kuningaspyton

anni

eli pytonia hankkimassa...kertokaapa onko kyseistä käärmettä miten saatavilla kun ei oikein ainakaan netissä näy...ja vähän missä hinnoissa liikutaan...ja itselläni vanha viljakäärme terraario ns.pystymalli ollut huoneen nurkassa.pohja kolmio jonka sivut 75cm kork.130cm sopiiko pytonille vai pitääkö olla mielummin enemmin pohja pintaa...kiitos etukäteen=)

13

4292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eve
    • Miia5

Mä sain kans just oman kunkkuni.

Sun terraario on sopiva, ei todellakaan liian pieni. poikaselle kannattaa hankkia aluksi pieni terraario, ja siirtää vasta isona isoon terraan. omallani on nyt 74l terra (70x30x35).

Kyllä kunkkuja myydään joissain eläinkaupoissa, hinta siinä satasen paikkeilla. omani makso 126e.
      Suomessa ei oo yhtään kasvattajaa, eli ei niitä paljon muualta saa kun eläinkaupasta ja ulkomailta.

jos haluut mailata ni osote on [email protected].

• Miia5
      • anni

niin onko kaikki kunkut sitten luonnosta vai syntyneet terraariossa

• ...
        anni kirjoitti:

niin onko kaikki kunkut sitten luonnosta vai syntyneet terraariossa

Hyvin suuri osa Suomessa eläinkaupoissa myytävistä kuningaspytoneista on tosiaankin luonnosta pyydettyjä. :(
        Kannattaa siis kysyä ja varmistaa, että hankkii mieluummin vankeudessa syntyneen yksilön.

• Itsekin kasvatan
        ... kirjoitti:

Hyvin suuri osa Suomessa eläinkaupoissa myytävistä kuningaspytoneista on tosiaankin luonnosta pyydettyjä. :(
        Kannattaa siis kysyä ja varmistaa, että hankkii mieluummin vankeudessa syntyneen yksilön.

Jotkut eläinkauppiaat kasvattavat käärmeensä itse, ja suomessa on kyllä kasvattajia mutta ei ne ihan helposti löydy!!
        Luonnosta pyydettyjä käärmeitä ei tuoda ulkomailta suomeen myyntiin kauppoihin.
        Itse voi tuoda jos ostaa mutta todistukset ja luvat pitää olla kunnossa!! (cites) Ja käärmeen alkuperä pitää olla laillinen!!!

• Miia5
        Itsekin kasvatan kirjoitti:

Jotkut eläinkauppiaat kasvattavat käärmeensä itse, ja suomessa on kyllä kasvattajia mutta ei ne ihan helposti löydy!!
        Luonnosta pyydettyjä käärmeitä ei tuoda ulkomailta suomeen myyntiin kauppoihin.
        Itse voi tuoda jos ostaa mutta todistukset ja luvat pitää olla kunnossa!! (cites) Ja käärmeen alkuperä pitää olla laillinen!!!

Pytonin poikaset jotka on tuotu afrikasta, on siellä farmattuja, ei luonnosta kerättyjä eli ne ei vaikuta sen paikan luonnon käärmekantaan. kunkkuhan on uhanalainen.

Ja kunhan kauppiaalla on käärmeestä cites, ni kaikki on kunnossa, eli se on laillisesti suomeen tuotu käärme.

• Mää
        Miia5 kirjoitti:

Pytonin poikaset jotka on tuotu afrikasta, on siellä farmattuja, ei luonnosta kerättyjä eli ne ei vaikuta sen paikan luonnon käärmekantaan. kunkkuhan on uhanalainen.

Ja kunhan kauppiaalla on käärmeestä cites, ni kaikki on kunnossa, eli se on laillisesti suomeen tuotu käärme.

Niin, eikös se ollut selvää??
        Suomeen ei tuoda luonnosta pyydystettyjä käärmeksiä kauppoihin myyntiin...

• ...
        Mää kirjoitti:

Niin, eikös se ollut selvää??
        Suomeen ei tuoda luonnosta pyydystettyjä käärmeksiä kauppoihin myyntiin...

Mihin perustat tuon väitteesi, ettei eläinkaupoissa muka myytäisi luonnosta pyydettyjä käärmeitä?

• python

huh. en tiedä mistä nämä eläinrääkkääjä ihmiset on oikein tullut, mutta toi on liian pieni terraario. minimivaatimukset on käärmeen mitta joka suuntaan! siis kyllähän sä voit sen tynnyriinkin pistää elämään, mutta eläinrääkkäykseksi sitä kutsutaan. mulla itelläni on 1,5m pitkä ja 2m korkea terraario kahdelle pythonille ja se alkaa olemaan sellainen sopiva. vaikka nämä faunatarin yms myyjät sanovat ettei se tarvitse kuin puoli metriä koska se on kerällä kokoajan, ei ole totta. käärme tarvitsee tilaa liikkua.

• ...

ota myös huomioon että käärme kasvaa sen 2m pitkäksi minimissään. ja paksuuttakin löytyy.. hyvissä käsissä sen saa kasvamaan 3 tai ehkä jopa 4:kin metriä pitkäksi.. ei sitä viljakäärmeterraarioon niin vain pistetäkkään ;]

• ...
        ... kirjoitti:

ota myös huomioon että käärme kasvaa sen 2m pitkäksi minimissään. ja paksuuttakin löytyy.. hyvissä käsissä sen saa kasvamaan 3 tai ehkä jopa 4:kin metriä pitkäksi.. ei sitä viljakäärmeterraarioon niin vain pistetäkkään ;]

Ei kuningaspytonista kasva yli kaksimetristä millään... puhutkojan ehkä kuningasboasta?

• Kunkku
        ... kirjoitti:

Ei kuningaspytonista kasva yli kaksimetristä millään... puhutkojan ehkä kuningasboasta?

Niinpä. Teit saman virheen kuin yhden eläinkaupan myyjä :P . Kuningaspyton ja kuningasboa ovat eri lajit, ja kuningaspyton ei kasva missään olosuhteissa 2m, se jää vähän yli metrin mittaiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4561
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2548
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2278
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1767
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1591
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1284
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      42
      1161
    Aihe