Kuinka nopeasti olette tulleet raskaaksi ehkäisyn lopetettuanne?

Hei

Tahtoisin kysyä teiltä ketkä olette lopettaneet ehkäisyn, kuinka pian olette tulleet raskaaksi?

Itse lopetin kk sitten e-pillerit, ja niitä tuli syötyä melkein 4vuotta. Haluaisin kuulla miten nopeasti muilla on tärpännyt :)

14

3296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksilöllistä

      luulisin. Minulla tärppäsi toisella kierrolla.

    • ...

      tulin raskaaksi heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Ei edes kerenny tulla menkkoja siinä välissä. Mutta se meni kesken ja sen jälkeen kestikin aika tarkalleen vuosi ennenku uudestaan tulin raskaaksi, vaikka ilman ehkäsyä oltiin koko ajan.

    • ja raskaaksi tulin

      1½kk lopettamisesta.

      • ja siitä

        kesti vuosi tulla raskaaksi lopettamisen jälkeen,tuntui silloin pitkältä yritykseltä!


    • ,,mariiaaa...

      Lopetin ehkäisylaastarin käytön niin varmaan n.kuukausi sen jälkeen niin tulin raskaaksi :)

    • raskaaksi..

      ensimmäisestä kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta raskaus meni kesken myöhemmin. Sitten kesti lähes kaksi vuotta ennenkuin tärppäsi uudelleen.

    • pillereitten käytön...

      Minä olin lukenut amerikkalaisilta sivuilta, että pitäisi olla ilman pillereitä 3-6 kuukautta ennen kuin yrittää. Eli meillä tehtiin niin, että lopetin pillereitten käyttöä, ja käytimme kondomia noin 6 kk. Sen jälkeen tulin heti ensimmäisellä yrityksellä raskaaksi. Tätä ennen söin e-pillereitä 12 vuotta.

      • pillereitten käytön...

        Olen lukenut paljon tutkimuksia, jo ennen meidän yritystä. Oletin, että ikäni ja sairauteni takia meille tulisi ongelmia. Tutkimuksista sain "vinkkejä" miten voi helpottaa tilannetta. En osaa sanoa, jos kaikki 100 % pitäävät paikkansa, mutta luettelen kuitenkin nyt muutamia juttuja, joihin minä uskoin ja joita kokeilin.

        1) Jätin hajuvedet pois. Ne sisältävät tuoksuaineita, jotka saattavat vaikuttaa homronitoimintaan. Tästä on tehty tutkimuksia. Älä siis käytä sellaisia tuotteita, joissa on hajusteita.
        2) Vältin valmisruokia ja "fast food:iä", keksejä ja muita teollisuustuotteita. Ne sisältävät paljon lisäaineita, ja pahin juttu on teollisuusrasvat. Ne vaikuttavat suoraan lapsensaantimahdollisuuksiin, kerrottiin Ruotsissa teddyssä tutkimuksessa noin vuosi sitten.
        3) Kun rakastelee, niin onnistumisprosennti on isompi päivä tai kaksi ENNEN munasolun irtoamista. Minä en hekilökohtaisesti usko ovulaatiotesteihin, minusta "Billings-menetelmä" toimii paljon paremmin. Sen avulla opit tuntemaan kehosi muutoksia kuukautiskierron aikana, ja opit milloin hedelmöitymisen mahdollisuudet ovat parhaimmillaan. Kaiken lisäksi se on ilmainen tapa, netistä löytyy tietoa.
        4) Älä ota ibuprofeniä kipuun. Se aine vaikuttaa kohtuun ohentamalla siellä limakalvoja, JOS muistan oikein...eli se hankaloittaa raskaaksi tulemista.


    • Haaveissa..

      Lopetin pillerit huhtikuussa. Kroppa sekasin ja ei oikein toimi itekseen joten sain avuksi terolutit. Nyt yritystä siis takana semmoset 7kuukautta... jos joskus vaikka tärppäis!

    • Henni78

      eli 3 kk kesti yritellessä, tosin en ole syönyt koskaan pillereitä tai käyttänyt muuta hormonaalista ehkäisyä.

    • MinDi84

      Söin viimeisen pillerin tuossa kesäkuun alkupuoliskolla ja mensuja ei ole sen jälkeen näkynyt.Tein raskaustestin heinäkuunlopulla ja plussaa näytti.Ultran mukaan hedelmöittyminen tapahtunut tuossa juhannuksen tietämillä. Nyt raskausviikko 24 alkanut..

    • minä80

      Pillereiden lopettamisesta meni melkein 3 vuotta. Ongelmia oli ja lapsettomuusklinikalta haettiin apua. Eli aina ei mene kuten toivoisi...

      • melkein

        2,5 vuotta


    • 4 vuotta ehkäisykapseli vasemmassa käsivarressa, se poistettiin huhtikuussa 2008, minulle sanottiin että puolesta vuodesta vuoteen kestää ennen kuin tulisin raskaaksi. No, heinäkuussa 17 päivä oli viimeiset kuukautiset ja nyt ollaan raskausviikolla 17 5 :) Että aika nopeasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe