Taas se talvi yllätti meidät eteläsuomalaiset täydellisesti.
Aurauskalusto on taas liikkeellä ja varmasti yrittävät parhaansa.
Yksi asia kumminkin pistää pahasti silmään(ainakin täällä pääkaupunkiseudulla).
Missä on ne ennen vanhaan kovinkin yleiset ja luotettavat tiekarhut?Ovatko ne jo kuolleet sukupuuttoon?
Kyllä tiekarhua vielä tänä päivänäkin tarvittaisiin todella kipeästi.
Ainakin jos työn laadulla on vielä jotain merkitystä.
Ovatko tiekarhut kuolleet
20
2195
Vastaukset
- Keski-Pohjanmaalla
eipä ole tiekarhuja näkynyt enää aikoihin, tiet ovat kuin perunapeltoja
- Tiemestarin muija
Nämä alusterällä varustetut kuorma-autot ovat syrjäyttäneet tiehöylät täysin talvikunnossapidossa.
Tiehöylän korkea hinta ei kiinnosta urakoitsijoita liian tiukkojen urakoiden takia.Ei tule tarpeeksi tulosta jos käytetään kalliita laitteita talvikunnossapidossa.
Urakoitsijat maksavat mielummin sakkoja tien huonosta kunnosta kuin hommaavat tiehöylän.
Sakot tulevat halvemmaksi kuin tiehöylä.
Tiehöylän käyttötunnit ovat todella minimaaliset nykyään teiden talvikunnossapidossa.Valitettavasti.- on siis sittenkin
nainen ei ollu sitten ite mestarista sitä sanomaan toisaalta ne ammattitaitoiset kuljettajatkin on siinä samalla kuopattu mutta välläkö häliä eipähän tule sitä pelättyä YLILAATUA (huom kirosana)
- Tiemestarin muija
on siis sittenkin kirjoitti:
nainen ei ollu sitten ite mestarista sitä sanomaan toisaalta ne ammattitaitoiset kuljettajatkin on siinä samalla kuopattu mutta välläkö häliä eipähän tule sitä pelättyä YLILAATUA (huom kirosana)
Totuus on vain joskus todella karmeaa ja rumaa ja lyö vasten kasvoja avokämmenellä.
Mutta se on vain kestettävä kuin mies.
Nykyään vain raha ratkaisee.Ei mikään muu.
On maailma mennyt todella kummalliseksi. - Tarjouslaskija
on siis sittenkin kirjoitti:
nainen ei ollu sitten ite mestarista sitä sanomaan toisaalta ne ammattitaitoiset kuljettajatkin on siinä samalla kuopattu mutta välläkö häliä eipähän tule sitä pelättyä YLILAATUA (huom kirosana)
Raha ratkaisee. Ylilaadun tekemisestä ei makseta mitään, joten sitä ei tehdä. Joka yrittää tehdä, ei kauan markkinoilla pysy.
- on kovaa
Tarjouslaskija kirjoitti:
Raha ratkaisee. Ylilaadun tekemisestä ei makseta mitään, joten sitä ei tehdä. Joka yrittää tehdä, ei kauan markkinoilla pysy.
Onkohan se taas se EU kun määrää että kaikki on kilpailutettava niin se joka halvemmalla saa lumet pois ajoradalta on voittaja,ja tietysti voittaja on se joka suolalla sulattaa vaan lumen eikä tarvitse investoida muuhun kalustoon niin paljon.Suola on liian halpaa,sen hinta pitäis moninkertaistaa.
- Totta mitä
Tarjouslaskija kirjoitti:
Raha ratkaisee. Ylilaadun tekemisestä ei makseta mitään, joten sitä ei tehdä. Joka yrittää tehdä, ei kauan markkinoilla pysy.
Kirjoittelet.Halvin tarjous on aina se paras tarjous.Siinä on sitten vain se yksi huono puoli. Se on se että veronmaksajat kärsivät sitten tästä ns.halvasta urakkatarjouksesta.
- Veronmaksa
Totta mitä kirjoitti:
Kirjoittelet.Halvin tarjous on aina se paras tarjous.Siinä on sitten vain se yksi huono puoli. Se on se että veronmaksajat kärsivät sitten tästä ns.halvasta urakkatarjouksesta.
Eikä mellä ole edes harmainta aavistusta mihin ne
"säästetyt" rahat menevät. - Tarjouslaskija
Totta mitä kirjoitti:
Kirjoittelet.Halvin tarjous on aina se paras tarjous.Siinä on sitten vain se yksi huono puoli. Se on se että veronmaksajat kärsivät sitten tästä ns.halvasta urakkatarjouksesta.
Tilaajahan siitä vastaa, jos veronmaksaja kärsii. Jos meiltä urakoitsijoilta tilataan höyläys kerran päivässä, niin se tehdään. Mutta siitä myös laskutetaan, ja maksajan asia on miettiä mihin rahansa järkevimmin käyttää.
- halvin on paras
Tarjouslaskija kirjoitti:
Raha ratkaisee. Ylilaadun tekemisestä ei makseta mitään, joten sitä ei tehdä. Joka yrittää tehdä, ei kauan markkinoilla pysy.
kokeilu lopetettiin as tehon myötä senkin kokeilun maksumiehiks joutuivat todennäköisesti työnsuorittajat siinäpä tiehallinnolle miettimistä kun ovat ylistäneet monta vuotta miten säästöjä syntyy ja voishan sen tiehallinnonkin työt kilpailuttaa alan konsulttifirmoilla
- ihmeelliseksi
Tarjouslaskija kirjoitti:
Tilaajahan siitä vastaa, jos veronmaksaja kärsii. Jos meiltä urakoitsijoilta tilataan höyläys kerran päivässä, niin se tehdään. Mutta siitä myös laskutetaan, ja maksajan asia on miettiä mihin rahansa järkevimmin käyttää.
Kyllä tänä päivänä nuo urakoitsijat joilla on olemassa teiden talvikunnossapitoa varten tiehöyliä ovat tosi vähissä.
Tiehöylät ovat erittäin kalliita hankkia.Ja erittäin kalliita ylläpitää.Siinä ne suurimmat syyt miksi noita koneita ei urakoitsijoilla ole.
Valtiolta ja eri kunnilta kyllä löytyy tiehöyliä.Mutta ammattitaitoisia tiehöylänkuljettajia ei enää sitten löydykkään nykyään kovin helposti.
Joten kyllä sen nyky päivänä joka lumimyräkän jälkeen huomaa todella hyvin teiden kunnosta ettei niitä höylätä tiehöylillä ollenkaan. - vanha keksintö
halvin on paras kirjoitti:
kokeilu lopetettiin as tehon myötä senkin kokeilun maksumiehiks joutuivat todennäköisesti työnsuorittajat siinäpä tiehallinnolle miettimistä kun ovat ylistäneet monta vuotta miten säästöjä syntyy ja voishan sen tiehallinnonkin työt kilpailuttaa alan konsulttifirmoilla
Juuri konsulttipentithän tutkivat aikoinaan että työn kilpailuttaminen on aina se paras ja halvin vaihtoehto.
Nythän se on sitten jo nähty että kilpailutus tuo tullessaan huonon työnlaadun. - kilpailtiin
vanha keksintö kirjoitti:
Juuri konsulttipentithän tutkivat aikoinaan että työn kilpailuttaminen on aina se paras ja halvin vaihtoehto.
Nythän se on sitten jo nähty että kilpailutus tuo tullessaan huonon työnlaadun.päivällä leivästä ja yöllä lihasta
- Näinhän se meni
kilpailtiin kirjoitti:
päivällä leivästä ja yöllä lihasta
Vanhaan hyvään aikaan.Ja tiet olivat hyväsä kunnossa myös talvisin.
Helsingissä, Toukolassa.
- kaupungin kone
tiehallintohan ei tällasia käytä, syövyttävät mielummin suolalla (ainakin eteläsuomessa)
- välisenä aikana näin jopa 1...
ja 2 auraavaa traktoria. no enhän viettänytkään aikaani ulkona kokopäiväää muttta n 7 tuntii kuitenkin ja 15x10km kokoisella alueella. mutta ehkä ne on kuollu hgistäkin ja muuttanu lumisimmille alueille. tai sitten makaavat varikolla mäsänä kuin vanjan koneet.
- kuolivat
Ne on suola hävittänyt olemattomiin jo vuosia sitten. Suolaa, suolaa, enemmän suolaa...
- on varmasti kuolleetkin
onneks kaupunki hoitaa omat tiensä pääosin ilman raakaa suolaa ja käyttävät mielummin mekaanisia menetelmiä.
- ekr karhu
menevän otaniemessä vähän aikaa sitten. rouhi polanteita vähemmäks.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174256
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842469Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731617Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641177Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231177Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42912- 171904
- 105874
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74873Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72820