen lukeutuu, estää rehellisen viestinnän ja asioiden oikean laidan ilmitulon, kun ollaan ensinnä jotain ryhmää ja vasta sitten omia itseitään. Se on ongelma maassamme. Kuppikuntia riittää.
Minä en ainakaan välitä niiden ihmisten ajatuksista, jotka eivät tajua tätä. En voi sietää ihmisiä, joilla on pakonomainen tarve sijoittaa ihminen aina johonkin viiteryhään, koska ymmärrys ei pidemmälle yllä. Erehtyköön rauhassa. - Inkeri70
Helinä-keiju3 kirjoitti:
kulissejen sijaan.
Juuri siksi, että yritetään pönkittää milloin mitäkin mielikuvaa eri kuppikunnista jopa itsesensuuriin saakka riippuen siitä, mihin viiteryhmään ihminen lukeutuu, estää rehellisen viestinnän ja asioiden oikean laidan ilmitulon, kun ollaan ensinnä jotain ryhmää ja vasta sitten omia itseitään. Se on ongelma maassamme. Kuppikuntia riittää.
Minä en ainakaan välitä niiden ihmisten ajatuksista, jotka eivät tajua tätä. En voi sietää ihmisiä, joilla on pakonomainen tarve sijoittaa ihminen aina johonkin viiteryhään, koska ymmärrys ei pidemmälle yllä. Erehtyköön rauhassa.Minä arvelen, että rehellisyys on vaikeasti saavutettava luonnonvara nettikeskusteluissa.
Jaaha. Se on nyt kaivettava meikäläisen uusiutuvat luonnonvaralähteet esiin ja mentävä syöttöpuuhiin. - kaktus
Inkeri70 kirjoitti:
Jos kaikki olisi noin yksinkertaista, niin eihän siinä mitään. Mutta haluat tai et, olemalla sijari sinä edustat sijareita. Miten sen teet, niin siitä ollaan ilmiselvästi montaa mieltä. Jos omat tuntemukset ovat puhtoiset ja mieli hyvä ja positiivinen, niin onnittelut sinulle. Eipä siinä sitten muuta.
Tai mistäs minä tiedän. Ja ties mitä ajattelevat minun teksteistäni. Huoks.tässä yritän sanoa, ettei tänne kovinkaan sydänverellä kannata kirjoittaa, koska se väännetään milloin miksikin *ruma sana*ksi.
Eli vaikka kuinka rehellinen ja ystävällinen haluat olla, *ruma sana*aa saat niskaasi silti:) - amalia
kaktus kirjoitti:
tässä yritän sanoa, ettei tänne kovinkaan sydänverellä kannata kirjoittaa, koska se väännetään milloin miksikin *ruma sana*ksi.
Eli vaikka kuinka rehellinen ja ystävällinen haluat olla, *ruma sana*aa saat niskaasi silti:)pitäis osata pitää hyvinkin ns. kieli keskellä suuta, kun tänne kirjottaa, vai pitäiskö sanoa peukalo keskellä kämmentä, hehe.
Pienikin ajattelematon tunteen purkaus voi saada aikaan ties mitä ja se vielä muistetaan pitkään.
Kuitenkin tämä pitäisi just olla paikka missä sijarit voisi keskenään pahimpiakin tuntojaan purkaa.
Sellaisia, mitä ei lasten, ei sossun, eikä biojen aikana voi.
Pitää yrittää olla mielin kielin joka suuntaan ja pitää mölyt mahassaan.
Pitäis meilläkin olla paikka missä voi vapaasti sanoa, vaikka sen ruman sanan, jos siltä tuntuu ja sen sanominen edes vähän helpottaa.
Me kun emme kaikesta huolimatta ole mitään yli-ihmisiä ja meilläkin on tunteet.
Minut saa miettimään rumia sanoja kaikkein eniten lasten epäoikeuden mukainen kohtelu, tulee se sitten sossujen, biojen, opettajien tai kenen tahansa taholta. sitä on niin oppinut olemaan puolustusasemissa näiden kanssa.
ei tosin enää, kun ovat jo isoja ja puolustavat itse itseään, mutta sillon kun olivat pienempiä.
Olen ymmärtänyt, että kaktuksen lapset ovat vielä niitä pienempiä ja ymmärrän hänen tuntojaan.
Eri asia tietty on, että onko viisasta ihan kaikkea tällä palstalla tuntemuksistaan paljastaa, kun tää ei ole sitä mitä pitäisi. - varaäiti
kaktus kirjoitti:
tässä yritän sanoa, ettei tänne kovinkaan sydänverellä kannata kirjoittaa, koska se väännetään milloin miksikin *ruma sana*ksi.
Eli vaikka kuinka rehellinen ja ystävällinen haluat olla, *ruma sana*aa saat niskaasi silti:)Minusta on mukava lueskella "tuttujen" kirjoittajien tekstejä, jokaisella on oma ja erilainen tyylinsä ilmaista itseään. Ja siinä se pointti onkin. Me kaikki olemme erilaisia ja ilmaisemme itsemme erilailla.
En minäkään julkisesti tohdi kiroilla, vaikka välillä kyllä mieli tekisisi. Toiset kirjoittavat niin kivan värikkäästi ja toiset muuten taitavasti. Itse kun olen kirjoituksilla huono itseäni ilmaisemaan.
Sitä kuitenkin vilpittömästi ihmettelen, että jos sijari kiroilee täällä niin sitä hän muka tekee lapsillekin. Kyllä minä puhun aikuisille ihan eri tavalla kuin lapsille tai nuorille ja tuntemattomillekin eri tavalla kuin tutuille.
Kai sitä tälläisellä palstalla pitäisi voida kirjoittaa suoraan, kenen tunteita sitä pitää säästellä.
Itse ajattelin tätä palstaa sellaisena höyryn poistona, mutta nyt tämä on vain loan heittoa. - fiksu....
tämä logiikka kirjoitti:
Itse ajattelen taas niin, ettei kukaan fiksu vanhempi anna lastaan huostaan vaan osaa hoitaa hommansa itse. Biovanhemmat taitavat olla aika keskenkasvuisia ja jälkeenjääneitä ajatusmaailmaltaan ja tuskin työelämässäkään onnistuvat, kun ei omia penskojakaan osata hoitaa.
vanhempi anna lastaan huostaan! Mutta minkä teet, jos sairastut eikä sukulaiset voi hoitaa lasta?
Sitä paitsi. Kaikki äidit ovat niin fiksuja, etteivät anna vapaaehtoisesti omaa lastaan pois.
Mutta tää Suomen sairas tapa.
Sossu vie ja sijari vikisee kun rahavirrat alkavat tulvia!
Ottakaa nyt kaikki kiinni mitä saatte, roistot!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 194669
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831702Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871566Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741514Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2431388Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121150Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341120Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041089- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651023