Vain suolaa lisäämällä saadaan suomalainen autokanta kansainväliselle hyvälle tasolle.
Suolalla saamme nämä entiset "romut" ruostumaan pikaisesti liikennekelvottomaan kuntoon.
Näin saamme myös uusien Suomiautojen kaupan kasvuun,rahaa meiltä kyllä löytyy onhan Suomi eräs maailman vauraimmista maista.
Lisää suolaa
7
935
Vastaukset
- Sohvatiikeri
Saksassa autot ei ruostu, vaikka suolaa käytetään reilusti. Mutta, suolaa käytetään vain 3 kuukautta vuodessa. Suomessa käytetään 6 kuukautta.
Se nyt on aika sama, miten voimakkaan suolakylvyn auto saa. Se riittää, kun koko ajan pelleillä on pikkuisen suolaa ja lämpötila sahaa nollan kieppeillä. Tattis.
Ja siitä pilalle ruostumisesta. On minultakin yksi auto ruostunut puhki. Ei kannattanut enää korjata. Melkein uusi, vain 13 vuotta ja 300 000 ajettu riisipussi. En koskaan suojauttanut. Tuli ainakin 1 000 markan vahinko.- ainoastaan tarpeen mukaan
eli ei voida puhua mistään kolmesta kuukaudesta. etelä-suomessa suola-autot lähtee liikenteeseen about syyskuun alussa, ja lopettavat huhtikuun lopussa rundinsa, eli about 8 kuukautta suolasia teitä.
- Jesse.Jeesiö
Teillämme ei myöskään lennä suolattua tievelliä, joka paskoo tuuli- ja lamppujenlasit. Liikenne sujuu turvallisesti ja hyvin, vaikka valtateitämme ei suolata. Opetelkaa ajamaan, luonnosta vieraantuneet etelänvarikset.
- .........................
Huom! tätä ei pidä yrittää ruuhkasuomessa, vaan alueilla jossa ajotaito on vielä tallella.
Sensijaan että suolataan ja aurataan loska pientareille, niin poljettaisiinkin lumi tien pintaan lujaksi kerrokseksi. Kerrosta voitaisiin jopa lisäjäädyttää jolloin sen lujuus ja tasaisuus entisestään paranisi. Talvikunnossapidoksi riittäisi jääkerroksen tasohöyläys ts. nastaurien poisto.
Tavallisenkin talvikunnossapidon seurauksena esiintyy tilanne jossa ajoradalla on nastarenkaiden jyrsimät ajourat. Jos noihin uriin saataisiin jäädytettyä TASAINEN jääkerros niin silloin ajorata olisi helpommin liikennöitävässä kunnossa.- kun keli
ei vaihtele nollan molemmin puolin se on siellä mahollista ei täällä
- kullakin
kun keli kirjoitti:
ei vaihtele nollan molemmin puolin se on siellä mahollista ei täällä
Mielummin ajan moottoritiellä jäisellä ja lumisella tiellä 60km/h kuin 110 km/h suolavesipaskan lennellessä kokoajan tuulilasiin.
- mutta sä
kullakin kirjoitti:
Mielummin ajan moottoritiellä jäisellä ja lumisella tiellä 60km/h kuin 110 km/h suolavesipaskan lennellessä kokoajan tuulilasiin.
rupeet olemaan aika yksin suolan vastustus leirissä. Päättäjät on värvänneet muut tuonne suolaus pelastaa leiriin. Ajotaidon ja arvioimisen puute saadaan korvattua suolalla niiden mielestä, ja aivan laillisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 362250
- 841303
- 561298
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...361236- 631171
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39894Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122779- 31731
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi21582Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55565