Järkkärit hei

Älkää ylireagoiko

Jouduin riitaan kapakassa! Suuriäänistä kiistelyä ja pientä tönimistä..
Poke hyppäsi niskaani ja tainnutti minut kuristusotteella, luulin kuolevani..
Älkää saatanan wannabe- fighterit käyttäkö työpaikkaanne harjoitusareenana! Rattaat on laitettu pyörimään ja poika tulee vielä kaivamaan kuvettaan tapauksen vuoksi! Jätkä vielä pelkää ja pakoilee eikä ikinä uskaltaisi yrittää päälle kasvotusten!
Toivottavasti kaikki alan harrastajat ei ole moisia nynnyjä jotka kyttää tilaisuutta käyttää oppimaansa hyväksi yhtä raukkamaisella tavalla!

24

5988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuluu aina

      takaapäin kimppuun käyminen, ja mitä enemmän kohde on kännissä sen kovempaa käsitellään, sitten aina on toinen järkkäri todistamassa että olet muka itse vastustanut.

      Kertakaikkiaan lowlife ihmisiä ja surkeita pelkureita ja luusereita, ei kukaan täyspäinen edes moiseen hommaan alkaisi.

    • john xy

      Hehee, nössö!

      "Pelkäsin kuolevani..." Ei siihen kuole kun taju lähtee.

      Pitääkö siellä baarissa tapella ja riidellä jos kantti ei kestä seurauksia? Tai raukathan juuri tappelevat baareissa, siellä se on turvallista kun aina on joku (yleensä järkkäri) pelastamassa kun osumia alkaa sataa.
      Pitäiskö sen ovimiehen haastaa jokainen riitelijä yksitellen kasvotusten? Ei tietenkään.

      Opettele käyttäytymään niin sua ei tarvitse hapettaa tai sitten kasvata kivekset ja opettele tappelemaan niin uskallat tehdä sen muualla kuin baarissa turvassa.

      • kasvattaa

        aivot sekä kivekset, ei selväpäisen ammattilaisen pitäisi puhumalla pystyä hoitaa tilanne? tai ainakin minimi voimankäytöllä?

        Mutta kun ei, on napit panneet pään pahemmin sekaisin kuin yhdelläkkään kännisellä asiakkaalla, sitten hyökitään hauis ilmaa pullottaen selän takaa kurkkuun kiinni...tosi "kivesmäistä" vai mitä ? luuseri;)


        Sunkin kuolempelon rajoja ois ihan tutkimus mielessä kivaa kokeilla.

        T:Hapettaja 2 kertaan hautaan;)


      • Norris Segal

        Ei ollut kyse tappelusta..
        Kuten sanoin, riitelyä ja tönimistä!
        Oikeuttaako tämä tainnuttamaan ihmisen?
        Pelotti! Tietenkin kun ei voi tietää kuinka sekaisin steroideista moinen portsariapina on eikä ymmärrä irroittaa kuristusotetta ennen kuin on liian myöhäistä!
        Vaan mikäpä siinä, typerä pilottitakkipelle ei uskalla vastata yhteydenottoihini asian selvittämiseksi, oli siis pakko tehdä asiasta rikosilmoitus!
        Miksi aihe muuten sinua kiinnostaa? Oletko kenties myös itse käyttänyt liikaa väkivaltaa tekosyyn nojalla!
        Voisit myös kasvattaa kivesten lisäksi edes jonkunlaisen kyrvän muttei toivottavasti sentään yhtä rumaa moloa kuin luihujen olkapäidesi keskellä sijaitseva epämuodostunut uloke on!


    • gda

      ei ihme että usea poke on saanunt nyrkkiä naamariin, se johtuneen siitä että kavereita heitellään pihalle ilman mitään syytä

      Ainahan se menee niin että poken tuttu ei ole koskaan ollut mukana riidoissa, eihän ne niitä heitä pihalle

      poket on ylimielisä paskoja. Vittu seisovat tönäkkänä ovella ja niin vitun ylpeenä

      • portsari vuodesta 98

        Yleistystä taas vaihteeksi.

        Arvatkaa, millainen homma pokeilla on katsella kaltaisianne pellejä, jotka eivät muka ikinä itse tehneet mitään. Ajatelkaa asiaa toiselta puolelta. Poken pitää osata arvioida tilanne ja hallita se, entä jos tämä aloittaja onkin esim uhannet portsaria? Tai ei ole suostunut muuten lähtemään kapakasta tapeltuaan?

        Ei hapetus riitä vielä mihinkään maksuihin, joten fantasioikaa rauhassa.


      • Aloittaja....
        portsari vuodesta 98 kirjoitti:

        Yleistystä taas vaihteeksi.

        Arvatkaa, millainen homma pokeilla on katsella kaltaisianne pellejä, jotka eivät muka ikinä itse tehneet mitään. Ajatelkaa asiaa toiselta puolelta. Poken pitää osata arvioida tilanne ja hallita se, entä jos tämä aloittaja onkin esim uhannet portsaria? Tai ei ole suostunut muuten lähtemään kapakasta tapeltuaan?

        Ei hapetus riitä vielä mihinkään maksuihin, joten fantasioikaa rauhassa.

        Yhtään iskua ei vaihdettu! Kyse oli suuriäänisestä riitelystä jonka toinen osapuoli tainnutettiin! En tiedä miksi! Nähtävästi portsari etsi tilaisuutta kokeilla otetta käytännössä! En tuntenut koko tyyppiä aiemmin, en jutellut sen kanssa ko. iltana tms..
        Ehkä toinen riidan osapuoli oli poken kaveri tai jotain..
        Sinä et onneksi päätä kuka maksaa ja mitä sen tekevät muut ihmiset! En piittaa korvauksista mutta haluan järjellisen selityksen ja jonkun virallisen tahon puntaroimaan onko moinen toiminta normaalia järjestyksenvalvontaa!


      • on hahhahaahah
        Aloittaja.... kirjoitti:

        Yhtään iskua ei vaihdettu! Kyse oli suuriäänisestä riitelystä jonka toinen osapuoli tainnutettiin! En tiedä miksi! Nähtävästi portsari etsi tilaisuutta kokeilla otetta käytännössä! En tuntenut koko tyyppiä aiemmin, en jutellut sen kanssa ko. iltana tms..
        Ehkä toinen riidan osapuoli oli poken kaveri tai jotain..
        Sinä et onneksi päätä kuka maksaa ja mitä sen tekevät muut ihmiset! En piittaa korvauksista mutta haluan järjellisen selityksen ja jonkun virallisen tahon puntaroimaan onko moinen toiminta normaalia järjestyksenvalvontaa!

        ressukka


      • Se on sille oikein
        Aloittaja.... kirjoitti:

        Yhtään iskua ei vaihdettu! Kyse oli suuriäänisestä riitelystä jonka toinen osapuoli tainnutettiin! En tiedä miksi! Nähtävästi portsari etsi tilaisuutta kokeilla otetta käytännössä! En tuntenut koko tyyppiä aiemmin, en jutellut sen kanssa ko. iltana tms..
        Ehkä toinen riidan osapuoli oli poken kaveri tai jotain..
        Sinä et onneksi päätä kuka maksaa ja mitä sen tekevät muut ihmiset! En piittaa korvauksista mutta haluan järjellisen selityksen ja jonkun virallisen tahon puntaroimaan onko moinen toiminta normaalia järjestyksenvalvontaa!

        Tee rikosilmoitus ihmeessä, äläkä missään nimessä suostu sovittelemaan. Siitä ei paljon Suomessa saa rahaa, saman saat oikeudessakin ja saat kusipäälle tuomion. Toivottavasti näin loppuu jätkältä hommat ja uhreja ei tule enää lisää.

        Kuristaminen on Suomessa kielletty voimankäyttömenetelmä - myös poliisilta, sillä kun lähtee silloin tällöin henkiä.


    • flkutd,y

      Yritä tavata seuraavat; järjestystä ylläpitävän henkilön väkivaltainen vastustaminen, oikeudenkäyntikulut, sakkotuomio, asianajan palkkio, näytön puute, tuhatviisisataa – kolmetuhatta euroa, nöyryytys. Apinoiden pitää oppia, että Poke on kuningas! Hähä, typerykset…

    • Rauhoittelija

      Nii-in. En tiedä, mikä tilanne oli, mutta pystyn kuvittelemaan skenaarion. Tässä tilanteessa olen poken puolella.

      Teksteistä paistaa selvästi läpi "minä olen oikeassa ja minä saan tehdä ravintolassa mitä haluan" -asenne. Järjestyksenvalvojan ammatti on erittäin hankala varsinkin nykyään. Ihmiset pitävät pokeja sylkykuppeina, jolle voi kännissä aukoa turpaansa niin paljon kuin sielu sietää. Tai laittaa vastaan, kun yritetään poistaa häiriköinnin takia ravintolasta.

      Totta kai portsareilla sattuu myös ylilyöntejä. Sitä en kiellä. Tämä hetkellinen hapettaminen ei kuitenkaan ole iso juttu, jos kuristajalla on tarpeeksi koulutusta ja kokemusta ja tietää sen vaarat. Minutkin on kuristettu pari kertaa tajuttomaksi treenitilanteessa.

      Luulen, että portsari halusi rauhoittaa tilanteen, niin että kenenkään ei käy mitenkään. Sinullekkin tuli tuosta tilanteesta vain paha mieli. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Eikö? Ensi kerralla voit miettiä myös omaa käytöstäsi.

      P.S: En ole portsari

      • aloittaja

        Niin, en jutellut koko illan aikana yhtään sanaa ko. portsarille en tuntetut häntä myöskään aiemmin!
        En nähnyt tyyppiä edes ravintolaan tullessani sillä lipunmyynnissä & narikassa oli eri tyypit!
        Kaveri tuli riitatilanteen huomattuaan takaapäin yllättämällä suoraan kuristamaan, ei minkäänlaista yritystä ratkaista tilannetta muuten vaikka kyse ei ollut edes fyysisestä kontaktista, ainoastaan kovaäänisestä huutamisesta!
        Tilaisuus taisi houkuttaa kokeilemaan järkkärikurssilla opetettuja "taitoja"


      • slflksdal

        En ole portsari minäkään, tunnempa vaan ko. ammatinharjoittajia. Arvostan työtä, saavat paljon paskaa niskaan kännisiltä asiakkailta. Mutta kommentti "Tämä hetkellinen hapettaminen ei kuitenkaan ole iso juttu"... koskaan ei voi tietää kohteen terveydentilaa; henki voi lähteä esim. aneurysma laueta. Eli muitakin keinoja on käytettävissä.
        Itse en ole nähnyt koskaan poken kuristavan ketään, vaan on käytetty muita voimanhallintakeinoja asiakkaan taltuttamiseksi.


      • En ole lääkäri, enkä ota kantaa tähän nimenomaiseen tapaukseen,
        mutta tuntuu vaaralliselta jos työtehtävissä olevat järjestyksenvalvojat kuvittelevat että tajuttomaksi kuristaminen voi olla "turvallista".

        Luulisi että tajuttomaksi kuristamisella on samanlainen vaikutus kuin päähän kohdistuvilla kovilla iskuilla ja potkuilla: Aivot niinsanotusti pehmenevät.


      • Rauhoittelija
        Flux kirjoitti:

        En ole lääkäri, enkä ota kantaa tähän nimenomaiseen tapaukseen,
        mutta tuntuu vaaralliselta jos työtehtävissä olevat järjestyksenvalvojat kuvittelevat että tajuttomaksi kuristaminen voi olla "turvallista".

        Luulisi että tajuttomaksi kuristamisella on samanlainen vaikutus kuin päähän kohdistuvilla kovilla iskuilla ja potkuilla: Aivot niinsanotusti pehmenevät.

        Okei, korjataan sen verran, että hapettaminen ei turvallista jos hapetettavalla on vaikka sydänvika. Siinä tapauksessa seuraukset voivat olla katastrofaaliset. Eikä se nyt tietenkään loppupeleissä turvallista hommaa ole, mutta se ei ole mitenkään verrattavissa päähän kohdistuville iskuille. Iskut ovat huomattavasti vahingollisempi juttu. Tutkittu juttu. Mutta kuristaminen tajuttomaksi ei ole missään nimessä leikin asia! Sen sanoo järkikin.

        JOS tilanne on todella ollut mainitunlainen niin silloin portsari on tehnyt väärin! Nykyään kuitenkin portsarin ammatti on järkyttävän raskasta, koska känniset asiakkaat luulevat olevansa nykypäivänä maailman omistajia, jotka saavat tehdä ihan mitä tahansa ravintolassa. Jotenkin vain joskus sympatiat on portsareiden puolella, kun kuuntelee ja katselee menoa ravintoloissa nykyään... Siksi ehkä hieman kärjistin mielipiteitäni tuossa aikaisemmin...


    • Kova Poke

      vaan kotiin tumputtaa sun pikku kullia. Me poket hoidellaan niinku halutaan tollasia neitejä. Meillä on munaa ja sisua ja jos siitä on kiinni, niin hoidellaan sun muija samalla kun sää siellä nurkassa runkkaat.
      Voi vittu mitä vinkuheiniä täällä märisee...

      • kouluttautunut

        Joopa joo. Kasva aikuiseksi ja opettele voimankäyttöä enemmän. Hapetuksesta lähtee nykyisin jv-kortti hyllylle. ELI jos näette baareissa jv:n jotain kuristavan, hakekaa ihmisiä paikalle ja soittakaa poliisille. Asia saattaa mennä jopa käräjille ja silloin on hyvä olla todistajia. Jv maksaa korvauksia ja nimi laitetaan korvan taakse, työt vähenee.

        Hapetus on legendaarinen ote, jolla nämä aloittelijat yrittävät kehuskella. Valitettavasti vaan liian helppo toteuttaa känniselle. On paljon parempia voimankäyttömenetelmiä, jotka kannattaa opetella.

        Ja turhaa uhoatte, että mä olen kovin poke jne jne. Sit olettekin hädässä, kun tulee joku, joka onkin opetellut asioita vähän enemmän. Sä olet äkkiä kentässä, kun yrität hapettaa edes vähänkin asioita opetellutta. Mites sit....? Tulee sulla äitiä ikävä.


    • pokevictim

      Itse lensin viime launtaina yökerhosta ulos sangen mielenkiintoisella tavalla. Olin tanssilattialla, kun yhtäkkiä joku täysin tuntematon jätkä alkoi töniä. Pyysin häntä lopettamaan, melko rauhallisella äänensävyllä. Sitten yhtäkkiä hän pamauttaakin nyrkillä naamaan, ja kaaduin iskun voimasta maahan. Huusin: Mitä vittua kun yhtäkkiä huomasin että joku otti niskastani kiinni takaapäin, ja pokehan se oli. Yritin siinä selitellä että en ollut mitenkään syyllinen tilanteeseen mutta eipä mies uskonut, ja löysin itseni pihalta, mukavan nöyryytyksen jälkeen. Poket ovat vain steroideja käyttäviä kusipäitä, jotka pärjäävät tappelussa vain känniääliöitä vastaan.

    • Älkää ylireagoiko

      Totanoinniin...
      Asian käsittely jäi kesken sillä toinen osapuoli menehtyi auto- onnettomuudessa..
      Nähtävästi alkoholiongelma oli vainonnut miestä jo nuoresta pojasta pitäen..

      • sdrere

        575ghyfhf





        s


















        ssss


    • KURISTAJA7

      KURISTAA KYRVÄSTÄ.

    • oikeuteenko21

      Voithan haastaa järjestyksenvalvojan oikeuteen, mutta aika heikoilla olet. Mikäli sulle ei oo mitää vammoja käyny, et ainakaan oo maininnu. Aika heikoilla olet oikeudenkyännissä, itse olut ollut kännissä ja portsari selvinpäin, ja mikäli toinen järjestyksenvalvoja on nähnyt tilanteen, käy sillä tavalla että itse joudut maksumieheksi.
      Onko silti tämä suomi24 hyvä paikka puida asiaa? eiköhän se olisi nyt vain fiskua mennä poliisilaitokselle ja katsoa mitä tapahtuu, turha sitten on itkeä jos maksumieheksi joutuu.

      Itse olen portsarihommia tehnyt ja tekstinperusteella on vaikea hahmottaa tilannetta, mutta tämä on vain sinun näkemys asiasta. kun kuulisi järjestyksenvalvojan näkemyksen vielä asiasta niin totuut voisi olla lähempänä.
      kuitenkin, hapetus on varmaan sentakia kestänyt niin pitkään että sulla mennyt taju kun olet käynyt itse pistämään vastaan ja sen aiheuttanut portsarille tilanteen että pakko hallita asiakas.

      Onnea käräjille, toivottavasti ei ole rahasta pulaa..

    • R0svo

      Mee heti maanantaina asemalle ja rikosilmoitus! Rikos ei vanhene

    • Anonyymi

      Ooo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe