ENTEROROKKO

Tiina1978lllll

lapsellani alkoi pe-la välisenä yönä maha kivulla entero rokko. puoli päivää oli kuumetta. viellä on suussa muutama rakko. muualle niitä ei tullut. tarhaan saisi kuulema jo mennä. sitä olisin kysynyt että meille olisi tulossa vieraita lauantaina. jos rakkulat on hävinnyt niin voiko vieraat tulla?

5

1607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain tietoa

Meille sanoi lastenlääkäri kun käytettiin poikaa rokon takia (oli tosi raju) että niin kauan kun on näppylöitä/rakkuloita ei saa kyläillä jne. mutta kun ne on hävinneet, voi taas elää ihan normaalisti.
      sivuhuomautus vielä tosta rokosta, tarttui meillä sitten isääntäänkin tosi rajuna..

• minä taas

ok no kiitos tiedosta.. menee ihan sekaisin ko infoo tulee jos jonkunlaista joka puolelta!!! eikä todellakaan halua "vaarantaa" ketään... toivotaan että muut säilyy tartunnalta ja miten ihmeessä musta tuntuu että mies on useimmin sairastunut ... hmm...

• blondeistablondein72hki

voi tulla.

Se kylläkin saattaa tarttua myös aikuisiin mutta kun se oli kummipojallani joka nyt 1v4kk niin ei tarttunut muihin.

Jos on bakteeriherkkiä ihmisiä niin ei kannata riskejä kuitenkaan ottaa.

• enterorokko EI OLE

bakteerin aiheuttama, vaan leviää pisaratartuntana,ja sen itämisaika on noin 2 viikkoa. Hyvin yleinen syksyisin ja keväisin ja leviää kuin kulotauti!

• .............................
        enterorokko EI OLE kirjoitti:

bakteerin aiheuttama, vaan leviää pisaratartuntana,ja sen itämisaika on noin 2 viikkoa. Hyvin yleinen syksyisin ja keväisin ja leviää kuin kulotauti!

Et sinäkään mikään tohtori ole.

Tarkoititko mahdollisesti, että se on viruksen aiheuttama? Sekä bakteerit että virukset voivat levitä pisaratartuntana.

No joo, asiaan: Enterorokon leviää kaikkien erittteiden mukana, eli pitää huolehtia käsihygieniasta ja itämisaika on alle viikon. Tauti leviää jo itämisvaiheessa ja jatkuu niin pitkään kuin rakkuloita on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7790
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4360
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3983
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3902
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3300
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3208
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3195
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2913
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe