Siis kun on ne ihan oikeat supistukset,jotka siis tulee kun on synnytys alkamassa,niin voiko ne olla kivuttomia? Kun eikö ne yleensä satu yleensä tosi paljon, mutta voiko olla että ne eivät satu ja ovat kuin harjoitussupistukset?
kivuttomat supistukset?
10
8540
Vastaukset
- kuullut
Niin koskaan käyneen.
Itsellänikin ne oli melkoisen tuskalliset.
En ainakaan ole moista kipua koskaan aiemin kokenut.
Vaikea kuvitella, että jollakin ne ei tuntuisi ollenkaan... - kivuttomia
Kyllä ne kipeät ovat sitten niitä synnytys supistuksia, en ole koskaan minäkään kuullut että jollain olisi kivuttomasti synnytys edennyt=) Kaksi normaalia alatiesynnytystä takana ja sitten kun synnytys alkoi niin kyllä kipeää kävi!
- minulla
on ollut aluksi kivuttomia supistuksia, jotka ovat sitten koventuneet ja olleet pari viimeistä tuntia tosi kovia.
Kolmannen lapsen kohdalla kävi niin, että lapsivesi meni kotona - olin juuri lähdössä polkupyörällä asioille - ja lähdin siitä sairaalaan. Minulla ei ollut kipuja, mutta kätilö sanoi, että minulla on voimakkaita supistuksia. Vähitellen ne alkoivat tuntua, ja poika syntyi vajaan kolmen tunnin kuluttua sairaalaan tulostani. - kohdunsuu
auki toka lekurineuvolaan mennessä. Olin tuntenut kvuttomia supistuksia sellaisia jotka kiristää ja maha kovettuu. Mutta synnytys supistukset oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin helvetin paljon kovempia ja menkkamaisempia ja tuntui myös selässä, että erillaisia olivat minulla, mutta näköjään myös kivuttomat supistukset olivat aukaisseet kohdunsuuta. Lapsi suntyi 2 viikoa etuajassa.
- toista synnyttäessä
Toista kun oli saamassa, tunsin kyllä että supistaa ja pieni nipistys tuntui alavatsassa, mutta ei muuta. Luulinkin ettei aukea, ja yhtäkkiä sitten alkoikin ponnistuttaa! Eli oli kivuttomia, mutta tekivätkin yllättäin töitä! Kolmesta muusta lapsestani olen sitten kyllä saanut ihan tuta mitä supistukset oikeesti on!
- sattumaan
kunnolla vasta 6cm;n jälkeen kummassakin synnytyksessä.
- Comfortably Numb
On ihan mahdollista että ne supistukset ei satu, mulla ei ainakaan sattunut. Tuntui ne, vatsassa ikäänkuin "sieppasi" mutta mitään kipua siihen itse supistukseen ei liittynyt. Ajattelin että ne on jotakin harjoitussupistuksia. Sairaalaan läksin kun (jälkikäteen tiedettynä) alkoi tuntua se kohdunsuun venyminen varmaankin, se tuntui eri tavalla, oli sellainen "ähistävä" ja vähän ikävä tunne. Ja niin se oli kohdunsuu 8 cm auki sairaalaan mennessä ja lapsi maailmassa 2h siitä.
En mä tiedä miten yleistä tuo on, mulla oli eka ja toistaiseksi ainoa kokemus tuollainen. - Kivuton
Minulla kumpikin synnytykseni sujui lähestulkoon ilman karseempia kipuja. Synnytyksen käynnistymisen olen huomannut kotosalla ollessa siitä, että supistukset todella tulevat tietyin väliajoin ja säännöllisesti. Tuntuivat pelkästään puristuksena ja vatsanpeiteiden kiristyksenä ja kovettumisena.
Synnytyssalissa ennen H-hetkeä kipuilu supistusten yhteydessä oli ehkä verrattavissa hieman kipeämmänlaisiin kuukautiskipuihin jotka tuntuivat alaselän puolella. Keskityin vain olemaan rento ja ihan "vetelänä", hengitin rauhallisesti ja kiinnitin katseen edessä olleen kaapin ovenkahvaan. Kipu ei ollut sietämätöntä enkä mitään kipulääkkeitä tarvinut kummallakaan kerralla.
Ponnistusten välissä pystyin ihan normaalisti juttelemaan kätilön ja mieheni kanssa.
Välillä kätilö ilmoitti, että "Nyt on supistus tulossa, ponnista".
Jokunen päivä synnytyksen jälkeen ilmeisesti sisuskalut hakivat paikkaansa ja suolet olivat mutkilla. Sain äärettömän kivuliaita kramppeja vatsaani, ilma ei kiertänyt suolissa eteenpäin. Silloin kyllä luulin että kuolen. Nojasin pöytään ja koitin olla hengittämättä, hiki valui norona pitkin kasvoja. Synnytys ei ollut yhtään mitään niiden kipujen rinnalla. - oli erittäin
kivuliaita.Heräsin yöllä siihen et koski niin pirusti.Sittempä sitä lähdettiinki jo synnyttämään samantien.
Kyl sä huomaat eron.Onnea synnytykseen! - kivuttomia
On kylläkin harvinaista, mutta se joka siihen joukkoon kuuluu voi olla onnellinen. Itse olen ollut kivuton n. 8cm asti sitten viiltävä kipu alavatsalla ja sentti lisää ja vielä toinen viillos ja ponnistusvaihe käyntiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713