langallinen murtohälytin

kotiin

Etsimme uuteen omakotitaloon langallista murto/palohälytinsarjaa. Onko kokemuksia esim. Celetron Home Controllista, DSC:stä, Pelcosta tai GE Securitystä? Hintoja, helppokäyttöisyys, ulkonäkö jne... Sähkäri kyllä tekee liitännän, mutta tarjonta on erilaista ja haluaisin kuulla kokemuksia eri merkeistä.

11

1808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opettelussa

Meillä on DSC-järjestelmä. DSC:n ohjelmointi oli melko hankalaa, samoin jos harvoin pitää jotain muuttaa niin ihan opetteluksi menee. (onneksi satun olemaan teknofriikki, niin mielenkiinnosta värkkäsin)DSCssä ei meillä ollut gsm-puhelinta ollenkaan.
      Robotiksi laitoin Centron, Centro gsm-robottipuhelin oli helpompi ohjlmoida. Varmaan toimis koko järjestelmä pelkällä centrollakin.
      Pelco on ilmeisesti pikkusen isompiin rakennelmiin tarkoitettuja.
      GE security on ihan outo tuttavuus.

• päällikkö1

Täysin naurettava olet kun harkitset valmiita kaupallisia tuotteita ko.asian hoitamiseksi. Maksat itsesi kipeäksi, kun saman homman tosimies tekee itse, kun menee vaan sähkötukkuun ja ostaa sopivat osat ja kokoaa itse. Sitten vielä tyhmyyttäsi teet kuukausisopimuksen securitaksen tai muun huijaripuljun kanssa, jotka viimeistään lypsävät sinut kuiviin 50€/kk kuukausisopimuksilla. MINÄ rakensin itse ja hyvä tuli ja kymmenesosa kustannuksilla kaupallisiin tuotteisiin nähden.

• tämä asiallinen

vastaus?H...tin viisastelija.

• päällikkö1
        tämä asiallinen kirjoitti:

vastaus?H...tin viisastelija.

Kaipa täällä silti sanavapaus on, vaikka tosissaan oletkin hälytinjärjestelmäsi hankinnassa.

• murron sattuessa

Vaikka rakentaisin itse, niin hälytyksen ohjaisin vartiointiliikkeeseen.

Eipä huvita itse mennä katsomaan minkälaisia aseita venäläiset murtomiehet kantelee mukanaan.

• kotiin

Jep jep. Eli yksi järkevä vastaus tullut. Kiitos siitä ;-). Eli meillä ei ole tarkoitus ottaa mitään kuukausisopimusta vartiointifirmasta. Toi "robottikone" lähettää tekstarin puhelimeen ja hälytin alkaa soimaan talossa, jos joku yrittää murtautua tai jos syttyy tulipalo.

Tuota Celetronia olen itse harkinnut... Onko siitä kellään kokemuksia?

• pekka-06

Celetron on ollut mökillä nyt 7 vuotta. Hyvin on hommansa hoitanu. Siinä on vain gsm.modemi, ei taida olla lankaverkon liitäntää lainkaan. Txt-viestillä laitetaan päälle ja pois tarvittaessa. Normaalikäytössä varmaan ihan näppärästi näppäimistölläkin. Tosin nyt on jo uudet mallit markkinoilla, langattomilla antureilla.

Hyvä merkki on Powermax yhtälailla. langattomat anturit. Kohtuuajassa ohjelmoi kun hetken siihen syventyy. Siinäkin txt viesti mahollisuus kun lisää gsm.-modemin.

Hinta riippuu ostopaikasta... monella hinnalla myydään, ja sillähän se on mietittävä mitä tarvii oikeasti :)

• onko laite akkukäyttöinen
        pekka-06 kirjoitti:

Celetron on ollut mökillä nyt 7 vuotta. Hyvin on hommansa hoitanu. Siinä on vain gsm.modemi, ei taida olla lankaverkon liitäntää lainkaan. Txt-viestillä laitetaan päälle ja pois tarvittaessa. Normaalikäytössä varmaan ihan näppärästi näppäimistölläkin. Tosin nyt on jo uudet mallit markkinoilla, langattomilla antureilla.

Hyvä merkki on Powermax yhtälailla. langattomat anturit. Kohtuuajassa ohjelmoi kun hetken siihen syventyy. Siinäkin txt viesti mahollisuus kun lisää gsm.-modemin.

Hinta riippuu ostopaikasta... monella hinnalla myydään, ja sillähän se on mietittävä mitä tarvii oikeasti :)

vai toimiiko sähköllä.

Meillä on langaton systeemi (ilman vartijoita, viesti tulee kännyyn) joka ei mene pois päältä mahdollisen sähkökatkon aikana.

En tosin tiedä noista mainitsemistanne laitteista, että ovatko ne akkuvarmisteisia vaiko vain töpselin päässä.

• kotona yritys ja
        onko laite akkukäyttöinen kirjoitti:

vai toimiiko sähköllä.

Meillä on langaton systeemi (ilman vartijoita, viesti tulee kännyyn) joka ei mene pois päältä mahdollisen sähkökatkon aikana.

En tosin tiedä noista mainitsemistanne laitteista, että ovatko ne akkuvarmisteisia vaiko vain töpselin päässä.

kaikenlaista värmettä täällä niin on myös kameravalvonta ulkona.
        Toki tuo keskusyksikkö vai mikä lienee tarvitsee olla piuhan päässä.

• rakentajarane

Niin, ihmettelen vain että mitä hyötyä siitä on kun olet Lanzarotella ja saat tekstiviestin että kämppäsi on tulessa tai joku löi pääoven saranoita myöden sisään? Ei mene muuta kuin loma pilalle vai meinasitko soittaa appiukolle että käy ajamassa vorot pihalle tai sammuttamassa karyävät perustukset?

• niin tietty
        rakentajarane kirjoitti:

Niin, ihmettelen vain että mitä hyötyä siitä on kun olet Lanzarotella ja saat tekstiviestin että kämppäsi on tulessa tai joku löi pääoven saranoita myöden sisään? Ei mene muuta kuin loma pilalle vai meinasitko soittaa appiukolle että käy ajamassa vorot pihalle tai sammuttamassa karyävät perustukset?

Parempihan se on olla tietämättä, jos kämppä on tulessa tai voroja käy siellä. Antaa vaan roihuta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8323
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4644
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4333
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3463
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3440
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2861
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe