ENTEROROKKO

Tiina1978lllll

lapsellani alkoi pe-la välisenä yönä maha kivulla entero rokko. puoli päivää oli kuumetta. viellä on suussa muutama rakko. muualle niitä ei tullut. tarhaan saisi kuulema jo mennä. sitä olisin kysynyt että meille olisi tulossa vieraita lauantaina. jos rakkulat on hävinnyt niin voiko vieraat tulla?

5

1599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain tietoa

Meille sanoi lastenlääkäri kun käytettiin poikaa rokon takia (oli tosi raju) että niin kauan kun on näppylöitä/rakkuloita ei saa kyläillä jne. mutta kun ne on hävinneet, voi taas elää ihan normaalisti.
      sivuhuomautus vielä tosta rokosta, tarttui meillä sitten isääntäänkin tosi rajuna..

• minä taas

ok no kiitos tiedosta.. menee ihan sekaisin ko infoo tulee jos jonkunlaista joka puolelta!!! eikä todellakaan halua "vaarantaa" ketään... toivotaan että muut säilyy tartunnalta ja miten ihmeessä musta tuntuu että mies on useimmin sairastunut ... hmm...

• blondeistablondein72hki

voi tulla.

Se kylläkin saattaa tarttua myös aikuisiin mutta kun se oli kummipojallani joka nyt 1v4kk niin ei tarttunut muihin.

Jos on bakteeriherkkiä ihmisiä niin ei kannata riskejä kuitenkaan ottaa.

• enterorokko EI OLE

bakteerin aiheuttama, vaan leviää pisaratartuntana,ja sen itämisaika on noin 2 viikkoa. Hyvin yleinen syksyisin ja keväisin ja leviää kuin kulotauti!

• .............................
        enterorokko EI OLE kirjoitti:

bakteerin aiheuttama, vaan leviää pisaratartuntana,ja sen itämisaika on noin 2 viikkoa. Hyvin yleinen syksyisin ja keväisin ja leviää kuin kulotauti!

Et sinäkään mikään tohtori ole.

Tarkoititko mahdollisesti, että se on viruksen aiheuttama? Sekä bakteerit että virukset voivat levitä pisaratartuntana.

No joo, asiaan: Enterorokon leviää kaikkien erittteiden mukana, eli pitää huolehtia käsihygieniasta ja itämisaika on alle viikon. Tauti leviää jo itämisvaiheessa ja jatkuu niin pitkään kuin rakkuloita on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe