Voi niitä nauriita

Paljon muutaki
voi rakas
miten paljon mäyhäämistä
riitti.

Sinä
sydäntäin tunsit
ilon pulppuamaan saat.

Muistatko?
senkin yhden kesän
kylvit taas naurista.

Miten suuren sadon saimmekaa
keinussa iltasella istuttiin ja
Sinä minullekki mäyhäsit .

Ajatella?
kesä kasvatti satoa
yhdessä harvensimme
kastelimme.

Tänää
naurista mäyhään
sama maku
kuin silloin


Voi niitä nauriita.

8

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä tuo

      mäyhääminen on? Onko se samaa kun nälttääminen? Eli veitsellä rapsuttamista.

      • Ensin nauran,,,,
        kuulostaa tutulta nälttäämin?
        veitsellä rapsuteltiin
        mäyhättiin,,,heh

        Lisäks
        pitäskö kertoa
        naurisvarkauksetki
        taisin minäki niissä olla.

        mikä tuo
        nauriit samanmakuisia vieläki
        Sinulle kiitos,,,Liisa


    • *MURUKULTA*

      Tästä runostasi tuli kyllä hyvälle tuulelle.
      Niin hyvänmakuinen että!
      "Tänää
      naurista mäyhään
      sama maku
      kuin silloin"

      Ei ole maku muuttunut, yhtä hyvältä maistuu vieläkin,
      muistoista - elämänmaku niin hyvä. *rouskis* :)

      'Mäyhätä', on minulle outo murresana,
      mutta eiköhän se nauris sillä keinoin suuhun jotenkin saatu ja hyvää oll! :D

      Iloista marraskuista talvipvää Liisa täältä toivottelee Murukulta! :)

      • Nauriit onkii semmosii,
        niistä makua saa.
        Eilen niitä käsitelin ja
        alkoi ajatuksissa muhimaan.

        MURUU,,,,kuules veitsellä mäyhättiin,
        mut eikös oo semmonenki sana,,,jalttaaminen?
        Voii meidän tää kieli on minusta rikas,
        joku sana ja maistuu,,kuin nauris.

        Tein pullataikinaa ja ehdin koneelle piipahtaan.
        Eikös tarvitakki makuja ja värejä?
        Sinulle sinne ,,sielä ehkä lumet sysyy,
        oikein valoisaa talvipäivää..Liisa


    • Mysteriet

      Runosi... se on pehmoinen, hellä, lämmin ja makea - ja niin kuin Sinäkin, ihana!

      • Muistoja nauriitki loi,
        mieheni kylvi ja
        jouluks teki naurislaatikkoa.

        Minäki naurista kylvin ja
        nyt ajatus jouluks teen sitä laatikkoa.

        Lapsena nauriita mäyhättiin,
        mehukkaita ja maukkaita,
        suosittelen.

        Mysteriet
        Arjesta siinä elämyksiä,jotka nousee pintaan.
        Sinulle aurinkoista perjantaipäivää täältä
        kiitos kiitos,,,sanot aivan liikaa.Liisa


    • lindalinda1

      luin tämän runosi silloin, kun toin omani. Mutta
      kun oli leipomishommat kesken, niin en voinut
      jäädä sivustolle.

      Tämä on jotenkin NIIN kodikkaan makea ja lämpöi-
      nen. Tämä nostattaa lapsuuden kesät ja heinäpel-
      lolla olot, mansikka-ahot ja kaiken ihanan mie-
      leen.

      Kiitos tunnelmatuokiosta.

      • Miten usein nään,hetkiä.
        yks sellainen, mökillä ja
        keinussa koko perhe.

        Yhdessä tekemistä, olemista
        niistä kestäviä muistoja punottu.
        Nuo nauriit oli mieheni kylvöä ja
        hän teki tosi hyvää laatikkoa, jouluks.

        lindalindal1
        Jos elämää on riisuttu,
        esiin samalla kaivannu,
        aarteita joita tuleviks kätketty.

        Tänää on tainnu moni leipoo,
        tääläki pullan tuoksua,
        poika sai yhden pitkon kainaloonsa.
        Sinulle jälleen kiitos ja leppoissaa iltaa.Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      73
      2142
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1432
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1410
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      365
      896
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe