Hittiainesta?

Sammy who was low

Keep Yourself Alive ei ole koskaan ollut varsinaisesti hitti mutta saanut kyllä osakseen arvostusta Queenin kautta aikojen ekana singlenä. Varmasti eräs Queenin tunnetuimpia ei-hittibiisejä.

Kuten täällä aiemminkin todettiin, sitä ei aina voi etukäteen tietä tuleeko kappaleesta suurta hittiä (esim. ajatukselle Bohemian Rhapsodyn julkaisemisesta singlenä levy-yhtiön väki oli kai aluksi vähän naureskellut). Mutta jos Queen olisi aloittanut levytykset aiemmin ja ollut 1973 jo astetta kovempi nimi, niin oisiko KYA:lla ollut silloin mahdollisuuksia hitiksi?

Tai jos Queen olisi aloittanut uransa vasta vuonna 1980 niin olisikohan Another One Bites To Dust noussut ykköshitiksi USA:n listoilla vai ollut sijalla 5-10?

Spekulointi on edelleen kivaa! :)

4

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

"Mutta jos Queen olisi aloittanut levytykset aiemmin ja ollut 1973 jo astetta kovempi nimi, niin oisiko KYA:lla ollut silloin mahdollisuuksia hitiksi?"

No kyllähän sillä mahdollisuuksia olisi ollut. Nimen tunnettuus lisää aina myyntiä.

"Tai jos Queen olisi aloittanut uransa vasta vuonna 1980 niin olisikohan Another One Bites To Dust noussut ykköshitiksi USA:n listoilla vai ollut sijalla 5-10?"

Veikkaisin että olisi hyvinkin saattanut nousta listaykköseksi siinäkin tapauksessa, että olisi ollut ihka ensimmäinen sinkkujulkaisu. USA:ssa ihmiset taitavat digata hieman eri tavalla musaa kuin esim. Euroopassa. Ihmettelen muuten miksi kyseinen biisi toi Queenille sen ainoan Grammy-ehdokkuuden? Olisi ollut paljon parempiakin biisejä... Eipä silti ei noi Grammyt loppujen lopuksi mitään merkitse, ja esim. Tool-yhtyeen jäsen kieltäytyi ottamasta Grammya vastaan tai ei saapunut tilaisuuteen tai jotain. Grammyt eivät läheskään aina ole menneet oikeaan osoitteeseen...

• tohtori toukokuu

Olisi varmasti ollut hitti jos bändi olisi ollut tunnetumpi.
      Itse pidän live-vedoista enemmän studioversioon verrattuna - studioversiossa on jotenkin ohut soundi eikä se ala oikein missään vaiheessa jyrätä. Mutta sitten ne liveversiot ovat aivan loistavia revityksiä. Ja jos kitaristin pitää Queen-tuotannosta jokin biisi osata niin kyllä se KYA on.

• teeämmä

"Tai jos Queen olisi aloittanut uransa vasta vuonna 1980 niin olisikohan Another One Bites To Dust noussut ykköshitiksi USA:n listoilla vai ollut sijalla 5-10?"

Mitä luultavimmin olisi, koska käsittääkseni tästä tuli hitti varsin epätavallisen yleisön joukossa, sehän nousi ykköseksi myös Billboardin Soul ja Black music listoilla. Sen sijaan vanhat 70-luvun Queen fanit tuskin ko kappaleesta niin hirveästi innostuivat.

En tiedä olisiko Love of my life kuitenkin tunnetuin ei-hitti, sitähän ei julkaistu singelnä kuin live-versiona ja sekään ei tainnut nousta esim. brittilistalla kuin jonnekin 75. sijalle.

Keep yourself alive olisi varmaankin ollut hitti, jos se olisi ekan kerran julkaistu uutena biisinä 80-luvulla tms. kun Queen oli tunnettu.

Keep yourself aliven pidempi USAn promoversio on parempi ja ryhdikkäämpi kuin virallisesti julkaistu lp-versio. Tämä versiohan tuli nettiin jokunen vuosi sitten.

• Sammy who was low

"En tiedä olisiko Love of my life kuitenkin tunnetuin ei-hitti, sitähän ei julkaistu singelnä kuin live-versiona ja sekään ei tainnut nousta esim. brittilistalla kuin jonnekin 75. sijalle."

Itse pohdin pitkään laskeanko LOML:n liveversio hitiksi vaiko ei. Se kuitenkin on se tunnettu versio, ei niinkä pianopainotteinen albumiversio. LOML-livesingle oli kuitenkin hitti ainoastaan Etelä-Amerikassa.

"Keep yourself alive olisi varmaankin ollut hitti, jos se olisi ekan kerran julkaistu uutena biisinä 80-luvulla tms. kun Queen oli tunnettu."

Tosin voi olla että sen oletetun 80-luvulla julkaistun version hitiksi nousemiseen olisi tarvittu ehkä jokseenkin kasarimaisempi sovitus. :D Tai mistä sen tietää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe