Parvekkeen lattia

Näpertäjä

Kuka osaa sanoa, mikä olisi paras lattiamateriaali lasitetulle parvekkeelle?

24

14323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on höylätystä

      reunapyöristetystä laudoista tehty harvahko lautalattia.
      10 vuotta jo ollut ja on kuin uusi.
      Jos ei olisi nyt, niin samanlaisen laittaisin.

      • Näpertäjä

        Onko se myös helppo pitää puhtaana? Eikö raoista pääse likaa pohjaan? Entä lattialle mahdollisesti putoavat pienesineet, kuten sormukset?


      • ns. uivaa mallia
        Näpertäjä kirjoitti:

        Onko se myös helppo pitää puhtaana? Eikö raoista pääse likaa pohjaan? Entä lattialle mahdollisesti putoavat pienesineet, kuten sormukset?

        eli ei millään kiinni alustassaan.
        Lisäksi rakennettu 3-osaiseksi jotta on helpompi
        nostella ylös jos joutuu alle tonkimaan.
        Puhdistus?
        Siinä on päällä koko lattian peittäviä vanhoja räsymattoja joten alle ei paljoa karise.
        Muutama vuosi on jo aikaa kun olen alle kurkannut.
        Vähän pölyä.


    • kannattaa tutustua

      Kyllä tuo Dry Step Termomatto on parasta tavaraa lasitetulle parvekeelle ja sopii hyvin ympärivuotiseen käyttöön. Siitä vain syvyyssuntaiset palat lattialle suoraan niin selvää tulee, eikä kylmä tunnu missään.

      http://www.takkatohtori.fi

      • Näpertäjä

        Mitähän se termomatto vaatii alustaltaan? Miten paksu se on?


      • sopii suoraan
        Näpertäjä kirjoitti:

        Mitähän se termomatto vaatii alustaltaan? Miten paksu se on?

        Dry Step Termomatossa on 5 mm vahvuinen pohjakerros umpisolumuovia, eli sanotaan "routaeriste" kansannimellä eikä ime kosteutta. Pinnassa on noin 5 mm paksuinen neulehuopapinta joka on pehmeä jalalle.
        Maton ideana on, että alla oleva eriste heijastaa styroroxin tavoin lämmön jalasta takaisin, eikä tuo alla oleva kylmä betoni "hohkaa" kylmyyttä enää millään tavoin.
        Vielä kun laittaa maton syvyyssuuntaisina paloina niin on helpompi joskus tarvittaessa ottaa palan pesuun, jos "soppaa" kaatuu.
        Toisin sanoen valmiiksi leikatut palat vain suoraan betonon päälle ja joulunakin sukkasillaan parvekkeelle.


      • kylmää tavaraa
        sopii suoraan kirjoitti:

        Dry Step Termomatossa on 5 mm vahvuinen pohjakerros umpisolumuovia, eli sanotaan "routaeriste" kansannimellä eikä ime kosteutta. Pinnassa on noin 5 mm paksuinen neulehuopapinta joka on pehmeä jalalle.
        Maton ideana on, että alla oleva eriste heijastaa styroroxin tavoin lämmön jalasta takaisin, eikä tuo alla oleva kylmä betoni "hohkaa" kylmyyttä enää millään tavoin.
        Vielä kun laittaa maton syvyyssuuntaisina paloina niin on helpompi joskus tarvittaessa ottaa palan pesuun, jos "soppaa" kaatuu.
        Toisin sanoen valmiiksi leikatut palat vain suoraan betonon päälle ja joulunakin sukkasillaan parvekkeelle.

        Räsymatto termomaton päällä onkin jo kylmää varrattaessa maton omaan pintaan. Tämä tuli mieleeni kun monet käyttävät noita puuritilöitä ja sitten laittavat räsymaton päälle, on omaa kokemusta molemmista.


      • ns. uivaa mallia
        kylmää tavaraa kirjoitti:

        Räsymatto termomaton päällä onkin jo kylmää varrattaessa maton omaan pintaan. Tämä tuli mieleeni kun monet käyttävät noita puuritilöitä ja sitten laittavat räsymaton päälle, on omaa kokemusta molemmista.

        en allekirjoita.
        Minulla on räsymatto puuritilöiden päällä ja käytän
        parveketta kyllä koko talven.
        Koen lattian miellyttävänä, tietty laitan jalkaan
        huopapohjaiset "parvekekengät" sinne mennessä,
        siinähän ne ovat oven pielessä aina.
        Aika hurjaa oleskella talvella parvekkeella sukkasillaan
        vaikka olisi millainen TermoMatto.


      • tossut jalkaan
        ns. uivaa mallia kirjoitti:

        en allekirjoita.
        Minulla on räsymatto puuritilöiden päällä ja käytän
        parveketta kyllä koko talven.
        Koen lattian miellyttävänä, tietty laitan jalkaan
        huopapohjaiset "parvekekengät" sinne mennessä,
        siinähän ne ovat oven pielessä aina.
        Aika hurjaa oleskella talvella parvekkeella sukkasillaan
        vaikka olisi millainen TermoMatto.

        Kyllä oleskelu vaatii yleensä vaatteet päälle ja jotain jalkaankin, mutta jotkut kyllä hankkivat ritilän päälle vielä tuon termomaton kun halutaan lämmintä jaloille.
        Yksi tuttava teki kerrostaloon saunan, hankki termomaton ja pari sähköistä säteilylämmittäjää. Paras ohjelma vieraille oli saunominen ja sen jälkeen vilvoittelu parvekkeella, eikä siinä mitään ritilöitä ja tossuja kaivattu ollenkaan. Ja kyllä oli tunnelma kaikilla korkealla.


      • ns. uivaa mallia
        tossut jalkaan kirjoitti:

        Kyllä oleskelu vaatii yleensä vaatteet päälle ja jotain jalkaankin, mutta jotkut kyllä hankkivat ritilän päälle vielä tuon termomaton kun halutaan lämmintä jaloille.
        Yksi tuttava teki kerrostaloon saunan, hankki termomaton ja pari sähköistä säteilylämmittäjää. Paras ohjelma vieraille oli saunominen ja sen jälkeen vilvoittelu parvekkeella, eikä siinä mitään ritilöitä ja tossuja kaivattu ollenkaan. Ja kyllä oli tunnelma kaikilla korkealla.

        "Ja kyllä oli tunnelma kaikilla korkealla."

        Tosiaan, kyllä se "sisäinen villapaita" ulottuu
        riittävän lujasti nautittuna myös jalkapohjiin
        eikä siinä sitten tosiaan tarvita enää mitään
        lisäsuojia.


      • ja pitää omastaan
        ns. uivaa mallia kirjoitti:

        "Ja kyllä oli tunnelma kaikilla korkealla."

        Tosiaan, kyllä se "sisäinen villapaita" ulottuu
        riittävän lujasti nautittuna myös jalkapohjiin
        eikä siinä sitten tosiaan tarvita enää mitään
        lisäsuojia.

        Kyllä tuo parvekkeen sisustus on tärkeintä omaa viihtyvyyttä ajtellen ja pitää toteuttaa sillä silmällä. Lasitettu parveke antaa kuitenkin paljon lisämähdollisuuksia ideoida kotia uudestaan, eli ajatuksensa kullakin. Kyllä se aina "romuvaraston" voitaa kun hieman miettii uudestaan.


      • Näpertäjä
        Näpertäjä kirjoitti:

        Mitähän se termomatto vaatii alustaltaan? Miten paksu se on?

        Olen kuullut, että joku on laittanut puuritilän päälle solumuovimaton ja sen päälle laminaattilaatat. Onko tästä kokemuksia?


      • Laminaatti kylmää
        Näpertäjä kirjoitti:

        Olen kuullut, että joku on laittanut puuritilän päälle solumuovimaton ja sen päälle laminaattilaatat. Onko tästä kokemuksia?

        Tuo solumuovimatto on suunnilleen samaa mitä käytetään Dry Step Termomatonkin pohjassa. Tuota laminaattia joku juuri valitti kylmäksi vaikka oli kyse rivitaloasunnon lattiasta. Kyllä laminaatti on taatusti kylmä kun saa kunnolla jäähtyä ja talvella liukas. Laminaatin vahvuus pitää kylmästä huolen ja miksi laittaisit kolminkertaisen lattian kun yhdellä hyvälläkin matolla pärjää.


      • Siisti Iita
        Näpertäjä kirjoitti:

        Olen kuullut, että joku on laittanut puuritilän päälle solumuovimaton ja sen päälle laminaattilaatat. Onko tästä kokemuksia?

        Meitä näyttää olevan moneen junaan. Itse en laittaisi siistin puuritilän päälle yhtään mitään. Matot ja "termosiilit" voi unohtaa kokonaan. Pelkkä puu on paljon tyylikkäämpi kuin mikään mattoviritelmä.

        Puuritilä on myös helppo pitää puhtaana, kun siinä ei ole mitään pölynkerääjiä päällä. Imuroin parvekkeen ritilät muun siivouksen yhteydessä. Joku kirjoittajista ei ollut katsonutkaan ritilöidensä alle vuoteen - siivouksesta puhumattakaan.

        Ei ole ihme, että joidenkin huoneistojen ovilla leijuu sanoin kuvaamaton lian haju...


    • tim onen
      • ei niin lämmin

        Tuo nystyrämatto on halvempaa ja perustuu kuplarakenteeseen. Nuo kuplat tahtovat kulua murentua pois aika pian ja veneissä ne kestävät vain suunnilleen vuoden.


      • ålaviN
        ei niin lämmin kirjoitti:

        Tuo nystyrämatto on halvempaa ja perustuu kuplarakenteeseen. Nuo kuplat tahtovat kulua murentua pois aika pian ja veneissä ne kestävät vain suunnilleen vuoden.

        ..hyvin on kestänyt jo neljä vuotta. Veneen parvekkeella en ole kokeillut;)


    • mitä sitä tonneja maksamaan

      Jos ei ole pikkurahasta pulaa, siitä vaan ostamaan jotain tonnin lämpömattoja.
      Mutta kuka siellä partsilla muka istuu paljain varpain talvipakkasella? Joo, ei kukaan.

      Villasukat jalkaan tai kotitossut ja matto kun matto lattialle. Joku tykkää puuritilöistä (itse en), joten onhan tuota valinnanvaraa!

      • "lämpömattoon"

        Minä maksoin Dry Step matostani 29 euroa m2 ja 12 euron postikulut päälle, eli puoreät 150 euroa koko paketti, ei tuo mikään kalliskaan ollut. Siihen vain nostin valmiiksi leikatut palat paikoilleen.
        Olohuoneeseen meillä kyllä on kallista mattoa ostettu moninkertaisella hinnalla, eli ei nyt sekoiteta huoneita hintojen suhteen ja siihen ei sitten saa meillä astua juuri ollenkaan varsinkaan koirani.
        Siinä olet kyllä oikeassa, että jokainen ostaa mitä pussi sietää ja toisilla kelpaa nuo hienot mummon kutomat räsymatotkin. Meillä vain haettiin tuota mukavuutta jaloille ja viihtyisyyttä.


    • tema6

      Itsellä on teak ritilät ja olen tosi tyytyväinen valintaani. Ritilät ovat äärettömän tyylikkäät ja lämpöiset. Ostin tästä yrityksestä http://www.teaksipponen.fi oma parveke on toisen sivun oikeassa ylänurkassa.

    • hyvä!

      Painin itse saman ongelman kanss pari vuotta sitten! Laskin millaisia lautoja parvekkeell pitäisi hankkia ja mitä ne maksaisi!

      Lopulta päädyin mattoon!
      Eli k-raudassa myydään mattoja, erivärisiä ihan juuri parvekkeille. Meillä on parveke 3,5m x 2 m ja sen kokoinen matto maksoi, leikkasivat sielä palan valmiiksi. n. 25€!! Maton alla on näitä pieniä nystytöitä, mutta ne ei paljoa maton alla tunnu, ei juuri yhtään! Ilma pääsee sinne maton alle ja talvella olen käärinnyt mattoa vähä syrjään jos parvekelasien välistä on tullut lunta partsille.
      Matto on lämmin jalkojen alla, jopa talvella!
      Suosittelen todella lämpimästi.
      Lisäksi sen saa näppärsti imuroitua ja se tuntuu jalan alla kivalle. Puulautoja en enään ottaisi.
      Kalusteet on sitten nättin väristä puuta.

    • aurinko:)
    • Tyytyväinen

      Moi, Itse hommasin Termomattoa Lohjan Kumista & Matosta.Hinta oli 25 euron luokkaa metri ja palvelu ja neuvonta toimi todella hyvin.Sain juuri sitä mitä lähdin hakemaan ja tuli seuraavaksi päiväksi Postilla.Vinkiksi että sopii myös veneeseen todella hyvin.

    • Mrharry

      Hoi termomaton käyttäjät! Miten lämpömatto suhtautuu parvekkeiden reunoilla oleviin "nostoihin"? Parvekkeethan eivät niiltä osin ole tasaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe