Taikasanojen vl-usko..

Jokainen tietää tämän keskeisen vl-mantran, joten en sitä käy toistamaan.

Vanhalla ajalla oli ollut tunnettu saarnamies, jolle
oli ollut tärkeää, että hänen puheensa aika esiintyy liikutuksia ja kiittämisiä.
Jos näitä en. ilmiöitä ei alkanut esiintymään hän oli karjaissut kesken saarnan: "Pois pohja tynnyristä" ja jo oli liikutuksia alkanut tulemaan. Vaikuttaa mustalta magialta, enemmän kuin kristinuskolta.

Toinen vanhan ajan saarnamiesten hokema on ollut: "Synnit anteeksi seiniä myöten". Ei kovin kristilliseltä tuokaan vaikuta. Ei kysytä uskooko henkilö yleensä mihinkään, kun synninpäästö julistetaan.

6

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hubalaboo

oli taas asiallinen viesti. No ei tosiaankaan. Mistähän tuo sun valtavan asenteellinen massapostitus johtuu. Se on lähinnä masentavaa ja säälittävää. Tämä palsta nyt on tällainen rällätys-areena mutta on silti vaikeaa aina jaksaa noita "asioiden esille nostamisia".

• lyyli

Ihmettelen tuota elämäntehtävääsi.. Onko sinulla jokin tavoite, paljonko sinun pitää laittaa näitä aloituksia päivässä tälle palstalle?
      Ja mistä keksit kaikki nuo jutut?

• Toisinaan ajtus juoksee, toisinaan makaa.
        Ei minulla mitään tavoitetta ole. Minulla on onni omistaa rikas vl-tausta, josta voin ammentaa loputtomiin Tositarinoita, olen aika huono kirjoittamaan romaaneita, eli keksimään asioita.

• lyyli
        Devoit kirjoitti:

Toisinaan ajtus juoksee, toisinaan makaa.
        Ei minulla mitään tavoitetta ole. Minulla on onni omistaa rikas vl-tausta, josta voin ammentaa loputtomiin Tositarinoita, olen aika huono kirjoittamaan romaaneita, eli keksimään asioita.

myös kirjoittaa keksittyjä juttuja, tarinoita. Se on hauskaa, kannattaa kokeilla. Itse harrastan sitäkin. Kirjoittaminen (luova sellainen) on terapeuttista.

• lyyli kirjoitti:

myös kirjoittaa keksittyjä juttuja, tarinoita. Se on hauskaa, kannattaa kokeilla. Itse harrastan sitäkin. Kirjoittaminen (luova sellainen) on terapeuttista.

Sinulle on suotu se lahja, minulle ei..

• lyyli
        Devoit kirjoitti:

Sinulle on suotu se lahja, minulle ei..

sinulle on suotu kuitenkin kirjoittamisen ja ajattelemisen lahja. Tarinankerronta ja -kirjoittaminen on opittavissa oleva taito. Harva on seppä syntyessään, opettelua sekin vaatii.
        Kirjoittamisiin terveisin lyyli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      43
      7407
    2. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      54
      3693
    3. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      47
      3556
    4. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      62
      3308
    5. 51
      2994
    6. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      52
      2970
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      34
      2799
    8. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      30
      2474
    9. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      193
      1871
    10. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      47
      1551
    Aihe