Kysymyksiä tietämättömältä

typerä amatööri

Heip

Olisin kiinnostunut metsästysharrastuksesta.
Enemmänkin vielä hirven kaadosta.
Haluaisiko kukaan selittää tietämättömälle tampiolle alusta loppuun, että mitä pitää tehdä sen eteen. Tai miten itse aloititte. Mitä lupia pitää olla ja voiko kukaan opettaa siihen?! Suoraan siis jos kerrotte kaiken.

Kiitosta vain!

12

1539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alku tietoa

kun kirjoitat netti hakuun. METSÄSTÄJIEN KESKUSJÄRJESTÖ. Sieltä alat lukee ohjeita ym. Sitten sinun pitäs päästä jäseneksi johonkin metsästysseuraan.
      Rahaa saat palamaan paljonkin, mutta tee kaikki hankinnat harkitusti ja jonkun tutun avustuksella. Kysele ohjeita useammalta henkilöltä, koska kallis ei aina ole paras.

• Mooses Petteri

Ala opetteleen ennen vaikka runolausuntaa kuin haaskaat aikaasi metsästykseen.

• mooses..

tältä palstalta helevettiin männyn käpyjä keräämään.
        Kun et voi kuitenkaan käsittää ja tietää miten hieno harrastus on metsästys.
        Pyörittele ja kaivele sormillasi omaa persettääsi, ja haistele sormiasi. Aivosi haisee samalle.

• Suden ystävä
        mooses.. kirjoitti:

tältä palstalta helevettiin männyn käpyjä keräämään.
        Kun et voi kuitenkaan käsittää ja tietää miten hieno harrastus on metsästys.
        Pyörittele ja kaivele sormillasi omaa persettääsi, ja haistele sormiasi. Aivosi haisee samalle.

tuskin haisevat. Ne ovat puhdasta kultaa (24 karaattia).

• browning

moro. hirven pyyntiin ei tartte mitään sen ihmeellisempää ku hirvimerkki ja kantolupa ja metsästyskortti. ja sitte vaan jahille

• Mooses Petteri

asian vaikeaksi. Jos minä haluaisin tappaa hirven, niin ottaisin vaan kirveen käteen ja läjäyttäisin metsän reunalla lojuvaa "lehmää" päin näköä. Mutta fiksuna herrasmiehenä jätän mielelläni hirvet ja porot pedoille. Minulle välttää navetassa kasvatettu liha, enhän olekaan mikään luonnon riistäjä.

• Solttupyssy
        Mooses Petteri kirjoitti:

asian vaikeaksi. Jos minä haluaisin tappaa hirven, niin ottaisin vaan kirveen käteen ja läjäyttäisin metsän reunalla lojuvaa "lehmää" päin näköä. Mutta fiksuna herrasmiehenä jätän mielelläni hirvet ja porot pedoille. Minulle välttää navetassa kasvatettu liha, enhän olekaan mikään luonnon riistäjä.

Laon alta,ja täräytä sillä hirveä kupeeseen.Sitten vaan veihti suihkimaan ja savusauna lämpiämään.Ei se muuta tartte.Näin minä aloitin.

• browning

en nyt tarkoita sitä. oon ollu 5 vuotta putkeen meidän porukan johtajana ja kukaan ei vielä oo valittanu johtamisesta. meidän porukassa pyydetään viisaasti koirilta ja ammutaan harkitusti tasaisesti kaikkia aikasesta vasaan. ja tällä pyyntitavalla meidän alueelta löytyy aina hirvet.

• browning

kerroppa minkälaiset on omat kokemukset hirvenpyynnistä. veikkaan ettei kovinkaan kummoset ku tuommosia puhut!!! osallistu ensin pyyntiin ennen ku kommentoit!!! Koiralta se pyynti pitää tapahtua!!

• porukka halua

ei mikään porukka halua sinunlaisiasi tolloja riesoikseen.. ihan olisi parempi että kuuntelet mooses petteriä.

• browning

ja kerro syy oon 5 vuotta johtanu meidän porukkaa ja kukaan ei oo vielä valittanu!!!

• noname

Mites itse aloitit? suhteilla varmaan niinkuin jokainen Tolloksi haukkuva kaikkitietävä suuri metsämies.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1552
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1502
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1338
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      224
      1236
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      326
      1085
    7. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      166
      1064
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      309
      1024
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1016
    Aihe