Virago 535 ?

p.n.j.

Harkinnassa ostaa n. 10 v. vanha 535 virago, mutta kun en mitään näistä ymmärrä, pyytäisin neuvoa, muhin kannattaa kiinnittää erityiseti huomiota... siis mistä menee helposti rikki?

20

7680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoo on

      Että ostat Viragon ja vielä 535! Paitsi tietysti jos olet hameväkeä.

      • Helmat!!

        Siis oliko tietoja ensimmäiseen kysymykseen,
        vaiko vihaat vain hameväkeä, paitsi äitiäsi.


      • p.n.j.

        on mulla hameitakin, mutta mekkoja enemmän...


    • hyva.

      Noita saa ny niin edullisesti kun kaikki halajaa suurempia pyöriä (itse mukaanlukien) että pääsee mukavan harrastuksen pariin pikkurahalla ja onhan
      noista ihan hyötykäyttöönkin,jammut kestäviä eikä mitään erityisen heikkoa kohtaa vaan kantsii kattoo että kaikki toimii eikä suurempia
      välyksiä missään,varmaan tuon kardaanin kuntoa kannattaa kts. ja osta vähänajettu suomipeli vaikka hiukka kalliimpi niin et kadu ostostasi vaan huolettomia km edessä.

    • hameväestä

      saattaisi olla ihan hyväntahtoinenkin. Naiset ovat keskimäärin miehiä pienikokoisempia (tai olivat ennen)
      naisille usein suositellaan 535:a koska se on varmatoiminen ja kestävä kuin junan vessa (uus avuttoman insinöörismiehen ei tarvitse huoltotöissä häpäistä itteään osaamattomuudella)
      Mutta ihan ykkösenä sen mittasuhteet on suunniteltu tosiaan pienelle henkilölle. yli 180 senttisen pitäis laittaa siirtotappisarja suunnilleen etuakselin kohdalle. usein myös naisilla näkee siirtosarjoja pikku viragossa.
      kyllä me vanhat äijätkin leikittiin sellasella kerran juhannuksena, mutta L kaatui sillä järveen eikä viragoa ja kaatumispaikkaa järvestä löytyny ku seuraavana päivänä L osas ite rantaan. ehkä kaikki meni parhain päin.

    • inconnue

      Ensimmäinen pyöräni oli tuo yamahan xv 535. Käytin pyörän huollossa säännöllisesti, eikä sen puoleen ollut koskaan yllättäviä ongelmia.

      Ainoa hikka tuli, kun varatankin bensapumppu lopetti toiminnan. Uuden pumppun vaihto mahdollisti sitten ne "pikkuisen pitemmätkin" ajot.

      Viissatasen jälkeen vaihdoin hieman isompaan.

      Ja ajoin kauemmaksi.

      • entinen 535

        toi polttoaine pumppu kuulostaa tutulta. muistan kuulleeni muiltakin ja kun muistan ne muut käyttjät niin yhteinen nimittäjä pumpun hajoamiselle/ hapettumiselle/ tukkeutumiselle oli vähäinen käyttö tai huono talvisäilytys.
        selkäytimeen jää muhimaan toi: pointti: isommalla, uudemmalla, kauemmas, kauemmin, luottavaisemmin.
        - pointti on vähemmän seikkailua, vähemmän uusia kontaktteja.


    • on harkinnassa

      niin älä osta 535:sta jos vain on muitakin vaihtoehtoja. Vakuutusmaksu toki pieni, mutta ei ei ei. Eikö tehokkaampi mitenkään kävisi?!?! En tarkoita, että pitää keulia, sutia tai esitellä mopoa, mutta ei kiva maantiellä. Ja ne lapselliset äänet.. Ja se ruma sissybar pitää heittää heti rapaojaan.. Veli-poika meinasi kuolla sellaisella. Osti ja lähti ajamaan kotiapäin ja oli lähdössä rekan ohi. Hyytyi kesken kaiken vierellä ja vastaan tuli toinen rekka. Jarrutti ja kuinka ollakaan nesteet ulos ja säikähti sen verran, että oli ajaa ohitettavan kylkeen. Lopuksi jäi ohitettavan ja vastaantulevan väliin. Loppu hyvin kaikki hyvin. Lainasin sitten kerran vaimoni kanssa mopoa, kun oli jo korjattu ja todettu, että toimii. Pääsin just ja just 120 mittarinopeuteen moottoritiellä, joten bensaa vei helvetisti kun piti täysiä kinnata, jotta ei aivan niin paljoa nolottaisi.. EN SUOSITTELE. Veli ajaa nykyään 1100dragstarilla ja minä 1000thunderacella.

      • inconnue

        Hyvä että Veli-poika on yhä ehjä. Motoristin terveisiä vaan vvvvvvvvvv ;)

        Yamahan 535 nyt tuskin kuitenkaan on edes tarkoitettu ison dragstarin tai thunderacen kanssa kilpasille.

        Mielestäni tuo xv on ... tai ainakin oli, aloittelijalle aivan hieno kone. Rauhallinen pyörä rauhalliselle kuskille. Joku tykkää hölkästä ja toinen juoksee kilpaa. Perusasia on kuitenkin nautinto, vauhdista riippumatta.

        Tärkein on silti kypärän sisällä, ei moottorissa.


      • p.n.j.
        inconnue kirjoitti:

        Hyvä että Veli-poika on yhä ehjä. Motoristin terveisiä vaan vvvvvvvvvv ;)

        Yamahan 535 nyt tuskin kuitenkaan on edes tarkoitettu ison dragstarin tai thunderacen kanssa kilpasille.

        Mielestäni tuo xv on ... tai ainakin oli, aloittelijalle aivan hieno kone. Rauhallinen pyörä rauhalliselle kuskille. Joku tykkää hölkästä ja toinen juoksee kilpaa. Perusasia on kuitenkin nautinto, vauhdista riippumatta.

        Tärkein on silti kypärän sisällä, ei moottorissa.

        Mulla ei ole niin kiire että tarttis joka rekkaa lähteä ohittamaan, vaan haluan ajella ja nauttia ihan rauhallisesti.


      • Virrellä mennään
        p.n.j. kirjoitti:

        Mulla ei ole niin kiire että tarttis joka rekkaa lähteä ohittamaan, vaan haluan ajella ja nauttia ihan rauhallisesti.

        Itse hankin ekapyöräksi Virago 750 ja en ole pahemmin katunut. Harkitsin myös Dragstar 650:stä, mutta en ihastunut koeajolla (tuntui vähän mopolta). Pikkuviragoa en kokeillut ollenkaan, kun en pitänyt sen ulkonäöstä ja ajattelin isomman koneen kestävän kilometrejä paremmin (isompi vääntö ja huipputeho matalammilla kierroksilla).

        Ulkonäöltä ja kooltaan XV 750 on identtinen 1100 kuutiosen kanssa. Itselläni on mittaa se 170 ja hyvin yltää ajelemaan siirtosarjan(kin) kanssa - eli tuskin mitoituksessakaan tulee ongelmia :).

        750 -kuutioinen Virre on kiva pyörä rauhalliseen ajeluun.


      • p.n.j.
        Virrellä mennään kirjoitti:

        Itse hankin ekapyöräksi Virago 750 ja en ole pahemmin katunut. Harkitsin myös Dragstar 650:stä, mutta en ihastunut koeajolla (tuntui vähän mopolta). Pikkuviragoa en kokeillut ollenkaan, kun en pitänyt sen ulkonäöstä ja ajattelin isomman koneen kestävän kilometrejä paremmin (isompi vääntö ja huipputeho matalammilla kierroksilla).

        Ulkonäöltä ja kooltaan XV 750 on identtinen 1100 kuutiosen kanssa. Itselläni on mittaa se 170 ja hyvin yltää ajelemaan siirtosarjan(kin) kanssa - eli tuskin mitoituksessakaan tulee ongelmia :).

        750 -kuutioinen Virre on kiva pyörä rauhalliseen ajeluun.

        paljonko tuo painaa? Taitaa olla liian raskas ja iso mulle...


      • Virrellä edelleen,

      • kilpailulla
        inconnue kirjoitti:

        Hyvä että Veli-poika on yhä ehjä. Motoristin terveisiä vaan vvvvvvvvvv ;)

        Yamahan 535 nyt tuskin kuitenkaan on edes tarkoitettu ison dragstarin tai thunderacen kanssa kilpasille.

        Mielestäni tuo xv on ... tai ainakin oli, aloittelijalle aivan hieno kone. Rauhallinen pyörä rauhalliselle kuskille. Joku tykkää hölkästä ja toinen juoksee kilpaa. Perusasia on kuitenkin nautinto, vauhdista riippumatta.

        Tärkein on silti kypärän sisällä, ei moottorissa.

        535:sta vastaan. On vain turvallisempi olo, kun on tehoa alla. Enkä tosiaan ajele ranne väännettynä alas. 535 on vain liian tehoton mukavaankaan cruisailuun. 750 on jo eri asia saati vielä isompi.


      • 535 virago kiihtyy
        p.n.j. kirjoitti:

        Mulla ei ole niin kiire että tarttis joka rekkaa lähteä ohittamaan, vaan haluan ajella ja nauttia ihan rauhallisesti.

        165.een suht. Nopeesti mutta ei millään sen yli. Esim. 1400:n intikka ei pärjää kiihtyvyydessä.


      • virre-93
        kilpailulla kirjoitti:

        535:sta vastaan. On vain turvallisempi olo, kun on tehoa alla. Enkä tosiaan ajele ranne väännettynä alas. 535 on vain liian tehoton mukavaankaan cruisailuun. 750 on jo eri asia saati vielä isompi.

        Mulle (54v) ainakin 535 riittää cruisailuun ja työmatkaajeluun.Olishan ehkä isompi mukava mut en tartte k-jatketta,niin varmatoimisella ja edullisella Virrellä pärjää hyvin. Hyvä pyörä,voin suositella.


      • jos on pieni ja höyhenen kevyt
        virre-93 kirjoitti:

        Mulle (54v) ainakin 535 riittää cruisailuun ja työmatkaajeluun.Olishan ehkä isompi mukava mut en tartte k-jatketta,niin varmatoimisella ja edullisella Virrellä pärjää hyvin. Hyvä pyörä,voin suositella.

        Taajama yms. muuhun paikalliseen se on kai suunniteltukin.
        Mutta älä vaan iso ihminen (> 175cm/ 80kg)lähde sillä reissuun matkakamppeiden kanssa.
        Tiedän mistä puhun, koska kaikkihan me ollaan tehty joskus tyhmyyksiä.


    • Yamaha xj-xv-fzs-xj

      Jovain...535:lle kierretty koko suomi vaimon kanssa.Vaimo ajoi puolet matkasta!Vaimo(63kg/163) Itse 178/74 eli nyky mittapuun mukaan laiheliineja. Asenteesta kaikessahan on kysymys..pääasia on että ottaa rennosti ja siitähän moottoripyöräilyssä on kysymys. Saman reissun olisin voinut tehdä pienemmälläkin m-p:llä/tai isommalla. Kokemuksia 1300cc/50cc.Näitä keskusteluja riittä nettifoorumit täynnä. Osta jos tekee mieli älä osta jos emmit!

    • rhy35r

      höpö höpö juttuja nuo virren tehon puutteesta teho riittää kiihtyy 0-100 7s eli pitäisi olla 170 hp auto samaan. kulkee 160 pitäisi riittää suomen teille......

      • Anonyymi

        Minä komppaan tätä. Monta pyörää ollut 535 mukaan lukien ja kyllä siinä tehopaino suhde on tosiaan sama kuin 750 mallissa. Kyllä jotain vikaa on ollut, jos ei yli 120 kulkenut. Omani hotäsi ihan vikkelästi 160km/h. Kyllä virago puolet ärtsympi kuin esim 650 savage.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe