Venäjä Hesekielin kirjassa?

Teen pientä gallup-tutkimusta. Kun minulle sanottiin ateismi-palstalla että "valtavirran tulkinta" Hesekiel 38:sta on, että siinä puhutaan Venäjän hyökkäyksestä Israeliin, niin kuinkas on? Ajattelin, että kysyn tämmöiseltä hyvin tunnetulta kristillisyyden sektiltä asiaa. Vastaukseksi riittää pelkkä kyllä tai ei, mutta perustellakin toki voi.

Ja tässä referenssiksi tuo kohta:

38:1 Minulle tuli tämä Herran sana:
38:2 "Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan
38:3 ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
38:4 Minä kuljetan sinua, panen koukut sinun leukoihisi ja nostatan sotaan sinut ja kaiken sinun sotaväkesi: hevoset ja ratsumiehet, kaikki pulskasti puettuja, suuren joukon suurine ja pienine kilpineen, miekankantajia kaikki.
38:5 Persia, Etiopia ja Puut ovat heidän kanssansa, kilvet ja kypärit on heillä kaikilla.
38:6 Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat - lukuisat kansat ovat sinun kanssasi.
38:7 Ole valmis, varustaudu, sinä ja kaikki joukkosi, jotka ovat kokoontuneet sinun luoksesi, ja ole sinä varalla heitä varten.
38:8 Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuotten lopulla sinun on karattava maahan, joka on tointunut miekan jäljiltä, koottu monien kansain seasta, - mentävä Israelin vuorille, jotka kauan aikaa olivat olleet rauniomaana; se on tuotu pois kansojen seasta, ja he asuvat turvallisina kaikki tyynni.
38:9 Sinä hyökkäät kuin rajuilma, tulet kuin pilvi, pettääksesi maan, sinä ja kaikki sotalaumasi ja lukuisat kansat, jotka ovat sinun kanssasi.
38:10 Näin sanoo Herra, Herra: Mutta sinä päivänä tulee mieleesi jotakin, ja sinä mietit pahan juonen
38:11 ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina - asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.
38:12 Sinä aiot saalista saada, ryöstettävää ryöstää, ojentaa kätesi raunioita kohti, jotka on saatu asutuiksi, ja kansaa kohti, joka on koottu pakanakansain seasta, joka on hankkinut karjaa ja omaisuutta ja asuu maan navassa.
38:13 Saba ja Dedan ja Tarsiin kauppiaat ja kaikki heidän nuoret jalopeuransa kyselevät sinulta: 'Oletko sinä menossa saalista saamaan, ryöstettävää ryöstämään? Oletko koonnut joukkosi kantamaan hopeata ja kultaa, ottamaan karjaa ja omaisuutta, suurta saalista saamaan?'
38:14 Sentähden ennusta, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä sinä kyllä huomaat, että minun kansani Israel asuu turvallisena,
38:15 ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.
38:16 Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan. Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä.
38:17 Näin sanoo Herra, Herra: Etkö se ole sinä, josta minä muinaisina päivinä puhuin palvelijaini, Israelin profeettain, kautta, jotka niinä päivinä ennustivat, vuodesta vuoteen, että minä annan sinun karata heidän kimppuunsa?
38:18 Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.
38:19 Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.
38:20 Ja minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan.
38:21 Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.
38:22 Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat.
38:23 Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."

16

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muusta, kuin suuresta venäjästä, Mesek on venäjä, senhän on useat Raamatuntutkijat jo aikoja sitten tunnistaneet.
      * Mutta tämähän tapahtuu sitten tuhatvuotisen valtakunnan perustamisen yhteydessä.
      * Kun Jeesus tulee ensin seurakunnalleen, vie morsimaensa taivaaseen 3,5 vuodeksi.
      * Tulee takaisn kaikkinen tuhannentuhansine pyhieen, eli seurakutansa kanssa, ja silloin seurakunta on jo kirkastettu, ja ovat siis kuolemattomia, niikuin Jeesuskin.
      * Hän tulee Öljymäelle, samalle mäelle, mistä taivaaseen menikin.
      * Kohtaa israelin oman kansansa, israel pelastuu koko kansana, saa syntinsä anteeksi.
      * Israel on suuressa ahdistuksessa, Jeesuksen tullessa , antikristuksen joukot ahdistavat silloin israelia, ja luulenpa, että juuri silloin tuo Jeremian ennustus on toteutumassa?
      * Silloin tapahtuu se, mistä ennustuksen lopussa puhutaan. Taivaan sotajoukot on silloin liikkeellä ja kaikki luonnonvoimat maanjäristyksineen, auttaa israelin turvaan.
      * Silloinhan Öljymäki halkeaa kahtia, ja mäkien väliin jää valtava laakso, ja juuri sinne Jeesus vie Israelin turvaan.
      * Antikristus tuhotaan, kaikki muutkin viholliset, ja tuhatvuotinen valtakunta perustetaan.

• kesän lopulla

-Eipä tuosta paljoa jää varaa erilaisille tulkinnoille. Niin on selvää tekstiä, mutta ei ihan hetimiten ajankohtaista. Toisaalta, kun tapahtumat lähtevät vyörymään, niin voi tapahtua paljonkin, hyvinkin lyhyessä ajassa.

Eiväthän Suomenkaan viimeiset sotakokemukset olleet ajallisesti mitenkään pitkäkestoisia. Paljon ehti kuitenkin tapahtua lyhyessä ajassa.

Johan se "karhu" tässä kerkesi ärjähtämään ja ko. taholta nähtiin pelottavan kovia ilmeitä, tässä kesän lopulla. Vielä annettiin kuitenkin rauhan aikaa, että voisimme sen käyttää, mm. rukoilemalla Suomen puolesta... Ei ole mitenkään itsestään selvää "olla vain kaikessa rauhassa ja turvallisella mielellä, kuten tähänkin asti on oltu"... On oltu niin; kiitos Jumlalalle, että on saatu olla ja nauttia rauhallisista oloista.

No, tänä päivänä ei tässäkään maassa kai kovin turvallisista oloista voi tässäkään maassa enää puhua, ottaen huomioon mm. tämän ja viime syksyn tapahtumat koulumaailmassa...

Rukousta nyt tarvitaan tämän maamme puolesta!

• niin, että toinen kyllä-ääni Venäjälle.

Eli tilanne 2-0 Venäjä mainitaan Hesekielissä -teorian puolesta.

• mallit on

kyllä peräisin muualta kuin Venäjältä. Suurelta länneltä,iki ihanasta Amerikan maasta. - In God We Trust!

• nöyrä ihminen

38:6 Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat - lukuisat kansat ovat sinun kanssasi.

Goomer = germaanit

Ja se sopii hyvin siihen, mitä Danielissa on kirjoitettuna.
      Dan.9:27. Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."

Natsit hävittivät juutalaisia, ja tuolloin LIITTO OLI TEHTY RASKAAKSI. Kaikkein viimeisimmässä sodassa tuo sama valtakunta on Israelin kimpussa. Mahdollisesti kun nykyinen suurvalta on menettänyt mahtinsa (nyt se alkaa) ja EU tulee sen tilalle. Tuo voi olla rauhanturvaustehtävä aluksi ja muuttua luonteeltaan miehitykseksi .
      Saksahan on johtava Eu-valtio ja tuskin se jättää johtavaa asemaa EUssa muille mikäli se on sen pideltävissä.

• Venäjästä,

jota ei ollut silloin olemassakaan, kuin germaaneistakaan. Maailma taisi olla varsin epämääräinen Heskielin aikaan. Nykyajan uskovat lukevat Raamatuaan tämän päivän maailmasta käsin ja kuitenkin Raamattu on kirjoitettu oman aikansa maailmassa, joten pieleen menee nämä nykyajan tulkinnat. Tietenkin hyvin yleisesti uskotut hulluimmatkin povaukset ja tulkinnat voivat aiheuttaa ilmiön, itseään toteuttava ennustus, kuten mm. pankkikriiseissä saattaa tapahtua mutta silloin ennustusten toteutajina ovat ennustuksiin uskovat ihmiset itse.

• to...
        Venäjästä, kirjoitti:

jota ei ollut silloin olemassakaan, kuin germaaneistakaan. Maailma taisi olla varsin epämääräinen Heskielin aikaan. Nykyajan uskovat lukevat Raamatuaan tämän päivän maailmasta käsin ja kuitenkin Raamattu on kirjoitettu oman aikansa maailmassa, joten pieleen menee nämä nykyajan tulkinnat. Tietenkin hyvin yleisesti uskotut hulluimmatkin povaukset ja tulkinnat voivat aiheuttaa ilmiön, itseään toteuttava ennustus, kuten mm. pankkikriiseissä saattaa tapahtua mutta silloin ennustusten toteutajina ovat ennustuksiin uskovat ihmiset itse.

Hesekielin mainitsemat olivat hänen aikaisiaan hallitsijoita/maita Vähässä-Aasiassa.

• to... kirjoitti:

Hesekielin mainitsemat olivat hänen aikaisiaan hallitsijoita/maita Vähässä-Aasiassa.

katsoa israelista käsin, eli jos israelista katselee pohjoiseen, niin vastaavaa ei löydy kuin "pohjan periltä", ja vielä "voikmakas suuri kansa", eipä tuohon jää paljon vaihtehtoja.
        * Aika vaan tuskin on meidän aikana, siirtyy kyllä tulevaisuuteen, ja Jeesusken tulo ratkaisee, koska?
        * Jos vaikka ensiyönä Jeesus tulisi, niin aikaa on silloin tosi vähän, 3,4 vuotta! Huomaa nyt, että JOS!
        * Voi mennä kymmeniä vuosia, sillä aikaa eikä hetkeä tiedä kukaan muu, kuin ISÄ yksin!

• to....
        Mohikaani_27 kirjoitti:

katsoa israelista käsin, eli jos israelista katselee pohjoiseen, niin vastaavaa ei löydy kuin "pohjan periltä", ja vielä "voikmakas suuri kansa", eipä tuohon jää paljon vaihtehtoja.
        * Aika vaan tuskin on meidän aikana, siirtyy kyllä tulevaisuuteen, ja Jeesusken tulo ratkaisee, koska?
        * Jos vaikka ensiyönä Jeesus tulisi, niin aikaa on silloin tosi vähän, 3,4 vuotta! Huomaa nyt, että JOS!
        * Voi mennä kymmeniä vuosia, sillä aikaa eikä hetkeä tiedä kukaan muu, kuin ISÄ yksin!

oli Israelista pohjoiseen ja nuo olivat voimakkaita kansoja aikanaan.Ei tuhansia vuosia myöhemmin voi noin vain päättää että muinainen profeetta puhui tästä tai tästä nykyvaltiosta. Eivät profeetat edes nähneet Babelin vankeudesta paluun ohi, paluu tapahtui ja sen jälkeenhän syntyi juutalainen valtio ja rakennettiin temppeli joista profeetat olivat puhuneet, eivät he ennustaneet että nekin taas tuhottaisiin.

• to.... kirjoitti:

oli Israelista pohjoiseen ja nuo olivat voimakkaita kansoja aikanaan.Ei tuhansia vuosia myöhemmin voi noin vain päättää että muinainen profeetta puhui tästä tai tästä nykyvaltiosta. Eivät profeetat edes nähneet Babelin vankeudesta paluun ohi, paluu tapahtui ja sen jälkeenhän syntyi juutalainen valtio ja rakennettiin temppeli joista profeetat olivat puhuneet, eivät he ennustaneet että nekin taas tuhottaisiin.

mutta kun sanoja on Jumala, Jumala on Henkensä kautta ilmoittanut, tässä tapauksessa Jeremialle tulevia tapahtumia, ja nyt ei ole noita vähän-aasian kuninkaita enää olemassakaan, mutta pohjoisen väkeävä suuri kansa on ja vahvistuu yhäti!
        * Profetia on tarkoitettukin justiinsa tälle lopunajalle, ei silloisille kuninkaille!

• kaksi vuosituhatta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

mutta kun sanoja on Jumala, Jumala on Henkensä kautta ilmoittanut, tässä tapauksessa Jeremialle tulevia tapahtumia, ja nyt ei ole noita vähän-aasian kuninkaita enää olemassakaan, mutta pohjoisen väkeävä suuri kansa on ja vahvistuu yhäti!
        * Profetia on tarkoitettukin justiinsa tälle lopunajalle, ei silloisille kuninkaille!

käsittäneet profetian tarkoittavan juuri oman aikansa lopun aikaa. Jos kristittyjä uskovaisia on vielä tuhannen vuoden kuluttua olemassa, silloinkin, vuonna 3008 on joku 'mohikaani'. joka väittää saman profetian tarkoittavan juuri tuota aikaa eli osapuileen vuotta 3000 ja risat.

• to....
        Mohikaani_27 kirjoitti:

peruutetuiksi julistamat saastaisuussäännöt ovat taas voimassa ja sotaa käydään nuolin ja jousin? "Israelilaiset lähtevät kaupungeistaan, sytyttävät tulen ja heittävät siihen aseet, pyöreät kilvet ja pitkät kilvet, jouset, nuolet, nuijat ja keihäät. Niitä riittää poltettavaksi seitsemän vuotta." "Israelilaiset hautaavat heidät puhdistaakseen maansa saastaisuudesta ja tämä työ kestää seitsemän kuukautta". Hyökkäys tuli muurittomaan maahan yllätyksenä: "Minä hyökkään suojattomaan maahan, käyn ahdistamaan sen asukkaita, jotka elävät rauhassa ja turvallisin mielin eivätkä suojaa itseään ympärysmuureilla, eivät portein eivätkä salvoin".Ei oikein kuvaus sovi nykyisraeliin joka on maailman todennäköisesti varuillaan olevin ja mahdollimman hyvin suojavarustein suojatuin maa. Jne.

• merim.raimo

purkautuva.Jopa alaskakin on pohjoista. ;) Kyllä siellä Venäjälläkin riittää "kansanheimoja" puhuvat monia eri kieliä. Luin ihan vähänaikaa jostain, että tämä "Googia" tarkoittaisi Germaaneja. Jotenka hyvin sopii, että Israeliin "mmatkalla" kurittavat Saksalaisia (sotasyyllisiä) 6 miljoonan Juutalaisen murhaan, ja siinä samalla saavat kaikki muutkin euroopan kansat jotka luovuttivat Juutalaisensa Saksalaisille kovan kurituksen. Ja sitten viimeksi kaikki kansat kokoontuvat Israelia vastaan ja niille käy erittäin köpelösti. :(

• Ensinnäkin Raamatun mukaan Goog on osa Israelia, Ruubenin sukukuntaa:

1.Aikakirja:
      5:4 Jooelin pojat olivat: hänen poikansa Semaja, tämän poika Goog, tämän poika Siimei,

Toisekseen kaikki Vanhan Testamentin profeetat (kuten lakikin) olivat jo Jeesuksenkin aikana menneisyyttä:

Matteuksen evankeliumi:
      11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;

Luukkaan evankeliumi:
      16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

• ääni Venäjälle. Olen kuullut messiaanisen juutalaisen opetuksen tuosta Raamatun kohdasta. Köpelösti käy tuolle sotaretkelle.

• to.....

maailman suurimpia venäläisvähemmistöjä asuu nykyään Israelissa ja venäläiset ovat hyvin tarkkoja omiensa oikeuksista, sota olisi venäläisvähemmistölle kohtalokas. Lähes miljoona kokonaan tai osittain venäläistä alkuperää oleva henkilöä asuu nykyään Israelissa, myöskään nyky-Israel ei asu turvassa tai ole linnoittamaton kuten Hesekielin kuvaamama maa.

Katsotaan ketä ehdotetaan parin sadan vuoden kuluttua, jos Israel yhä on nykymuodossaan olemassa, todennäköisesti se on valtioliitossa naapurimaidensa kanssa koko lähi-idän hyödyksi.Oppivat Euroopan kristinuskoiset maatkin olemaan sotimatta keskenään, tosin siihen meni yli tuhat vuotta ja tarvittiin kaksi maailmansodiksi laajentunutta konfliktia joiden alku oli tällä mantereella jonka ne lähimain tuhosivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      296
      11531
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7116
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5922
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5249
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4361
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4179
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3591
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3584
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      81
      3177
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3115
    Aihe