Olen lähdössä Prahaan kuukauden päästä.. MIhin siellä kannattaa mennä syömään? Joku kiva paikka jossa olisi hyvä ruoka.. Parhaat ostospaikat myös.. Kiitos!
Mihin Prahassa syömään?
4
2719
Vastaukset
- Mutta...
Siinä rannassa, Kaarlen sillan kupeessa oli kivoja paikkoja. Samoin Mala Stranan puolella. Annokset ovat aika tuhteja, kasvisruokaakin yllättäin löytyi, samoin kevyempänä sapuskana kanaa. Ihan hyvä vaikutelma jäi tarjonnasta.
Oikein hyvää matkaa, kaupunki on hieno. Varo taskuvarkaita. - Zarabande
Zigane
osoitetta en muista, mutta se löytyi mm. matkaopaskirjasta ja varmaan löytyy Prague this week -julkaisusta tai vastaavasta.
Pieni ravintola on joen länsipuolella, lähellä Kaarlen siltaa ja siellä tarjotaan balkanilaista ruokaa mielenkiintoisessa ympäristössä.
Prahassa ei ole kovin helppo syödä kevyesti, vaikka valitsisi kalaa tai kanaa.
Voisit kokeilla myös mäen juurella (ns. eiffel-tornin mäki), luostarin kellarissa sijaitsevaa helvettiä (mikä se nimi nyt olikaan paikallisella kielellä?). Ravintola on viihtyisä kellariholvi, hiukan sivussa keskustassa ja siten myös vähän edullisempi.
Matkaoppaita tutkimaan, kävelemään ja poikkeamaan jonnekin, sivuun valtavirroista. Muuten - ei tarvitse mennä kauas. Laskeudu alas turistirysästä nimeltä Kaarlen silta Kampan saarelle (länsipuoli), nauti yllättävästä rauhasta ja poikkea paikallisiin ravintoloihin.
Siellä on myös hotelleja, suosittelen. - ittnec
on kyllä edustettuna kaikki maailman keittiökulttuurit, on kaikki aasialaiset, amerikkalaista, slaavilaista jne jne
Ruokapaikkoja on ns turistirysien ympäristössä runsaasti esim vanhassa kaupungissa.
Poikkeapa hieman syrjempään johonkin Hospodaan eli paikalliseen oluttupaan, niissä ruoka on kyllä aika raskasta, mutta maukasta ja edullista.
Ostareista, käy vaikka Palladiumissa, siellä liikkeitä toistasataa, muistaakseni oli Miroslawin aukiolla..- tasavallan aukio
Palladium on Tasavallan aukiolla (Namesti republiky). Miroslawin aukio on varmaan jossain muussa maassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882