Ensilumi,,,ensirakkaus

Valkoinen puhdas,
kuin ensirakkaus.
Alas leijailee,
alastomaan poveen.

Ensirakkaus
satoi viattomaan
* sydämeen*
Sateesta ei,
kertonnu metsänpuut.
Ei syleilevä vesi,
ei hiotutuneet kivet.

Poveaan nukkuvaa,
kuumaa laavaa tunteitten,
valloituksen vuoret,
*rakkaus *
kaikkialta saartoi.

Avaututunnu taivas.
alas satoi ensilumen,
Antautunnu
ensirakkaus suli.

6

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Ensilumi sulaa melkeimpä aina pois..ja ehkä se toinenkin
      ja näin, mutta jonain päivänä se sitten pysyykin..:)
      Kiertokulkua hiutaleen - tai ihmisen - sitähän se on..
      Pidin tästä rinastukseta, ja hyvin sen sait ylös kirjattua runoksi.

      Murukultaa hellitään pienellä lumella maassa ja puissa!
      Vähä mää oon hyvilläni! ..huh..ja lintulaudalla kuhina! :)))

      Perjantaita odotellessa mukvaa torstaipvää, Liisa, toivottelee Murukulta! :)

      • Maan sylii hetken pitii ja
        kyyneliks hiutaleet sulii.

        kaikki kaunis katoaa
        vain rakkaus jäljelle jää.

        MURUU...
        Sieläkös nee onkii lumen varastot?
        Voisitkos laittaa etelään lähtevään iltajunaan?
        Oiissss,,,,,niin kivaa olla laps
        ,,,,ees sen verran,,,,
        paljain käsin tehdä lumipallo.

        Päivät juoksee ihan ,,,kohta on ita
        ,,,,Sinulle täältä kiitos viestii,,,
        ollaas kiltisti,,,tontutki jo nurkissa kurkkii,,,
        oonkoha mää tullu lapsenmieliseks?Liisa


    • mies-v57

      Muistot sieltä ovat niin kuuraisen
      kauniita, missä kerran kukki ikkuna.

      Ne osui silloin silmään olivat niin
      valmiita, hänen lasissaan omana koruna.

      Silloin astuin eteen päivän nousevan,
      varjoksi sille mitä pidin tärkeänä.

      Hän tuli luokseni näin itkun vuotavan,
      tein jotain häneen mihin jäin pysyvänä.

      Sain viitan kädestään kylmän suojaksi,
      lämmön tarjosi itsestään kokonaan.

      Säteet päivän meissä muuttui kirkaaksi,
      hiljaa liuimme toisiimme olemaan.

      Tunsin miten hän ojensi kukan minulle,
      sen hellästi asetin sisään itseeni.

      Se oli alku meille ja Rakkaudelle,
      kukka ikkunasta tuli minun viereeni.


      > http://www.youtube.com/watch?v=3nSQLOeewKI&feature=related



      Kiitos runostasi.

      Varmaan valkean lumen
      peitossa olevan luonto,
      puut, jotenkin kuvaa
      ensirakkautta.

      Kaikki on uutta ja
      erityistä. Kokemuksena
      ja tunteina.

      Mitä sitten kuvaa
      lumen sulaminen?

      Alta paljastuu
      monimuotoisempaa ja
      vaativampaa?

      Eli pitäisi opetella
      Rakastamaan?

      Vertauskuvallinen
      ja hieno runo sinulta
      rakenteeltaan.

      Ajateltu ja huolella
      toteutettu.

      Pidin ja viihdyin.

      • mies-57

        ihan käsii ristiin Liisa liittää,
        herkkää elämänvihreää lehteä.

        "kuurankukkia"
        laulun sanat puhuttelevat.

        Tuosta"kuurankukkia"
        pohjanmaalla lapsuuden maisemissa,
        ikkunoita koristi kuurankukka verhot.
        Muistan ,,,kun istuttiin ja ihailtiin,
        lapsesta ne oli kuin satua.

        Enslumi
        sitä kaipasin niin ja
        yks aamu maa oli valkoinen.
        Hetken vain niin kauneuta vain,
        muistojen helminauhaa
        koristaa seki ,,,ensirakkaus.

        Sinun pulppuava sydän siitä kiitos,
        tiedäthän ei kaikkea sanoiks saa.
        hyvää perjantai-iltaa ....Liisa


    • tiiger-66

      kuinka riemuissaan olin
      ensilumihiutaleista ja täällä
      on nyt jo monta senttiä lunta,,
      ,,,,,,,,,
      ,,puhdasta,, valkeaa,,
      ,,on niin valoisaa,,
      ,,,,,,,
      ,,kyyläpäs on taas
      hienoo tekstii sulta liisa,,,,
      ,,,,,,,
      loistavaa!!!!
      bravoo!!
      ,,,,,,,
      ,,,ensirakkaus,,
      ,,,katoavaa,,sulanu pois,,
      ,,,,,,,rakkaus jääny
      hehkuna poven,,
      ,,
      ,,me ansaittu sitä
      aitoa ja puhdasta,
      kuin valkoinen lumi,,
      ,,,kestävää rakkautta,,,
      ,,,,,,,,kaunis kiitos lukuelämyksestä,
      ja vihjasit tuossa jossain
      runossani, että et enää
      julkaise täällä,
      me emme semmoista salli,
      ,,,,,,
      ,,
      ,,,rakkauella tigru~~

      • Vieraana vain kävi,
        aamu yks valkoinen.
        Uskomaan sai,
        pohjoisen maan lapsi,
        tunteet kylmät,
        tunteet kuumat,
        veressämme kiertää.

        Lumisotaa,kasvojen pesuu,
        seki tais olla ,,,rakkautta.
        Hmmmmmm,,,,nyt Liisa huokaa,
        jalan jäljet umpihangessa.

        Lumivalkoinen,
        puhdas rakkaus.
        sen sydän muistaa ja
        kantaa yli aikojen.

        no noita minun vaatimattomia ,
        pienen ihmisen tarinoita.
        Sinä kiitos olet lämpöäs jakanu,
        kiitän monista ihanista hetkistä.

        Sinulle voimia yön pimeisiin tunteihin
        tarinatuvastaan ajatuksin..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe