Keskuslukitus

avensistojo

Avensis vm-99 kaukoohjaimesta ovet avautuu, mutta ei mene lukkoon. Sama ilmiö jos yrittää avaimella laittaa kuskinovesta. Onko jollakin tietoa kysisestä vaivasta? Kiitos etukäteen.

13

16554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...löytyy jonkinlaista ainakin.

      Eli ovet eivät suostu keskuslukituksella lukkiutumaan silloin kun jokin ovi on auki.

      -eli ekana tarkista kaikki ovet ja luukut, että toimivatko ovikytkimet.

      • avensistojo

        ovikytkimet toimii...


      • avensistojo kirjoitti:

        ovikytkimet toimii...

        ...keskustelussa olevasta koodauksesta sen verran, että ensinnäkin em.. avaimen koodaus liittyy MYÖS AJONESTOON, eli sen kanssa ei kannata tupeloida.

        Toisekseen: jos vika on pelkästään kauko-ohjauksessa, (kten minulla oli tässä taannoin), niin avaimen pitäisi toimia kaikesta huolimatta kuskin ovesta (lukosta), koska siellä on ihan vain mikrokytkimet.


    • .. sitten täytyy koodata avain uudestaan.. mulla taytyy tehdä koodaus silloin tällöin uudestaan.. ja ohjekirjan ohje ei sitten toimi. ja minulla täytyy kuskin ovesta laittaessa lukkoon käyttää avain avauksen kautta lukkoon.. muuten plompsahtaa auki heti.. on vissiin kulahtanut lukko...

      • avensistojo

        Molemmilla avaimilla sama tilanna.
        Miten se koodaus tapahtuu?


      • Toyoota
        avensistojo kirjoitti:

        Molemmilla avaimilla sama tilanna.
        Miten se koodaus tapahtuu?

        .. Vähän huvittavaa paukuttelua mutta toimii... oon saanut autoa ostaessani huollosta (ei toyotahuolto) oon laittanut tän tänne joskus aiemminkin:

        Kauko-ohjaimen aktivointi:

        1) lähtötilanne 1) pidä virta-avain kädessä
            2) istuudu kuljettajn paikalle
            3) varmista että kaikki ovet ovat kiinni myös tavaratilan

        2) avaa kuljettajan ovi
        3) käytä virta-avainta virtalukossa, (älä kierrä virtalukkoa)
        4) kuljettajan ovi: sulje-avaa-sulje-avaa
        5) käytä virta-avain virtalukossa (älä kierrä virtalukkoa)
        6) kuljettajan ovi: sulje-avaa-sulje-avaa-sulje
        7) aseta virta-avain virtalukkoon ja kierrä sitä OFF-ON-OFF seuraavasti:
           lisäys-1 kerta
           aktivointi-2 kertaa
           vahvistus-3 kertaa
           aktivointien poisto-5 kertaa

        -päätteeksi poista avain virtalukosta = keskuslukitus toimii itsekseen

        seuraava toimenpide (kohta 8) on suoritettava 25 sekunnin kuluessa

        8) valinta ”lisäys” tai ”aktivointi” (poistaa muiden kauko-ohjainten koodit):
           1-paina kauko-ohjaimen LOCK-näppäintä yhtäjaksoisesti, samanaikaisesti UNLOCK-
            näppäintä 5 kertaa painaen. Vapauta LOCK-näppäin
           2-paina jompaakumpaa näppäintä (LOCK tai UNLOCK) yhden kerran
            -keskuslukituksen tulisi toimia itsestään kerran osoituksena, että
            koodi on otettu vastaan

        9) avaa ja sulje ovi


      • ipsu83
        Toyoota kirjoitti:

        .. Vähän huvittavaa paukuttelua mutta toimii... oon saanut autoa ostaessani huollosta (ei toyotahuolto) oon laittanut tän tänne joskus aiemminkin:

        Kauko-ohjaimen aktivointi:

        1) lähtötilanne 1) pidä virta-avain kädessä
            2) istuudu kuljettajn paikalle
            3) varmista että kaikki ovet ovat kiinni myös tavaratilan

        2) avaa kuljettajan ovi
        3) käytä virta-avainta virtalukossa, (älä kierrä virtalukkoa)
        4) kuljettajan ovi: sulje-avaa-sulje-avaa
        5) käytä virta-avain virtalukossa (älä kierrä virtalukkoa)
        6) kuljettajan ovi: sulje-avaa-sulje-avaa-sulje
        7) aseta virta-avain virtalukkoon ja kierrä sitä OFF-ON-OFF seuraavasti:
           lisäys-1 kerta
           aktivointi-2 kertaa
           vahvistus-3 kertaa
           aktivointien poisto-5 kertaa

        -päätteeksi poista avain virtalukosta = keskuslukitus toimii itsekseen

        seuraava toimenpide (kohta 8) on suoritettava 25 sekunnin kuluessa

        8) valinta ”lisäys” tai ”aktivointi” (poistaa muiden kauko-ohjainten koodit):
           1-paina kauko-ohjaimen LOCK-näppäintä yhtäjaksoisesti, samanaikaisesti UNLOCK-
            näppäintä 5 kertaa painaen. Vapauta LOCK-näppäin
           2-paina jompaakumpaa näppäintä (LOCK tai UNLOCK) yhden kerran
            -keskuslukituksen tulisi toimia itsestään kerran osoituksena, että
            koodi on otettu vastaan

        9) avaa ja sulje ovi

        Mulla ei tarvinnu tehä muuta ku jyskyttää vänkärin ovee sisältä päin kun oli jäätyny lukko ettei nappulakaan auennu. paukuttelin sitä aikani ja yritin aukasta lukkoo, mut ei auennu. Ja tää oli ihme, kun painoin kaukosäätimestä ovet lukkoon ja sit painoin aukasu-nappia niin ovet rapsahti auki! eli en tiiä mikä oli syynä että keskuslukko alkoi avata ovia. kun ei vuoteen ollut toiminu auki päin kaukosäätimestä. Lukkoon kyllä laittoi. =) halpa korjaus oli tämä ;) tämä siis 98 avensiksessa.

        ja sit oli toinen vika, eli avain pyöri lukkopesässä. mut aikani roplattua avain takertu siellä johonkin ja lukko aukes. tämä vika on vieläkin kyllä mut nythän ei tartte avainta käyttää kun keskuslukko toimii säätimestä.


      • tinmppaoo
        ipsu83 kirjoitti:

        Mulla ei tarvinnu tehä muuta ku jyskyttää vänkärin ovee sisältä päin kun oli jäätyny lukko ettei nappulakaan auennu. paukuttelin sitä aikani ja yritin aukasta lukkoo, mut ei auennu. Ja tää oli ihme, kun painoin kaukosäätimestä ovet lukkoon ja sit painoin aukasu-nappia niin ovet rapsahti auki! eli en tiiä mikä oli syynä että keskuslukko alkoi avata ovia. kun ei vuoteen ollut toiminu auki päin kaukosäätimestä. Lukkoon kyllä laittoi. =) halpa korjaus oli tämä ;) tämä siis 98 avensiksessa.

        ja sit oli toinen vika, eli avain pyöri lukkopesässä. mut aikani roplattua avain takertu siellä johonkin ja lukko aukes. tämä vika on vieläkin kyllä mut nythän ei tartte avainta käyttää kun keskuslukko toimii säätimestä.

        Mistä on mahdollista ostaa toyotan sirullisia avaimia, jotka voi itse koodata? avensis 98 2.0TD sopivia? olisiko antaa linkkiä?


      • toyooota
        tinmppaoo kirjoitti:

        Mistä on mahdollista ostaa toyotan sirullisia avaimia, jotka voi itse koodata? avensis 98 2.0TD sopivia? olisiko antaa linkkiä?

        ..nuo "suutarit" ja avainten tekijät pysty tekemään uuden avaimen kopioimalla... anopille teki ainakin lisäavaimen jossa oli siru... hintaa kyllä 100€...


      • Anonyymi
        Toyoota kirjoitti:

        .. Vähän huvittavaa paukuttelua mutta toimii... oon saanut autoa ostaessani huollosta (ei toyotahuolto) oon laittanut tän tänne joskus aiemminkin:

        Kauko-ohjaimen aktivointi:

        1) lähtötilanne 1) pidä virta-avain kädessä
            2) istuudu kuljettajn paikalle
            3) varmista että kaikki ovet ovat kiinni myös tavaratilan

        2) avaa kuljettajan ovi
        3) käytä virta-avainta virtalukossa, (älä kierrä virtalukkoa)
        4) kuljettajan ovi: sulje-avaa-sulje-avaa
        5) käytä virta-avain virtalukossa (älä kierrä virtalukkoa)
        6) kuljettajan ovi: sulje-avaa-sulje-avaa-sulje
        7) aseta virta-avain virtalukkoon ja kierrä sitä OFF-ON-OFF seuraavasti:
           lisäys-1 kerta
           aktivointi-2 kertaa
           vahvistus-3 kertaa
           aktivointien poisto-5 kertaa

        -päätteeksi poista avain virtalukosta = keskuslukitus toimii itsekseen

        seuraava toimenpide (kohta 8) on suoritettava 25 sekunnin kuluessa

        8) valinta ”lisäys” tai ”aktivointi” (poistaa muiden kauko-ohjainten koodit):
           1-paina kauko-ohjaimen LOCK-näppäintä yhtäjaksoisesti, samanaikaisesti UNLOCK-
            näppäintä 5 kertaa painaen. Vapauta LOCK-näppäin
           2-paina jompaakumpaa näppäintä (LOCK tai UNLOCK) yhden kerran
            -keskuslukituksen tulisi toimia itsestään kerran osoituksena, että
            koodi on otettu vastaan

        9) avaa ja sulje ovi

        En ois uskonu. Täähän toimi. Kiitos


    • seija7

      missä vika toyota merkkikorjaamossa auto ollu 4 kertaa vaihdettu vaikka mitä,2-3 päivän päästä sama vika,avaimella aukeaa vain kuskin ovi ja takaluukku,maksanu jo 800 euroo,riitelemällä sain loput pois ,mitä teen,mitä voin vaatia.

    • töömu

      onko kelläään tietoa toyota avensis t22 1.6 keskuslukituksesta ku avaa keskuslukko järjestelmän niin kaikki vilkut jää palamaan eikä sammu, vaikka rämpytttää kauko-ohjaimesta tai kuskin ovesta kiinni-auki näppäintä?? mikä sieltä on menossa rikki?

    • Anonyymi

      Omasta t22 avensiksesta kaukosäätimistä lukitusnappi myöskin lopetti toiminnan. Vika löytyi palaneesta kattovalon 10w sukkulapolttimosta, ja sen hapettuneesta kytkimestä. Konehuoneesta löytyy 7.5a dome sulake, jota kautta virta kulkee nii sekin kannattaa tarkistaa. Ilmeisesti kun tämä virtapiiri katkeaa, niin se vaikuttaa keskuslukitukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe