kuvat menee divin yli, miten ratkasen ongelman

öööööööööööööööööööööööörrrr

tuossa on uuden sivun ulkoasu www.ralfahlskog.fi/testi/ref05.html
huomasin kuitenkin pahaksi onneksi että tuo kuva menee divin yli pienillä resoilla, itsellä käytössä 1650x1050. Miten ratkaisen ongelman että kuva ei mene divin yli ja muutenkin kommenttia saa antaa. Koodissa luultavasti on virheitä

5

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <tämä>

      laitappa vaikka kuvan leveydeksi -> width="90%"

      Tällöin kuvan leveys on 0.9 * divin leveys..

    • juhakorkeapudas

      #content:n leveys kannattaa laittaa kiinteäksi, jolloin sisältöosio ei pienene näytön resoluution vaihtuessa.
      Koko sivu myös kapenee resoluution vaihtuessa koska #page elementin koko on määritelty 70% sivun leveydestä, joten senkin voi määritellä kiinteäksi.

      • ööööööööööööööööööööörr

        Eli miten koodia kannattaisi muuttaa ? Jos otan vain kylmästi pois tuon content leveyden joka on 70%, navigointipalkki ja main osio menee tietenkin kiinni sivun reunoihin mikä näyttää hieman tyhmältä. Se olisikin varmasti järkevämpää pitää sivu kiinteänä, mutta miten voin korjata tuon venymisen niin että sivun ulkoasu pysyisi samana. Koodi on puoliksi omaani ja puoliksi valmista joten en tiedä miten korjata sitä :S


      • djlordi
        ööööööööööööööööööööörr kirjoitti:

        Eli miten koodia kannattaisi muuttaa ? Jos otan vain kylmästi pois tuon content leveyden joka on 70%, navigointipalkki ja main osio menee tietenkin kiinni sivun reunoihin mikä näyttää hieman tyhmältä. Se olisikin varmasti järkevämpää pitää sivu kiinteänä, mutta miten voin korjata tuon venymisen niin että sivun ulkoasu pysyisi samana. Koodi on puoliksi omaani ja puoliksi valmista joten en tiedä miten korjata sitä :S

        Mulla on sama ongelma, kuvat siirtyvät sivupohjan ulkopuolelle, kun muuttaa selaimen kokoa.

        KUVAN PITÄISI PYSYÄ TÄLLAISENA:
        http://img136.imageshack.us/my.php?image=sivukuva1of4.png

        MUTTA SE MUUTTUU TÄLLAISEKSI, KUN MUUTTAA SELAIMEN KOKOA:
        http://img100.imageshack.us/my.php?image=sivukuva2at0.png

        Mitä koodia pitäisi muuttaa ja miten?


    • ammulaturito

      unoda kaikki fluid tyylit, niiden käytössä ei ole juurikaan mitään järkiperäistä syytä. Vielä tänäkin päivänä paras reso eli se 760 on se käyttökelpoisin,järkevin ja sopii kaikille :) eli jos käytät valmista css layouttia niin käytä aina fixet :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe