selkälihakset jumissa

minkälaisia oireita muilla?

Mulla on niska/hartiaseutu aivan jumissa samoin selkälihakset. Haluaisin vaan kysyä minkälaisia oireita muilla on? Esim onko kipuja/puutumista/pistelyä jne.jne.. Jos on hartiaongelmia niin onko rytmäreitä? rintakipuja? Kiitos jos joku jaksaa vastata!

9

9335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • brutus

"niska/hartiaseutu aivan jumissa samoin selkälihakset.=

Eli lihaksesi ovat liian vähän käytössä ta työsi on yksipuolista kummin vain lääke on aina sama...hanuri ylös sohvalta ja liikkeelle lihakset vaativat liikuntaa vaikka olisit kuinka kipeä tai jumissa niin liikkeelle ensin vaikka pöydän ympäri siitä se lähtee, lihaskunnosta on huolehdittava alat harrastamaan jotain mene ohjattuun selkä/niskajumppaan tai ala käymään kuntosalilla aluksi hyvin varovasti pienillä painoilla lyhyitä sarjoja toden-näköisesti aluksi tulet kahta kipeemmäksi mutta ei pidä antaa periksi!!!

Varaat ajan hierojalle hän manipuloi/hieroo kipeitä lihaksia ja saa pikkuhiljaa ainnen vaihtumaan niissä ja tätäkautta lihakset rentoutumaan!! aluksi käyt hierojalla kerran viikossa jtn 6kertaa sitten harvennat käyntejä 2vkon välein ennenpitkään riittää hieronta kerran kuussa!!! Koko tämän hoidon ajan kuntoutat itse itseäsi jos et osaa liikkeitä hieroja/fysioterapeutti opettaa oma aktiivisuus RATKAISEE..;)

Pitkällä tähtäimellä jatkat liikuntaa ja näin pidät yllä lihaskuntoa ja kas et ole enään kipeä!!!!

Nykyinen hoitokäytäntö ei todellakaan ole lepo!!!! vaan liikunta/uudet elintavat Rahasta homma ei voi olla kiinni vai onko tereveydellä/kivottumuudella hinta??? kyse on valinnoista hieronta maksaa 45min noi 35e 10kpl kuntosalikortti 80e eli 8e käyntikerta ei paha

En kohdista ohjeita vain sinuun vaan ylensäkkin palstan lukijoille/valittajille itse olen 41v putkiasentaja tehnyt 20v raskasta fyysistä työtä löytyy välilevyrappeumat,lanneranka sökö kulumia niin niskassa kuin kaularangassa 90% noista vaivoista pysyy hallinnassa erittäin hyvällä lihaskunnolla se vaatii toki aika paljon treeniä mutta palkintona on kivuttomuus!!!!!!!

• brutukseni !!!

Puhut asiaa !

t: vaikka koulutettu hieroja olenkin :)

• mieltä.
        brutukseni !!! kirjoitti:

Puhut asiaa !

t: vaikka koulutettu hieroja olenkin :)

Kokemusta on. Itselläni on ollut pahoja ongelmia noilla alueilla vuosikymmenet. Istumatyö on hankala ja ihmiskropalle luonnoton olomuoto. Jos on jotain ryhtivirheitä, niin ongelma moninkertaistuu.Monipuolinen liikunta on paras vastapaino. Itse harrastin hiihtämistä. Suosittelen lämpimästi. Tietysti rankan työpäivän päälle väsyneenä helposti tuntuu, että ei jaksa tai kerkeä, mutta minä sain tuohon aikaan puolentunnin hiihtolenkkeihin ajan taiottua. Se miksi puhun menneessä aikamuodossa hiihtämisestä, johtuu muista sairauksista, jotka ovat jo este sille. Sauvvakävely on nyt lajini ja ei maksa mitään. Samoin pienimuotoiset pihatyöt toimintakyvyn mukaan. Sohvannurkkaan ei pidä jäädä. Ulkoilusta tulee suorastaan riippuvaiseksi, kun alkaa harrastaa. Se on kuitenkin posittivinen ja terveellinen riippuvuus. Tsemppiä!

• käytössä?

Joo kerroppas minulle onko minun lihakset kipeet liian vähäisen käytön takia? Minun aamu alkaa sillä kun juoksen yläkertaan hoitamaan minun 4 lasta! Kannan minun kohta 2 vuotiaat kakoset alakertaan ja siitä alkaa aamurumpa aamiaise/siivouksen/vaippojen vaihtelun/aamupesun ja tarhaan vinnnin kanssa.. Sitten on aika mennä kauppaan ja leikkiä lapsien kanssa ja sitten taas siivotaan ja leikitään ja sitten ehkä ensinmäisen kerran päivän aikana pääsen koneelle istumaan kun kaksoset menee nukkumaan.. No kun pojat herää niin alkaa koko rumpa uudestaan! Joo en todellakaan ISTU päiviä, myös on pyykinpesu/viikkaus ja kaappeihin vienti että siivoon ja siivoon ja laitan ruokaa ja kantelen lapsia jne.jne.... Kiitos kun vastasit mutta sun vastaus ei todellakaan kuvaa minun päivää......

• ainakinkin venytä
        käytössä? kirjoitti:

Joo kerroppas minulle onko minun lihakset kipeet liian vähäisen käytön takia? Minun aamu alkaa sillä kun juoksen yläkertaan hoitamaan minun 4 lasta! Kannan minun kohta 2 vuotiaat kakoset alakertaan ja siitä alkaa aamurumpa aamiaise/siivouksen/vaippojen vaihtelun/aamupesun ja tarhaan vinnnin kanssa.. Sitten on aika mennä kauppaan ja leikkiä lapsien kanssa ja sitten taas siivotaan ja leikitään ja sitten ehkä ensinmäisen kerran päivän aikana pääsen koneelle istumaan kun kaksoset menee nukkumaan.. No kun pojat herää niin alkaa koko rumpa uudestaan! Joo en todellakaan ISTU päiviä, myös on pyykinpesu/viikkaus ja kaappeihin vienti että siivoon ja siivoon ja laitan ruokaa ja kantelen lapsia jne.jne.... Kiitos kun vastasit mutta sun vastaus ei todellakaan kuvaa minun päivää......

Rasitat lihaksiasi väärin.

Mene hierojalle ja jatkossa venyttelet JOKA PÄIVÄ.

http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/venyttely.htm

Sitäpaitsi ite olet mukulas halunnut.

• brutus
        käytössä? kirjoitti:

halotaan nyt hiuksia Tietenkin lihaksesi ovat "käytössä" jokaisella on joka kävelee on!!!! jos päiväohjelmasi on tuo keromasi bodysi rasittuu liikunnan yksipuolisuuden takia, ei lihasten aineenvaihdunta parane sillä että teet kokoajan samat kävelyt, samat liikkeet siivoamiset,tiskaukset jne: liikunta on liian yksipuolista!!!!!jumissa olevat lihakset saa auki juuri niinkuin kerroin aikaisemmin lihakset vaatii vastalikkeitä,venytyksiä pointti on saada lihas liikkeelle/aineenvaihdunta normaaliksi nyt ne ovat on kovat ja jumissa!!!Ymmärrän sen sinun vain pitää ymmärtää että oikotietä onneen ei ole en toki tiedä elämäntilannettasi toki lasten kanssa menee aikaa mutta varmasti pystyt järjestämään 1-2tuntia viikossa itsellesi jos taloudessa on mies!!

Jos olet yh: teet fysioteraupeutin opettamat jumppaliikkeet kotona kun tenavat nukkuvat loppujen lopuksi et tarvitse aikaa itsellesi paljon mutta se kannattaa olosi,hermosi paranee kun pääset säryistä!1

On turha suuttua jos joku yrittää auttaa ja toi mitä kerroin ekassa viestissä pitää 100% paikkaansa ei ole muuta oikotietä helpotukseen mieti mitä kuntoutus vaatii(ei paljoa) ja kunka paljon se parantaa elämän laatuasi!!

Hyvää jatkoa..;)

• brutus vain oikeassa on !!!
        käytössä? kirjoitti:

Vaikka on metsuri, niin se ei tarkoita, että käyttää lihaksiaan TARPEEKSI monipuolisesti.

Valitettavasti monet arkiaskareet/työt eivät myöskään riitä !

Usein vartalon takapuolella sijaitsevat lihakset tekevät normihommeleissa ja jopa perusliikkumisessa vain staattista eli asentoa ylläpitävää lihastyötä, joka on sinänsä hyvin jumittavaa. Lihakselta ei vaadita liikelaajuutta ja se ei sitä itsestään anna. Eli lihakset kiristyvät entisestään ja verenkierto vaikeutuu ja sitäkautta hapensaanti ja kuona-aineiden poistuminen vaikeutuu....ja lihakset entisestään kiristyvät !!

lyhyesti:

1. ulkopuolista hätäapua es hierotus

2. lihasvoima,lihaskestävyys ja lihassymmetria kuntoon

3. liikkuvuus kuntoon

2. ja 3. kohdissa vain sinä voi auttaa iseäsi.
        Eli sinun on löydettävä aikaa ja liikuntalaji/lajit itsehoitoon :)

Näin se (valitettavasti) on !

• MITÄ VITTUA???
        ainakinkin venytä kirjoitti:

Rasitat lihaksiasi väärin.

Mene hierojalle ja jatkossa venyttelet JOKA PÄIVÄ.

http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/venyttely.htm

Sitäpaitsi ite olet mukulas halunnut.

olenko jossain sanonut että en olis halunut lapsia? Voi jumalauta! ei saa nainen sairastaa tai kysyä täältä mitään jos on lapsia? Voi haista home!! Eipäs tänne homopalstalle tarvitse enää tulla!

• ööä3

Vai hierojalla, jumissa olevat lihakset saa osteopaatti kerralla kuntoon. Sen jälkeen vaan rupea itse pitämään huolta lihaksista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe