Vain suolaa lisäämällä saadaan suomalainen autokanta kansainväliselle hyvälle tasolle.
Suolalla saamme nämä entiset "romut" ruostumaan pikaisesti liikennekelvottomaan kuntoon.
Näin saamme myös uusien Suomiautojen kaupan kasvuun,rahaa meiltä kyllä löytyy onhan Suomi eräs maailman vauraimmista maista.
Lisää suolaa
7
886
Vastaukset
- Sohvatiikeri
Saksassa autot ei ruostu, vaikka suolaa käytetään reilusti. Mutta, suolaa käytetään vain 3 kuukautta vuodessa. Suomessa käytetään 6 kuukautta.
Se nyt on aika sama, miten voimakkaan suolakylvyn auto saa. Se riittää, kun koko ajan pelleillä on pikkuisen suolaa ja lämpötila sahaa nollan kieppeillä. Tattis.
Ja siitä pilalle ruostumisesta. On minultakin yksi auto ruostunut puhki. Ei kannattanut enää korjata. Melkein uusi, vain 13 vuotta ja 300 000 ajettu riisipussi. En koskaan suojauttanut. Tuli ainakin 1 000 markan vahinko.- ainoastaan tarpeen mukaan
eli ei voida puhua mistään kolmesta kuukaudesta. etelä-suomessa suola-autot lähtee liikenteeseen about syyskuun alussa, ja lopettavat huhtikuun lopussa rundinsa, eli about 8 kuukautta suolasia teitä.
- Jesse.Jeesiö
Teillämme ei myöskään lennä suolattua tievelliä, joka paskoo tuuli- ja lamppujenlasit. Liikenne sujuu turvallisesti ja hyvin, vaikka valtateitämme ei suolata. Opetelkaa ajamaan, luonnosta vieraantuneet etelänvarikset.
- .........................
Huom! tätä ei pidä yrittää ruuhkasuomessa, vaan alueilla jossa ajotaito on vielä tallella.
Sensijaan että suolataan ja aurataan loska pientareille, niin poljettaisiinkin lumi tien pintaan lujaksi kerrokseksi. Kerrosta voitaisiin jopa lisäjäädyttää jolloin sen lujuus ja tasaisuus entisestään paranisi. Talvikunnossapidoksi riittäisi jääkerroksen tasohöyläys ts. nastaurien poisto.
Tavallisenkin talvikunnossapidon seurauksena esiintyy tilanne jossa ajoradalla on nastarenkaiden jyrsimät ajourat. Jos noihin uriin saataisiin jäädytettyä TASAINEN jääkerros niin silloin ajorata olisi helpommin liikennöitävässä kunnossa.- kun keli
ei vaihtele nollan molemmin puolin se on siellä mahollista ei täällä
- kullakin
kun keli kirjoitti:
ei vaihtele nollan molemmin puolin se on siellä mahollista ei täällä
Mielummin ajan moottoritiellä jäisellä ja lumisella tiellä 60km/h kuin 110 km/h suolavesipaskan lennellessä kokoajan tuulilasiin.
- mutta sä
kullakin kirjoitti:
Mielummin ajan moottoritiellä jäisellä ja lumisella tiellä 60km/h kuin 110 km/h suolavesipaskan lennellessä kokoajan tuulilasiin.
rupeet olemaan aika yksin suolan vastustus leirissä. Päättäjät on värvänneet muut tuonne suolaus pelastaa leiriin. Ajotaidon ja arvioimisen puute saadaan korvattua suolalla niiden mielestä, ja aivan laillisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta
Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee4422154Miksi jollain jää "talvi päälle"
Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli2191908Miksi koulut pakottavat
Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja1891542- 1091521
- 521283
Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024
Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit31241Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?
Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!1461227Se katse silloin
Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt371082- 631036
Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!
Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s991034