Teehuone!

teetouhottaja

Onko Suomessa yhtään ainoaa teehuonetta?
En tarkoita teekauppaa vaan jotain tällaista:
http://en.wikipedia.org/wiki/Teahouse
Ihan tuollaisia rakennuksia ei sentään :D mutta idean voisi kopsata tännekin kylmään Suomeen, vai mitä?
Varmaan teen ystäviä on melkein yhtä paljon kuin kahvinkin, (itse tykkään molemmista) joten ehkä tuossa olisi ideaa?
Kahviloista saa teetä, juu juu, pussiteetä. Paremmista kyllä haudutettuakin. Mutta ideana olisi että teehuone olisi teehen keskittynyt, ja siellä olisi tietty tunnelma. Teen ystäville ja asiantuntijoillekin, ehkä teekauppa samassa yhteydessä. Teepruuveja/tea tasting yms?! :) ( no tuo nyt oli villi idea vain ;))
Olisipa tällainen unelmapaikka jossain lähistöllä... voisin matkustaakin tuollaisen kokemuksen takia, en tosin ihan ulkomaille asti sentään.
Nyt äkkiä vaan joku perustamaan tuollainen jonnekin päin Suomea, täällä olisi asiakas :)

9

1700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielenkiintoinen

      www.taolinteehuone.com

    • Hyvän teen ystävä

      Kävin alkukesällä Juvalla, vaatekaupassa Butiken på Landet, ja siellä minulle kerrottiin, että tämän syksyn aikana kaupan yhteyteen aukeaa englantilaistyylinen teehuone. Vielä sieltä ei osattu kertoa tarkempaa valikoimaa, mutta hyvän teen ystävänä kiinnostuin asiasta, ja päätin pysähtyä ensi kerralla Juvan ohi ajaessani testaamaan heidän tarjoamaa teekokemusta. Mikäli haluat itse olla sinne yhteydessä voit varmasti saada enemmän tietoa. Löydät yhteystiedot sivuilta www.butikenpawehmais.fi Miljöö ei ole ihan sellainen kuin liittämäsi kuvassa :) mutta vanha kartanopihapiiri on myös viehättävä ja tunnelmallinen.

    • seremonioita
      • Thank you

        Nuo itämaiset terveysteekikkailut vastaavat uuspakanallisuuden vaatimuksia,mutta Juvan teehuone on ensimmäinen oikea yritys.

        Toisivatpa maahan tai valmistaivatpa itse sconesin lisäkettä "clotted cream",koska ilman sitä teepöytä on vajaa.Edes kermavaahto ei ole sama asia.Maistaneet tietävät,mistä puhun.


    • teetaiteilija

      Tietääkseni Suomessa on vain yksi perinteinen japanilainen teehuone eli CHASHITSU.
      Sijaitsee Suomenlinnassa Susisaaressa muurien sisällä ja on ensisijaiseti rakennettu teetaiteen (="teeseremonia") harjoittamista varten, ei siis kaupalliseen toimintaan. Avoimia tilaisuuksia kuitenkin järjestetään noin kerran kuussa, ja asiakkaat voivat myös tilata yksityisen tilaisuuden halutessaan.
      Seuraava avoin tilaisuus pidetään uuden vuoden aattoiltana. mp
      Lisää tietoa löydät www.urasenke.fi tai chado (at) urasenke.fi

    • Tampereelle teehuone

      Teehuone Pieni Kilpikonna on avattu Tampereelle!
      Tuomiokirkonkatu 21

      Perjantain Aamulehden Valo-liitteessä oli oikein sivun artikkeli liikkeestä. Kaikki heidän teensä ovat omaa maahantuontia ja vaikuttavat laadukkailta, valikoima tuntui olevan Kiinalaiseen ja Taiwanilaiseen teehen vahvasti keskittyvä. Itse ostin mukaan Japanilaista vihreää teetä.

      Nyt saimme Tampereellekin vihdoin oman teekaupan. Hip Hei :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe