Mitenhän on vieläkö uskallan sijoittaa näihin rahastoihin op-tuotto a ja op-korko plus a. vajaat kaksi vuotta sitten aloitin ja sijoitin 15 000 euroa näihin kahteen yhdistelmäarahastton (siis yhteensä ) ja sitten joka kuukausi 80 euroa lisää. Tappiolla olen nyt lähes 4000 euroa. Sijoitus aikaa olisi vielä se yli 3 vuotta, jolloin alkuperäisen suunnitelmani mukaan aioin nostaa rahani pois. Nyt kuitenkin op-tuotto a on tänävuonna miinuksella -21.20 ja op-korko plus a -12.29.
Tiedän, että kun rahastot on miinuksella niin silloin kannattaa ostaa, mutta pelottaa jos lasku vain jatkuu ja jatkuu ja rahani hupenee olemattomiin. Ja tarkoitus oli pitää niitä siellä se 5 vuotta ja sitten nostaa pois jonkunkaanlaisella voitolla.
Mitähän mie tekisin ? Nouseeko nää siihen mennessä kun tavoiteaikani menee umpeen... no tuskin sitä kukaan tietää, mutta hermostuttaa tää...sais edes omansa sitte pois !!!! :(
Op- sijoitusrahastot
13
5826
Vastaukset
- huonohko idea
Voin sanoa suoraan, että yhdistelmärahastot ovat pahin virhe mitä sijoittaja voi tehdä. Nämä ovat kuluiltaan niin kalliita, että on paljon edullisempaa ostaa erikseen osake- JA korkorahastoa. Sijoittamalla näihin voit itse säätää osakeriskin haluamallesi tasolle. Muutenkin OP:n rahastot ovat melko kalliita, eivätkä ole tuoneet keskimäärin kovinkaan paljoa lisäarvoa.
Olet kuitenkin turvallisuushakuinen sijoittaja? Tällöin kannattaa pitää korkeata painoa koroissa. Erityisesti rahamarkkinarahastot ja valtion obligaatiot lienevät sopivia strategiaasi.
Jos et tarvitse rahaa mihinkään, kai ne voivat siellä pitempäänkin olla?
P.S. Tutustu myös kilpailijoiden tarjontaan, esim. http://www.seligson.fi- tuotto a ja korko plus a
Tiedän nyt, että oli huono idea sijoittaa kyseisiin rahastoihin, mutta kun sijoitusneuvoja sai "ylipuhuttua". Tää oli eka kerta kun sijoitin mihinkään ja aika pöljä olen näissä sijoitus asioissa. No onneksi osan säästöistä sijoitin määräaikaistilille, mutta silti natkuttaa tää op-tuotto ja op-korko ja epätietoisuus siitä otanko nyt pois, kun olen vain sen vajaat 4000 euroa tappiolla, tosin mulla ei ole nyt rahan tarvetta, mutta harmittaa silti, tää epätietoisuus siitä saanko koskaan omiani pois.
joo katellaan nyt ja toivotaan, että älyän sitten sopivassa raossa nostaa rahani sieltä pois, viimeistään sitte kun ne on olleet viisi vuotta siellä, eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu. Ja nää OP:n rahastot on todella kalliita, nyt huomasin senkin... hallinnointi palkkiot yms syö oman osuutensa.
kiitos sulle vastuksesta ja kyllä mun täytyy sanoa, että sitten kun tää viisi vuotta on kulunut, jonka alunperin ajattelin laittaa takarajaksi, niin pois rahat tällaiselta tililtä ja määräaikaistalletuksiin tai johonkin paljon paremmin ymmärrettävään varmaan tuottoon vaikka sitten huonompaankin nää mun rahat menee.. - heti kehumaan
"P.S. Tutustu myös kilpailijoiden tarjontaan, esim. ......"
Saako kysyä ?
oletko edustaja,
vai haluatko tieten tahtoen "johtaa kaverit pois suosikkiyhtiöstäsi ??? - Nimetön
tuotto a ja korko plus a kirjoitti:
Tiedän nyt, että oli huono idea sijoittaa kyseisiin rahastoihin, mutta kun sijoitusneuvoja sai "ylipuhuttua". Tää oli eka kerta kun sijoitin mihinkään ja aika pöljä olen näissä sijoitus asioissa. No onneksi osan säästöistä sijoitin määräaikaistilille, mutta silti natkuttaa tää op-tuotto ja op-korko ja epätietoisuus siitä otanko nyt pois, kun olen vain sen vajaat 4000 euroa tappiolla, tosin mulla ei ole nyt rahan tarvetta, mutta harmittaa silti, tää epätietoisuus siitä saanko koskaan omiani pois.
joo katellaan nyt ja toivotaan, että älyän sitten sopivassa raossa nostaa rahani sieltä pois, viimeistään sitte kun ne on olleet viisi vuotta siellä, eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu. Ja nää OP:n rahastot on todella kalliita, nyt huomasin senkin... hallinnointi palkkiot yms syö oman osuutensa.
kiitos sulle vastuksesta ja kyllä mun täytyy sanoa, että sitten kun tää viisi vuotta on kulunut, jonka alunperin ajattelin laittaa takarajaksi, niin pois rahat tällaiselta tililtä ja määräaikaistalletuksiin tai johonkin paljon paremmin ymmärrettävään varmaan tuottoon vaikka sitten huonompaankin nää mun rahat menee..minut myös huijattiin erittäin aktiivisella peräänsoittelulla op:n sijoitusrahastoon lait-
tamaan roponi. yöunet on menossa. sen jälkeen sijoitusneuvojasta ei ole kuulunutkaan mitään.
sai tietty provikat ja siirsi minut roskakoriin ja mun rahat on menneet niinku silppuriin.
raportoinnistakaan en saanut infoa. mun rahoilla ei enää op:n salkunhoitaja ja "sij.neuvoja biletä. vuodessa oon hävitty 5000 euroa.
- ehkä vähän venytettävä
Korko Plus on tällä hetkellä ihan hyvä sijoitusjakaumaltaan ja viime nousupiikin jälkeen laitoin siihen koko sijoitussäästön. Kohta täytyy ilmeisesti lisätä taas riskiä. Kyllä tuon lunastushetken pitäisi olla "vähän" joustavampi kuin tuo 3 vuotta. Voi kyllä helposti noustakin siihen mennessä, jos hyvin käy ja kun ostat nyt halvempia osuuksia niin nousu on sitten nopeampaa.
- tuotto a ja korko plus a
-Korko Plus on tällä hetkellä ihan hyvä sijoitusjakaumaltaan-
Mistä näen , mitä nämä on "sijoitusjakaumaltaan"
Vinkkiä, linkkiä ? - Rahastovalikoima
tuotto a ja korko plus a kirjoitti:
-Korko Plus on tällä hetkellä ihan hyvä sijoitusjakaumaltaan-
Mistä näen , mitä nämä on "sijoitusjakaumaltaan"
Vinkkiä, linkkiä ?Sieltä löytyy kuukausikatsaukset.
- 2007-2008 taitteessa
Jos et lopettanut, olet luonnollisesti nyt tappiolla.
Sinuna odottelisin tuonne 2010 loppuun jos hyvin käy, kuten optimistisimmat ennusteet ennustavat, voi nousu alkaa sieltä- onnistuttiin
nappaamaan OP-rahastoista kaikki ulos korkeakorkoisille määräaikaistileille juuri oikeaan aikaan. Hirvittäviä summia ei OP-rahastoissa kyllä ollutkaan, vaan pääpaino on ihan muualla. Kymppitonneista kuitenkin oli kyse tuossakin. OP-rahastoja on mukana lähinnä siksi, että olemme molemmat aina olleet OP:n asiakkaita ja ensimmäinen OP-rahasto tuli aikoinaan lahjaksi naimisiin menon yhteydessä.
Olemme kuitenkin pienehköillä muutaman sadan euron kuukausierillä jatkaneet koko ajan. Nyt kuukausieriä on vähitellen suurennettu ja vielä suurennetaan lisää. Näillä nykytilanteessa tehdyillä sijoituksillahan se tuotto sitten aikoinaan taas revitään. - Älä myy tappiolla
Balance Consultingin mukaan 40% omavaraisuusasteen ylittävät yhtiöt ovat hyvässä kunnossa eli sietävät tappioita. Esim. Arvopaperi-lehden sivuilta löytyy tämä tunnusluku. Samoin nyt pörssissä olevien yhtiöiden osingoilla maksetaan osakkeiden hinta takaisin alle 15 vuodessa. Keskimääräinen markkina-arvo suhteessa yhtiön kirjanpidolliseen arvoon oli minun laskujeni mukaan n. 1,3 - 1,5 eli hinnassa on vähän tulevaisuuden odotuksia. Iso osa yhtiöistä on alle yhden hinta/tasearvoluvulla eli niiden omaisuus on myynnissä alle sen todellisen arvon. Jos yhtiön velkaisuus on pieni ja tilauskanta sekä kassavirta kohtuullinen, todennäköistä on, että niissä ei rahojaan menetä.
Suomalaisella piensijoittajien joukolla on nyt myös mahdollisuus vaikuttaa vakauttavasti yrityksiin, kun ostajien puutteen takia kurssit syöksyvät alas. Suomalaisten työllä rakennettua varallisuutta on miljardikaupalla vapaasti kaupan alle sen kirjanpidollisen arvon, huolimatta monien yritysten vähäisestä velkaantuneisuudesta eli hyvästä tappionsietokyvystä. Kaikista yhtiöistä laskettu keskimääräinen osinkojen määrä näyttäisi ylittävän osakkeista maksettavan hinnan huomattavasti nopeammin kuin metsä kasvaa hakkuukelpoiseksi, mutta osa piensijoittajista realisoi laskun hetkellä tappionsa myymällä osakkeensa. Osa sijoituksista voi aina menettää arvonsa kokonaan, mutta suuret pelurit rakentavat jo pohjaa viimeistään muutaman vuoden päässä häämöttävälle uudelle rahastukselle. - Huijausta
onnistuttiin kirjoitti:
nappaamaan OP-rahastoista kaikki ulos korkeakorkoisille määräaikaistileille juuri oikeaan aikaan. Hirvittäviä summia ei OP-rahastoissa kyllä ollutkaan, vaan pääpaino on ihan muualla. Kymppitonneista kuitenkin oli kyse tuossakin. OP-rahastoja on mukana lähinnä siksi, että olemme molemmat aina olleet OP:n asiakkaita ja ensimmäinen OP-rahasto tuli aikoinaan lahjaksi naimisiin menon yhteydessä.
Olemme kuitenkin pienehköillä muutaman sadan euron kuukausierillä jatkaneet koko ajan. Nyt kuukausieriä on vähitellen suurennettu ja vielä suurennetaan lisää. Näillä nykytilanteessa tehdyillä sijoituksillahan se tuotto sitten aikoinaan taas revitään.Op-sijoitusneuvoja soitti monta kertaa että tähän kannattaa sijoittaa ja antoi älyttömät ennusteet,lupasi hoitaa/pitää silmällä rahastoja ja ilmoittaa minulle.Vuoden päästä 70000e miinuksella ei työskentele enää pankissa ei kertaakaan ottanut yhteyttä.Annoin asian tutkittavaksi ,odotellaan päätöstä .Onko tämä hyvää pankkikäytöstä/Rosvousta,katsotaan peli loppuun ennen kuin laitan omat velkojat asialle.
- ulkomaalainen
Huijausta kirjoitti:
Op-sijoitusneuvoja soitti monta kertaa että tähän kannattaa sijoittaa ja antoi älyttömät ennusteet,lupasi hoitaa/pitää silmällä rahastoja ja ilmoittaa minulle.Vuoden päästä 70000e miinuksella ei työskentele enää pankissa ei kertaakaan ottanut yhteyttä.Annoin asian tutkittavaksi ,odotellaan päätöstä .Onko tämä hyvää pankkikäytöstä/Rosvousta,katsotaan peli loppuun ennen kuin laitan omat velkojat asialle.
Alussa tuputtivat rahastoja ylenmäärin ja jarrutelivat suorat sijoitukset. Tottakai,kun rahastostahan ne tienaa. Siten kun tuli sen paketin hoito ajankohtaiseksi, ne rupeasivat myymään varainhoitosopimusta ja jättivät sikseen. OP soitaa vain , mikäli voivat myydää jotain muttei vahingossakaan, jos paperi on vaarassa luisua.
Pahinta on, että myyvät osakeantteja jotka säännöllisti menevät siten vapaan pudotukseen, siitä on useita esimerkkejä.
Onneksi olen päässyt koko kuviosta - ijyt
Älä myy tappiolla kirjoitti:
Balance Consultingin mukaan 40% omavaraisuusasteen ylittävät yhtiöt ovat hyvässä kunnossa eli sietävät tappioita. Esim. Arvopaperi-lehden sivuilta löytyy tämä tunnusluku. Samoin nyt pörssissä olevien yhtiöiden osingoilla maksetaan osakkeiden hinta takaisin alle 15 vuodessa. Keskimääräinen markkina-arvo suhteessa yhtiön kirjanpidolliseen arvoon oli minun laskujeni mukaan n. 1,3 - 1,5 eli hinnassa on vähän tulevaisuuden odotuksia. Iso osa yhtiöistä on alle yhden hinta/tasearvoluvulla eli niiden omaisuus on myynnissä alle sen todellisen arvon. Jos yhtiön velkaisuus on pieni ja tilauskanta sekä kassavirta kohtuullinen, todennäköistä on, että niissä ei rahojaan menetä.
Suomalaisella piensijoittajien joukolla on nyt myös mahdollisuus vaikuttaa vakauttavasti yrityksiin, kun ostajien puutteen takia kurssit syöksyvät alas. Suomalaisten työllä rakennettua varallisuutta on miljardikaupalla vapaasti kaupan alle sen kirjanpidollisen arvon, huolimatta monien yritysten vähäisestä velkaantuneisuudesta eli hyvästä tappionsietokyvystä. Kaikista yhtiöistä laskettu keskimääräinen osinkojen määrä näyttäisi ylittävän osakkeista maksettavan hinnan huomattavasti nopeammin kuin metsä kasvaa hakkuukelpoiseksi, mutta osa piensijoittajista realisoi laskun hetkellä tappionsa myymällä osakkeensa. Osa sijoituksista voi aina menettää arvonsa kokonaan, mutta suuret pelurit rakentavat jo pohjaa viimeistään muutaman vuoden päässä häämöttävälle uudelle rahastukselle.ja jopa sijoitan muutaman satasen joka kuukausi siihen. Pitäisiköhän se lopettaa kokonaan ja lunastaa kaikki pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6388516Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3513275Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4302305- 1281367
- 341355
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl151285Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091221- 941137
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h651085- 46943