Jokainen tietää tämän keskeisen vl-mantran, joten en sitä käy toistamaan.
Vanhalla ajalla oli ollut tunnettu saarnamies, jolle
oli ollut tärkeää, että hänen puheensa aika esiintyy liikutuksia ja kiittämisiä.
Jos näitä en. ilmiöitä ei alkanut esiintymään hän oli karjaissut kesken saarnan: "Pois pohja tynnyristä" ja jo oli liikutuksia alkanut tulemaan. Vaikuttaa mustalta magialta, enemmän kuin kristinuskolta.
Toinen vanhan ajan saarnamiesten hokema on ollut: "Synnit anteeksi seiniä myöten". Ei kovin kristilliseltä tuokaan vaikuta. Ei kysytä uskooko henkilö yleensä mihinkään, kun synninpäästö julistetaan.
Taikasanojen vl-usko..
6
248
Vastaukset
- hubalaboo
oli taas asiallinen viesti. No ei tosiaankaan. Mistähän tuo sun valtavan asenteellinen massapostitus johtuu. Se on lähinnä masentavaa ja säälittävää. Tämä palsta nyt on tällainen rällätys-areena mutta on silti vaikeaa aina jaksaa noita "asioiden esille nostamisia".
- lyyli
Ihmettelen tuota elämäntehtävääsi.. Onko sinulla jokin tavoite, paljonko sinun pitää laittaa näitä aloituksia päivässä tälle palstalle?
Ja mistä keksit kaikki nuo jutut?Toisinaan ajtus juoksee, toisinaan makaa.
Ei minulla mitään tavoitetta ole. Minulla on onni omistaa rikas vl-tausta, josta voin ammentaa loputtomiin Tositarinoita, olen aika huono kirjoittamaan romaaneita, eli keksimään asioita.- lyyli
Devoit kirjoitti:
Toisinaan ajtus juoksee, toisinaan makaa.
Ei minulla mitään tavoitetta ole. Minulla on onni omistaa rikas vl-tausta, josta voin ammentaa loputtomiin Tositarinoita, olen aika huono kirjoittamaan romaaneita, eli keksimään asioita.myös kirjoittaa keksittyjä juttuja, tarinoita. Se on hauskaa, kannattaa kokeilla. Itse harrastan sitäkin. Kirjoittaminen (luova sellainen) on terapeuttista.
lyyli kirjoitti:
myös kirjoittaa keksittyjä juttuja, tarinoita. Se on hauskaa, kannattaa kokeilla. Itse harrastan sitäkin. Kirjoittaminen (luova sellainen) on terapeuttista.
Sinulle on suotu se lahja, minulle ei..
- lyyli
Devoit kirjoitti:
Sinulle on suotu se lahja, minulle ei..
sinulle on suotu kuitenkin kirjoittamisen ja ajattelemisen lahja. Tarinankerronta ja -kirjoittaminen on opittavissa oleva taito. Harva on seppä syntyessään, opettelua sekin vaatii.
Kirjoittamisiin terveisin lyyli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1571972
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131906- 1191333
- 971322
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4301183- 62899
- 50856
- 49851
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä221731Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa336698