Keddy takkasydän

avotakkaan?

Löytyisikö käytännön kokemuksia Keddy Superkasetti takkasydämistä?
Toimiiko? Miten asennus? jne...

6

8241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikein asentaa

Keddy takkasydämmiin on olemassa selkeä laskutapa jopa lämmityskustannusten säästöön (n.35 %) ja asennus pitää asentaa ohjeitten mukaan. Kysy tuolta niin siellä tiedetään ja kerrotaan..

http://www.indot.fi

• hyvin palaa

Meille tuli siis otsikon mukainen takka. Ei toistaiseksi mitään negatiivista. Itse muurasin takan ja piipun. Takan superkasetin asennus (nosto vaati hieman virittelyjä painonsa takia) kun yksin tuhersin. Meillä talo 1 1/2 kerrosta ja lattiapinta-alaa 202 m2. Lämmitys muoto on kaukolämpö (vesikierto lattialämmitys). Talon sekä veden lämmitys perusmaksuineen on vuodessa noin 800€. Vaikka takkaa lämmittelis jatkuvasti, ei hurjia säästöjä saisi, mukavuutta tietysti. Meidän lämmitysmuodolla takka ei tule koskaan maksamaan itsään. Muilla lämmitysmuodoilla, esim suora sähkö, on takka varmasti kannattava. Silti, en minäkään olisi jättänyt takkaa pois talosta.

• Keddystä

Pitäisköhän laittaa itsellekin tuollainen. Paljon tuollainen Keddy sydän maksaa?

• pellepeloton
    • Vain ajatuksia, kokemuksia ei vielä ole. Jonkinverran asiaa tutkineena herää muutamia kysymyksiä erilaisista asennustavoista.
      Keddyn ohjeissa takkasydän liitetään tiiviisti hormiin. Tämähän on varmasti toimiva ratkaisu mutta käytännössä ei niinkään helppo toteuttaa.
      Esim. Harvian sydän taas voidaan "tyrkätä" helposti sille varattuun tilaan mutta täytyy sitten tiivistää etulevystään hyvin huolellisesti. No ei tämäkään käytännössä kovin helppoa ole. Täytyykö tällä tavalla esennettu sydän voida helposti myös irroittaa mm. nuohousta varten? Jos sydän on liitetty tiiviisti hormiin niin tätähän ei tarvitse tehdä.
      Tämä em. höpinä on mielestäni aika oleellista takkasydämen valinnan kannalta, etenkin kun itselläkin se täytyisi asentaa jo olemassaolevaan luonnonkiviverhoiltuun takkaan. Purkaa tuota ei voi yhtään.
      Hinnathan noilla kaikilla valmistajilla on kovaa tasoa, melkein kartellilta vaikuttaa!

• Anonyymi

Moi! Ei keddy ole happistuote vaan palotekniikaltaan ja hyötysuhteeltaan parhain vaihtoehto,mistäpäin kyselet olen joitakin kymmeniä keddyjä asentanut.kiinnostaako jos niin soita 040 7453448 keskustellaan tarkemmin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      125
      4071
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2962
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2504
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2071
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      249
      1669
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      45
      1603
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1557
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1406
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1390
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1201
    Aihe