Lahdessa hyviä talleja?

karo^

Elikkä. Onko Lahdessa hyvin talleja? Olisin kiinnostunut jatkamaan harrastustani siellä Lahdessa kun sinne ensi keväänä muutan.
Kertokaa rehellisesti mitä mieltä olette..
Kiitos etukäteen..
t: karo^

70

8888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >><

      http://www.hevostalli.net/tallit/

      Sieltä voi etsiä, valikoimat eivät ilmeisesti ole maailman parhaat, mutta Takkulasta olen kuullut niin monen suusta niin huonoa juttua, että en todellakaan suosittele. Ilmapiiri ilmeisesti aivan kamala, ponitkin vähän surkeita ja ratsastuksen opettajan metodit "hieman" mielenkiintoisia. Kesällä kannattaa mennä leirille Metsäpirttiin (http://koti.phnet.fi/metsapirtti/) ihan lähelle (argh, olen ollut siellä... mm.... neljänä vuonna peräkkäin, nyt ei pääse kun pitää vähän muutakin kokeilla 8DD), mutta se ei ole varsinainen ratsastuskoulu, joten tunteja ei ole talvisin. Tai joskus on irtotunteja, käsittääkseni.

      • Olen edellisen kanssa aikalailla samaa mieltä.

        * Messilän kartanon talli: http://www.messilantalli.fi/
        - Opetus hyvä ja hyvät hevoset, aloitin oman harrastuseni tuolla.

        * Pelto-Ollila: http://www.pelto-ollila.com/
        - Erinomainen opetus, pienet ryhmät, suht halvat tunnit (17€/vakkarit, 20€/irtotunti), aivan mahtavat hepat ja ponit :) (eli itse käyn tuolla, kerran viikossa vakkaritunnilla ja 3krt viikossa vuokraamassa.)

        * Takkulan ratsastuskeskus: http://www.takkula.net/
        - En ole itse käynyt, mutta paljon pahaa kuullut.

        * Googlettamalla myös saattaa jotain löytää.. ;)

        Onnea sulle oikean paikan etsimiseen! :)


      • karo^
        G.ir.l.i.e kirjoitti:

        Olen edellisen kanssa aikalailla samaa mieltä.

        * Messilän kartanon talli: http://www.messilantalli.fi/
        - Opetus hyvä ja hyvät hevoset, aloitin oman harrastuseni tuolla.

        * Pelto-Ollila: http://www.pelto-ollila.com/
        - Erinomainen opetus, pienet ryhmät, suht halvat tunnit (17€/vakkarit, 20€/irtotunti), aivan mahtavat hepat ja ponit :) (eli itse käyn tuolla, kerran viikossa vakkaritunnilla ja 3krt viikossa vuokraamassa.)

        * Takkulan ratsastuskeskus: http://www.takkula.net/
        - En ole itse käynyt, mutta paljon pahaa kuullut.

        * Googlettamalla myös saattaa jotain löytää.. ;)

        Onnea sulle oikean paikan etsimiseen! :)

        kiitos paljon avusta, pitänee ruveta kattelemaan minne sitä sitten menis kun sinne päin muutan.


      • yees
        karo^ kirjoitti:

        kiitos paljon avusta, pitänee ruveta kattelemaan minne sitä sitten menis kun sinne päin muutan.

        itse olen ratsastanut takkulassa noin 7 vuotta ja voin hyvin suositella paikkaa. ratsastaminen on turvallista ja edistyminenkin varmaa vaikkakin hieman hidasta.


      • Jaza111
        yees kirjoitti:

        itse olen ratsastanut takkulassa noin 7 vuotta ja voin hyvin suositella paikkaa. ratsastaminen on turvallista ja edistyminenkin varmaa vaikkakin hieman hidasta.

        Moiks!
        Mun pitäs nyt tietää,että kumpi on parempi paikka. Anuntalli vai Takkula?Vastailkaa viestiini, niin tiedän teidän mielipiteenne,jotka olette käyneet kyseisillä talleilla. :)
        Kiitos vastauksista. Ja onko Anuntallilla tuntihinta 20€? Ja Takkulan 28€? :)


      • Kiwa tyyppi
        Jaza111 kirjoitti:

        Moiks!
        Mun pitäs nyt tietää,että kumpi on parempi paikka. Anuntalli vai Takkula?Vastailkaa viestiini, niin tiedän teidän mielipiteenne,jotka olette käyneet kyseisillä talleilla. :)
        Kiitos vastauksista. Ja onko Anuntallilla tuntihinta 20€? Ja Takkulan 28€? :)

        nii et ooteks kuullu kiwatca tallista lahdessa? onks siell mitää ikärajaa leireille? onks hepat kilttei? olisin kiitollinen avusta!


      • Ridaaja_99
        Kiwa tyyppi kirjoitti:

        nii et ooteks kuullu kiwatca tallista lahdessa? onks siell mitää ikärajaa leireille? onks hepat kilttei? olisin kiitollinen avusta!

        Moi! En itse käy kiwatchalla, mut joskus kaverin kanssa kattomassa tunteja. Hepat on vissiin aika kilttejä ja mukavia. Luulisin et ihan hyvää opetusta. Ja ei tietääkseni ikärajoja, mutta en ole varma! Kato tallin kotisivuilta http://kiwatcha.fi
        Ja Pelto-Ollila on ihana paikka. Käykää siel ;) Ite oon käyny koht 3 vuotta, ja ihan mahtavaa on ollu! Enkä aio lopettaa :D


      • .
        Kiwa tyyppi kirjoitti:

        nii et ooteks kuullu kiwatca tallista lahdessa? onks siell mitää ikärajaa leireille? onks hepat kilttei? olisin kiitollinen avusta!

        En tosiaan suosittele kiwatcha tallia. Hevosia hoidetaan huonosti ja opettajilla ei ole ammattitaitoa.


      • Jutta<3
        . kirjoitti:

        En tosiaan suosittele kiwatcha tallia. Hevosia hoidetaan huonosti ja opettajilla ei ole ammattitaitoa.

        Siellä hoidetaan todella hyvin hevosia..!! murr


      • kiwatcha4ever
        Kiwa tyyppi kirjoitti:

        nii et ooteks kuullu kiwatca tallista lahdessa? onks siell mitää ikärajaa leireille? onks hepat kilttei? olisin kiitollinen avusta!

        kiwatcha talli on yks seudun parhait tallei, ja siel on kilttejä hevosia. tuntihinta on 23 e , vakkareille 20 e.


      • Chiquita Banana...
        Kiwa tyyppi kirjoitti:

        nii et ooteks kuullu kiwatca tallista lahdessa? onks siell mitää ikärajaa leireille? onks hepat kilttei? olisin kiitollinen avusta!

        Kiwatcha on ihana talli! Itse olen ollut leirillä (1 viikko),yhdellä tunnilla ja synttäritkin pidettiin siellä:DD


      • Jokunen
        Jaza111 kirjoitti:

        Moiks!
        Mun pitäs nyt tietää,että kumpi on parempi paikka. Anuntalli vai Takkula?Vastailkaa viestiini, niin tiedän teidän mielipiteenne,jotka olette käyneet kyseisillä talleilla. :)
        Kiitos vastauksista. Ja onko Anuntallilla tuntihinta 20€? Ja Takkulan 28€? :)

        Jos meinasit Uusmattilaa niin se! Itse käyn omalla hepalla tunneillaa! Opetus on erittäin tasokasta! Hevoset mukavia ja aina saa jotain uutta irti! Suosittelen myös aloittajalle jossei Lahdesta Nastolaan ole liian pitkä matka. (Autolla 10-20min)


      • miraaa1
        Jaza111 kirjoitti:

        Moiks!
        Mun pitäs nyt tietää,että kumpi on parempi paikka. Anuntalli vai Takkula?Vastailkaa viestiini, niin tiedän teidän mielipiteenne,jotka olette käyneet kyseisillä talleilla. :)
        Kiitos vastauksista. Ja onko Anuntallilla tuntihinta 20€? Ja Takkulan 28€? :)

        Käyn itse anun tallilla tykkään hevosista ja poneista. Anu on mukava. Muttta kaverini käy takkulassa siellä olen itse käyny parilla tunnilla siellä. ponit ja hevoset on kivoja. Anun tallillilla on hinta noussu se on nyt 23 eurooo ja takkulas jos oot LN:jänes sit se on 28 ja jos et oo jäsen niii 30 e


      • Ridehullu <3 :)
        Jaza111 kirjoitti:

        Moiks!
        Mun pitäs nyt tietää,että kumpi on parempi paikka. Anuntalli vai Takkula?Vastailkaa viestiini, niin tiedän teidän mielipiteenne,jotka olette käyneet kyseisillä talleilla. :)
        Kiitos vastauksista. Ja onko Anuntallilla tuntihinta 20€? Ja Takkulan 28€? :)

        mun mielestä molemmat on hyviä talleja mutta anuntallli opn halvempikuin takkula


      • tietävä
        Jaza111 kirjoitti:

        Moiks!
        Mun pitäs nyt tietää,että kumpi on parempi paikka. Anuntalli vai Takkula?Vastailkaa viestiini, niin tiedän teidän mielipiteenne,jotka olette käyneet kyseisillä talleilla. :)
        Kiitos vastauksista. Ja onko Anuntallilla tuntihinta 20€? Ja Takkulan 28€? :)

        Anuntalli !!! Itse en käyny ole...
        Mutta Takkulassa paljon puitteita.


    • pommpuu

      mut, mut ootteko tietosia Kiwan leireistä? onko kukaan ollu? jos on nii millasta siellä on ollu? entä ponit, esim. rosa?

    • munter

      Mullakin Kiwasta! Oliko kesällä 2011 (siis tänä kesänä) siellä alkeis/yleisleirejä?

      jos on oletteko tulossa??? Mikä ikä ja taito :D

    • :p Jokuvaa

      Itse käyn Kiwatchalla :) Siellä olen Marikan tunneilla ( pelkkä opettaja), ja marika on parempi mielestäni, eeva sitte omistaa tallin :))

      Hoidan kiwalla Onnia :))

    • Kiwatcha

      Kiwatcha-tallilla osaavat ratsastuksen opettajat ja hyvin hoidetut hevoset ja talli. Suosittelen! :)

    • PukkiPonski<33

      Ratsastan itse Messilässä.♥ Osaavat ponit ja suurimmalta osalta poneista/hevosista löytyy paljon hyppykapasiteettia. Tunneilla opitaan paljon ja henkilökunta on mitä mukavin :)

    • sceir

      Messilää en suosittele kenellekkään. Opettajat ottavat "suosikkeja" joita sitten tunneilla oikeasti opetetaan. Muuta saa pyöriä kentällä itekseen eikä välttämättä tunnin aikana saa yhtään palautetta tekemissitään. Henkilökunta ei ole kovin mukavaa ja tallihenki huono.
      Hevoset ovat kyllä ihan kivoja.. Suurin osa tuotu saksasta joista monet soveltuisivat paremmin kisaratsuiksi kun tuntihevosiksi.

    • Hevoshullu1290

      Hei

      missä tallilla ois kivat hevoset sekä opettajat jotka ois lähel lahtea? Ku aattelin ruveta ratsastamaan enkä löydä hyvää tallia.

    • minäöööö

      No kylä-hentilä, lisäks kärköläs on jaana kapasen se easy riders, anuntalli ois, ...

      • vuokrasinsieltäennen

        Suosittelen uusmattilaa, ja en todellakaan suosittele easy ridersiä


    • heppatyttö

      Kiwatchan talli oli mielestäni tosi hyvä koska siella oli kilttejä hevosia, kivat opettajat ja tallihenkeä ei puuttunut! mutta ikävä kyllä kiwatchan talli lopetettiin=(kävin kokeilemassa takkulaa josta en tykännyt yhtään, siellä oli ihan liian pikkutarkkaa ja hevoset kurittomia hoitaessa ja satuloidessa. Uusimattilassa olisin halunnut parin kaverinkanssa aloittaa mutta sinne ei mahdu =( kylä-hentilästäkin olen kuulllut että ei ole mikään kauhean hyvä

      • Kylä-Hentilä!

        Kylä-hentilä huono? Ei varmasti ole! Parhain ratsastuksenopettaja, kivoja hevosia ja todella siisti talli1 Tätä siis suosittelen! Kiwactha oli kiva myöskin, mutta ei kyllä neuvottu hevostenlaitossa paljoakaan alussa kun aloitin ratsastukseni siellä..


    • Karo^

      Lahteen kun sillon muutama vuosi sitten muutin, aloitin käymään Messilässä. Täytyy kyllä sanoa, ettei ollut mun paikka.
      Hevoset potki hoitaessa, tuntien laatu oli mielestäni myöskin huono. Mielestäni tunneilla oli aivan liikaa porukkaa ja erittäin ahdasta. Vaaratilanteita jatkuvasti. Hevoset eivät kovinkaan hyvin kuuntele ratsastajiaan, luultavasti siis ei ratsastuskoulu käyttöön sopivia. Omistaja huuti turhasta ja ilmapiiri ei mielestäni ollut kovinkaan hyvä.

      Nyt olen hetken aikaa käynyt Kalliomaan Tallilla Urajärvellä. Ihana paikka, ihania hevosia, ja ihana omistaja. Harmi vain ratsastustunteja siellä ei järjestetä vaan maastolenkkejä tehdään joko yksin tai kaverin kanssa.

      Onkohan täällä Lahdessa ollenkaa hyvää ratsastuskoulua/tallia? Tuntuu, että kaikki ovat joko lopettaneet tai jotenkin huonon kuulosia. Eli hyvää ratsastuskoulua etsitään edelleen vaikka Urajärvellä nyt käynkin vakituisesti.

      • Suosittelen!!!

        No lahdessa ei enään ole oikein mitään talleja,mutta toi ratsutalli uusmattila on nastolassa eli noin 20km lahdesta kouvolan suuntaan (: Musta tää on ihan super hyvä paikka ja maneesikin löytyy ;D Hinta 22e ryhmätunti joka on musta aika hyvä hinta näin maneesitalliks ja kun opetustaso on kumminki hyvä,hepat osaavia ja tunnit monipuolisia! Ite oon ollu tuolla este ja koulu tunneilla ja molemmat on hyviä! Opettajina toimii kaks eri opea ja molemmat ihan super kivoja ja joka tunnista jotain uutta saa irti ;D Suosittelen ehdottomasti!!!


      • Hsldndlak

        Takkulan talli on todella hyvä nykyään


      • PariKuukautSitLopettanu
        Hsldndlak kirjoitti:

        Takkulan talli on todella hyvä nykyään

        ei, ei ole :D


    • Pusnep

      Tietääkö kukaan mitään Kiwatsha tallin hevosesta nimeltä Galer?
      06 syntynyt kimo pv-ruuna (wiekopolski).. tullut suomeen 2010 loppukesästä, nyt metsäpirtissä myynnissä..

    • ennnnnni

      Minäkin etsin uutta tallia lahden suedulta! Kävin ennen kiwatcha tallilla ja tykkäsin kovasti (: Messilää en takkulaa suosttele. Kummassakin olen pari kertaa käyny tunneilla eikä ollu yhtään mun paikka.

      • Kiki

        Ennnnnni

        Suosittelen korpikylän ratsastus keskusta olen itse käynyt jo tallilla 7 vuotta ja siellä on mukavat ponit ja henkilökunta


      • korppari
        Kiki kirjoitti:

        Ennnnnni

        Suosittelen korpikylän ratsastus keskusta olen itse käynyt jo tallilla 7 vuotta ja siellä on mukavat ponit ja henkilökunta

        Minäkin suosittelen korpikylän ratsastuskeskusta!


    • :)

      Suosittelen myös korpikylän tallia olen käynyt siellä 10 vuotta. Todella mukavat opettajat sekä paljon erilaisia hevosia. Kylä hentilästä olen myös kuullut paljon hyvää.

    • Takkulaan!

      Takkula on ihan paras, itse harrastan siellä!

    • ö

      Messilässä on laadukkaita hevosia ja poneja ! Siellä on myös hyvä opetus, joten kehittyy nopeasti ja voi päästä vielä pitkälle :)

    • SUOSITTELEN!!

      Takkula on mukava ja hyvän opetuksen omaava talli. Hevoset ovat mukavia jos osaa hoitaa ja opettajat parhaita! Varsinkin Katin tunneilta oppii hyvin paljon, koska kaikki on niin tarkkaa. Myös hevoset ovat osaavia taitavia, kaikki ihan erilaisia. Omia suosikkejani ovat Jill

    • -

      Takkulassa joskus kun kati aloitti opettajana niin sen kaveri oli ostanu siltä hevosen.. ja kati ja se oli jollaki tunnilla riidelly ja sit kati oli heittäny hevosta talikolla.

      samanlainen on vieläkin. olen ollut silloin töissä siellä kun kati aloitti

      joo kyllä, katin tunneilla on tarkkaa , hyvinkin tarkkaa.

      tietääkö kukaan syytä miksi kati lähtee? muuttaako pois ja jääkö talli sitten anun omistukseen? vai omistaako vielä kati sen muttei myy?

      mutta vaikka kati opettaa todella tarkasti niin se ei ole paikka jossa olis niin tarkkaa. en suosittele enkä myöskään paheksu.

    • Tietäjä

      Kati muuttaa Lappeenrantaan jatkamaan Ratsastuskoulu Hubertusta.
      Mielestäni Kati ottaa hevoset ja tilalle Takkulaan tulee uusia. Kyllä Takkula jatkaa silti mun mielestä.

    • Jennawaa

      Lahdessa on myös avattu uusi talli:

      http://www.okeroistentalli.fi/

      Kaverini ratsastaa tuolla ja olen ollut kuvaamassa muutamaan kertaan. :) Opetus on tosi laadukasta ja hepat kilttejä ja osaavia. Tässä kiva talli niille, jotka eivät rakasta suurten ratsastuskoulujen hulinaa. ;)

      • ENTINEN ASIAKAS

        niin siis opettajatteren tasosta en tiedä mutta kielenkäyttö todella törkeää ja alentavaa. kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä mitä puhuu MAKSAVILLE ASIAKKAILLE


    • Korppari ♥

      Olen ratsastanut korpparissa n 3 vuotta :) Parhaat ponskit ja opetus. Hyvin laadukas talli :3

    • joku

      Olen itse ratsastanut kiwatcha tallilla n. 3 vuotta kunnes se lopetettiin. Sen jälkeen olen noin vuoden yrittänyt etsiä itselleni tallia ja nyt olen sen loytänyt okeroisten talli. Tiedän tallin omistajan joka on todella hyvä tyyppi ja mukavan rento ja osaava ! Olen juuri sellainen joka ei pidä massiivisista hevostalleista vaan tykkään käydä pienellä tallilla muvan rauhallisissa merkeissä. Okeroisten talli on juuri sellainen. Todella osaava talli.

      • ratsastaja

        Oon ratsastanu Okeroisissa jo varmaankin vuodesta 2011. Oon kehittynyt huomattavasti, (verrattuna siihen kun kävin Korpikylässä). Siellä on mukavia, auttavaisia ihmisiä. Opettajat ovat kärsivällisiä ja ystävällisiä. Eivät huuda. Okeroisissa on sopivasti hevosia, ei mikään keskus. Hinta on tietenkin eri asia, mutta jos haluaa maksaa laadusta eikä määrästä, niin suosittelen!


    • hebbatyttö

      Paljonko tunnit maksavat Okeroisen tallilla? Sivuilla luki tyyliin 38e, mut ei kai se ny niin paljoa voi olla? : DD

    • julpuu

      Okeroisten tunnit ovat todella hinnakkaita. Itseäni kiinnostaisi käydä Okeroisissa edes yhdellä tunnilla, mutta suunnilleen samaan hintaan saisin muualta kahden hengen tunnin tai yksityistunnin ja ei olla mitää rikkaita, joten haaveeksi taitaa jäädä.

      Itse kävin ennen Takkulassa, mutta kesti näköjään tosi monta vuotta tajuta, et ois ihan kiva kehittyäkin ja et virheitä autettais korjaa, eikä vaan ilmotettais niitä. Osa hepoista on kuitenkin ihan kivoja Takkulassa, esim Ketku, Kalle, Netta on miellyttäviä, ja Brilli oli nuorempana. Takkulan kuvioista en kuitenkaan nykyisellään tiedä, mutta täytyy varmaan käydä testaamassa tunteja ja kattomassa onko tullu heppavaihdoksia kun tulee uus yrittäjä.

      Nyt oon käynyt Uusmattilassa, ja oon ollu todella tyytyväinen. Mun ratsastuksessa on kiinnitetty sellaseen huomiota, mihin ei koskaan ennen kiinnitetty, ja oon varma, et osa niist on ollu jo mulla kauan (esim. jostain syystä nojaan liikaa sisäpuolelle vasemmassa kierroksessa ja istunta kärsii). Siellä ei tallikaa vilise hiiriä ja ole jäässä.

    • mmoikks

      Itse olen takkulantalleilla käynyt ja on todella kiva opettajat ovat mukavia ja hevoset ovat ihania ja taitavia. takkulassa on myös paljon kilpailuja joita on aina mukava mennä katselemaan. suosittelen!

    • : )

      Itse käyn korpikylässä ja voin suositella sitä muillekkin : ) , aika iso ja hieman kalliimmat hinnat kuin muualla mutta kyllä opetuskin on aika tasokasta, johtuen hinnoista. Paljon erilaisia hevosia, kivat opettajat ja todella hyvä ilmapiiri.

      http://www.ratsastuskeskus.net/

      tossa olisi linkki tallin sivuille : )

      Toivottavasti lyödät itsellesi sopivan tallin ellet jo ole löytänyt : )

      • salainen heppis

        En pitänyt korpikylästä koska hoitajat olivat hieman ilkeitä aloittelijoille. Varmaan he eivät enää muista että ovat joskus itsekin aloittaneet (en tietenkään tarkoita kaikkia hoitajia). Mutta muuten korpikylässä oli ihan kivat paikat, esim maneesit, kentät ja tallit. :)


      • salainen heppis
        salainen heppis kirjoitti:

        En pitänyt korpikylästä koska hoitajat olivat hieman ilkeitä aloittelijoille. Varmaan he eivät enää muista että ovat joskus itsekin aloittaneet (en tietenkään tarkoita kaikkia hoitajia). Mutta muuten korpikylässä oli ihan kivat paikat, esim maneesit, kentät ja tallit. :)

        mutta en edellisessä kommentissani halunnut dissata, vaan antaa rakentavaa kommenttia, että toivottavasti joskus asiat paranee ja ongelmaa ei olisi.


      • HEIHEIKORP.
        salainen heppis kirjoitti:

        En pitänyt korpikylästä koska hoitajat olivat hieman ilkeitä aloittelijoille. Varmaan he eivät enää muista että ovat joskus itsekin aloittaneet (en tietenkään tarkoita kaikkia hoitajia). Mutta muuten korpikylässä oli ihan kivat paikat, esim maneesit, kentät ja tallit. :)

        KORPIKYLÄSSÄ ALLE 10 KERTAA SYKSYN JA VIIME KESÄN AIKANA TUNNEILLA KÄYTY JA EI TARVITSE MENNÄ UUDESTAAN, TIUSKIMISTA JA YKSÄREIDEN MULKOILU JA NAURESKELU RIITTI.


    • mäwwaa

      Takkula on tosi kiva paikka :) Uudet hepot on ihanii ja tallihenki on parantunu huomattavasti, eikä takkulas oo ollu hiiriä pariin vuoteen.

      Suosittelen

      • korppari<3

        Jos kukaa nyt ylipäätää lukee tätä, ni onko joku menossa korpparin 1.leirille? Ite oon parin kamun kaa tulossa sinne..
        Onko jtn. Leirihoitsu toiveita? Itellä KiKi♥

        muutenkin suosittelen lämpimästi korpparia kaikille
        ! Vaikka yleensä melko isot ryhmät, varsinkin Nooran tunneilla.. mut noora paras ope!! :)


      • hehee
        korppari<3 kirjoitti:

        Jos kukaa nyt ylipäätää lukee tätä, ni onko joku menossa korpparin 1.leirille? Ite oon parin kamun kaa tulossa sinne..
        Onko jtn. Leirihoitsu toiveita? Itellä KiKi♥

        muutenkin suosittelen lämpimästi korpparia kaikille
        ! Vaikka yleensä melko isot ryhmät, varsinkin Nooran tunneilla.. mut noora paras ope!! :)

        Mä oon tulossa myös ykkösleirille ja S ä tunnet mut ja toivon sit varmaa viaaa ku sanoit et se on kiva...:D


      • korppari<3
        hehee kirjoitti:

        Mä oon tulossa myös ykkösleirille ja S ä tunnet mut ja toivon sit varmaa viaaa ku sanoit et se on kiva...:D

        Hihihii niimpä taisin sanoo xD


    • Korppari<3

      Olen menossa korppariin 1.leirille tänävuonna! :) Itellä tulee 2 kamua mukaan! :)
      Hoitsuks leirille haluaisin Vikkerin,nassen tai jaden

    • Milkkku

      Jos joku etsii vielä tallia niin Okeroisten talli on se paras paikka! Opettajat ovat osaavia ja tarkkoja. Hevoset yhteistyönhaluisia ja maneesi löytyy. Estetunneilla etenee heti ensimmäisestä tunnista lähtien. Muutenkin tallilla on hyvä henki kaikki auttaa toisia ja siisti talli! Suosittelen ehdottomasti! Ps. Tunnit eivät ole isoja.

      • Käykö okeroisten talli aloittelijalle? Oon siis käyny yhden alkeis kurssin melkeen kolme vuotta sitte ja oon sen jälkeen ratsastanu tyylii leireillä kerran kesäs


      • Puilis

        Opettajat?! Eihän siellä ole kuin yksi opettaja eikä sitäkään tuntien pito tunnu enää kiinnostavan, keskittyy lähinnä kinastelemaan ukkonsa kanssa siitä, kuka niitä tunteja pitää. Hepat on ihania ja puitteet kunnossa mutta tunnit on kyllä menneet alas kuin lehmän häntä, alkavatkin nykyään aina vartin myöhässä. Ärsyttää!


    • pinka123453

      Takkulan talli on todella hybö paikka nykyään käyn itse sielä ja olen sitä mieltä että se on mahtava paikka

    • VuosSitteLopettanu

      Takkula, ei. Vaikka korppariin mutta takkulaa en suosittele

    • Hero17

      Nykyään Okeroisten tunnit (pienryhmässä 45 euroa) tulevat vieläkin kalliimmaksi, jos et kerralla pysty maksamaan koko kautta. Maksu on ulkoistettu hopotijärjestelmän myötä, edelleen voi siis maksaa erissä, mut siitä tulee lisä kustannuksia. Miksei tuolla tallilla pysy ratsastuksen opettajat pidempään? Aina on joku uus. Ihan yhtäkkiä vaan poistuu. samoin tallihenkilökunta vaihtuu tiuhaan.

      • milkku

        Okeroisissa käy moni "kouluttautumassa" ja luulisin että se on syy tallihenkilökunnan muuttumiseen.


      • Anonyymi

        Olin itse Okeroisten tallilla harjoittelussa ja lopetin heti toisen päivän jälkeen. Tallin omistajat kohtelevat työntekijöitään töykeästi ja rikkovat työsopimuksia. (Mitä olen myöhemmin kuullut niin ovat joskus joutuneet oikeuteen tämän takia.) Nämä tallin pitäjät ovat valitettavasti hyviä mainostamaan, jonka takia sinne välillä eksyy harjoittelijoita ja työntekijöitä jotka uskovat Okeroisten tallin olevan upea eettinen työpaikka.


    • UUUSMATTILAAA

      Hei! Olen käynyt uusmattilassa jo jonkin aikaa. Todella mahtava talli. Itse saa hakea hevosen tarhasta. Ja vielä itse varustaakkin! Ratsastuskoulu jossa saa harjoittaa omatoimisuutta. Se se vasta mukavaa onkin. Lisäksi erittäin mukava ja auttavainen tallihenkilökunta ja eeerittäin opettavaiset tunnit! Suosittelen ehdottomasti !!

    • Anonyymi

      hmm no takkulan talli on hyvä heppoja ja poneja löytyy kaksi maneesia ja kentää myös säänölisesti kisoja koulu este

    • Anonyymi

      Takkulan hevosille toivoisin isompia tarhoja ja enemmän ulkoilua. Hevosten täytyy isoina eläiminä saada tilaa ympärille: juosta välillä vapaana laumassa. Ja laiduntaa. Monilla talleilla hevoset on lähes aina ulkona lajikavereiden kanssa, eikä sisällä pimeässä ahtaissa karsinoissa.

      • Anonyymi

        Hevoset ulkoilevat nykyään mun mielestä Takkulassa kivan paljon. Käyn nykyään siksi Takkulassa mielelläni. Ja saavat vapaapäiviä ja iäkkäät pääsevät ansaitusti eläkekotiin. Hyvä myös, että välillä hevoset lomailevat, talli rauhoitetaan hälinältä.


    • Anonyymi

      Takkulassa hevoset ja ponit voisivat ulkoilla enemmän lajikavereiden kanssa.Tuntihevosen ja ponin elämässä on paljon stressiä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe