Harkinnassa ostaa n. 10 v. vanha 535 virago, mutta kun en mitään näistä ymmärrä, pyytäisin neuvoa, muhin kannattaa kiinnittää erityiseti huomiota... siis mistä menee helposti rikki?
Virago 535 ?
20
7799
Vastaukset
- tietoo on
Että ostat Viragon ja vielä 535! Paitsi tietysti jos olet hameväkeä.
- Helmat!!
Siis oliko tietoja ensimmäiseen kysymykseen,
vaiko vihaat vain hameväkeä, paitsi äitiäsi. - p.n.j.
on mulla hameitakin, mutta mekkoja enemmän...
- hyva.
Noita saa ny niin edullisesti kun kaikki halajaa suurempia pyöriä (itse mukaanlukien) että pääsee mukavan harrastuksen pariin pikkurahalla ja onhan
noista ihan hyötykäyttöönkin,jammut kestäviä eikä mitään erityisen heikkoa kohtaa vaan kantsii kattoo että kaikki toimii eikä suurempia
välyksiä missään,varmaan tuon kardaanin kuntoa kannattaa kts. ja osta vähänajettu suomipeli vaikka hiukka kalliimpi niin et kadu ostostasi vaan huolettomia km edessä. - hameväestä
saattaisi olla ihan hyväntahtoinenkin. Naiset ovat keskimäärin miehiä pienikokoisempia (tai olivat ennen)
naisille usein suositellaan 535:a koska se on varmatoiminen ja kestävä kuin junan vessa (uus avuttoman insinöörismiehen ei tarvitse huoltotöissä häpäistä itteään osaamattomuudella)
Mutta ihan ykkösenä sen mittasuhteet on suunniteltu tosiaan pienelle henkilölle. yli 180 senttisen pitäis laittaa siirtotappisarja suunnilleen etuakselin kohdalle. usein myös naisilla näkee siirtosarjoja pikku viragossa.
kyllä me vanhat äijätkin leikittiin sellasella kerran juhannuksena, mutta L kaatui sillä järveen eikä viragoa ja kaatumispaikkaa järvestä löytyny ku seuraavana päivänä L osas ite rantaan. ehkä kaikki meni parhain päin. - inconnue
Ensimmäinen pyöräni oli tuo yamahan xv 535. Käytin pyörän huollossa säännöllisesti, eikä sen puoleen ollut koskaan yllättäviä ongelmia.
Ainoa hikka tuli, kun varatankin bensapumppu lopetti toiminnan. Uuden pumppun vaihto mahdollisti sitten ne "pikkuisen pitemmätkin" ajot.
Viissatasen jälkeen vaihdoin hieman isompaan.
Ja ajoin kauemmaksi.- entinen 535
toi polttoaine pumppu kuulostaa tutulta. muistan kuulleeni muiltakin ja kun muistan ne muut käyttjät niin yhteinen nimittäjä pumpun hajoamiselle/ hapettumiselle/ tukkeutumiselle oli vähäinen käyttö tai huono talvisäilytys.
selkäytimeen jää muhimaan toi: pointti: isommalla, uudemmalla, kauemmas, kauemmin, luottavaisemmin.
- pointti on vähemmän seikkailua, vähemmän uusia kontaktteja.
- on harkinnassa
niin älä osta 535:sta jos vain on muitakin vaihtoehtoja. Vakuutusmaksu toki pieni, mutta ei ei ei. Eikö tehokkaampi mitenkään kävisi?!?! En tarkoita, että pitää keulia, sutia tai esitellä mopoa, mutta ei kiva maantiellä. Ja ne lapselliset äänet.. Ja se ruma sissybar pitää heittää heti rapaojaan.. Veli-poika meinasi kuolla sellaisella. Osti ja lähti ajamaan kotiapäin ja oli lähdössä rekan ohi. Hyytyi kesken kaiken vierellä ja vastaan tuli toinen rekka. Jarrutti ja kuinka ollakaan nesteet ulos ja säikähti sen verran, että oli ajaa ohitettavan kylkeen. Lopuksi jäi ohitettavan ja vastaantulevan väliin. Loppu hyvin kaikki hyvin. Lainasin sitten kerran vaimoni kanssa mopoa, kun oli jo korjattu ja todettu, että toimii. Pääsin just ja just 120 mittarinopeuteen moottoritiellä, joten bensaa vei helvetisti kun piti täysiä kinnata, jotta ei aivan niin paljoa nolottaisi.. EN SUOSITTELE. Veli ajaa nykyään 1100dragstarilla ja minä 1000thunderacella.
- inconnue
Hyvä että Veli-poika on yhä ehjä. Motoristin terveisiä vaan vvvvvvvvvv ;)
Yamahan 535 nyt tuskin kuitenkaan on edes tarkoitettu ison dragstarin tai thunderacen kanssa kilpasille.
Mielestäni tuo xv on ... tai ainakin oli, aloittelijalle aivan hieno kone. Rauhallinen pyörä rauhalliselle kuskille. Joku tykkää hölkästä ja toinen juoksee kilpaa. Perusasia on kuitenkin nautinto, vauhdista riippumatta.
Tärkein on silti kypärän sisällä, ei moottorissa. - p.n.j.
inconnue kirjoitti:
Hyvä että Veli-poika on yhä ehjä. Motoristin terveisiä vaan vvvvvvvvvv ;)
Yamahan 535 nyt tuskin kuitenkaan on edes tarkoitettu ison dragstarin tai thunderacen kanssa kilpasille.
Mielestäni tuo xv on ... tai ainakin oli, aloittelijalle aivan hieno kone. Rauhallinen pyörä rauhalliselle kuskille. Joku tykkää hölkästä ja toinen juoksee kilpaa. Perusasia on kuitenkin nautinto, vauhdista riippumatta.
Tärkein on silti kypärän sisällä, ei moottorissa.Mulla ei ole niin kiire että tarttis joka rekkaa lähteä ohittamaan, vaan haluan ajella ja nauttia ihan rauhallisesti.
- Virrellä mennään
p.n.j. kirjoitti:
Mulla ei ole niin kiire että tarttis joka rekkaa lähteä ohittamaan, vaan haluan ajella ja nauttia ihan rauhallisesti.
Itse hankin ekapyöräksi Virago 750 ja en ole pahemmin katunut. Harkitsin myös Dragstar 650:stä, mutta en ihastunut koeajolla (tuntui vähän mopolta). Pikkuviragoa en kokeillut ollenkaan, kun en pitänyt sen ulkonäöstä ja ajattelin isomman koneen kestävän kilometrejä paremmin (isompi vääntö ja huipputeho matalammilla kierroksilla).
Ulkonäöltä ja kooltaan XV 750 on identtinen 1100 kuutiosen kanssa. Itselläni on mittaa se 170 ja hyvin yltää ajelemaan siirtosarjan(kin) kanssa - eli tuskin mitoituksessakaan tulee ongelmia :).
750 -kuutioinen Virre on kiva pyörä rauhalliseen ajeluun. - p.n.j.
Virrellä mennään kirjoitti:
Itse hankin ekapyöräksi Virago 750 ja en ole pahemmin katunut. Harkitsin myös Dragstar 650:stä, mutta en ihastunut koeajolla (tuntui vähän mopolta). Pikkuviragoa en kokeillut ollenkaan, kun en pitänyt sen ulkonäöstä ja ajattelin isomman koneen kestävän kilometrejä paremmin (isompi vääntö ja huipputeho matalammilla kierroksilla).
Ulkonäöltä ja kooltaan XV 750 on identtinen 1100 kuutiosen kanssa. Itselläni on mittaa se 170 ja hyvin yltää ajelemaan siirtosarjan(kin) kanssa - eli tuskin mitoituksessakaan tulee ongelmia :).
750 -kuutioinen Virre on kiva pyörä rauhalliseen ajeluun.paljonko tuo painaa? Taitaa olla liian raskas ja iso mulle...
- Virrellä edelleen,
p.n.j. kirjoitti:
paljonko tuo painaa? Taitaa olla liian raskas ja iso mulle...
isompi virre 220 kg
http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_xv_750_virago_1996.php
pikku virre 182 kg
http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_xv_535_dx_virago_de_luxe_1998.php
Vakuutuksethan noissa on samanhintaiset, kun tehopainosuhde on sama. Eikä tuota isomman virren painoa kannata pelätä - kevyesti se liikkuu :) - kilpailulla
inconnue kirjoitti:
Hyvä että Veli-poika on yhä ehjä. Motoristin terveisiä vaan vvvvvvvvvv ;)
Yamahan 535 nyt tuskin kuitenkaan on edes tarkoitettu ison dragstarin tai thunderacen kanssa kilpasille.
Mielestäni tuo xv on ... tai ainakin oli, aloittelijalle aivan hieno kone. Rauhallinen pyörä rauhalliselle kuskille. Joku tykkää hölkästä ja toinen juoksee kilpaa. Perusasia on kuitenkin nautinto, vauhdista riippumatta.
Tärkein on silti kypärän sisällä, ei moottorissa.535:sta vastaan. On vain turvallisempi olo, kun on tehoa alla. Enkä tosiaan ajele ranne väännettynä alas. 535 on vain liian tehoton mukavaankaan cruisailuun. 750 on jo eri asia saati vielä isompi.
- 535 virago kiihtyy
p.n.j. kirjoitti:
Mulla ei ole niin kiire että tarttis joka rekkaa lähteä ohittamaan, vaan haluan ajella ja nauttia ihan rauhallisesti.
165.een suht. Nopeesti mutta ei millään sen yli. Esim. 1400:n intikka ei pärjää kiihtyvyydessä.
- virre-93
kilpailulla kirjoitti:
535:sta vastaan. On vain turvallisempi olo, kun on tehoa alla. Enkä tosiaan ajele ranne väännettynä alas. 535 on vain liian tehoton mukavaankaan cruisailuun. 750 on jo eri asia saati vielä isompi.
Mulle (54v) ainakin 535 riittää cruisailuun ja työmatkaajeluun.Olishan ehkä isompi mukava mut en tartte k-jatketta,niin varmatoimisella ja edullisella Virrellä pärjää hyvin. Hyvä pyörä,voin suositella.
- jos on pieni ja höyhenen kevyt
virre-93 kirjoitti:
Mulle (54v) ainakin 535 riittää cruisailuun ja työmatkaajeluun.Olishan ehkä isompi mukava mut en tartte k-jatketta,niin varmatoimisella ja edullisella Virrellä pärjää hyvin. Hyvä pyörä,voin suositella.
Taajama yms. muuhun paikalliseen se on kai suunniteltukin.
Mutta älä vaan iso ihminen (> 175cm/ 80kg)lähde sillä reissuun matkakamppeiden kanssa.
Tiedän mistä puhun, koska kaikkihan me ollaan tehty joskus tyhmyyksiä.
- Yamaha xj-xv-fzs-xj
Jovain...535:lle kierretty koko suomi vaimon kanssa.Vaimo ajoi puolet matkasta!Vaimo(63kg/163) Itse 178/74 eli nyky mittapuun mukaan laiheliineja. Asenteesta kaikessahan on kysymys..pääasia on että ottaa rennosti ja siitähän moottoripyöräilyssä on kysymys. Saman reissun olisin voinut tehdä pienemmälläkin m-p:llä/tai isommalla. Kokemuksia 1300cc/50cc.Näitä keskusteluja riittä nettifoorumit täynnä. Osta jos tekee mieli älä osta jos emmit!
- rhy35r
höpö höpö juttuja nuo virren tehon puutteesta teho riittää kiihtyy 0-100 7s eli pitäisi olla 170 hp auto samaan. kulkee 160 pitäisi riittää suomen teille......
- Anonyymi
Minä komppaan tätä. Monta pyörää ollut 535 mukaan lukien ja kyllä siinä tehopaino suhde on tosiaan sama kuin 750 mallissa. Kyllä jotain vikaa on ollut, jos ei yli 120 kulkenut. Omani hotäsi ihan vikkelästi 160km/h. Kyllä virago puolet ärtsympi kuin esim 650 savage.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323837- 851895
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151761Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541412Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1271301Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi371279VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu971260- 701156
- 691033
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k103999