Helvetistä

itään..

Mitälie tarkoittaa, muta jumalauta että pelottaa!!
Hertta hakkaa 200, bisset loppuu kohta.

Olen juonut tunteella nyt 3 päivää, kumonnut 3 lavaa, ja tiedän etten kuole vaikka toivoisin.

EN USKALLA TAVATA KANKKUSTA!!

Vituttaa ku yläkertalaiset kuiskuttelee ja kuuntelee radioo ilman kanavaa.

Jokapaikka nykii, varjot huhuilevat.. Vittuakos ne mulle vittuilee!!!

Joskus tekis mieli soittaa zirra, mut ei ne musta välitä, mähän olen alkoholin suurkuluttaja!!

En tajuu miksi juon, kun olot aina samanmoiset.

Työkkäris piti käydä viimeviikolla, soitin ja sanoin etten tohdi tulla, sanoivat et rahat poikki sit.
No minähän menin, otin aamulla pari olutta, SILTI iski paniikkihärö bussissa. Ulkona satoi ja oli kylmä, en kyennyt pitämään takkia päällä, luulin että tukehdun.

Otin beetasalpaajaa, ei auttanut.. Itkin ja työkkäritäti kysyi "Onko sulla vähän huono olo" Joo, ei oo, hyvä ku uskalsi enää edes puhua, oli vain ikävä kotiin, piiloon pahaa maailmaa.

Meni pari päivää, kunnes alkoi todella ahdistamaan, soitin a-klinikan työntekijälleni, hän sanoi vain "Älä hae kaljaa"

Nyt tosiaan sit 3 pvää ja 3 lavaa ja tekis mieli vetästä ranteet auki, ennen kankkusta.

MIKSI VITUSSA MÄ JUON??? -kysyn vaan!

Tästä kun taas selviin ilman suurempia kuolemia niin olen jokusen päivän juomatta.

MUTTA miten mä uskallan lopettaa tämän juomisen?

Eilen sammuin sohvalle, heräsin kauheeseen kusihätään, nousin ylös ja lähdin kävelee vessaan.. Samalla kusten!!! En voinut edes pidättää!!!

On mua siunattu mahtavalla elämällä!

AMEN!

10

1755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitoon meno?

      Tuo oli niin tuttua tekstiä, kuin omasta menneisyydestäni.

      Menin siis suoraan hoitoon, myllyyn, vaikka pelottikin ihan helvetisti, että ne siellä antaa ukaasin, ettei sitten saa juoda enää ikinä. Niinhän ne teki, eikä annettu edes mitään rauhottavia. Olin siinä vaiheessa, että ei kele, tämä ei ole minun paikkani.

      Nyt sitten pari vuotta raittiutta ja ei ole tarvinnut juoda enää. Elämä hymyilee, eikä minua enää pelota mikään.

      Voisitko kokeilla edes, sillä tuota rataa et kauan enää jaksa.

      • nimetön/tuntematon/näkymätön

        laista.
        Kaikki suuret asiat ovat erittäin vaikeita minulle.
        Koulu, armeija ja työ.
        Mutta ryypäämään en oo ruvennut, se vain pahentaa tilannetta.

        Menin hakeen apua ja nyt tilanne on vähän rauhallisempi.
        Kun on paineita, ahdistusta ja masennusta(ei paha masennus mulla) niin tilanne on erittäin vakava.
        Kun ei ole voimia lähteä normaaliin hommiin.
        Kaikki tuntuu tyhjältä.
        Tilanne ei ole periaatteessa muuttunut työelämän kannalta(henkisesti koulukiusatuksi jouduin) yhtään.
        Joskin muutoin suurempi ahdistus on poissa.
        Elämä on elämää.
        Pitää tyytyä siihen mitä on.
        EI kannata kuunnella liikaa toisten puheita toisaalta.
        Tarkoitan sitä että jos naapurit esim ovat vastaan sinun elämääsi ja päivittelevät siellä sitä sun tätä.

        Tsemppiä sinne päin.


    • nimetön/tuntematon/näkymätön

      tultava toimeen, otettava vastaan ne avosylin.
      Kaikkeen kyllä tottuu.
      Tottakai pitää lähteä parantamaan itseeän.
      Apu on psykologi mun mielestä.
      Ei viinapullo.

    • itään...

      Joo, a-klinikalla sanoivat et hangonkadulle voin päästä 2vkon kuntoutusjaksolle, mut en muuten katkolle, koska en oo alkoholisti.

      Olen osannut olla monia kuukausia juomatta.

      Kiitos vastauksista, sain taas vähän ajattelun aihetta.

      Jos minäkin joskus uskaltaisin kohdata elämän selvinpäin :)

      -kiitos

    • Helppo vastaus

      AA on laki Viipurista länteen.

      • ...............

        Sarkasmiakin.


    • ensimmäiseksi

      lääkitys paniikkioireisiin sitten voit yrittää selvitä ilman alkoholia. Paniikkioireita ei kannata yrittää lääkitä alkoholilla ne tulee aina kahta kauheampina vastaan kankkusessa.

    • -koistinen-

      mulla kuoli tuossa taannoin tuttava siihen kun ei enää uskaltanut olla selevinpäin, ihan samoista oireista kärsi, ja oli vieläpä
      rekkafirman omistaja. Tosin ei kyllä itse enää ajellut.

      Mitäpä tuohon sanosi, moraalisaarnahan on ihan täysin turhaa tai sanoa että lopeta se juominen.
      Kun se nyt ei kuitenkaan niin simppeliä ole.

      Minä oon vaan koettanut vähentää, mutta kun sekään sitten ei aina onnistu, joskus kyllä.

      Oon enempi semmonen työpaikka-tunnejuoppo :o)
      Duunit hoitelen kyllä, mutta kun teen kotona hommat niin kukaan ei kyttää niitä... siinä saattaa sitten hurahtaa lasi-pari-kolme lasia
      valkoviiniä keskittymistarkotuksiin

      Ja tottakai siis iloon ja varsinkin suruun

      Mutta siis oon nainen ja maksa ei ota vastaan
      YHTÄÄN olutta... yäksis.

      Eikä sitä kukaan voi määritää miksi toinen juo, toinen ei.
      Keskieuroopassa juodaan joka helekutin päivä, eikä moraalisaarnata !

    • on siitä

      päästävä irti; eli se suunnaton pelko, harhat, kivut... ainakin minulla, jos onnistun pääsemään niistä eroon, on helpompi olla useampikin päivä tai jakso juomatta, mutta se lopettaminen on se vaikein, kaik tietää sen joilla ne oireet.

      Koita hankkia rauhoittavia, bentsodiapiineja tai vastaavia (Diapam, Oxepam ym), ja ota niitä vasta kun harhat/pelot/tuskat alkavat, eli alkoholipitoisuuden ollessa mahdollisimman matala. Beetasalpaaja ei auta.

      Eli jos esim.heräät siihen että kaikki hajoaa ellei saa huikkaa , ota mietoa huikkaa, keskaria, hiljakseen ja hiljennä tahtia, jossain , riippuen tilasta, iltapäivä aikaan ehkä huomaat kun alkoholinpuute leikkaa tilaa; ota mahd. vähän olutta ja aloita pieniä määriä rauhoittavaa; juo pelkkää vichyä - vaikka tulee ulos. KOita saada Primperan kuvotus/oksennus-estolääkitystä.

      Heti kun vichy pysyy sisällä, voit alkaa ottamaan B-vitamiinia ja magnesiumia - estää kramppeja ja muutenkin.

      Vichyllä, Diapamilla, Primperalla ja mahd. nukahtamislääkkeillä krapulahelvetti pois ja kiitä itseäsi selviytymisestä olemalla mahd. kauan ilman alkoholia.

      P.S. Kyseinen "hoito" ei tietenkään ole lääketieteellinen oivaratkaisu-mutta kyllä sitäkin käytetään - ja mieluummin vaikka bentsoriippuvainen kuin yksikään deliriumhelvetti.

      MUTTA: Älä koskaa ota rauhoittavia alkoholin kanssa, sillä siitä toleranssi nousee nopeasti tulee sekopääksi.

      Tiedän että tiedät nämä?

      Laitan vielä oman selviämislistani: Siis kun herään alkoholintarpeeseen/deliriumiin:

      - Vain mietoja juomia
      - Mahd.vähän
      - Vichyä (mineraalivajaus ja hiilihappo saattaa pysyä sisällä)
      - Myös Samarin
      - Mahd.pieniä annoksia rauhoittavia (kaikki eivät toimi kaikille, koita sopivin)
      - Primperan (saa myös suppoina, jos oksentaa koko ajan)
      - sokeria
      -Suolaa
      -Magnesiumia
      - B-vitamiineja
      - Valkoiset loisteputkivalot (pimeydessä harhoja)
      - Suihku
      - Tv auki (mah.levollista ohjelmaa nauhalta)
      - Puhua edes puhelimessa jonkun kanssa (ei ryyppykaverin)

      Ja sitten: Mahdollisimman pitkät tauot, ja
      Mahdollisimman lyhyet putket.

      JOs ei pysty lopettamaan kokonaan.

      Ja hyvä fyysinen kondis korreloi psyykkiseen, jolloin tilat lievenevät.

    • ffdfd43432432fd

      Jätä ne h*lvetin viinat kokonaan pois ja juo vain keskiolutta. Ja kokoajan pienennät määrää, lopulta enää pullo per-5 tuntia sit ei ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe