Silkkijakku

rapu

Minulla on musta Andiatan silkkijakku ja siinä on vesipesu kielletty. Onko joku uskaltanut pestä sellaista kotona. Itse olen pessyt jonkun jakun jossa oli vesipesu kielletty eikä mennyt miksikään, mutta kuinka 100 % silkkijakku kestäisi vettä.
Asialliset kommentit olisi enemmän kuin tervetulleita.

4

1211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..aito silkki on kaunis ja hauras materiaali. Suosittelen ammatti-ihmisten käsittelyä (kuivapesu ehkä), älä ihmeessa pilaa kaunista jakkuasi vesipesulla.
      Tuskin kankaan kaunis kiilto säilyy, etkä oikein voi silittääkkään, koska kuuma rauta tekee tuhojaan. Silkistä pitäisi höryttää (ei raudalla, vaan höyrykoneella) rypyt suoriksi, se on hellävaraisempi kuiduille.
      Kannattisi ainakin kysyä pesuloista hintoja ja hoito-ohjeita.
      Toivotan onnea, mihin tahansa ratkaisuun päädytkin.

• ...

Usein nuo vesipesun kieltävät merkit johtuvat muista seikoista kuin varsinaisesta materiaalista. Voi olla täytteitä, reunavahvikkeita, tukikankaita, yms, jotka on liimattu, eikä todellakaan kestä pitkää liottamista.
      Pese varovasti puristellen, ei saa vääntää kuivaksi, koska kaikki rypyt jää näkyviin. Koita oikoa mahd. suoraksi ja kuivattaa just oikeankokoisella paksulla vaatepuulla. Pyyhkeen välissä varovasti puristaen voit saada suurimmat vedet pois. Tummaan jakkuun tuskin jää näkyviin mitään raitojakaan, vaikka hitaasti kuivuisikin.
      Silittää saa varovasti mutta varo höyryä, vesipisaroista jää kaikista jälki pintaan. Silitä nurjalta puolelta, ja vaikka sideharson läpi.

• mieluummin nestemäistä

Pitää katsoa pesuneste, jolla on mahdollisimman alhainen ph, jossain 9 pinnassa. Neste liukenee parhaiten veteen ja huuhtoutuu parhaiten pois. Huuhteluainetta ei saa käyttää.

• 00800

vie pesulaan. vaikka sait hyvät pesuohjeet tuossa yläpuolellani, siitä huolimatta jakkusi ei ole samassa kuosissa, usko pois : (

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      149
      1757
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1611
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      30
      1222
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1151
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      91
      1103
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      971
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      351
      943
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      829
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      791
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50