Kuinka nopeasti olette tulleet raskaaksi ehkäisyn lopetettuanne?

Hei

Tahtoisin kysyä teiltä ketkä olette lopettaneet ehkäisyn, kuinka pian olette tulleet raskaaksi?

Itse lopetin kk sitten e-pillerit, ja niitä tuli syötyä melkein 4vuotta. Haluaisin kuulla miten nopeasti muilla on tärpännyt :)

14

3595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksilöllistä

luulisin. Minulla tärppäsi toisella kierrolla.

• ...

tulin raskaaksi heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Ei edes kerenny tulla menkkoja siinä välissä. Mutta se meni kesken ja sen jälkeen kestikin aika tarkalleen vuosi ennenku uudestaan tulin raskaaksi, vaikka ilman ehkäsyä oltiin koko ajan.

• ja raskaaksi tulin

1½kk lopettamisesta.

• ja siitä

kesti vuosi tulla raskaaksi lopettamisen jälkeen,tuntui silloin pitkältä yritykseltä!

• ,,mariiaaa...

Lopetin ehkäisylaastarin käytön niin varmaan n.kuukausi sen jälkeen niin tulin raskaaksi :)

• raskaaksi..

ensimmäisestä kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta raskaus meni kesken myöhemmin. Sitten kesti lähes kaksi vuotta ennenkuin tärppäsi uudelleen.

• pillereitten käytön...

Minä olin lukenut amerikkalaisilta sivuilta, että pitäisi olla ilman pillereitä 3-6 kuukautta ennen kuin yrittää. Eli meillä tehtiin niin, että lopetin pillereitten käyttöä, ja käytimme kondomia noin 6 kk. Sen jälkeen tulin heti ensimmäisellä yrityksellä raskaaksi. Tätä ennen söin e-pillereitä 12 vuotta.

• pillereitten käytön...

Olen lukenut paljon tutkimuksia, jo ennen meidän yritystä. Oletin, että ikäni ja sairauteni takia meille tulisi ongelmia. Tutkimuksista sain "vinkkejä" miten voi helpottaa tilannetta. En osaa sanoa, jos kaikki 100 % pitäävät paikkansa, mutta luettelen kuitenkin nyt muutamia juttuja, joihin minä uskoin ja joita kokeilin.

1) Jätin hajuvedet pois. Ne sisältävät tuoksuaineita, jotka saattavat vaikuttaa homronitoimintaan. Tästä on tehty tutkimuksia. Älä siis käytä sellaisia tuotteita, joissa on hajusteita.
        2) Vältin valmisruokia ja "fast food:iä", keksejä ja muita teollisuustuotteita. Ne sisältävät paljon lisäaineita, ja pahin juttu on teollisuusrasvat. Ne vaikuttavat suoraan lapsensaantimahdollisuuksiin, kerrottiin Ruotsissa teddyssä tutkimuksessa noin vuosi sitten.
        3) Kun rakastelee, niin onnistumisprosennti on isompi päivä tai kaksi ENNEN munasolun irtoamista. Minä en hekilökohtaisesti usko ovulaatiotesteihin, minusta "Billings-menetelmä" toimii paljon paremmin. Sen avulla opit tuntemaan kehosi muutoksia kuukautiskierron aikana, ja opit milloin hedelmöitymisen mahdollisuudet ovat parhaimmillaan. Kaiken lisäksi se on ilmainen tapa, netistä löytyy tietoa.
        4) Älä ota ibuprofeniä kipuun. Se aine vaikuttaa kohtuun ohentamalla siellä limakalvoja, JOS muistan oikein...eli se hankaloittaa raskaaksi tulemista.

• Haaveissa..

Lopetin pillerit huhtikuussa. Kroppa sekasin ja ei oikein toimi itekseen joten sain avuksi terolutit. Nyt yritystä siis takana semmoset 7kuukautta... jos joskus vaikka tärppäis!

• Henni78

eli 3 kk kesti yritellessä, tosin en ole syönyt koskaan pillereitä tai käyttänyt muuta hormonaalista ehkäisyä.

• MinDi84

Söin viimeisen pillerin tuossa kesäkuun alkupuoliskolla ja mensuja ei ole sen jälkeen näkynyt.Tein raskaustestin heinäkuunlopulla ja plussaa näytti.Ultran mukaan hedelmöittyminen tapahtunut tuossa juhannuksen tietämillä. Nyt raskausviikko 24 alkanut..

• minä80

Pillereiden lopettamisesta meni melkein 3 vuotta. Ongelmia oli ja lapsettomuusklinikalta haettiin apua. Eli aina ei mene kuten toivoisi...

• melkein

2,5 vuotta

• 4 vuotta ehkäisykapseli vasemmassa käsivarressa, se poistettiin huhtikuussa 2008, minulle sanottiin että puolesta vuodesta vuoteen kestää ennen kuin tulisin raskaaksi. No, heinäkuussa 17 päivä oli viimeiset kuukautiset ja nyt ollaan raskausviikolla 17 5 :) Että aika nopeasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      53
      3276
    2. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      67
      2663
    3. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      67
      2476
    4. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      62
      1348
    5. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      304
      1278
    6. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      4
      1143
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      104
      1034
    8. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      41
      1026
    9. Tiedän, että olet luonnevikainen

Haluaisin vain todeta olleeni väärässä tässä asiassa.
      Ikävä
      42
      997
    10. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      80
      991
    Aihe