Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

äitiyshousut, milloin?

turvoksissa

Kyselisin ihmisiltä missä vaiheessa olette hankkineet äitiyshousut? Olen viikolla 6 ja alavatsan turvotus on jo melkoinen... kaikki housut kiristää ja puristaa mutta eikai näin aikaisessa vaihessa tarvitse äitiyshousuja? Laskeeko turvotus vielä tai ahdistaako alavatsaa vähemmän hieman myöhemmillä viikoilla? Muistan että siskoni oli tosi pitkään ihan tavallisissa vaatteissa.... Onko tää vaan alkuturvotusta vai paheneeko se vaan kokoajan?

22

5174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika yksilöllistä

      Heip,minullakin alkoi olemaan jo tuohon aikaan turvotusta.Nyt Rv 16 ja masu jo selvästi näkyy.En kuiténkaan ole vieläkään hankkinut ns mammahousuja,yritän lykätä vielä vähän eteenpäin,että mahdun niihin sitten koko loppuraskauden.Olen vaan ostanut numeroa ja jopa kahta isommat housut,riippuu materiaalista.Strechit ovat hyvät farkuissakin,venyvät tosi pitkään vielä!

      Monet eivät tosiaan tarvitse isompia housuja pitkään aikaan,toiset lihovat jo alussa ja muualtakin kuin mahasta:)

      Mukavaa odotusta:)

    • jouduin...

      ottamaan äitiyshousut käyttöön jo viikolla 7. Tämä on kyllä jo toinen lapseni eli voi olla että vatsa näkyy nopeammin juuri siksi. Olen istumatöissä joten on tärkeä että housut eivät kiristä. Ostin ensin hieman isommat housut. Niitä sai olla seistessä koko ajan vetämässä ylöspäin, mutta istuessa ne painoivat vatsaa pahasti. Itse asiassa niin pahasti että mulla muutamana kertana sattui illalla vatsaan niin paljon etten tiennyt miten päin olisin ollut. Tätä kestinoin 5 minuuttia/kerta. Se pelästytti. Nyt kun olen pitänyt äitiyshousuja, ei samaa ongelmaa ole ollut. Hanki ennemmin ajoissa mukavat äitiyshousut äläkä turhaan kärsi liian tiukoista housuista!

      • tämä on

        itsellä menossa rv11 ja normi housut mahtuu ihan hyvin. pääasia et itellä on hyvä olo.


    • ja.....

      hommasin äitiyshousut rv21. Nyt rv27 ja vieläkin mahtuu osa farkuista jalkaan, mut vaan ne isot koot. Ohan tuo mahan ympärys kasvanu 65cm:stä 88cm:iin :D oman olon parantamiseks kannattaa hankkia äitiyshousut vaikka heti jos sille tuntuu. Eipähän sikiökään oo puristuksissa eikä tuu maha kipeeksi.

    • mjhlf

      rv 11 1 nytten.Olen pitänyt löysiä housuja rv8:sta asti..farkut ovat inhottavat kun kinnaavat joka paikasta olen yrittänyt katsoa äitiys farkkuja mutta ovat niin hinnahtavia että taidan pärjätä vain näillä veryttelyhousuilla :D

      • Kunniaan!! =)

        Verkkareilla minäkin olen kotona. Rv 12. Kauppaan,kun lähden,ni tungen farkut jalkaan.
        Samoin mulla ei ole tällä hetkellä kuin 2 hupparia mitkä mahtuu päälle. Muut paidat nousee sillai "tosi kivasti" tohon vatsan päälle.
        Tarvis varmaan mennä ostelee isompia vaatteita. =)


    • äitiyshousut rv 6

      Ostin itselleni äitiyshousut rv 6. Naiset kaupassa katsoivat vatsaani, eivätkä uskoneet että olin vasta rv 6. Kysyivät jos on kaksosia tulossa. ;) Ei ole tulossa kuin yksi.

      Vatsani oli turvoksissa silloin jo, enkä pärjännyt edes isommilla huosuilla. Ostin kyllä kaksi kokoa isommat tavalliset farkut, mutta ei vaan toiminut. Edelleen minä käytän ne samat äitiyshousut, nyt 16 6.

      Minulla tämä on ensimmäinen raskaus. Turvotus ei laskeut, vaan se on tähän asti pysynyt samanlaisena.

      Löytyy äitiyshousuja, jotka ovat todella matalat, ja joissa ei ole mitään pitkää rintoihin yltävää ribbi-osaa. Niitä matalia voi käyttää vaikka vatsa olisi minkäkokoinen tahansa. Masutuubia kuitenkin tarvitset siinä tapauksessa, tai ylipitkiä paitoja.

    • vaihda mammat

      Nyt toista odottaessa lähes pari viikkoa testistä (olisko rv6) jouduin jo vaihtamaan mammahousuihin. En ole lihonut muualta, mutta vatsa pömpötti heti turvotuksesta. Lisäksi äitiyshousut ovat niiin mukavan tuntuiset, etten niistä raskausaikana luopuisi ahdistaviin normifarkkuihin ;)

      Vatsa kun tiettävästi kasvaa koko ajan, on minusta vähän turha ostaa hetkeksi kokoa suuremmat housut.
      Itse sen koin ainakin ekassa raskaudessani turhaksi, kun pian jo taas kiristi.

      • Huhtiäiti

        Rv 20 ja edelleen omat farkut jalassa, tosin vain muutamat niistä mahtuvat matalan vyötärön ansiosta. Mukavat äitiysfarkut ostin pari viikkoa sitten, joita pidän joskus. Ne on vaan aika kauheat..


      • saa aika edullisesti...
        Huhtiäiti kirjoitti:

        Rv 20 ja edelleen omat farkut jalassa, tosin vain muutamat niistä mahtuvat matalan vyötärön ansiosta. Mukavat äitiysfarkut ostin pari viikkoa sitten, joita pidän joskus. Ne on vaan aika kauheat..

        äitiyshousuja. Ostin juuri itselleni kahdet ja ei menny rahat hukkaan... En pysty pitään farkkuja ku masu pullahti ulos melkein heti ku testin tein. Tähän lienee vaikuttaa sekin mihin päin kohtu on "kallellaan" ja itselläni sattuu olemaan eteenpäin kallistunut kohtu. Mukavaa odotusta kaikille;) RV7


      • löytyy
        saa aika edullisesti... kirjoitti:

        äitiyshousuja. Ostin juuri itselleni kahdet ja ei menny rahat hukkaan... En pysty pitään farkkuja ku masu pullahti ulos melkein heti ku testin tein. Tähän lienee vaikuttaa sekin mihin päin kohtu on "kallellaan" ja itselläni sattuu olemaan eteenpäin kallistunut kohtu. Mukavaa odotusta kaikille;) RV7

        Huuto.netistä löysin aikoinaan itselleni muutamat todella hyvät käytetyt housut, halvalla. Eli ei muuta kuin kirppareita kiertämään ja netissä surffailemaan, niin ei tarvitse välttämättä ostaa kalliita housuja kaupasta. :)


    • piikkuuuuuu

      oon ostanu yhet äippähousut, mustat suorat kangashousut henkka maukalta, ne on sillai siistimmät, et jos johonkin vaikka ravintolaan lähen tai jotain muuta missä nyt vähän siistimmin pitäs pukeutuu.

      Muuten oon ostanu alennusmyynnistä muutamat siistit college housut, normaalisti käytän kokoa xs/s nyt otin l/xl ja hyvin mahtuu!(vyötärönauha vaan tietysti sinne mahan alle) ja on muuten pehmeet ja mukavat ja mielestäni paremman näköset ku verkkarit. nyt menossa rv 28 1 ja ne äippäpöksyt ostin joskus viikolla 18.

    • -------

      aloin käyttää mammahousuja, nyt rv 20 ja olen palannu tavallisiin farkkuihin..turvotus tosiaan ahdisti alussa niin. Ja farkut tietty tosi matalat, koska maha nyt melkoinen..

    • puolesta

      Henkalla ja Maukalla on ihan siistejä äitiyshousuja.
      Ei niitä kaikkia erota normaalihousuista, kuin yläosasta. Se taas jää paidan alle...

      Mulla puristi tavalliset housut aika alusta ja kokoa suuremmatkin. Kokoa suurempia oli tyhmä pitää, sillä istuessa ne ahdistivat. Kävellessä taas putosivat, koska olivat muualta liian isot. Äitiyshousut on muotoiltu vatsan mukaan, joten just passelit, eikä reisistä tai pepusta liian isot!

      Alun turvotus muuttuu kyllä myöhemmin ihan oikeaksi vauvavatsaksi, joten loppuun saakka niitä saa pitää :)

    • Mia123

      Omasta kokemuksesta sanoisin, että kannattaa hankkia kunnolliset äitiyshousut heti kun tavalliset alkaa kiristämään. Laadukkaat äityshousut istuu hyvin, ja ovat oikeasti mukavat päällä. Hyviä äitiyshousuja esim. Christoff, Noppies myy mm. verkkokauppa www.prettymum.fi.

    • Silj

      Mulla on itselläni massaa jo ennenstään raskausmahan lisäksi joten en ole löytänyt edes äitiyshousuja jotka menisivät päälleni.

      Nyt viikkoja 34 2 ja ihan tavallisilla housulla mennään, collegehousut, legginsit ja mekot ovat olleet parhaita kavereita. Yhdet omat farkut menevät vielä koska kangas on hyvin venyvää ja olivat muutenkin liian isot ennen raskautta.

    • 12345mo

      Mulla menossa viikkoja 37, enkä ole vielä ostanut ainuitakaan äippähousuja vaikka maha on kyllä melko kookas. Muutaman koon isommat normit lökärit on ajanu ihan asiansa :)

      • En ymmärrä

        miten kokoja isommat farkut voi ajaa saman asian kuin äityishousut..Ainakin mun päällä ne lököttäis reisistä ja pyllystä.Ja farkuthan on kalliita eikä niitä isomman koon housuja pysty hyödyntämään myöhemmin yhtään paremmin kuin äityishousuja..


    • toinen tulossa

      Itse ostin ekat raskausfarkut viikolla 12 ja hyvin mahtuivat päälle koko raskauden ajan. Aluksi mahaosan trikoo oli ehkä vähän löysä ja lopussa taas hyvinkin venynyt. Eli vähänkään fiksummat raskaushousut on suunniteltu niin, että istuvat hyvin erikokoisten vauvamasujen kanssa ja samat housut menee koko raskauden ajan, jos ei painoa tule ihan älyttömästi. Nyt odotan toista lasta viikolla 34 ja ensimmäiset farkut on edelleen käytössä, tosin alkavat olla aika kuluneen näköiset, kun en ole raaskinut kovin monia mammahousuja ostaa (eli nämä 3 olemassa olevat ovat kovalla käytöllä).

      Eli älä turhaan kiusaa itseäsi vaan osta suosiolla sopivat housut.

    • ............

      Aloitus on vuosien takaa

    • MomToBe

      Totta on, että tämän viestiketjun aloitus ja viestit ovat vuosien takaa, mutta minulle tämä keskustelu-ketju oli kuitenkin hyödyllinen vuonna 2016 ;) Olen nyt samoilla viikoilla kuin alkuperäinen kysyjä (vko6) ja vatsa on todella turvonnut ja arka. Olen yrittänyt olla housut auki, mutta toimistossa istuessa alkaa varsinkin iltapäivällä todella ahdistaa, kun olo ei ole muutenkaan paras mahdollinen. Eri työpaikoilla on erilaiset pkeutumistavat ja meillä pitää olla siisti asu, joten... taidan tehdä töiden jälkeen visiitin paikalliseen HenkkaMaukkaan ja hakea mukavammat housut. Kiitos kaikille edellisille kommentoijille avusta asiassa :)

    • Eve444

      Viikolla 12 jo; kannattaa ostaa käytettyinä esim Emmyn verkkokaupasta; ovat niin lyhyen ajan käytössä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe