Ehdoton VELVOLLISUUS toisten

oikeus..

Suomenkielisen yhteisen kansan on vast´edeskin syytä opiskella pakkoruotsia. Perustelu on selvä: Suomenkielisillä on historiallisista syistä velvollisuus tähän.

Ruotsinkielinen nuoriso opiskelee lähinnä kauppakorkeakoulussa ja oikeustieteellisessä, koska heillä on kielikiintiöt mm. näihin. Ruotsinkielisillä on historiallisista syistä oikeus yliopistojen kielikiintiöihin.

Näin ollen ruotsinkielisten tarvitsemia ruotsinkielisiä palveluja ei voida tuottaa ruotsinkielisen väestön omien jäsenten avulla. Ruotsinkielisillä on historiallisista syistä oikeus siihen.

Suomalaisten tulee olla kiitollisia ruotsinkieliselle vähemmistölleen, kun se suostuu hallitsemaan tätä villiä ja alempirotuista kansaa. Ei ole ruotsinkielisten arvon mukaista toimia hoitajina vanhainkodeissa tai myyjinä ja poliiseina tai muissa rahvaalle paremmin sopivissa ammateissa. Ruotsinkielisillä on historiallisista syistä oikeus tähän.

Erityisesti meidän tulee arvostaa sitä seikkaa, ettei ruotsinkielisten Ahvenanmaalla tule tuhlata aikaansa sellaisen joutavan rahvaankielen opiskeluun kuin suomi. Ahvenanmaan ruotsinkielisillä on historiallisista syistä oikeus tähän.

6

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä täällä Ahvenamaalla ainakin on ihan ruotsinkielisten arvon mukaista toimia niin hoitajina vanhainkodeissa, myyjinä, poliiseina ja ihan kaikissa muissakin ammateissa. Mistä olet noin päättömiä ajatuksia saanut päähäsi?

      • *Ahvenmies*

        aloittajan kirjoitusta. Yritän tässä selventää sitä vähän Ahvenanmaan osalta. Aloittajahan kirjoitti asiasta näin:


        "Erityisesti meidän tulee arvostaa sitä seikkaa, ettei ruotsinkielisten Ahvenanmaalla tule tuhlata aikaansa sellaisen joutavan rahvaankielen opiskeluun kuin suomi. Ahvenanmaan ruotsinkielisillä on historiallisista syistä oikeus tähän."

        Itse olen asunut täällä lähes 30 vuotta ja tuo, mitä aloittaja kirjoittaa Ahvenanmaasta pitää tasan 110 %:sti paikkansa - vai mitä minun "vakankanteni" sanoo asiasta.

        .


    • historiallisena

      reliikkinä vailla minkäänlaista tämän päivän järkevää perustelua ruotsia todella on pakko opiskella. Mikään ei kuitenkaan enää tarkoita, että sitä pitäisi oppia. Riittää, että kaikista kursseista pääsee läpi eikä kirjoituksistakaan tarvitse enää murehtia. Siihen ei juuri oppimista vaadita.
      Ruotsinkielen tunneilla istuminen on siis mitä suurinta ajanhukkaa. Itse tosin hyödynsin ne lepäämällä muita tunteja varten tai tekemällä muiden aineiden töitä.

      Ruotsinkielisiä palveluja ei oikeasti tarvitsisi tuottaa, koska jos täällä ei pärjää suomella tai englannilla, painukoot pois.
      Emme me tarvitse ruotsalaisia, jotka kielitaidon puutteesta tai silkasta paksupäisestä ylemmyydestä eivät suomea puhu. Olette tarpeeton kansanosa. Menkää lahden toiselle puolelle.
      Nämä ruotsinkieliset palvelut nyt vaan on joidenkin harvojen suomalaisten hyväntahtoisuutta hintahtavan snobimaista ruotsinkielistä väestönosaa kohtaan. Eikä sitäkään onneksi esiinny kuin rannikolla. Yritäpä täällä Keski-Suomessa vetää tuota "ruotsalaiset ovat ylempiä" -paskaasi niin turpaasi saat. Eikä se poliisi, joka paikalle tulee asiaa selvittämään edes puhu kanssasi ruotsia, koska häneltä on edellytetty vain virkamiesruotsi. Ei siitä oikeaa hyötyä ole ja hän vaan jankuttaa "jag talar bara lite svenska" kunnes suostut vaihtamaan kieltä. Ei se häntä haittaa jos et saa asiaasi selväksi.

      Kauppakorkeaan ja oikeustieteelliseen teillä on kiintiöpaikat, koska teitä säälitään. Ettehän te muuten sisään pääsisi.

      Ruotsi ei muuten ole hallinnut Suomea kolminumeroiseen lukuun vuosia. Katsopa vaikka RKP:n kannatuslukuja tänäpäivänä...

      Jos koette, että teidän arvollenne ei sovellu rahvaan työ, niin tulkaa sitten toimeen ilman. Ei kiinnosta pätkääkään. Vaikka viranomaisena toiminkin täällä kotonani Manner-Suomessa, ette tule koskaan minulta ruotsinkielistä palvelua saamaan.

      Ahvenanmaalle muuten sopisi tehdä jompikumpi seuraavista:
      1. Myydä Ruotsille
      2. Perustaa sinne NATON hävittäjätukikohta, joka harjoittelisi 24/7

    • näin ..

      ilman rantaruotsalaisten bullshitvägeneitä täälä osattais jopa navigoida. umpi suomalaisen pitää tietää jopa tiennimissä kuinka raakalla kädellä ruotsinkieltä raiskataan armaassa kotimaassamme.. huh huh tulee vielä sota mokomien moukkien takia.

      • Bembölessä

        eikä sitä nimeä ole raiskattu suomentamalla miksikään!


      • juuri---
        Bembölessä kirjoitti:

        eikä sitä nimeä ole raiskattu suomentamalla miksikään!

        Voi harmi! Sanalle Bemböle ei löytynyt käännöksiä sanastosta ruotsi–suomi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2336
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      105
      1384
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      330
      1119
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      110
      1085
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1067
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      965
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      700
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      680
    10. 50
      674
    Aihe