olen laittanut kasvamaan sitruunan, suomalaisen omenan ja hunajamelonin mutten muista mikä on mikä. 2 nuista kasvaa ja on n. 10cm korkuisia. olisiko jossain kuvia näistä tän kokoisina jotta voisin tarkistaa mikä on mikäkin? siemenet olen ottanut suoraan hedelmistä ja nakannut purkkiin kasvamaan. toisessa on pyöreät lehdet, toisessa terävät lehdet... joko näistä tunnistaisi? kiitos.
itse en nettiä selaamalla löytänyt...
miten tunnistan sitruspuuni?
kasvattaja aloittelija
1
427
Vastaukset
- kahjoppi
Paras tunnistuskonsti on nenä. Sitrus tuoksuu aina sitrukselta ja lehti on nahkea ja tumman vihreä, jos valoa on tarpeeksi. Veikkaisin, että se pyöreä on sitrus. Ompun lehdet pyrkii heti teräviksi.Melonin taimi sitten taas on verrattavissa kurpitsan taimeen. No siinäkin on sirkkalehti aivan pyöreä.
Odota vähän aikaa, Omppu siellä ainakin vaikuttaisi kasvavan. joskus voi itäminen kestää pitkään. Oma viikunani oli ollut yli puoli vuotta unelman juurella unohtuneena. Luulinkin sitä koivuksi, mutta haju oli taimella kuvottava. Ei enää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1102423- 842111
- 561667
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai581632- 1551560
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461466Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1531440- 1121190
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261186Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket261158