Uskomatonta, ei ikinä krapulaa??

Miksi??

Eli olen 20 vuotias nuori nainen 164/55 ja aina kun ryyppään, mulla ei ikinä ole krapulaa? En usein edes syö ennen kun lähden baarista kotiin. Juuri viime viikonloppunakin upposi 0.5 80% viinapullosta puolet 5 siideriä baarissa muutama shotti ja n.4 siideriä.

Mistä siis johtuu ettei ole koskaan krapulaa? hyvin onnellinen olen kyl täst asiasta, mut jotkut kaverit ku juo huomattavasti vähemmän, on niillä seuraavana päivänä jäätävä krapula, ihmeellistä?..

50

11297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalle.

      Sellaista ihmistä ei ole keksittykään, johon krapula aikanaan ei tulisi, joten onnellisuutesi on ennenaikaista, ja voi myöhemmin kääntyä onnettomuudeksi.
      Voit tuudittautua turvallisuuden tunteeseen, että eihän tässä mitään, sen kun otetaan, kun ei krapulakaan iske. Takuuvarmasti iskee, kun tuskin yhtäkkiä raitistut.

      Kun olin ikäisenäsi nuori ja komea (nyt olen pelkästään komea), ei minuunkaan krapula tullut mistään viinamäärästä. Aamulla vähän otsaa kuumotti ja yskitti, ja taas mentiin.

      Juoppouran varrella myöhemmin tullut oltua lähinnä sänkypotilaana useampia vuorokausia pelkästä krapulasta.

      Yksilöitä kun ollaan, niin eri ihmisten elimistö reagoi viinaan eri tavalla.
      Sinun olisi tiedostettava se, että ominaisuutesi vuoksi sinullakin on todella otolliset edellytykset kehittyä alkoholistiksi, kun viinamääräsi jo nuorena ovat isommat kuin muilla, kun toistaiseksi ei edes krapuloita ole jarruna.

      • 0402340633432342

        mulle on kerran elämässä tullu krapula ja se oli eka kerta ku olin juomas ja vedän yleensä ku oon juomas semmosen mäyräkoiran


      • KRAPULATTA ONNEEN

        Onpahan keksitty... en ole vuosiin saanut krapulaa. Ainoa seuraus usean päivän
        dokaamisesta on väsymys, joja tulee tietysti myös ilman viinaa. Olen usein ihmetellyt krapulattomuuttani itsekin, koska juon paljon ja sekoitan useita juomia keskenään. Olooni ei siis vaikuta mikään erityinen systeemi tai ruokailu ennen tai jälkeen dokailun. ainoa merkittävä asia, jonka luulen vaikuttavan elimistöni toimintaan on runsas nestetankkaus. juon useita litroja vodaa päivittäin, riippumatta alkoholin käytöstä tai käyttämättömyydestä. Tiedän toki millainen krapula on, koska kärsin nuorena sellaisista. Täytettyäni 30v. krapulat loppuivat, ilman merkittävää muutosta muuhun terveyteen. Olen aina pitänyt alkoholista ja juhlinnasta, joten tapani eivät ole muuttuneet. ehkäpä aineenvaihduntani muuttui jotenkin tultuani "aikuiseksi", en tiedä.


      • Anonyymi

        Mulle ei ole ikinä tullut darraa muuta kuin ensimmäisellä keralla kun join melkein mäykyn ja nykyään juon semmosen puol viinapulloo ja muutaman oluen ja välillä pelkkää kaljaa 10-24 tölkkiä eikä tuu darraa.


    • juomu luomu

      No eihän noilla määrillä krapulaa tulekkaan. Juot liian vähän. Lisää juomista!

    • entäs jos

      rakastaisit sitä pientä ihmistä, joka on hyvällä tiellä turmelemassa terveyttään. Moni huomaa vasta jälkeenpäin, että olikin vain yksi kroppa pilattavaksi. Hyvää jatkoa sinulle, ei huonoa.

    • oota vaan kyl ne tulee

      Voi ei mullakaan ollut sun ikäisenä koskaan krapulaa, ei vaikka olis juonut kaikkee viinaa sekaisin ja vaikka kuinka päissään olis ollut. Nykyään tulee jo muutamasta kaljasta kehno olo seuraavana päivänä, vaikka ei olis edes humalassa.

      Oota vaan muutama vuosi, kyl ne sieltä alkaa tulla sullekin. Nauti nyt krapulattomasta ajastasi.

      • Olen nyt 67 vuotias mies

        Ja olen käyttänyt alkoholia 17 vuotiaasta asti, enkä ole tähän päivään mennessä potenut kankkusta. Minulle ei vaan yksinkertaisesti tule krapulaa, juonpa sitten vähän tai paljon.
        Tupakointi aikana (olen lopettanut 9 vuotta sitten)
        oli joskus tuhnunen olo ja kieli kuin beduiinin sandaali, mutta se johtui yksinomaa normaalia runsaammasta tupakan polttamisesta pienessä pierussa. Enää ei oleniitäkään harmeja, vaikka vetäisin pullon konjakkia illassa.


      • se vaan on

        että ennen oli punaiset huulet ja siniset silmät.Nyt on siniset huulet ja punaiset silmät.


      • .....
        se vaan on kirjoitti:

        että ennen oli punaiset huulet ja siniset silmät.Nyt on siniset huulet ja punaiset silmät.

        ..ennen oltiin fiksuja ja filmaattisia, nyt pelkästään filmaattisia.


      • jepulisjee....
        ..... kirjoitti:

        ..ennen oltiin fiksuja ja filmaattisia, nyt pelkästään filmaattisia.

        ennen oli kaunis ja hoikka,nyt on vaan pelkkä ja


    • uutinen,

      mutta sä olet mitä todennäköisimmin nuoresta iästäsi huolimatta jo kehittänyt itsellesi toleranssin, jolloin toisten paha krapula on sulle vasta kivaa känniä.
      Pitääkö sun nyt lisätä vai vähentää juomistasi, riippuu siitä, mitä haluat. Lisää, jos tahdot että tavoitat krapulakynnyksesi, tai lopeta, jos haluat jäädä uskoon, ettet koskaan juo krapulaan saakka.

      Mulla on takuuvarma keino, etten ole koskaan krapulassa. En ota.

      • Varoittajaksi

        Minullakin oli velipoika jolle ei koskaan tullut krapulaa. Hän kuoli viimeviikolla viinaan, sisuskalut oli finito.
        Krapulat olisi pelastanut hänet ..kenties .


    • koiranpää

      Tuli vaan mieleeni, että oletko diabeetikko? Yksi kaverini on, hän käyttää insuliinia, eikä myöskään kuulema kärsi krapuloista.

      • kissan häntä

        minun tutulla on myös sokeritauti,kaikki varpaat on jo amputoitu,eikä ikinä krapulaa.


    • holisti..

      siellä elvistelee tyhmyyttään..

      • Turkkilaisen tuttavani

        Isä alkoholisti. Kukaan ei milloinkaan nähnyt häntä humalassa, saati riehumassa, kuitenkin vanha bey kulutti joka ikinen päivä 0.7 litraa 40 prosenttista Rakia. Hän joi pullollisen vedellä sekoitettuna pitkin päivää, aloittaen aamulla. Poikansa, 55 vuotias kertoi tätä jatkuneen siitä asti kun hän muistaa, eli jonnekin 5-6 vuotiaaksi. Ukko kuoli 97 vuotiaana keuhkokuumeeseen.
        Oliko pappa siis alkoholisti?
        Jos oli, kertokaa mitä haittaa siitä hänelle oli, ukko ei nimittäin tarvinnut loppuaan lukuunottamatta milloinkaan lääkärin apua.


      • ei kai mitään
        Turkkilaisen tuttavani kirjoitti:

        Isä alkoholisti. Kukaan ei milloinkaan nähnyt häntä humalassa, saati riehumassa, kuitenkin vanha bey kulutti joka ikinen päivä 0.7 litraa 40 prosenttista Rakia. Hän joi pullollisen vedellä sekoitettuna pitkin päivää, aloittaen aamulla. Poikansa, 55 vuotias kertoi tätä jatkuneen siitä asti kun hän muistaa, eli jonnekin 5-6 vuotiaaksi. Ukko kuoli 97 vuotiaana keuhkokuumeeseen.
        Oliko pappa siis alkoholisti?
        Jos oli, kertokaa mitä haittaa siitä hänelle oli, ukko ei nimittäin tarvinnut loppuaan lukuunottamatta milloinkaan lääkärin apua.

        Varmaankin oli.Luultavasti ei hänelle ollut sitten mitään haittaa,mutta tällaisia ihmisiä taitaa olla aika pieni promille viinankäyttäjistä.Ja kuinka moni on saanut aivonsa tuhottua ja sisäelimensä jo ennen viittäkymppiä,taitaa olla aika páljon suurempi joukko.


      • ÆJÆ
        Turkkilaisen tuttavani kirjoitti:

        Isä alkoholisti. Kukaan ei milloinkaan nähnyt häntä humalassa, saati riehumassa, kuitenkin vanha bey kulutti joka ikinen päivä 0.7 litraa 40 prosenttista Rakia. Hän joi pullollisen vedellä sekoitettuna pitkin päivää, aloittaen aamulla. Poikansa, 55 vuotias kertoi tätä jatkuneen siitä asti kun hän muistaa, eli jonnekin 5-6 vuotiaaksi. Ukko kuoli 97 vuotiaana keuhkokuumeeseen.
        Oliko pappa siis alkoholisti?
        Jos oli, kertokaa mitä haittaa siitä hänelle oli, ukko ei nimittäin tarvinnut loppuaan lukuunottamatta milloinkaan lääkärin apua.

        Luulet siis että alkoholisti on käyttäjä jolle tulee krapula ja muita ongelmia juomisesta. Väite ei krapulaa = ei alkoholisti ei valitettavasti pidä paikkaansa. Vain toiveajattelua.

        Pystyikö tämä joka päivä 0,7 litraa 40% juonut pitämään edes 1 kuukauden tauon juomisessaan. Jos ei pystynyt on kyse alkoholiriippuvasesta. Tämän ja alkoholismin välinen ero on veteen piirretty viiva.


      • hkhbk
        ÆJÆ kirjoitti:

        Luulet siis että alkoholisti on käyttäjä jolle tulee krapula ja muita ongelmia juomisesta. Väite ei krapulaa = ei alkoholisti ei valitettavasti pidä paikkaansa. Vain toiveajattelua.

        Pystyikö tämä joka päivä 0,7 litraa 40% juonut pitämään edes 1 kuukauden tauon juomisessaan. Jos ei pystynyt on kyse alkoholiriippuvasesta. Tämän ja alkoholismin välinen ero on veteen piirretty viiva.

        Jos juo joka päivä, niin tietenkään siinä ei tule kuukauden taukoa. Mitä väliä sillä on onko riippuvainen, jos siitä ei ole haittaa? Miksi siinä pitäisi edes yrittää pitää taukoa?


    • jeejeejeeee

      Mullakaan ei ole ikinä ollut krapulaa. Oon juonut vaikka mitä olutta, siideria, viina, viinia ja kiljua. Ei ole mistään määrästä tullut krapulaa. Ehkä se johtuu geeneistä.

      • eroja..

        Intiaaneilla ja eskimoilla on yleistä että krapulat ovat lieviä tai olemattomia. Aasialaiset taas kestävät huonoiten alkoholia eli tulevat känniin pienemmästä määrästä kuin eurooppalaiset.


    • kannanotto..

      Olen naisihminen ja alkoholisti ja minullekkaan ei tule ns.krapulaa.Olen tuurijuoppo ja juodesa saattaa hurahtaa muutama viikko ja kun lopetan niin juominen ei tunnu missään.Olen alkoholistin lapsi ja joillen saattaa periytyä alkohisti isältä/äitiltä aivoihin joku "välittäjäaine"en muista miksi sitä sanottiin kun olin katkolla niin krapulaa ei tule.Toivoisin itse että tulis niin en EHKÄ ottas tippaakaan.Kyllä tämä sairaus on semmonen etten toivois kenellekkään...

      • entsyymit

        Toinen syy krapulattomuuteen voi olla ylimääräinen alkoholia ja asetaldehydiä käsittelevä entsyymi maksassa (geneettinen ominaisuus). Maksalla on ikäänkuin tuplaresurssit polttaa alkoholia ja siksi krapulat ovat lieviä.

        Aikoinaan kun puhtaan veden säilytys oli ongelma tehtiin olutta ja sitä juotiin veden sijasta. Tällöin kovamaksaset pärjäsivät ja jatkoivat sukua paremmin kuin herkkäkrapulaiset.


    • Koiranpää

      Olen kuullut, että henkilöt joilla on sokeritauti, ja joutuvat piikittämään insuliinia, eivät kärsisi krapuloista.

      Tiedoksi että terveelle ihmiselle insuliinin nauttiminen voi olla kohtalokasta.

      • jackthe6pack

        Mulla oli kerran niin paha krapula että menin sairaalaan. siellä he antoivat nestemäistä diapamia. takana oli kolmen päivän ränni. jumalauta mikä kokemus


      • cam_
        jackthe6pack kirjoitti:

        Mulla oli kerran niin paha krapula että menin sairaalaan. siellä he antoivat nestemäistä diapamia. takana oli kolmen päivän ränni. jumalauta mikä kokemus

        Itse olen 20vuotias mies. Alottelin juopottelun tossa 13vuotiaana ja ei kyllä kovin usein krapulaa ollut, nyttemmin on alkanut tulla eikä oikeen voi enää kahtakaan iltaa peräkkäin vetää. noh, nyt kun olen vähentänyt aika radikaalisti ni elämänlaatu parantunut huomattavasti. Pitemmän päälle tässä touhussa tulee varmasti seinä vastaan. Elä pilaa elämääs liialla juopottelulla..


    • ff

      Kannaattaa todellakin olla varovainen tuossa alkoholin käytössä kun kerta ei ole krapulaakaan siitä varoittamassa! Muista ettei alkoholin suuri kulutus ole hyväksi ja yritä elää sen mukaan.

    • 6915

      Miten tällä palstalla on niin helvetin tyhmiä ihmisiä jotka uskoo että joku pikkupimu voi juoda tuollaisia määriä mikä tappaisi isonkin miehen??!!

      • 16+7

        Itse juon monesti 0.7 litran viinapullon ja mäyräkoiran päälle. Tuohon vielä lisäks kuppilassa juodut. Eli kyllä ihminen sitä alkoholia kestää yllättävän paljon.


    • mursu3

      Ei varmasti oo juonu noi paljoo...
      Jos on kiskonu mukamas puolet 0.5l 80% nii huhhuh, vastaa noin 13 keskiolutta ja sitte päälle noi shotit ja 5 siideriä... :D Pisteenä i:n päälle, akka painaa 55kg.. Isompiki ukko olis tontissa tuolla määrällä!

    • laiskiainen3

      Se ettei tule krapulaa kertoo siitä että elimistösi on hyvässä kunnossa.jotkut sietää juomista ja jotkut ei ollenkaan. Tiedän ihmisiä jotka tulevat sairaiksi parista kaljasta. silloin voi olla kyse maksaentsyymien puutteesta.

      • höpö,höpö

        ei sillä ole väliä onko elimistö hyvässä vai huonossa kunnossa se ei krapulaan vaikuta.

        minulla otettiin nuorena 19v maksaarvot ja muut arvot kun paloin ratista ja juoduin käymään kokeissa säännöllisesti ja minulla oli parhaat arvot mitä sattaaa ja lääkäri kysyi oletko urheilija kun on urheilijan maksa ja veri arvot.

        se ei minulla ainakaan krapulaan vaikuttanut kovia krapuloita tuli hyvistä arvoista huolimatta.


    • rusina tulossa

      Älkää huoliko, kyllä se maksa pettää jossain vaiheessa useimmilla, siis malttia ja isompia määriä.

    • hhtrgvfecdws

      Taitaapi olla trolli..

    • tyty2

      Mä olen 26 vuotias nainen ja 18-vuotiaasta asti on tullut käytettyä alkoholia humaltumismielessä ehkä keskimäärin 2-3 kertaa kuussa. Normi baari-iltana saatan juoda pullon viiniä ja tölkin-kaks siideriä pohjiksi ja sit baarissa vielä pari shottia ja breezer ja lonkku. Juhannuksena jos juopottelee koko päivän, tulee juotua helposti kaksinkertaisena tuo kaikki edellä mainittu. Enkä kärsi krapulasta, ellei sit kova väsymys ole sitä. Ei pahaa oloa, ei päänsärkyä. Mut viimeksi kun kaverin kans käytiin rimpsalla pistin ekaa kertaa merkille sen et oon sata kertaa väsyneempi seuraavana päivänä kuin muut samassa tilanteessa olevat.
      Haukkukaa toki alkkikseksi, itse huolestun juomisestani vasta siinä vaiheessa jos se jatkuu perheen perustamisen jälkeenkin tällaisena :) Ja sitä suuresti epäilen.
      Ai niin oon 170cm pitkä ja painan 64kg jos jotaki kiinnostaa.

    • tosi juoppo

      kyllä se niin on että juokaapa litra viinaa ja kaljat sun muuta tapiksi.. ja teet vuosia tätä.. ja lopetat seinään.. tulkaa sitte sanomaan mikä on krapula. koin itse tämän.. ette edes uskoosi. tärinä vapina hikoolu ja hallusinaatiot tuo teidän homma on leikkimistä mun entiseen juomiseen

    • tinttajatäti

      Olen 50 v akka ja jo muutaman vuoden juonut niin,että yleensä perjantaiksi varaan
      jääkaappiin 16 oluttölkkiä,noita 0.33 kokoa.

      Aloitan klo 17 ja tinttaan ne naamaan tahtiin 2/tunti.
      Kun kaljat on loppu,painun maate.
      Seuraavana päivänä on vähän väsyneenpi kuin muutoin,mutta mitään ihme
      krapulaa ei ole vaan pystyn toimimaan normisti.

      Nuorempana tuli kanuunoita kun vedettiin halpisviinejä,kiljuja yms mitä vaan köyhät
      jostakin irti saatiin.

      Välissä olikin sitten ainakin parikymmentä vuotta lähes ilman alkoa.
      Mitä nyt jollakin duunin risteilyllä 2-3 kertaa vuoteen.

      Ja nyt sitten noin 4 vuoden ajan tämä perjantaipajautus.
      Viikolla ei edes tee mielikään.

      Enkä ymmärrä parin kaljan kittaajia,kyllä siitä humalaan pitää tulla.

      Jos en kärsisi nivelrikosta niin olisin täysin terve.
      sydän ja maksakin priimakunnossa kun viimeksi 2 kk sitten tutkittiin.

      • Jorma214

        Eihän tuommoisella juomisella promillet nouse mihinkään joten krapulaakaan ei tuommoisella juomisella tule.


    • Tutuksi tulee

      Kaksikymppisenä minäkään en potenut krapulaa vaikka olisin juonut kuinka paljon. Nyt olen 35 ja voin luvata, että krapula tulee tutuksi vuosien karttuessa. 20-vuotiaana olin freesiä 20 annoksen jälkeisenä aamuna, nyt en pääse sängystä kahteen päivään juotuani. Nauti nuoruuudestasi ja tervetuloa aikanaan siihen ikään, jossa huudat kivusta krapulassa. ;)

    • toletnousee

      toleranssi kasvanut juo enempi niin kyllä se krapula sieltä tulee!

    • IHMISET

      HUOMIOIKAA ALOITTAJAN KIRJOITUS PÄIVÄMÄÄRÄT!!!!!

    • Kerran täällä vain o

      Ei tissuttelua. Pitää ottaa niin, että kajahtaa.

      Jo yli 30 vuotta olen joka päivä ryypit ottanut, eikä vielä ole tavaksi tullut.

      Krapula on amatöörien vaiva.

    • Kalevi paskaperse
    • Drunker

      30 vuotta takana. Nuorena vedettiin aamulla litra vettä ja töihin. Ny vedetään litra jotain ihan muuta, että pysyy kädet ja jalat kropassa kiinni. Eipähän älynny sillon,kun oli vielä pääkopassa harmaatakin ainetta. Nyt ne kilpailee maksan kanssa kumpi on enemmän rusinan näkönen...

    • nimim3rkki

      Se on kyl niin turhaa, siinä vaiheessa kun pullo viinaa ei tunnu missään niin ei tuu krapulaakaan. Vois kyl vannoa et on kännissä mut ei tunnu mitään. Ennen ei edes seuraavana päivänä pystyny nousee sängystä ja nykyään vaan enemmän innostaa, ei pysty edes kännissä nukkumaan ja sentään ennen olin sentään 20kg painavampi ettei se ainankaan voi olla syy.
      Nainen 30, 173/58

    • kakkaetkakka

      Ap. kirjoittaa p@skaa ja täyttä sellaista.

    • veeäm43

      Kuukausi ilman krapulaa on helppoa mutta sitä seuraa parin viikon lievä vapinakausi, mutta sehän onkin eri juttu.

      Sopiva syöminen ja juomisen ajoittaminen vaikuttavat krapulaan, tai oikeammin sen puuttumiseen ainakin minulla.
      Aamulla tanakasti vaikkapa pekonia ja paistettuja kanan munia. Tukeva lounas, järkevä välipala, asiallinen päivällinen ja reipas iltapala niin tuolle jaksoööe ajoitettu, tasainen tissuttelu ei aiheuta humalapiikkiä eikä krapulaa vaikka alkoholin kokonaismäärä olisi huomattava.
      Siis tasainen tissuttelu klo10.00 > klo22.00 ajalla.

    • udeliash

      Olisiko avaaja jo tutustunut krapulaan? Kymmenessä vuodessa monikin on jo jalostanut ajoittaisen kännäilyn täyspäiväiseksi tunneloinniksi.

      • Anonyymi

        Hikoilua, kun koittaa nukkua niin näkyjä, pelkotiloja, sekoilee ja puhuu mitä sattuu, loikkii kuin jänis pitkin puskia, kaatuilee ja taas sekoilee.huh.huh.huh.huh...sellainen on krapula 2 viikko lomilla jossain etelässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1382
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe