Perinnästä asiaa.

tsaubodei!

Mitä perintätoimistoa käyttävät:
A-vippi
Pikavippi.fi
OKmoney
Risicum
Onnilaina
Statuslaina
Hetiluotto
Suoravippi
Tekstivippi
Vipmoney
Vippi24.fi
Ainalaina

Entä miten pystyn ennakkoon sopimaan heidän kanssaan maksusuunnitelmasta,vai jäänkö odottelemaan perinnänkirjeitä?

41

6405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noihin tulee

      Lisää maksettavaa ?

      • menet ja...

        otat lisää lainaa siis pikavippejä.
        Sillä pääset veloistasi eroon, ei ne mene ikinä mihkää perintään. Kokeile vaikka.


    • lukee:

      Mikäli pikalainan takaisinmaksu on viivästynyt yli 60 päivää, luotonantaja käyttää henkilötietolain 20§ 2. momentin mukaista oikeuttaan ilmoittaa julkinen maksuhäiriö merkittäväksi lainanhakijan luottotietoihin. Tämä maksuhäiriö näkyy julkisesti ja se merkitään ilman oikeudellisia toimenpiteitä. Lopullisesti erääntynyt velka peritään oikeusteitse, josta aiheutuneet kulut tulevat lainanhakijan maksettavaksi.

    • kokenut vippaaja

      Onnilainan perintätoimisto on Svea Rahoitus Oy. Svean kanssa voi sopia maksuohjelmasta.

      OK-money perintää hoitaa OK-Moneyn oma perintälafka. Sopi sen kanssa maksuista.

      Pikavippi: Mitä jos asiakkaalla on vaikeuksia PikaVipin takaisinmaksussa?
      Silloin asiakkaan kannattaa sopia maksuohjelmasta. Siitä voi sopia puhelimitse soittamalla asiakaspalvelunumeroomme.

      Risicum käyttää 50-400 euron lainoissa Lindorffin perintää, sopi sen kanssa.
      500-4000 euron lainoissa voi ottaa yhteyttä: Perintäasiat ja maksusuunnitelmat:
      Puh:030 603 5620
      ma-to klo 08-19, pe klo 08-17 ja la 10-14
      (Lankapuhelimesta 8,21 snt/puhelu 3,2 snt/min)
      (Matkapuhelimesta 19 snt)

      Hetiluotto ja Suoravippi samaa lafkaa, en tiedä mitä perintää ne käyttävät. Sopi sitten perintätoimiston kanssa maksuista kunhan niiltä tulee laskut.

      Tekstivippi ja VipMoney käyttävät Resolvium Group Oy perintää.

      Vippi24:
      Mitä jos minulla on vaikeuksia vippi24 pikalainan takaisinmaksussa?
      Silloin sinun kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puhelin 0600-12424 (1,48€/min)

      Ainalaina: sopi sen kanssa maksuista.
      Ainalainan asiakaspalvelu vastaa 24 h vuorokaudessa numerossa 0600-30 17100 (1,5 €/min).

      En saanut selville, mitä perintää Statuslaina ja A-vippi käyttävät. Ne tuntuvat tiukilta paikoilta, eivät ainakaan tarjoa neuvontaa maksuvaikeuksissa vaan ohjaavat suoraan kunnan velkaneuvojalle. Sinun kannattaa tarvittaessa ottaa yhteyttä kuntasi velkaneuvontaan, he voivat tarjota apua esim. yhden suuren lainan nostossa ja sillä maksetaan kaikki vippisi pois..

      Tsemppiä!

      • OKlla?

        Oma OKmoney perintätoimisto? Viimeksi taisi karhu tulla Lindorffilta mutta siitä on kylää aikalailla aikaa kun viimeksi käytin tota puljua


      • ystävällisesti vastata

        Pliisi pliisi vastatkaa joku jos tietää.

        Mikä perintätoimisto tää Risicumin 500-4000e numero on (Puh:030 603 5620 )?? Millaisia maksusuunnitelmia ne tekee?

        Mulla just 800e vippi menossa perintään toivottavasti tuolta ei nyt tuu mitään merkintää saan ton varmaan hoidettua pois kuukauden kuluttua. Nyt kyllä toi vippi harmittaa...


      • ...
        OKlla? kirjoitti:

        Oma OKmoney perintätoimisto? Viimeksi taisi karhu tulla Lindorffilta mutta siitä on kylää aikalailla aikaa kun viimeksi käytin tota puljua

        Ai joo, OK money ei sittenkään ole perintätoimisto... sen sivuilta löytyi tämä tieto:
        Maksusuunnitelmissa sinua auttaa Lindorff Oy, johon saat yhteyden soittamallanumeroon 010 2700 390 . Lindorff Oy:n asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 8-20 ja lauantaisin klo 10-15.


      • tarvitaan
        ystävällisesti vastata kirjoitti:

        Pliisi pliisi vastatkaa joku jos tietää.

        Mikä perintätoimisto tää Risicumin 500-4000e numero on (Puh:030 603 5620 )?? Millaisia maksusuunnitelmia ne tekee?

        Mulla just 800e vippi menossa perintään toivottavasti tuolta ei nyt tuu mitään merkintää saan ton varmaan hoidettua pois kuukauden kuluttua. Nyt kyllä toi vippi harmittaa...

        Ei ole väliä mikä perintätoimisto tuo on kyseessä 500-4000 euron lainassa, kunhan vaan otat hyvissä ajoissa yhteyttä ja osoitat halukkuutta yhteistyöhön. Jos sinulla on jo maksuja hoidettavissa samalle perintätoimistolle, niin ei haittaa, asiaa hoidetaan kuitenkin kuntoon.
        Voit pyytää heitä laittamaan asiakastietoihisi merkinnän, ettei sinulle saa enää lainata rahaa (vapaaehtoinen merkintä maksujärjestelyn vuoksi) yms.


      • yhdentekevää
        tarvitaan kirjoitti:

        Ei ole väliä mikä perintätoimisto tuo on kyseessä 500-4000 euron lainassa, kunhan vaan otat hyvissä ajoissa yhteyttä ja osoitat halukkuutta yhteistyöhön. Jos sinulla on jo maksuja hoidettavissa samalle perintätoimistolle, niin ei haittaa, asiaa hoidetaan kuitenkin kuntoon.
        Voit pyytää heitä laittamaan asiakastietoihisi merkinnän, ettei sinulle saa enää lainata rahaa (vapaaehtoinen merkintä maksujärjestelyn vuoksi) yms.

        mulle on väliä mikä perintätoimisto tuo on. en nyt tähän konkurssiin kaipaa yhtään moraalisointia ja viisasteluja. mulle olisi tärkeätä tietää kuka siellä vastaillee noista risin lainoista joten vastailkaa jos on kokemuksia noitten perintätoimista


      • Vipstaaki
        ystävällisesti vastata kirjoitti:

        Pliisi pliisi vastatkaa joku jos tietää.

        Mikä perintätoimisto tää Risicumin 500-4000e numero on (Puh:030 603 5620 )?? Millaisia maksusuunnitelmia ne tekee?

        Mulla just 800e vippi menossa perintään toivottavasti tuolta ei nyt tuu mitään merkintää saan ton varmaan hoidettua pois kuukauden kuluttua. Nyt kyllä toi vippi harmittaa...

        puhelinnumero on OK-Perinnän. Itse sain maksun 10:een osaan.
        Hintaa velalle tulee, mutta ei auta muu kuin ottaa sitten opikseen.


      • perkeleen

        sopi

        opettele vitun ääliö suomea.


    • kokenut vippaaja

      Käytä Skype-ohjelmaa, sillä voi soittaa ilmaiset puhelut noihin asiakaspalveluihin. Asenna www.skype.fi sivuilta ilmaisen Skype-ohjelman koneellesi (tosi helppoa!!!!!!)

      Klikkaa sitten edellisen viestini puhelinnumeroita, ne ohjaavat Skype-puheluihin.

      • ja kokeilin

        mulla ei toiminut skypen kanssa


    • Inffoa kiitos.

      Eli otan pikavipin. 2 viikon kuluttua on eräpäivä,ilmoitan velkojalle etten pysty maksamaan,onko mahd. saada maksusopimus. He vastaavat että hoida perinnän kanssa, Kauanko menee että se menee perintään? Entä eikai silloin vielä kun se menee perintään niin ole luottotiedot menneet? Kun jos on vaikka kuukausi eräpäivään,ja nehän siirtävät sen vasta 60pv päästä sinne perintään?

      • noin...

        ...mene.

        Yleensä:

        1) Otat vipin - kaksi viikkoa maksuaikaa.

        2) Eräpäivä tulee ja menee.

        3) Maksumuistutus tulee n. 2 viikon päästä eräpäivästä.

        4) Viikon-kahden päästä homma siirretään perinnälle.

        5) Perintäfirma antaa eräpäivän, johon mennessä teet joko maksusuunnitelman tai maksat vippisi takaisin perintäkuluineen. Ellet reagoi - luottotiedot palavat ja perintäfirma vie asian käräjille.


      • teillä

        ongelmat. Miksi pitää ottaa joku saatanan pikavippi, jota ei pysty maksamaan kahden viikon kuluessa? Oli tuleva rahatilanne varmaan tiedossa jo ennen vipin ottoa.


    • Vippi on 100€

      Josta takaisin 120€, eräpäivä 12.11,ja yritän sopia maksusuunnitelmaa ja maksaisin ensimmäisen erän vasta joulukuun lopussa,onnistuuko?

      • kuitenkin***

        Ensimmäiseksi oion harhakäsityksen siitä, että pikavipistä voidaan laittaa maksuhäiriömerkintä ilman oikeuden päätöstä ei ole mahdollista. Pankeille ja luottokunnalle se on, mutta ei pikavippiyrityksillä. Se on vain pelottelua, että saataisiin ihmiset maksamaan vippinsä ajoissa.

        Mutta sitten asiaan. Aika harva noista firmoista tekee suoraan maksusopimuksia. Yleensä ne käskevät antaa mennä laskun perintään ja hoitaa sitä kautta. Pitäähän niiden perintätoimistojenkin päästä osingoille.

        Mutta noista firmoista, joista kysyit, mitä perintätoimistoa käyttävät, niin tässä vastaukset:

        A-vippi --> Intrum Justitia
        Pikavippi.fi --> Svea Perintä
        OKmoney ---> Lindorff Oy
        Risicum ---> Lindorff Oy
        Onnilaina ---> Svea Perintä
        Statuslaina
        Hetiluotto ---> Intrum Justitia
        Suoravippi ---> Intrum justitia
        Tekstivippi ---> Resolvium Group Oy
        Vipmoney ---> Resolvium Group Oy
        Vippi24.fi ---> Lindorff Oy
        Ainalaina ---> Aktiv Kapital

        Itse olen purkanut jo kaksi kertaa monen tonnin pikavippikierteen perintätoimistojen maksusuunnitelmilla ja luottotietoni ovat puhtaat. Pääsääntönä on, että ottaa heti yhteyttä perintätoimistoon, kun maksuvaatimus tulee. Näin olen itse tehnyt ja aina ovat suostuneet ehdottamaani maksusuunnitelmaan, joka on vaihdellut 2-6 kuukauden välillä.

        Ja nykyään maksusuunnitelmien tekohan on niin helppoa, kun täyttää vaan perintätoimiston nettisivuilla maksusuunnitelmalomakkeen ja saa sitten siihen vastausksen sähköpostiin. Ei tarvi alkaa jokaiselle virkailijalle erikseen selitteleen, miksi on mennyt perintään ja kuinka vituttaa oma tyhmyys ja kuinka on pahoillaan.

        Toivottavasti minäkin opin nyt läksyni, tosin vasta toisella kerralla. Jotkut ihmiset on vaan sellaisia, että kaikki pitää oppia kantapään kautta. Itsellä velat aiheutuivat vuosia jatkuneesta peliriippuvuudesta, josta olen vihdoin päässyt irti. Tyhmäähän se on velkarahalla, ja vielä todella kalliilla sellaisella pelata, mutta kun mieli on sairas, niin sitä ei paljon kustannuksia mieti, vaan aina takaraivossa elää toivo siitä isosta voitosta, jolla maksaa sitten kaiken. Sellaista voittoa ei ole tulossa, ainakaan todennäköisesti.

        Tsemppiä vaan kaikille pikavippikierteessä oleville. Ja muistakaa se, että sen pikavipin päästäminen perintään ja maksusuunnitelman teko on aina halvempi ratkaisu, kun se että ottaa uutta vippiä maksaakseen toista..


      • Kaisuli67
        kuitenkin*** kirjoitti:

        Ensimmäiseksi oion harhakäsityksen siitä, että pikavipistä voidaan laittaa maksuhäiriömerkintä ilman oikeuden päätöstä ei ole mahdollista. Pankeille ja luottokunnalle se on, mutta ei pikavippiyrityksillä. Se on vain pelottelua, että saataisiin ihmiset maksamaan vippinsä ajoissa.

        Mutta sitten asiaan. Aika harva noista firmoista tekee suoraan maksusopimuksia. Yleensä ne käskevät antaa mennä laskun perintään ja hoitaa sitä kautta. Pitäähän niiden perintätoimistojenkin päästä osingoille.

        Mutta noista firmoista, joista kysyit, mitä perintätoimistoa käyttävät, niin tässä vastaukset:

        A-vippi --> Intrum Justitia
        Pikavippi.fi --> Svea Perintä
        OKmoney ---> Lindorff Oy
        Risicum ---> Lindorff Oy
        Onnilaina ---> Svea Perintä
        Statuslaina
        Hetiluotto ---> Intrum Justitia
        Suoravippi ---> Intrum justitia
        Tekstivippi ---> Resolvium Group Oy
        Vipmoney ---> Resolvium Group Oy
        Vippi24.fi ---> Lindorff Oy
        Ainalaina ---> Aktiv Kapital

        Itse olen purkanut jo kaksi kertaa monen tonnin pikavippikierteen perintätoimistojen maksusuunnitelmilla ja luottotietoni ovat puhtaat. Pääsääntönä on, että ottaa heti yhteyttä perintätoimistoon, kun maksuvaatimus tulee. Näin olen itse tehnyt ja aina ovat suostuneet ehdottamaani maksusuunnitelmaan, joka on vaihdellut 2-6 kuukauden välillä.

        Ja nykyään maksusuunnitelmien tekohan on niin helppoa, kun täyttää vaan perintätoimiston nettisivuilla maksusuunnitelmalomakkeen ja saa sitten siihen vastausksen sähköpostiin. Ei tarvi alkaa jokaiselle virkailijalle erikseen selitteleen, miksi on mennyt perintään ja kuinka vituttaa oma tyhmyys ja kuinka on pahoillaan.

        Toivottavasti minäkin opin nyt läksyni, tosin vasta toisella kerralla. Jotkut ihmiset on vaan sellaisia, että kaikki pitää oppia kantapään kautta. Itsellä velat aiheutuivat vuosia jatkuneesta peliriippuvuudesta, josta olen vihdoin päässyt irti. Tyhmäähän se on velkarahalla, ja vielä todella kalliilla sellaisella pelata, mutta kun mieli on sairas, niin sitä ei paljon kustannuksia mieti, vaan aina takaraivossa elää toivo siitä isosta voitosta, jolla maksaa sitten kaiken. Sellaista voittoa ei ole tulossa, ainakaan todennäköisesti.

        Tsemppiä vaan kaikille pikavippikierteessä oleville. Ja muistakaa se, että sen pikavipin päästäminen perintään ja maksusuunnitelman teko on aina halvempi ratkaisu, kun se että ottaa uutta vippiä maksaakseen toista..

        Ihan googlettamalla selviää että toi Risikumin puhelinnumero Puh:030 603 5620 menee OK-perinnälle.

        http://www.google.com/search?client=safari&rls=fi-fi&q=Puh:030 603 5620&ie=UTF-8&oe=UTF-8

        Millaisia maksusopimuksia ja palveluita siellä sitten saa? Siitä voisi joku kokemusta omaava kertoa...


      • korjasit***
        Kaisuli67 kirjoitti:

        Ihan googlettamalla selviää että toi Risikumin puhelinnumero Puh:030 603 5620 menee OK-perinnälle.

        http://www.google.com/search?client=safari&rls=fi-fi&q=Puh:030 603 5620&ie=UTF-8&oe=UTF-8

        Millaisia maksusopimuksia ja palveluita siellä sitten saa? Siitä voisi joku kokemusta omaava kertoa...

        Viime kerralla kun meni Risicumin laina perintään, niin käyttivät Lindorffia perintätoimistona.

        Mutta asiaan. OK-Perintä on ihan joustava. Mulla on tällä hetkellä maksusuunnitelma reissuluoton 500€ vipistä tuolla. Heidän internet-sivuilla täytin maksusuunnitelmalomakkeen ja saman päivän aikana sain vastauksen sähköpostiini, että ehdotus on hyväksytty. Maksuaikaa anoin kolmeen erään.,maksusuoritus kuukauden välein..

        Pääsääntöisesti nuo perintätoimistot on todella joustavia noiden maksusuunnitelmien kanssa. Oman kokemuksen perusteella sanoisin, että jostavin on Svea Perintä, sitten OK-Perintä, sitten Resolvium Group, sitten Lindorff ja sitten Intrum Justitia.

        Kaikki on kiinni siitä, että on itse aktiivinen ja näyttää velkojalle, että todellakin haluaa maksaa velan..


      • kokemuksen saanut

      • kyllä itse
        kokemuksen saanut kirjoitti:

        pystyy tuollaisen laskun jakamaan jopa 12 erään jolloin maksu erä noin 100 euroa

        juuri Lindorffia hirveästi kehuisi. Itsellä oli Vippi.fi-paikasta 300e vippi ja en sitten pystynyt sitä tietenkään ajallaan maksamaan:) Ilmoitin ennen eräpäivää ensin heidän asiakaspalveluunsa että voisinko saada hiukan lisää maksuaikaa, vaikka tulisikin maksamaan hiukan enemmän, eivät suostuneet. Sanoivat että perintätoimiston kanssa voi tehdä suunnitelman, odota heidä kirjettään. No odotin maksumuistutuksen, joka oli heti Lindorffilta ja tutustuin materiaaliin. Laskussa oli että voit tehdä maksusuunnitelman kätevästi my.lindorff-palvelussa, sinne siis mutta laskuani sieltä ei löytynyt. Seuraavaksi yhteyttä Lindorffille ja heillä kestää vastata aina noihin sähköposteihin muuten kolme (3!) päivää ja siellä sanottiin että tässä vaiheessa ei ole mahdollista tehdä sopimusta! Olin että hetkinen, suoranaista paskaahan tämä on mutta näin se vaan meni.

        Eli mitä AIKAISEMMIN otat heihin yhteyttä, et saa tehtyä sopimusta, minunkin olisi täytynyt odottaa vielä sen laskun eräpäivä joka oli viikko sitten ja vasta sen jälkeen olisin saanut tehtyä sopimuksen, tietty kulut olisivat olleet taas kohdallaan!

        Pistän loppuun pari pätkää s-postistani:


        Hei,

        olette saanut maksumuistutuksen koskien maksamatta jäänyttä laskua asianumerolla XXXXXXX. Tässä vaiheessa laskua ei valitettavasti voi maksaa osissa. Lasku tulisi maksaa kokonaisuudessaan sen eräpäivään mennessä.

        Jos ette maksa laskuanne maksumuistutuksen eräpäivään mennessä, siirrämme sen perintään. Saatte asiasta maksuvaatimuksen postitse. Perinnästä aiheutuu teille lisäkuluja, joten lasku kannattaa maksaa kokonaisuudessaan viimeistään muistutuksen eräpäivään mennessä.

        Vastaamme mielellämme laskuanne koskeviin lisäkysymyksiin asiakaspalvelussamme.

        Ystävällisin terveisin

        Asiakaspalvelu

        _________________________________________________


        Hei,

        Asianumero XXXXXXX
        asiat siirtyvät yleisesti perintään noin viikon kuluttua maksukehoituksen eräpäivästä.

        Kun pääoma on yli 250 euroa, velalliselta saa vaatia perintätoimista seuraavat määrät:

        5,00 euroa/ kirjallinen maksumuistutus
        45,00 euroa/ maksuvaatimus, jos saatavan pääoma on yli 250,00 euroa ja
        saatava ei ole suoraan ulosottokelpoinen

        Velallisen on korvattava perinnästä aiheutuvat kohtuulliset kulut riippumatta
        siitä, periikö saatavaa velkoja itse vai toimeksiantaja velkojan lukuun.
        Kohtuullisuutta arvioitaessa on otettava huomioon saatavan suuruus, suoritettu
        työmäärä, perintätehtävän tarkoituksenmukainen työtapa ja muut seikat.
        Perintäkulut muodostuvat toimeksiantojen vastaanotosta, ATK-kuluista,
        palkoista, postituksesta sekä toimistokuluista


        Ystävällisin terveisin

        Asiakaspalvelu

        Ja voin vaan arvailla että mitä tuollaiselle haaskatoimistolle on "kohtuulliset kulut" ;)

        Mikä parasta, sähköpostin lopussa oli suora linkki, josta pääsee heidän sivuilleen mahtavaan arvontaan ja palkintona kylpylämatka!! ;)


      • voi olla

        tottakaan, että satasen vippiin tarvitsee suunnitella jotain maksusuunnitelmaa?
        Täytyy olla raha-asiat jo melko huonolla mallilla.


      • Hieman lakia
        kuitenkin*** kirjoitti:

        Ensimmäiseksi oion harhakäsityksen siitä, että pikavipistä voidaan laittaa maksuhäiriömerkintä ilman oikeuden päätöstä ei ole mahdollista. Pankeille ja luottokunnalle se on, mutta ei pikavippiyrityksillä. Se on vain pelottelua, että saataisiin ihmiset maksamaan vippinsä ajoissa.

        Mutta sitten asiaan. Aika harva noista firmoista tekee suoraan maksusopimuksia. Yleensä ne käskevät antaa mennä laskun perintään ja hoitaa sitä kautta. Pitäähän niiden perintätoimistojenkin päästä osingoille.

        Mutta noista firmoista, joista kysyit, mitä perintätoimistoa käyttävät, niin tässä vastaukset:

        A-vippi --> Intrum Justitia
        Pikavippi.fi --> Svea Perintä
        OKmoney ---> Lindorff Oy
        Risicum ---> Lindorff Oy
        Onnilaina ---> Svea Perintä
        Statuslaina
        Hetiluotto ---> Intrum Justitia
        Suoravippi ---> Intrum justitia
        Tekstivippi ---> Resolvium Group Oy
        Vipmoney ---> Resolvium Group Oy
        Vippi24.fi ---> Lindorff Oy
        Ainalaina ---> Aktiv Kapital

        Itse olen purkanut jo kaksi kertaa monen tonnin pikavippikierteen perintätoimistojen maksusuunnitelmilla ja luottotietoni ovat puhtaat. Pääsääntönä on, että ottaa heti yhteyttä perintätoimistoon, kun maksuvaatimus tulee. Näin olen itse tehnyt ja aina ovat suostuneet ehdottamaani maksusuunnitelmaan, joka on vaihdellut 2-6 kuukauden välillä.

        Ja nykyään maksusuunnitelmien tekohan on niin helppoa, kun täyttää vaan perintätoimiston nettisivuilla maksusuunnitelmalomakkeen ja saa sitten siihen vastausksen sähköpostiin. Ei tarvi alkaa jokaiselle virkailijalle erikseen selitteleen, miksi on mennyt perintään ja kuinka vituttaa oma tyhmyys ja kuinka on pahoillaan.

        Toivottavasti minäkin opin nyt läksyni, tosin vasta toisella kerralla. Jotkut ihmiset on vaan sellaisia, että kaikki pitää oppia kantapään kautta. Itsellä velat aiheutuivat vuosia jatkuneesta peliriippuvuudesta, josta olen vihdoin päässyt irti. Tyhmäähän se on velkarahalla, ja vielä todella kalliilla sellaisella pelata, mutta kun mieli on sairas, niin sitä ei paljon kustannuksia mieti, vaan aina takaraivossa elää toivo siitä isosta voitosta, jolla maksaa sitten kaiken. Sellaista voittoa ei ole tulossa, ainakaan todennäköisesti.

        Tsemppiä vaan kaikille pikavippikierteessä oleville. Ja muistakaa se, että sen pikavipin päästäminen perintään ja maksusuunnitelman teko on aina halvempi ratkaisu, kun se että ottaa uutta vippiä maksaakseen toista..

        -----Ensimmäiseksi oion harhakäsityksen siitä, että pikavipistä voidaan laittaa maksuhäiriömerkintä ilman oikeuden päätöstä ei ole mahdollista. Pankeille ja luottokunnalle se on, mutta ei pikavippiyrityksillä.------

        Luottotietolaki:

        ---------------------------------------
        14 §
        Velkojan ilmoittamia maksuhäiriöitä koskevat erityissäännökset
        Velkojan ilmoittamat maksuhäiriötiedot saadaan ilmoittaa rekisterinpitäjälle ja tallettaa luottotietorekisteriin, jos maksu on viivästynyt vähintään 60 päivää alkuperäisestä eräpäivästä, jolleivät velallinen ja velkoja ole tehneet alkuperäisen eräpäivän jälkeen uutta maksusopimusta.
        ----------------------------------------------

        Laki ei millään tavalla erottele eri luotonantajia, eli tuo pykälä koskee myös pikavippifirmoja.
        Joten älä puhu tällä palstalla p*****kaa. Joku vaikeuksissa oleva vielä saattaa sepustuksesi uskoa ja menettää sen takia luottotietonsa.


      • Jos on
        voi olla kirjoitti:

        tottakaan, että satasen vippiin tarvitsee suunnitella jotain maksusuunnitelmaa?
        Täytyy olla raha-asiat jo melko huonolla mallilla.

        Kuukauden maksuaika pikavipissä, nehän pistää sen vasta kuukausi sen jälkeen perintätoimistolle? Joten tossahan saa jo varmasti luottotiedot vekeen,kun on mennyt se 60päivää.


      • Niin...
        Jos on kirjoitti:

        Kuukauden maksuaika pikavipissä, nehän pistää sen vasta kuukausi sen jälkeen perintätoimistolle? Joten tossahan saa jo varmasti luottotiedot vekeen,kun on mennyt se 60päivää.

        ---2) velkoja on lähettänyt velalliselle vähintään 21 päivää ennen tietojen luovuttamista kirjallisen maksukehotuksen, jossa on muistutettu maksuhäiriötietojen ilmoittamisesta ja merkitsemisestä luottotietorekisteriin sekä maksuhäiriötietojen tallentamista koskevista edellä säädetyistä edellytyksistä.-----

        Eli se 60 päivän aika lähtee juoksemaan siitä eräpäivästä. Kuten yllä on pätkä samasta lainkohdasta, niin 21 päivää ennen kuin asia ilmoitetaan Asiakastietoon, tulee kirje, jossa asia mainitaan. Joten kyllä velallisella on ihan riittävästi aikaa tehdä se maksusopimus.


      • perinnästä
        Niin... kirjoitti:

        ---2) velkoja on lähettänyt velalliselle vähintään 21 päivää ennen tietojen luovuttamista kirjallisen maksukehotuksen, jossa on muistutettu maksuhäiriötietojen ilmoittamisesta ja merkitsemisestä luottotietorekisteriin sekä maksuhäiriötietojen tallentamista koskevista edellä säädetyistä edellytyksistä.-----

        Eli se 60 päivän aika lähtee juoksemaan siitä eräpäivästä. Kuten yllä on pätkä samasta lainkohdasta, niin 21 päivää ennen kuin asia ilmoitetaan Asiakastietoon, tulee kirje, jossa asia mainitaan. Joten kyllä velallisella on ihan riittävästi aikaa tehdä se maksusopimus.

        Onko jolliain tietoo??

        Mikä on pisin mahdollinen maksusuunnitelma jonka OK-perintä myöntää noille Riscumin laskuille?


      • ,,,,,,,,,,
        perinnästä kirjoitti:

        Onko jolliain tietoo??

        Mikä on pisin mahdollinen maksusuunnitelma jonka OK-perintä myöntää noille Riscumin laskuille?

        Lindorffia. Olen maksanut puoli vuotta 500 euron vippiä. Nyt menee vika erä:)


      • paskaa***
        Hieman lakia kirjoitti:

        -----Ensimmäiseksi oion harhakäsityksen siitä, että pikavipistä voidaan laittaa maksuhäiriömerkintä ilman oikeuden päätöstä ei ole mahdollista. Pankeille ja luottokunnalle se on, mutta ei pikavippiyrityksillä.------

        Luottotietolaki:

        ---------------------------------------
        14 §
        Velkojan ilmoittamia maksuhäiriöitä koskevat erityissäännökset
        Velkojan ilmoittamat maksuhäiriötiedot saadaan ilmoittaa rekisterinpitäjälle ja tallettaa luottotietorekisteriin, jos maksu on viivästynyt vähintään 60 päivää alkuperäisestä eräpäivästä, jolleivät velallinen ja velkoja ole tehneet alkuperäisen eräpäivän jälkeen uutta maksusopimusta.
        ----------------------------------------------

        Laki ei millään tavalla erottele eri luotonantajia, eli tuo pykälä koskee myös pikavippifirmoja.
        Joten älä puhu tällä palstalla p*****kaa. Joku vaikeuksissa oleva vielä saattaa sepustuksesi uskoa ja menettää sen takia luottotietonsa.

        Tiedän kyllä, että laissa on tuollainen kohta, mutta pikavipistä ei tule maksuhäiriötä kuin oikeuden päätöksellä. Jos menee oikeuteen asti, niin sehän on merkki siitä, ettei ole tehnyt maksusuunnitelmaa..

        Olisihan se nyt ihan hullua, jos luottotiedot menisi, jos maksaa perinnnän kautta. Eihän maksamattomasta puhelinlaskustakaan tule merkintää, jos hoitaa maksun perintätoimiston kanssa..

        Pankit ja luottokunta ovat asia erikseen. He kyllä pystyvät laittamaan maksuhäiriömerkinnän 60 päivää eräpäivän jälkeen vaikka tekisikin maksusuunnitelman perintätoimiston kanssa..

        Itse olen monta kertaa maksanut pikavipin perintätoimiston kautta ja luottotiedot ovat edelleen puhtaat.

        En nyt tietenkään sano, että olisi viisasta päästää laskua perintään, mutta joskus on vaan ollut pakko, kun on mennyt pelaamaan koko palkan..


      • epävarma?
        ,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Lindorffia. Olen maksanut puoli vuotta 500 euron vippiä. Nyt menee vika erä:)

        Kumpikohan perintätoimisto nyt hoitaa noitten isoja lainoja, 2000e pamahtaa kohta pitkäksi. Toivottavasti ei vaan Lindorff on ollut vähän huonoja kokemuksia se kanssa.

        Moneenko palaan lainan pystyy sopimaan?


      • siinä ero
        epävarma? kirjoitti:

        Kumpikohan perintätoimisto nyt hoitaa noitten isoja lainoja, 2000e pamahtaa kohta pitkäksi. Toivottavasti ei vaan Lindorff on ollut vähän huonoja kokemuksia se kanssa.

        Moneenko palaan lainan pystyy sopimaan?

        Moi.. Tuo Risicumin 50-400 euron vippien perintätoimisto on siis Lindorff ja 500-4000 pienlainojen perintätoimisto OK-perintä.
        Joten olet onnekas ja sait OK-perinnän kumppaniksi..
        Sovi sen kanssa niin monista maksueristä kuin vaan mahdollista... Pilko mahd. pieniin ja useisiin eriin, selitä perintätoimistolle, että sinulla monta maksua eri tahoille, ja kaikkia pitäisi samaan aikaan hoitaa...


      • on totta
        siinä ero kirjoitti:

        Moi.. Tuo Risicumin 50-400 euron vippien perintätoimisto on siis Lindorff ja 500-4000 pienlainojen perintätoimisto OK-perintä.
        Joten olet onnekas ja sait OK-perinnän kumppaniksi..
        Sovi sen kanssa niin monista maksueristä kuin vaan mahdollista... Pilko mahd. pieniin ja useisiin eriin, selitä perintätoimistolle, että sinulla monta maksua eri tahoille, ja kaikkia pitäisi samaan aikaan hoitaa...

        Risicunin isoista lainoista en osaa sanoa mitään mutta OK-perintä on kyllä aina ollut reilu ja joustava maksusuunnitelmien suhteen. toivottavasti laskusi pääty siis sinne tai oikeastaan pitäisi toivoa että saat laskun hoidettua sitä ennen.


    • Olkaa tarkkana!

      Mulla myytiin pari pikavippiä toiseen firmaan (toisen osti J.W. yhtiöt ja toisen WHT Yhtiöt, jotka todellisuudessa on samaa firmaa) jotka meni niitten firmojen perintätoimistoon (perintätoimistot Kontio ja Kontanto, edelleen samaa firmaa), josta ne meni ok perintään (ko. firmoista tuli kirjeet et on siirretty ja perintä loppuu heidän osaltaan.). Mistään ei voinu sopia ok:n kanssa, kerralla ois pitäny maksaa. Soittelin sinne ja näin sanottiin. Pari päivää myöhemmin soitettiin ok:sta takas ja kysyttiin "miten meinasit hoitaa?", sanoin et "oon soitellu ja et pitää kuulemma kerralla maksaa eikä oo semmosia rahoja." Akka tuumas et "jaa, ei täällä näy et ois yhteyttä otettu, mut kerralla ois kyl maksettava." Ite just parhaillaan selvittelen oonko ees kyseisiä vippejä ottanu, vai koittaako joku kusetusfirma ok:n kautta vetää multa rahaa. Kovasti ihmetyttää ku noi perintätoimistot Kontio ja Kontanto ei kumpikaan voinu ulosottoon laittaa (kumpikin siis sen 2kk uhkaili ulosotolla ja maksuhäiriö merkinnällä), vaan piti siirtää ok-perinään, ja sielläkään ei sit mitään neuvotteluvaroja ollu...

      • Hemppavaa

        Niin ja et ole vieläkään maksanut noita.ko??

        Onhan se vika kyllä sussakin, kun laiminlyöt maksut, vaikka olisi ollut aika pitkään aikaa maksaa, mut sitten asiaan..

        Ok perintä on pahin kaikista! Kyllä heille maksusopimusrahat kelpaa, mut tosi nopiaan joutuu maksamaan pois.. Eka erä viikon sisään, sitten tulee purkuilmoituksia, että sovittua ei ole maksettu, sit sanotaanki et järjestelmässä on vika yms yms.. Mut toisaalta, eihän noissa maksusopimuksissa ole silleen säädetty mitään, niin siksi ne tuollaisia kyyriä ovat!!


      • 16+19

        Itselläni kanssa oli Kontantosta siirretty Vipsterin pari vippiä OK-Perinnälle. Kyseiset vipit oli otettu 7.2011, eli kyseinen Kontanto oli 2vuotta perinyt noita, tämän jälkeen siirsivät OK-Perinnälle josta laitettiin käräjille toinen lasku. Siis aivan kummallista toimintaa, miksei tämä Kontanto laittanut käräjille? Miksei OK-Perintä laittanut molempia samalla kerralla käräjille? Itseäni kanssa uhkailtiin jokaisessa kirjeessä ulosotolla ja maksuhäiriömerkinnällä, mikä on laitonta toimintaa. Varsinkin jos näin ei tehdä.


      • Anonyymi
        16+19 kirjoitti:

        Itselläni kanssa oli Kontantosta siirretty Vipsterin pari vippiä OK-Perinnälle. Kyseiset vipit oli otettu 7.2011, eli kyseinen Kontanto oli 2vuotta perinyt noita, tämän jälkeen siirsivät OK-Perinnälle josta laitettiin käräjille toinen lasku. Siis aivan kummallista toimintaa, miksei tämä Kontanto laittanut käräjille? Miksei OK-Perintä laittanut molempia samalla kerralla käräjille? Itseäni kanssa uhkailtiin jokaisessa kirjeessä ulosotolla ja maksuhäiriömerkinnällä, mikä on laitonta toimintaa. Varsinkin jos näin ei tehdä.

        Ylimiellisiä paskoja ok perintä


    • Perijätär********

      Jää rauhassa odottelemaan perintäkirjeitä.

    • molenius

      kontio ja kontanto ovat eri puljuja. kontanto kuului tact groupiin eli vippi.fi laina.com joutui lopettamaan toimintansa uuden perintälain vuoksi. kontio on yhtä kuin jw yhtiöt.

      • JF75

        Höpö höpö, Kontanto Oy toimii edelleen.


    • vippari

      Kenen lainoja perii Kontanto muka nykyään Vipster käyttää Ok perintää nykyisin. Kontanto on yhtä kuin vipster eli tact group. Toki perivät ennen toukokuuta perintään tulleita maksuja mutta uusia toimeksiantoja ei enää kontantoon tule

    • exvippari

      jos kontanto ei ota uusia toimeksiantoja, miten mun vippi on sitten siirtyny niille perintään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe