hyvin ihmiskeskeinen herätysliike ja uskonlahko.
Elävä usko puolestaan on hyvin Kristus-keskeistä.
Vanhoillislestadiolaisuus on
12
2746
Vastaukset
- Jeps
ohittaa avauksessa mainitusta syystä vl-herätysliikkeen. Siellä eivät armolahjat toimi jne. Ihmiset punnertavat omassa voimassaan.
- Meikäpoika
ja vanhoillislestadiolaisuus eivät kulje käsi kädessä. Varmasti vanhoillisissa on runsaasti elävässä uskossa olevia ihmisiä. Sen sijaan määrätyt herätysliikkeen opit ovat niin kaukana elävästä uskosta kuin itä on lännestä.
- Ihmettelen
vl-saarnaajat uskaltavat opettaa selkeitä Raamatun vastaisuuksia, mm. "vain me"-oppi, ehkäisy on syntiä jne.
Ne miehet eivät tiedä mitään Jumalan pelosta.
- Pohdintaa
- omavanhurskautta
- hengellistä ylpistelyä
- muiden uskovaisten halveksuntaa
- Raamatun vääristelyä
- naisten voimakasta alistamista "ehkäisy on syntiä" -harhaopin avulla.
Korjatkaa vanhoilliset, jos osaatte.- Odottelija
korjauksia tulevan.
- x-vl
Nyt vasta minäkin huomaan, että toisissa ketjuissa lukijoita riittää.
Laitoin omani tänne jo yöllä ja vastauksiakin on enemmän kuin tässä ja silti lukijoita on täällä toista sataa enemmän.
Minkäs sille voi, jos joku näin kiinnostavan avauksen on tehnyt!- Yxi
vaihtelee.
- F5!
Refresh!!
- IT-nero
F5! kirjoitti:
Refresh!!
on lisäksi mm. CapsLock, Ctrl, Alt ja monta muuta nappulaa.
Aika vempeleitä! - Koko näppis
F5! kirjoitti:
Refresh!!
on hieno asia. Nyt sinäkin voit kirjoitella tänne tuollaisia syvällisiä kommenttejasi.
- Minä vaan meiltä
F5! kirjoitti:
Refresh!!
mitä kaikkia näppäimiä sinun näppämistöstä löytyy?
Voidaan sitten verrata, onko meillä ihan samat näppäimet. Minulla on Logitech-näppäimistö.
- Kulkuri ja joutsen
pyrkivät monessa asiassa sijoittamaan itsensä Jumalan paikalle. Määräävät itsensä ainoiksi oikeiksi uskovaisiksi, Raamatun ohittaen nimeävät ehkäisyn synniksi jne.
Aika epeleitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537820- 614380
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233912Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383218Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482933
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422731- 492484