Muruja löysin

Tie johti luokse kaivon
matkan rasittaman ystävän
siinä yhdessä koemme

Sydän kuulla
tuntea samoin

Äärellä kaivon
ammennusastiat
ojentaa saimme

Virvoitusta

läpi tuskan kasvun
seestynyt mieli vaeltaa ja
silmin kirkkain toteaa
miten särmät hoiutuneet.

Keitän vaimolleni kahvit.
Keitä rakkaalles kahvit.

Taivashetki
on toinen ihminen,
itse siihen totean.

Rakkaudellenne
yhteiselle matkallenne.

Katson ylös
toivon tähti tuki
tielleni.

8

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Ajattelin mennä tuonne toiselle sivulle rästejäni lukemaan,
      mutta otsikkosi sai munut kiipeämään tänne. :)

      Sattuman ja oivalluksen tietä kuvaat toisen olemisen tärkeyttä,
      kuin myös se käypäläisenkin, joka jo meni..
      Kiitos siitäkin kohtaamisesta.

      Hienoa lukea tekstiä joka jää keinumaan sisälle ja luo pienen hymyn..

      "Tie johti luokse kaivon
      matkan rasittaman ystävän
      siinä yhdessä koemme"..

      Lempeää iltaa Liisa ja kiitos tästä, niiaa Murukulta! :)

      • Janoisten kohtaamispaikalla
        sielä voidaan olla toisillemme
        avoimia ja ojentaa omastaki astiastamme.

        Tässä eräs
        ihailtavaa yhteinen liitto
        harmooninen rakkaus huokuu.

        Aivan pienellä eleellä
        hän
        keitän rakkaalleni kahvit.

        Minua lämmitti kaivolla kohtaaminen.
        Sinulle aamunlämpimäisiä kiitokseksi.
        Kaunista talvista päivää,,,Liisa toivottaa


    • tiiger-66

      sydän kuulee,
      tuntee samoin,,
      ,,,,,
      ,,siitä lähteestä
      juoda janoon,,,
      ,,,,,
      ,,tigru herkistyy,,
      ,,,,,,,
      ,,se lähde on
      ikuisesti pulppuava,,,
      ,,,,,,,
      ,,ikuisesti se
      virvoittaa,,,,
      ,,,,,,
      ,,hieno on runosi,
      niin koskettava,,,
      ,,,,,
      ,,väsymyksestäkin johtuu
      herkkyyteni,,,
      ,,,,,
      ,,

      • Eihän meillä oo muuta
        kuin ammennusastia.

        Miten kaunis
        kuvattu nainen,,,,
        saviruukkua
        pään päällä kantaa.

        Yks helmi
        tuo ihminen,,,
        saimme yhdessä
        jakaa
        vettä mi virvoittaa.

        Hänessä
        pulppus rakkaus
        nuoruuden rakkautta kohtaan.

        Iltakahvit
        keitti vaimolleen,
        ihanaa.

        Hymy tässä itsessä herää
        Sinun tielle kiitosmieltä
        löytöjä sydämelles,,,,,Liisa


    • lindalinda1

      todellakin,
      runosi on itsessään sellainen.

      Tässä on jotain muistojen helminauhasta,
      jotain elämästä kauan sitten ja lopuksi
      toive
      ' toivon tähti
      tuiki tielleni '

      Noin toivon minäkin Sinulle, ja rauhaisaa Joulun-
      alusaikaa läheistesi kanssa. Runoissasi elää aina
      jonkinlainen osa yhteistä, päättynyttä elämäänne.
      Kädenjälkesi jätti hennon ja kauniin jäljen.

      • Sinne vaellusta,
        sielä voi löytää,
        sydämen.

        Niin alas laskeutua,
        käteen toista tarttua,
        pysähtyä.

        Oli hän
        odottannu
        elämän liekki sammuu.

        Ei
        ollu aika sen,
        liekki kirkas loisti.

        Ilta ja tähtitaivas
        "Taivashetki"
        rakkaus läsnäoloaan
        todisti.

        lindalindal1
        eilisen tie kaivolle
        siitä joitaki muruja.

        kiitän ja Sinulle toivon
        lämpöä sydämelles..Liisa


    • tomppa2006

      ...taivashetki ja muut sanat runossasi...

      Tekevät hartaan vaikutelman ja hienon tunnelman runoosi. Minä pidin.

      • Niin monesti janoa tuntien,
        huolimatta siitä,,,
        on ollu juhlia missä,,
        ei juomia oo puuttunnu.

        Aikansa sitäki
        on tulijoita ja menijöitä,
        iloa naurua ,,,laulua.

        Hyvä niin

        Tie jatkuu,,,
        emme tiedä,,mitä varattu,
        elämänkoulua tää.

        Sydän jännä
        se etsii kaivoa
        on tiet rasittaneet.

        "Toivon tähti"
        jolla puhuttelevasti aloitat,
        väsyneen elämän taisteluissaan
        yks pyyntö,,,saada juoda.

        Rakkaus
        se meitä virvoittaa,
        elvyttää jaksamaan ,,,tiellä elämän.

        tomppa2006
        hartaasta hetkestä,,murusia
        kiitos uuden päivän tielle.Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe