Näin vastaa meidän ''ihana'' idolimme!

0000000000

http://www.kouvolansanomat.fi/seepra/page.php?page_id=43&news_id=200846202379

Pitäisikö pakkoruotsista päästä eroon?
- Ehdottomasti. Itselläni ei ole ollut käyttöä koko kielelle. Mielestäni se on ollut yksi eniten päänvaivaa aiheuttavista kielistä. Pois vaan.


Mikä on ollut itsenäistymisessä parasta ja pahinta?
- Varmaankin se, että joku ei ole koko ajan odottamassa kotiin vihaisena. Saa olla rauhassa. Pahinta, että joutuu itse siivoamaan ja pesemään pyykit. Se on rankkaa. Joudun nukkumaan ryppyisissä lakanoissa, kun ei jaksa mankeloida niitä.

Minkä lehden kanteen et haluaisi?
- Niitä on aika paljon. En ainakaan mihinkään Kallen tai Jallun kanteen. Hymy on kanssa semmoinen lehti, mihin en menisi silikonit tisseissä.


HUOHH!!

57

2058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta ei missään

      > HUOHH!!

      Osaatko kertoa missä kohtaa Anna vastasi jotenkin "väärin"?

      Kiitos kuitenkin Annan mielenkiintoisten vastausten laittamisesta tänne. Anna on aina hyvä haastateltava.

      • :DDDADAAD

        Sä oot kyllä säälittävä!
        Siis tarkoitan tuota edellisen viestin kirjoittajaa, joka jaksaa täällä ainoana ihmisenä pitää pikku Annan puolta. :D

        Jos olisit vähänkään järkevä ihminen, niin kyllä itekkin varmasti tietäisin, että mikä noissa Annan vastauksissa on niin sanotusti väärin!


      • Vai etikö osaakaan sanoa?
        :DDDADAAD kirjoitti:

        Sä oot kyllä säälittävä!
        Siis tarkoitan tuota edellisen viestin kirjoittajaa, joka jaksaa täällä ainoana ihmisenä pitää pikku Annan puolta. :D

        Jos olisit vähänkään järkevä ihminen, niin kyllä itekkin varmasti tietäisin, että mikä noissa Annan vastauksissa on niin sanotusti väärin!

        > Jos olisit vähänkään järkevä ihminen, niin
        > kyllä itekkin varmasti tietäisin, että mikä
        > noissa Annan vastauksissa on niin sanotusti
        > väärin!

        No antaa sitten tulla selvitystä asiasta!

        Odotan mielenkiinnolla.

        En tosin usko, että löydät Annan vastauksista mitään ivattavaa. Olisit sen kertonut jo edellisessä viestissä, jos pystyisit sen tekemään.


      • halveksii
        Vai etikö osaakaan sanoa? kirjoitti:

        > Jos olisit vähänkään järkevä ihminen, niin
        > kyllä itekkin varmasti tietäisin, että mikä
        > noissa Annan vastauksissa on niin sanotusti
        > väärin!

        No antaa sitten tulla selvitystä asiasta!

        Odotan mielenkiinnolla.

        En tosin usko, että löydät Annan vastauksista mitään ivattavaa. Olisit sen kertonut jo edellisessä viestissä, jos pystyisit sen tekemään.

        vastauksessaan toista idols-finalistia Johannaa. Ei ole kovin kaunista esittää tuollaista selvää vihjausta Johannan tekemisiin.


      • enemmän järkeä.
        halveksii kirjoitti:

        vastauksessaan toista idols-finalistia Johannaa. Ei ole kovin kaunista esittää tuollaista selvää vihjausta Johannan tekemisiin.

        Ja jos joku fani rupeaa sönköttämään Koivusesta, niin näillä kahdella on erilainen imago.


      • Tietämätön(?)
        :DDDADAAD kirjoitti:

        Sä oot kyllä säälittävä!
        Siis tarkoitan tuota edellisen viestin kirjoittajaa, joka jaksaa täällä ainoana ihmisenä pitää pikku Annan puolta. :D

        Jos olisit vähänkään järkevä ihminen, niin kyllä itekkin varmasti tietäisin, että mikä noissa Annan vastauksissa on niin sanotusti väärin!

        Oletko oikeasti säälittävä paskiainen? Vai esitätkö vain sellaista?

        Mitä ihmettä 18 vuotias tyttö olisi voinut kirjoittaa? Mitä odotat 18 vuotiaalta tytöltä joka osaa vain laulaa? Sitäkö että "NO HALUAN TIETYSTI MENNÄ JALLUN KANTEEN!! OMG LOL! MEEN ESITTÄÄ MUN PIMPSAAAAAA", niinkuin sinä olisit vastannut? Anna on "VÄHÄN" aikuismaisempi sitten kuin sinä.

        En pidä Anna Abreusta, en tiedä hänestä mitään paitsi sen mitä nyt iltalehdessä tai muissa kirjoitellaan. Mutta sen tiedän että etten mitään muuta vastausta olisi Annalta odottanutkaan.. Nuo on täysin normaaleja 18 vuotiaan vastauksia.
        Ellet sinä nyt sitäkään oikeasti tietänyt.. En tiedä pitäisikö sinun tappaa itsesi vai antaa jonkun muun tappaa sinut.

        Tule tekemään keskustelu, kun oikeasti on asiaa ja jos sopii, EDES VÄHÄN sivistyneempää sellaista.


      • pissis^^

        Hei haloo! voi sua tosi säälittävää. Anna ei oo kyllä sanonu mitään järkevää eikä sillä oo mitään arvostusta muita kohtaan näin minä aattelen.


      • Eipä tainnut sanoa sanaakaan
        halveksii kirjoitti:

        vastauksessaan toista idols-finalistia Johannaa. Ei ole kovin kaunista esittää tuollaista selvää vihjausta Johannan tekemisiin.

        > Anna halveksii vastauksessaan toista idols-
        > finalistia Johannaa.

        Annapa suora lainaus Annan haastattelun siitä kohdasta, jossa hän muka "halveksii" Johannaa.

        Mutta luulen, että kirjoitit tänne vain viimeksi näkemäsi unen. Sattuuhan sitä.


      • Muutama esimerkki?
        pissis^^ kirjoitti:

        Hei haloo! voi sua tosi säälittävää. Anna ei oo kyllä sanonu mitään järkevää eikä sillä oo mitään arvostusta muita kohtaan näin minä aattelen.

        > Anna ei oo kyllä sanonu mitään järkevää

        Kerro muutama esimerkki siitä, kun Anna on sanonut jotain ei-järkevää. Perustele myös se, että se on ei-järkevää.

        > eikä sillä oo mitään arvostusta muita kohtaa

        Kuten hyvin tiedät, Anna ei ole koskaan sanonut mitään, mistä voisit tulla tuohon johtopäätökseen.

        Onko tapanasi useinkin puhua muista ihmisistä ilkeyksiä vaikka nämä eivät ole tehneet mitään joka sen "oikeuttaisi"?


      • pissis^^
        Muutama esimerkki? kirjoitti:

        > Anna ei oo kyllä sanonu mitään järkevää

        Kerro muutama esimerkki siitä, kun Anna on sanonut jotain ei-järkevää. Perustele myös se, että se on ei-järkevää.

        > eikä sillä oo mitään arvostusta muita kohtaa

        Kuten hyvin tiedät, Anna ei ole koskaan sanonut mitään, mistä voisit tulla tuohon johtopäätökseen.

        Onko tapanasi useinkin puhua muista ihmisistä ilkeyksiä vaikka nämä eivät ole tehneet mitään joka sen "oikeuttaisi"?

        hahah en ole ilkee sanon vaan mielipiteeni.


      • pissis^^
        Muutama esimerkki? kirjoitti:

        > Anna ei oo kyllä sanonu mitään järkevää

        Kerro muutama esimerkki siitä, kun Anna on sanonut jotain ei-järkevää. Perustele myös se, että se on ei-järkevää.

        > eikä sillä oo mitään arvostusta muita kohtaa

        Kuten hyvin tiedät, Anna ei ole koskaan sanonut mitään, mistä voisit tulla tuohon johtopäätökseen.

        Onko tapanasi useinkin puhua muista ihmisistä ilkeyksiä vaikka nämä eivät ole tehneet mitään joka sen "oikeuttaisi"?

        jos te tykkäätte Annan musiikista niin miks te ette Anna muitten sanoo sit omia mielipiteitä.Esim.Anna heitti fanilahjan roskikseen ja valehteli ettei ole tehnyt näin...siinä esimerkki "kunnioittavasta" "laulajasta".


      • ehdotan
        pissis^^ kirjoitti:

        jos te tykkäätte Annan musiikista niin miks te ette Anna muitten sanoo sit omia mielipiteitä.Esim.Anna heitti fanilahjan roskikseen ja valehteli ettei ole tehnyt näin...siinä esimerkki "kunnioittavasta" "laulajasta".

        että näytät (jos edes kehtaat) mielipiteitäsi äidillesi. Samaa suosittelen kaikille joilla on tapana ilkeästi ja herjaavasti kirjoittaa.


      • pissis^^
        ehdotan kirjoitti:

        että näytät (jos edes kehtaat) mielipiteitäsi äidillesi. Samaa suosittelen kaikille joilla on tapana ilkeästi ja herjaavasti kirjoittaa.

        en oo yhtään ilkee siis mähän vaan sanoin että se ei kunnioita ihmisiä...onko se ilkeetä?


      • tyttö.
        ehdotan kirjoitti:

        että näytät (jos edes kehtaat) mielipiteitäsi äidillesi. Samaa suosittelen kaikille joilla on tapana ilkeästi ja herjaavasti kirjoittaa.

        munkin oli pakko tulla tähän keskusteluun mukaan.ihmettelen että mitä pissis muka sanoi mistä sinä vedit herneen nenään uskonpa että ei kukaan äiti pistäis pahaksi jos sanoo oman mielipiteensä asiasta.Katoppa peiliin.


      • pissis^^
        ehdotan kirjoitti:

        että näytät (jos edes kehtaat) mielipiteitäsi äidillesi. Samaa suosittelen kaikille joilla on tapana ilkeästi ja herjaavasti kirjoittaa.

        ööh...joo mä oon pahoillani jos Anna fanit näkee asian niin että olen ilkee...siis ei siinä mitään jos te pidätte Annasta mutta se ei oikeuta teitä sanomaan muille tollasta koska olen varma että kukaan ei pidä tota ilkeilynä enkä ees ymmärrä miks pitäisi.peace!


      • vaan peiliis
        tyttö. kirjoitti:

        munkin oli pakko tulla tähän keskusteluun mukaan.ihmettelen että mitä pissis muka sanoi mistä sinä vedit herneen nenään uskonpa että ei kukaan äiti pistäis pahaksi jos sanoo oman mielipiteensä asiasta.Katoppa peiliin.

        taidat puolustella ittees taas eri nikillä. Mees ny kysymään mitä mieltä äitis on.
        "Hei haloo! voi sua tosi säälittävää. Anna ei oo kyllä sanonu mitään järkevää eikä sillä oo mitään arvostusta muita kohtaan näin minä aattelen."
        Voisin laittaa monta muutakin lainausta muista aiheista mut eiköhän tuo riitä.


      • vaan niin
        pissis^^ kirjoitti:

        ööh...joo mä oon pahoillani jos Anna fanit näkee asian niin että olen ilkee...siis ei siinä mitään jos te pidätte Annasta mutta se ei oikeuta teitä sanomaan muille tollasta koska olen varma että kukaan ei pidä tota ilkeilynä enkä ees ymmärrä miks pitäisi.peace!

        et en itse kirjoittais mitään mitä en voisi tai kehtaisi äidilleni näyttää.


      • pissis^^
        vaan peiliis kirjoitti:

        taidat puolustella ittees taas eri nikillä. Mees ny kysymään mitä mieltä äitis on.
        "Hei haloo! voi sua tosi säälittävää. Anna ei oo kyllä sanonu mitään järkevää eikä sillä oo mitään arvostusta muita kohtaan näin minä aattelen."
        Voisin laittaa monta muutakin lainausta muista aiheista mut eiköhän tuo riitä.

        jaa ootte te kyllä tosi säälittävää ku ei omaa mielipidettään saa sanoo mut eipä siinä mitään.ei millään pahalla mutta jos olet yhtään lukenu muitten juttuja niin ööh niin tuo mun mielipide on aika laimea.


      • ole tullut
        pissis^^ kirjoitti:

        hahah en ole ilkee sanon vaan mielipiteeni.

        mieleen että suoran ja rehellisen mielipiteen kertominen voisi olla ns. ilkeää?

        Kyllä voi, mutta jos olet Ari-fani niin en yhtään ihmettele miksi et halua nähdä asiaa niin.


    • Mitäsihmettä?

      "Anna Abreu, sait kutsun Linnan juhliin.
      Minkälaisia paineita juhlat aiheuttavat?
      - Aikamoisia. Kun sain kutsun, mietin heti ensimmäisenä mistä saan puvun juhliin. Se aiheutti stressiä ja pientä paniikkia."

      "Yletätkö ylähyllylle?
      - Tota noin, en todellakaan yletä. Tarvitsen aina keittiöjakkaran avuksi."

      "Mikä kouluaine aiheuttaa juuri nyt suurinta päänvaivaa?
      - Filosofia. Ei ole suosikkiaine, mutta on yksi kiinnostavimmista."

      "Miten nuoret tytöt voisivat päästä eroon ulkonäköpaineista?
      - Eihän niitä pysty lievittämään, koska tiettyä kuvaa tyrkytetään nuorille tytöille kaiken aikaa. Pitää vain omassa pienessä päässä tajuta, ettei tarvitse olla samanlainen kuin muut. Pitää kypsyä ja kasvaa. Siinä ei pysty kukaan muu auttamaan, se pitää itse tajuta."

      Voisitko kertoa yhdenkin asian, pienenkin, mikä olisi lapsellista tai MILLÄÄN tavalla tyhmää? Minä en näe mitään muuta kuin 18v tytön puhumassa hänen mielipiteitään ja totuuksia. Kuten joku sanoikin, en kyllä myöskään erityisesti pidä Abreusta mutta tämä herätti kyllä mielenkiintoa.

      • typerä

        juttu haastattelussa oli aiheeton ja ilkeä viittaus Johanna Hämäläisen tekemisiin.


      • Ja vielä vain Johannan touh...
        typerä kirjoitti:

        juttu haastattelussa oli aiheeton ja ilkeä viittaus Johanna Hämäläisen tekemisiin.

        Kun tuossa joku vastailee jonkun muun vastaukseen "ainoa huomautettava kohta oli se pakkoruotsi kyssäri" ja sinä yrität nyt minulle selittää kuinka "ainoa juttu onkin" se Johannaa koskeva kysymys?

        Voi herranjumala sentään.

        Päättäkää nyt mikä vitun asia on väärin Annan vastauksessa! Älkää vastatko kysyjien kysymyksiin eri tavalla kaikki (ainakin 2, voi olla kolmekin)!

        Ainoa säälitävä asia koko tässä keskustelussa on se, että joku alkoi haukkumaan Annan vastauksia, mutta ketään ei tiedä MIKSI, ja silti sitä yritetään vain touhottaa kuinka "ON NE TYHMIÄ NE VASTAUKSET!!!!!!!"
        Ja sitten: "...En mä tiedä miksi. Kait siksi et se on vaan Anna ja sitä on totuttu haukkumaan".

        Huohhhh!
        Sanon nyt minä ja poistun keskustelusta. Mitään järkeä tässä nimittäin ei ole. Kaikki palstalla olevat säälittäviä ipanoita.

        Tyypillistä Suomalaisuutta.


      • vapaa päivääkin.
        Ja vielä vain Johannan touh... kirjoitti:

        Kun tuossa joku vastailee jonkun muun vastaukseen "ainoa huomautettava kohta oli se pakkoruotsi kyssäri" ja sinä yrität nyt minulle selittää kuinka "ainoa juttu onkin" se Johannaa koskeva kysymys?

        Voi herranjumala sentään.

        Päättäkää nyt mikä vitun asia on väärin Annan vastauksessa! Älkää vastatko kysyjien kysymyksiin eri tavalla kaikki (ainakin 2, voi olla kolmekin)!

        Ainoa säälitävä asia koko tässä keskustelussa on se, että joku alkoi haukkumaan Annan vastauksia, mutta ketään ei tiedä MIKSI, ja silti sitä yritetään vain touhottaa kuinka "ON NE TYHMIÄ NE VASTAUKSET!!!!!!!"
        Ja sitten: "...En mä tiedä miksi. Kait siksi et se on vaan Anna ja sitä on totuttu haukkumaan".

        Huohhhh!
        Sanon nyt minä ja poistun keskustelusta. Mitään järkeä tässä nimittäin ei ole. Kaikki palstalla olevat säälittäviä ipanoita.

        Tyypillistä Suomalaisuutta.

        Sori, Annassa ei ole mitään omaperäisyyttä. Samanlainen teini, kuten muutkin.


      • se sinusta
        Ja vielä vain Johannan touh... kirjoitti:

        Kun tuossa joku vastailee jonkun muun vastaukseen "ainoa huomautettava kohta oli se pakkoruotsi kyssäri" ja sinä yrität nyt minulle selittää kuinka "ainoa juttu onkin" se Johannaa koskeva kysymys?

        Voi herranjumala sentään.

        Päättäkää nyt mikä vitun asia on väärin Annan vastauksessa! Älkää vastatko kysyjien kysymyksiin eri tavalla kaikki (ainakin 2, voi olla kolmekin)!

        Ainoa säälitävä asia koko tässä keskustelussa on se, että joku alkoi haukkumaan Annan vastauksia, mutta ketään ei tiedä MIKSI, ja silti sitä yritetään vain touhottaa kuinka "ON NE TYHMIÄ NE VASTAUKSET!!!!!!!"
        Ja sitten: "...En mä tiedä miksi. Kait siksi et se on vaan Anna ja sitä on totuttu haukkumaan".

        Huohhhh!
        Sanon nyt minä ja poistun keskustelusta. Mitään järkeä tässä nimittäin ei ole. Kaikki palstalla olevat säälittäviä ipanoita.

        Tyypillistä Suomalaisuutta.

        mukavasti sanottu? Vielä Kouvolan sanomissa, kun Johanna asuu Kouvolassa. Ilkeää.


      • Tarkasta vaikka itse
        typerä kirjoitti:

        juttu haastattelussa oli aiheeton ja ilkeä viittaus Johanna Hämäläisen tekemisiin.

        > juttu haastattelussa oli aiheeton ja ilkeä
        > viittaus Johanna Hämäläisen tekemisiin

        Ainakaan nettiversiossa ei sellaista ole.


      • mainita
        Tarkasta vaikka itse kirjoitti:

        > juttu haastattelussa oli aiheeton ja ilkeä
        > viittaus Johanna Hämäläisen tekemisiin

        Ainakaan nettiversiossa ei sellaista ole.

        nimeltä eikä pidäkään, jos haluaa vain vihjailla ilkeästi.

        Johanna on esiintynyt Hymyn kannessa, lehdessä ja nettisivuilla ja esitellyt hankkimiaan silikoneja.

        Anna sanoo, ettei hän ainakaan esiintyisi Hymyn kannessa silikonit tisseissä, ja sanoo tämän vielä Johannan kotikaupungissa ilmestyvässä lehdessä.

        Jos tässä ei näe ilkeilyä Johannalle, on jo hidasälyinen.


      • sulle
        mainita kirjoitti:

        nimeltä eikä pidäkään, jos haluaa vain vihjailla ilkeästi.

        Johanna on esiintynyt Hymyn kannessa, lehdessä ja nettisivuilla ja esitellyt hankkimiaan silikoneja.

        Anna sanoo, ettei hän ainakaan esiintyisi Hymyn kannessa silikonit tisseissä, ja sanoo tämän vielä Johannan kotikaupungissa ilmestyvässä lehdessä.

        Jos tässä ei näe ilkeilyä Johannalle, on jo hidasälyinen.

        tullut mieleen että toimittaja on esittänyt varta vasten tuon kysymyksen. Anna sanoo vaan oman kantansa moiseen.


      • jotta edes joku
        sulle kirjoitti:

        tullut mieleen että toimittaja on esittänyt varta vasten tuon kysymyksen. Anna sanoo vaan oman kantansa moiseen.

        hermostuisi siitä.


      • siis että
        jotta edes joku kirjoitti:

        hermostuisi siitä.

        toimittaja on kysynyt Annalta "esiintyisitkö Hymyn kannessa silikonit tisseissä", johon Anna on vastannut "en" ja toimittaja on kirjoittanut sen suorana lainauksena Annan suuhun "Hymy on myös sellainen lehti, jonka kannessa en esiintyisi silikonit tisseissä".

        Pahaa vääristelyä siinä tapauksessa. Seiska ja muut juorulehdet toimivat näin, mutta että tavallinen paikallislehtikin! Toimittaja on siinä tapauksessa halunnut pilkata Johannaa ja laittanut oman ajatuksensa Annan suuhun. Ehkä Johanna on sitten yleisen naureskelun ja ivailun kohde Kouvolassa.


      • Ei kai se ole totta?
        siis että kirjoitti:

        toimittaja on kysynyt Annalta "esiintyisitkö Hymyn kannessa silikonit tisseissä", johon Anna on vastannut "en" ja toimittaja on kirjoittanut sen suorana lainauksena Annan suuhun "Hymy on myös sellainen lehti, jonka kannessa en esiintyisi silikonit tisseissä".

        Pahaa vääristelyä siinä tapauksessa. Seiska ja muut juorulehdet toimivat näin, mutta että tavallinen paikallislehtikin! Toimittaja on siinä tapauksessa halunnut pilkata Johannaa ja laittanut oman ajatuksensa Annan suuhun. Ehkä Johanna on sitten yleisen naureskelun ja ivailun kohde Kouvolassa.

        Mutta ei kai Johannalla ole silikoneja? Yläosa paljaanahan hän kyllä on esiintynyt lehdessä.


      • tuolta

    • ....

      vai miten on?.kantsisko lukee toi haastattelu ehkä siitä selviää miks annan jutut ei oo järkeviä?t:pissis^^ :D

      • Vai trollaaminenko kiinnostaa

        Joko viimein kertoisit meille, mikä siinä ei ollut järkevää?


      • pissis^^
        Vai trollaaminenko kiinnostaa kirjoitti:

        Joko viimein kertoisit meille, mikä siinä ei ollut järkevää?

        lue haastattelu niin ehkä viimein tajuat jotai.


      • pissis^^
        Vai trollaaminenko kiinnostaa kirjoitti:

        Joko viimein kertoisit meille, mikä siinä ei ollut järkevää?

        sun pitäis vastata siihen mun kysymykseen.Eikö Annalle saa antaa kritiikkiä?kaikki julkkikset saavat kritiikkiä myös Anna.mitä on trollaaminen?ettekö te TAJUU ETTÄ MÄ EN OIKEESTI OO ILKEE MÄ VAA ESITÄN KOSKA TEITÄ ANNA FANEJA ON NIIN KIVA ÄRSYTTÄÄ :D


      • Vai oletko itse järjetön?
        pissis^^ kirjoitti:

        lue haastattelu niin ehkä viimein tajuat jotai.

        Mutta joko viimein kertoisit meille, mikä siinä ei ollut järkevää?

        Et taida pystyä vastaamiseen. Siispä tilanne on se, että ainoastaan sinun kirjoituksesi ovat järjettömiä.


      • pissis^^
        Vai oletko itse järjetön? kirjoitti:

        Mutta joko viimein kertoisit meille, mikä siinä ei ollut järkevää?

        Et taida pystyä vastaamiseen. Siispä tilanne on se, että ainoastaan sinun kirjoituksesi ovat järjettömiä.

        onko sulla lukuongelmia vai mitä?????EN OLLU TOSISSANI.


    • pissis^^

      kysyin äidiltäni ja se sanoi että jotkut ei siedä negatiivisiä kommentteja.

    • Pois pakkoruotsi

      Fiksu tyttö, aivan kuten 50 000 lukiolaista.
      PAkkoruotsi saa mennä. Repikää siitä, RKP ja muut suomalaisten simputtajat. Lähdenpä ostamaan Annan levyn tukeakseni hänen linjaansa pakkoruotsiasiassa.

      http://www.lukio.fi/service.cntum?pageId=135221

      Lukiolaiset: Toisen kotimaisen kielen pakollisuudesta luovuttava!

      Suomen Lukiolaisten Liiton XXIV sääntömääräiseen liittokokoukseen 21.–23.11.2008 Seinäjoelle kokoontuneet yli 300 lukiolaista vaativat valinnanvapautta lukio-opintoihin kuuluviin pakollisiin kieltenopintoihin. Suomen Lukiolaisten Liiton tavoiteohjelmaan hyväksyttiin liittokokouksessa uusi linjaus, jonka mukaan lukiolaisella pitää olla halutessaan mahdollisuus opiskella toisen kotimaisen kielen tilalla jotain toista kieltä. Myös peruskoulussa oppilaalla pitää olla mahdollisuus valita B-kieleksi toisen kotimaisen kielen tilalle jokin toinen kieli.


      Toisen kotimaisen kielen osaamisesta on hyötyä ja se avaa ovia työmarkkinoilla. Nykyisenkaltainen, jopa hieman kapeakatseinen, valtapoliittinen kieliajattelu ei kuitenkaan huomioi kaikkien nuorten tarpeita ja heidän tulevaisuuden suunnitelmiaan. Työmarkkinoilla on tällä hetkellä tarvetta erityisesti toisen kotimaisen kielen pitkän oppimäärän osaajille. Kuitenkin monet B-kielenä toista kotimaista kieltä opiskelevat oppivat kieltä motivaatio-ongelmien takia vain heikosti. Mikäli pakollisen keskipitkän B-kielen voisi valita eri vaihtoehdoista, tarjoutuisi toisen kotimaisen kielen opiskelua kohtaan motivaatio-ongelmia kokeville tilaisuus opiskella jotain hyödyllisemmäksi kokemaansa kieltä.


      Toisen kotimaisen kielen opiskelun pitäisi kuitenkin jatkossakin olla mahdollista opiskelijan niin tahtoessa missä tahansa opiskelujen vaiheessa. Vapaaehtoista toisen kotimaisen kielen opiskelua voitaisiin kannustaa mahdollistamalla ylioppilastutkinnossa suoritettu toisen kotimaisen kielen ylioppilaskoe riittäväksi osoitukseksi virkamiehelle asetettujen kielitaitovaatimusten hallitsemisesta. Monipuolinen kielitaito on osoitus yleissivistyksestä, mutta kattava kielitaito voidaan saavuttaa vain tarjoamalla vaihtoehtoja, ei pakottamalla kaikkia samaan muottiin.



      ,

      • jaksanut

        myönettäköön lukea koko rimpsua, mutta miten Annan levyn ostaminen edesauttaa tässä pyrkimyksessä pakkoruotsin osalta?
        Aina kun oppii uuden kielen avautuu aivan uusi aspekti kys.kielialueen kulttuuriin,historiaan ja tapoihin. Koskaan ei ole haitaksi osata useita kieliä, sillä se edesauttaa tutustumaan myös toisen kulttuurin ihmisiin aivan eritasolla kuin vain esm. englannilla. Tämänhän luulisi Annankin ymmärtävän, koska omaa kahden erillaisen maan kielen ja kulttuurin.


      • Ensi alkuun
        jaksanut kirjoitti:

        myönettäköön lukea koko rimpsua, mutta miten Annan levyn ostaminen edesauttaa tässä pyrkimyksessä pakkoruotsin osalta?
        Aina kun oppii uuden kielen avautuu aivan uusi aspekti kys.kielialueen kulttuuriin,historiaan ja tapoihin. Koskaan ei ole haitaksi osata useita kieliä, sillä se edesauttaa tutustumaan myös toisen kulttuurin ihmisiin aivan eritasolla kuin vain esm. englannilla. Tämänhän luulisi Annankin ymmärtävän, koska omaa kahden erillaisen maan kielen ja kulttuurin.

        > Koskaan ei ole haitaksi osata useita kieliä,

        Koska siitä ei ole kerran mitään haittaa, alettakoon opettaa pakolla 1000 eri kieltä kouluissa. Sillä lailla voisi tutustua 1000 eri kulttuuriin ja niiden ihmisiin.

        Tätäkö tarkoitat?


      • ilmeisesti
        Ensi alkuun kirjoitti:

        > Koskaan ei ole haitaksi osata useita kieliä,

        Koska siitä ei ole kerran mitään haittaa, alettakoon opettaa pakolla 1000 eri kieltä kouluissa. Sillä lailla voisi tutustua 1000 eri kulttuuriin ja niiden ihmisiin.

        Tätäkö tarkoitat?

        joko liian nuori tai tyhmä, jos et ymmärtänyt asian pointtia. Tässähän sitä vain huomaa että tällä palstalla ei pysty keskustelemaan asiallisesti, jos maailmankuva on täällä ihgutus ja prätz-tasolla.
        Anna on nuori ja vielä kypsymätön samoin kuin fanittajansa, ei se mitään asia korjautuu ajan kanssa, tosin toiset eivät kypsy henkisellä tasolla koskaan. Tulevaisuus tulee kertomaan mihin riittävät itse kunkin resulssit.
        Pikkufanit kasvavat ja tulee uudet suosikit, nähtäväksi jää myös pystyykö Anna uudistumaan ja ottamaan uusia haasteita kilpailun kovetessa ja uusien kykyjen rynniessä rajatuille markkinoille.


      • Miksei 1000 kieltä?
        ilmeisesti kirjoitti:

        joko liian nuori tai tyhmä, jos et ymmärtänyt asian pointtia. Tässähän sitä vain huomaa että tällä palstalla ei pysty keskustelemaan asiallisesti, jos maailmankuva on täällä ihgutus ja prätz-tasolla.
        Anna on nuori ja vielä kypsymätön samoin kuin fanittajansa, ei se mitään asia korjautuu ajan kanssa, tosin toiset eivät kypsy henkisellä tasolla koskaan. Tulevaisuus tulee kertomaan mihin riittävät itse kunkin resulssit.
        Pikkufanit kasvavat ja tulee uudet suosikit, nähtäväksi jää myös pystyykö Anna uudistumaan ja ottamaan uusia haasteita kilpailun kovetessa ja uusien kykyjen rynniessä rajatuille markkinoille.

        Mutta mikä estää 1000 kielen opettamisen?

        Miksi sitä ei tehdä, kun uusien kielten opiskelemisesta ei kerran ole haittaa?

        Tai ehkäpä siinä viestissä ei ollutkaan järkeä, johon vastasin.

        > tällä palstalla ei pysty keskustelemaan
        > asiallisesti, jos maailmankuva on täällä
        > ihgutus ja prätz-tasolla.

        Olet siis tyytymätön siihen, että et saa tällä palstalla pilkata vapaasti Annaa järjettömillä jutuillasi vaan juttusi oikaistaan.


      • pysty
        Miksei 1000 kieltä? kirjoitti:

        Mutta mikä estää 1000 kielen opettamisen?

        Miksi sitä ei tehdä, kun uusien kielten opiskelemisesta ei kerran ole haittaa?

        Tai ehkäpä siinä viestissä ei ollutkaan järkeä, johon vastasin.

        > tällä palstalla ei pysty keskustelemaan
        > asiallisesti, jos maailmankuva on täällä
        > ihgutus ja prätz-tasolla.

        Olet siis tyytymätön siihen, että et saa tällä palstalla pilkata vapaasti Annaa järjettömillä jutuillasi vaan juttusi oikaistaan.

        erottamaan rakentavan kritiikin ja pilkan eroa. Mikään ei estä, ystävä hyvä, opettelemasta niin montaa kieltä kuin haluaa, tosin siihen tulee tietysti jossain vaiheessa katto vastaan, mutta asiahan ei ole mustavalkoinen joko/tai akselilla.
        Ymmärthän itsekin liioittelun hypoteesin kirjoittamalla 1000 kielestä;)
        Ydinkysymyshän oli auttaako Annan levyn ostaminen pakkoruotsi pois-asiaa.
        En ole Annan artistin uraa vastaan enkä puolesta, vaan lähestyn asiaa neutraalina niihin asioihin nojaten joita olen lukenut kys. henkilöstä. Voivat olla väärää tietoa tai oikeaa sekään ei ole olennaista jos ainoastaan käsittelee aihetta median antamaan information pohjalta.


      • Vai 1000 kieltä?
        pysty kirjoitti:

        erottamaan rakentavan kritiikin ja pilkan eroa. Mikään ei estä, ystävä hyvä, opettelemasta niin montaa kieltä kuin haluaa, tosin siihen tulee tietysti jossain vaiheessa katto vastaan, mutta asiahan ei ole mustavalkoinen joko/tai akselilla.
        Ymmärthän itsekin liioittelun hypoteesin kirjoittamalla 1000 kielestä;)
        Ydinkysymyshän oli auttaako Annan levyn ostaminen pakkoruotsi pois-asiaa.
        En ole Annan artistin uraa vastaan enkä puolesta, vaan lähestyn asiaa neutraalina niihin asioihin nojaten joita olen lukenut kys. henkilöstä. Voivat olla väärää tietoa tai oikeaa sekään ei ole olennaista jos ainoastaan käsittelee aihetta median antamaan information pohjalta.

        Sinä itse sanoit, ettei kielten opiskelusta ole haittaa. Siispä olet vaatimassa 1000 kielen opettamista kouluun. On sinulla ajatukset. Vai etkö olekaan? Onpas sinulla ristiriitaiset mietteet.

        Mutta jos huomaisit ajatteluvirheesi, huomaisit, että jo yhdenkin "turhan" kielen opiskelemisesta on haittaa. Kun useimmar tietävät se, ettei esim. ruotsia koskaan tarvitse, sen opiskeluun ei löydy motivaatiota. Missä tulee tilanteita, että ruotsalaisen kanssa juttelisi niitä näitä? Ei missään. Sen sijaan englannin arvon huomaa jokainen, koska sitä voi käyttää melkein kaikkialla. Ainakin muutaman sanan verran.

        Siispä ruotsin kielestä tulee kiviriippa, joka pilaa koulunkäynnin tunnelmaa. Samalla se vie aikaa paljon tärkeämmiltä oppiaineilta. Kuten esimerkiksi saksan kieleltä.


      • kieli, joten totta
        Vai 1000 kieltä? kirjoitti:

        Sinä itse sanoit, ettei kielten opiskelusta ole haittaa. Siispä olet vaatimassa 1000 kielen opettamista kouluun. On sinulla ajatukset. Vai etkö olekaan? Onpas sinulla ristiriitaiset mietteet.

        Mutta jos huomaisit ajatteluvirheesi, huomaisit, että jo yhdenkin "turhan" kielen opiskelemisesta on haittaa. Kun useimmar tietävät se, ettei esim. ruotsia koskaan tarvitse, sen opiskeluun ei löydy motivaatiota. Missä tulee tilanteita, että ruotsalaisen kanssa juttelisi niitä näitä? Ei missään. Sen sijaan englannin arvon huomaa jokainen, koska sitä voi käyttää melkein kaikkialla. Ainakin muutaman sanan verran.

        Siispä ruotsin kielestä tulee kiviriippa, joka pilaa koulunkäynnin tunnelmaa. Samalla se vie aikaa paljon tärkeämmiltä oppiaineilta. Kuten esimerkiksi saksan kieleltä.

        kai sitä pitää opiskella.

        Niitä muita kieliä voi opiskella myös itsenäisesti. Ja Annan kannalta voisi olla hyvä, jos hän opettelee muutaman sanan joistain, jos lähtee ulkomaille keikkailemaan. Vai onko laiska opiskelija?


      • Älä usko poliittista propag...
        kieli, joten totta kirjoitti:

        kai sitä pitää opiskella.

        Niitä muita kieliä voi opiskella myös itsenäisesti. Ja Annan kannalta voisi olla hyvä, jos hän opettelee muutaman sanan joistain, jos lähtee ulkomaille keikkailemaan. Vai onko laiska opiskelija?

        > Ruotsi on Suomen ns. toinen, joten totta kai
        > sitä pitää opiskella.

        Ei suinkaan ole näin. Olet ottanut todesta tuon väitteen, joka on seurausta aikanaan tehdystä poliittisesta lehmänkaupasta. RKP sai ujutettua tuollaisen järjettömän idean suomalaiseen yhteiskuntaan.

        Tietenkään jokaisen ei tarvitse opiskella maan kaikkia virallisia kieliä. Erityisesti näin on, jos kieltä puhuu äidinkielenään vain 5 % väestöstä. Virallisen kielen status on etu vähemmistölle mutta ei suinkaan velvoite enemmistölle.

        Muissa maissakaan ei vähemmistökieliä lueta pakolla kouluissa.

        Kouluissa onkin opiskeltava sellaisia kieliä, joista on hyötyä koululaiselle itselleen.

        Anna ei tarvitse ruotsia urallaan kuten eivät muutkaan ei-ruotsalaiset artistit.

        Ruotsin opiskelun suhteen Annalla on varmaan sama asenne kuin 95 %:lla muilakin koululaisilla.


      • parista asiavirheestä
        Älä usko poliittista propag... kirjoitti:

        > Ruotsi on Suomen ns. toinen, joten totta kai
        > sitä pitää opiskella.

        Ei suinkaan ole näin. Olet ottanut todesta tuon väitteen, joka on seurausta aikanaan tehdystä poliittisesta lehmänkaupasta. RKP sai ujutettua tuollaisen järjettömän idean suomalaiseen yhteiskuntaan.

        Tietenkään jokaisen ei tarvitse opiskella maan kaikkia virallisia kieliä. Erityisesti näin on, jos kieltä puhuu äidinkielenään vain 5 % väestöstä. Virallisen kielen status on etu vähemmistölle mutta ei suinkaan velvoite enemmistölle.

        Muissa maissakaan ei vähemmistökieliä lueta pakolla kouluissa.

        Kouluissa onkin opiskeltava sellaisia kieliä, joista on hyötyä koululaiselle itselleen.

        Anna ei tarvitse ruotsia urallaan kuten eivät muutkaan ei-ruotsalaiset artistit.

        Ruotsin opiskelun suhteen Annalla on varmaan sama asenne kuin 95 %:lla muilakin koululaisilla.

        > Ruotsin opiskelun suhteen Annalla on varmaan
        > sama asenne kuin 95 %:lla muilakin koululaisilla.

        Mielestäsi siis ruotsin opiskelu on hyödyllistä ainoastaan suomenruotsalaisten ihmisten mielestä jotka puhuvat äidinkielenäänkin ruotsia? Itse olen 100 % suomalainen ja molemmat vanhemmat, kaverit ja sukulaiset puhuvat suomea, mutta olen ikuisesti kiitollinen vanhemmilleni siitä että he laittoivat minut ruotsin kieliselle ala-asteelle. Se on rikkaus, kuten kaikkien muidenkin kielten osaaminen.

        > Kouluissa onkin opiskeltava sellaisia kieliä,
        > joista on hyötyä koululaiselle itselleen.
        > Anna ei tarvitse ruotsia urallaan kuten eivät
        > muutkaan ei-ruotsalaiset artistit.

        Tässä mättää nyt vain se, että johtuen siitä että Suomi on kaksikielinen maa, Suomen perustuslaissa on määritelty, että jokaisessa palvelualan toimipaikassa on saatava sekä suomen että ruotsin kielistä palvelua. Jos kenenkään ei tarvitse opiskella ruotsia, miten sen kielisen palvelun tarjoaminen sitten järjestyy?

        > RKP sai ujutettua tuollaisen järjettömän idean
        > suomalaiseen yhteiskuntaan.

        Siihen aikaan kun pakkoruotsista on päätetty, ei ole vielä edes ollut sellaista puoluetta kuin RKP. Pakkoruotsin ottaminen kouluihin on ollut itsestäänselvyys silloin kun on ylipäätään ruvettu tarjoamaan suomenkielistä opetusta. Näinhän ei toki ole aina ollut. Ja jos kuvittelet, että niin pieni puolue kuin RKP saisi aikaan lakimuutoksia, en sinuna lähtisi politiikan tietämyksellä pätemään.

        > Muissa maissakaan ei vähemmistökieliä lueta
        > pakolla kouluissa.

        Esim. Kanadassa kouluissa opetetaan joka ikiselle lapselle ranskaa koska se on maan toinen virallinen kieli, vaikka sitä äidinkielenään puhuvat asuvat enimmäkseen vain teityillä alueilla, ja joita on huomattavasti vähemmän kuin englanninkielistä väestöä. Myös Belgiassa opetetaan kouluissa sekä hollantia että ranskaa sillä ne ovat molemmat virallisia kieliä. Espanjassa opetetaan maan toista virallista kieltä, kataalnia jokaiselle espanjalaiselle kouluissa, vaikka sitä puhuvien prosentti Espanjassa on jopa pienempi kuin ruotsia puhuvien prosentti Suomessa, sen lisäksi Andorrassa, jossa katalaani on "ykköskielenä", on vähemmän äidinkielenään sitä puhuvia kuin ruotsia puhuvia Ruotsissa. Kaikissa slaavimaissa opiskellaan venäjää.


      • pakko sanoo....
        kieli, joten totta kirjoitti:

        kai sitä pitää opiskella.

        Niitä muita kieliä voi opiskella myös itsenäisesti. Ja Annan kannalta voisi olla hyvä, jos hän opettelee muutaman sanan joistain, jos lähtee ulkomaille keikkailemaan. Vai onko laiska opiskelija?

        tohon kielijuttuun, vaikka tää tuleekin myöhässä, että hei haloo!!!!!!! Ei se yks kirjottaja sanonut että kouluisssa pitäis opiskella 1000 eri kieltä!!! Ja kaiken lisäks, ruotsi on Suomen toinen kieli, jota kysytään töitä hakiessa! Kieliä tarvitaan kaikkialla, mutta niin, ethän sinä 9-vuotias ipana voi sitä vielä tajuta!


      • joten selvitän
        pakko sanoo.... kirjoitti:

        tohon kielijuttuun, vaikka tää tuleekin myöhässä, että hei haloo!!!!!!! Ei se yks kirjottaja sanonut että kouluisssa pitäis opiskella 1000 eri kieltä!!! Ja kaiken lisäks, ruotsi on Suomen toinen kieli, jota kysytään töitä hakiessa! Kieliä tarvitaan kaikkialla, mutta niin, ethän sinä 9-vuotias ipana voi sitä vielä tajuta!

        > Ei se yks kirjottaja sanonut että kouluisssa
        > pitäis opiskella 1000 eri kieltä!!!

        Tämä yksi kirjoittaja sanoi, ettei useamman kielen opiskelusta ole mitään haittaa. Eli jos ei kerran ole haittaa, yhtä hyvin voidaan siis opiskella 1000 kieltä. Varmaan olet samaa mieltä?

        > Ja kaiken lisäks, ruotsi on Suomen toinen
        > kieli, jota kysytään töitä hakiessa!

        Ruotsin kielen osaamista ei kysytä töitä hakiessa. Mutta oletko sitä mieltä, että kaikkia niitä asioita pitäisi opettaa pakolla JOKAISELLE, joita saatetaan kysyä työpaikkaa haettaessa?

        > Kieliä tarvitaan kaikkialla, mutta niin, ethän > sinä 9-vuotias ipana voi sitä vielä tajuta

        95 % suomalaisista ei tarvitse ruotsia yhtään mihinkään koko elämänsä aikana. Paljon enemmän olisi tulevina aikoina hyötyä vaikkapa kiinan tai venäjän opiskelusta. Kannattaisi siis opettaa jokaiselle pakolla kiinaa ja venäjää.

        Miksi ihmeessä ruotsin kieli on kaikista mahdollisista oppiaineista ja kielistä se, jota kaikkien pitää oppia pakolla?


      • tarvita työelämässä aika
        joten selvitän kirjoitti:

        > Ei se yks kirjottaja sanonut että kouluisssa
        > pitäis opiskella 1000 eri kieltä!!!

        Tämä yksi kirjoittaja sanoi, ettei useamman kielen opiskelusta ole mitään haittaa. Eli jos ei kerran ole haittaa, yhtä hyvin voidaan siis opiskella 1000 kieltä. Varmaan olet samaa mieltä?

        > Ja kaiken lisäks, ruotsi on Suomen toinen
        > kieli, jota kysytään töitä hakiessa!

        Ruotsin kielen osaamista ei kysytä töitä hakiessa. Mutta oletko sitä mieltä, että kaikkia niitä asioita pitäisi opettaa pakolla JOKAISELLE, joita saatetaan kysyä työpaikkaa haettaessa?

        > Kieliä tarvitaan kaikkialla, mutta niin, ethän > sinä 9-vuotias ipana voi sitä vielä tajuta

        95 % suomalaisista ei tarvitse ruotsia yhtään mihinkään koko elämänsä aikana. Paljon enemmän olisi tulevina aikoina hyötyä vaikkapa kiinan tai venäjän opiskelusta. Kannattaisi siis opettaa jokaiselle pakolla kiinaa ja venäjää.

        Miksi ihmeessä ruotsin kieli on kaikista mahdollisista oppiaineista ja kielistä se, jota kaikkien pitää oppia pakolla?

        paljon. Joten lopeta sinä sen urputtamisen. Taidat olla sellaisessa duunissa jossa ei tarvita kielipäätä? Englantia totta kai pitää osata, koska sitäkin tarvitsee joka paikassa.

        Annahan osaa Suomea, Englantia ja totta kai Portugalia, koska on sieltä kotoisin tai sukujuuret. (En jaksanut tarkistella) Eikös juuri hänen pitäisi painottaa, että on hyvä opiskella kieliä ihan myös sivistyksen, monipuolisuuden kannalta jne..


      • pitää opettaa pakolla kaiki...
        tarvita työelämässä aika kirjoitti:

        paljon. Joten lopeta sinä sen urputtamisen. Taidat olla sellaisessa duunissa jossa ei tarvita kielipäätä? Englantia totta kai pitää osata, koska sitäkin tarvitsee joka paikassa.

        Annahan osaa Suomea, Englantia ja totta kai Portugalia, koska on sieltä kotoisin tai sukujuuret. (En jaksanut tarkistella) Eikös juuri hänen pitäisi painottaa, että on hyvä opiskella kieliä ihan myös sivistyksen, monipuolisuuden kannalta jne..

        > Loppujen lopuksi Ruotsiakin voi tarvita
        > työelämässä aika paljon. Joten lopeta sinä sen
        > urputtamisen

        Ihan ensi alkuun voisit opetella suomen kielestä sen jutun, että kielen nimet kirjoitetaan pienellä kirjaimella. Ja sitten vain etsimään virheitä minun tekstistäni, eikös vain?

        Mutta vaaditko siis, että kaikkia sellaisia asioita pitää opettaa pakolla JOKAISELLE oppilaalle, joita voidaan tarvita jossakin työpaikassa?

        Esimerkiksi traktorilla ajaminen, kukkien sitominen jne.

        Kielten opiskelu ei sivistä ketään. Se sivistää vasta, jos kieltä käyttämällä pääsee keskustelemaan toisesta kulttuurista tulevien kanssa näiden äidinkielellä.


      • Juu, virheitä tuli D:
        pitää opettaa pakolla kaiki... kirjoitti:

        > Loppujen lopuksi Ruotsiakin voi tarvita
        > työelämässä aika paljon. Joten lopeta sinä sen
        > urputtamisen

        Ihan ensi alkuun voisit opetella suomen kielestä sen jutun, että kielen nimet kirjoitetaan pienellä kirjaimella. Ja sitten vain etsimään virheitä minun tekstistäni, eikös vain?

        Mutta vaaditko siis, että kaikkia sellaisia asioita pitää opettaa pakolla JOKAISELLE oppilaalle, joita voidaan tarvita jossakin työpaikassa?

        Esimerkiksi traktorilla ajaminen, kukkien sitominen jne.

        Kielten opiskelu ei sivistä ketään. Se sivistää vasta, jos kieltä käyttämällä pääsee keskustelemaan toisesta kulttuurista tulevien kanssa näiden äidinkielellä.

        jota Anna edustaa. Monipuolisuus on tärkeintä, vaikka Anna pärjää vähäisillä lahjoillaan ja antaa välillä vääriä kuvia koko alasta.

        Kyllähän sitä on nähty, että tarvittaessa alkavat opettelemaan esimerkiksi kiinan kieltä, jos työ vaatii sitä. Kuten pari suomalaista todisti yhdessä elokuvassa.

        Ne oppilaat, jotka ovat kiinnostuneita eri kielistä, totta kai pitäisi olla monipuolisempaa kielten opiskelua. Ei toki pakolla tarvitse JOKAISELLE oppilaalle tarvita opettaa. Nykyään nämä manga ja muutenkin japanilaisuus ovat "in" Suomessa. Eli voisi käyttää hyväksi niitä asioita, jotka ovat pinnalla jne...

        Anteeksi vaan, mutta Anna on ollut väärällä asenteella liikkeellä tässä haastattelussa! Olisi voinut sanoa, että ne jotka ovat kiinnostuneet viihdetaiteilija urasta, niin heille pitäisi suunnitella jotain semmosta jne...

        Eipä tarvitse valittaa, että nykyään jotkut julkkikset eivät osaa mitään tehdä tai pysyvät samassa kaavassa, mikä heistä tunnettuja.


      • Oli rehellinen ja oikeassa
        Juu, virheitä tuli D: kirjoitti:

        jota Anna edustaa. Monipuolisuus on tärkeintä, vaikka Anna pärjää vähäisillä lahjoillaan ja antaa välillä vääriä kuvia koko alasta.

        Kyllähän sitä on nähty, että tarvittaessa alkavat opettelemaan esimerkiksi kiinan kieltä, jos työ vaatii sitä. Kuten pari suomalaista todisti yhdessä elokuvassa.

        Ne oppilaat, jotka ovat kiinnostuneita eri kielistä, totta kai pitäisi olla monipuolisempaa kielten opiskelua. Ei toki pakolla tarvitse JOKAISELLE oppilaalle tarvita opettaa. Nykyään nämä manga ja muutenkin japanilaisuus ovat "in" Suomessa. Eli voisi käyttää hyväksi niitä asioita, jotka ovat pinnalla jne...

        Anteeksi vaan, mutta Anna on ollut väärällä asenteella liikkeellä tässä haastattelussa! Olisi voinut sanoa, että ne jotka ovat kiinnostuneet viihdetaiteilija urasta, niin heille pitäisi suunnitella jotain semmosta jne...

        Eipä tarvitse valittaa, että nykyään jotkut julkkikset eivät osaa mitään tehdä tai pysyvät samassa kaavassa, mikä heistä tunnettuja.

        > Anteeksi vaan, mutta Anna on ollut väärällä
        > asenteella liikkeellä tässä haastattelussa!
        > Olisi voinut sanoa, että ne jotka ovat
        > kiinnostuneet viihdetaiteilija urasta, niin
        > heille pitäisi suunnitella jotain semmosta
        > jne...

        Annan asenteessa ei ollut mitään väärää vaan hän vastasi rehellisesti, ketään loukkaamatta. Sanoi ääneen sen saman, jota 95 % ajattelee. Eli että ruotsin kielen opiskelussa ei ole juurikaan järkeä, koska sitä ei mihinkään tarvitse. Jos tarvitsee, kielen voi sitten opiskella myöhemmin, jos jäi koulussa väliin.

        Erityisesti viihdealalla ruotsin kielestä ei ole hyötyä.


    • pissis^^

      kukaan ei saa sanoo mitään ja te vittuilette koko ajan vaikka täällä sanotaan asiallisesti mielipiteitä ja se oli mun mielipide että se ei vastaa järkevästi aatelkaa nyt ESIM.TUO RUOTSIN KIELI LUE TOI HAASTATTELU JO ÄLÄKÄ VALITA JA KUINKA MONTA KERTAA MUN PITÄÄ PYYTÄÄ ANTEEKSI HANKI LASIT JOS ET NÄÄ!

    • tyttö16v.

      Ei kannata välittää Annan faneista yhtä vittumaisia kuin Annakin.nyt tietenkin joku Anna fani sanoo että minä olen sinä mutta ei siitä kannata välittää. Anna fanit ei ymmärrä varmaan mielipiteitä ja niinku sä sanoit että jotkut ei kestä idolinsa arvostelua mutta eihän tuo Anna fani varmaan älynny lukee sitä vaa nosti sen negatiivisemman asian esille.

      • kertoo, että

        faneja kiinnostaa artistin oma elämä enemmän kuin hänen työnsä musiikin parissa. Ei ole hyvä tuleivaisuus edessä, mitä tulee hänen työhönsä musan parissa.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      152
      10934
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3073
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2912
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1593
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    Aihe