Nopea itsensä löytäminen

tankavaara

Olen aina kadehtinut ihmisiä, jotka ovat kykeneviä näkemään oman olotilansa ikäänkuin ulkopuolisin silmin ja samantien tekemään koko elämänkattavia muutoksia. Vielä enemmän olen kadehtinut ihmisiä, jotka tekevät saman asian päinvastoin.

Onneksi olen jo "näin vanha", etten opikkaan tuota jälkimmäistä.

Eli

Arvokysymys
kasvamisessa vain on
kuolemassakin

12

686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

...koska Tärkeissä asioissa se on kaiken ydin. Että selviytyisi.
      Olen miettinyt tätä samaa asiaa.(Oikeasti, että selviäisin.....hengissä)
      Joskus, pakon edessä, on pakko mennä "itsensä ulkopuolelle" saadakseen jonkinlaista järjentynkää kaikkeen siihen, mitä on tapahtunut.

Voisin kertoa tarkemmin, jos voisin.

Olen itseni ulkopuolella. Hyvä. Se toimii.

• kenpä ei:

hyödytkö ilman
      muita siitä että voit
      itserakastaa

• ehtii varmemmin.

Muotoilisin, et kasvamista vain ennen kuolemista.
      Sinä päätät, luotatko ja kehen,

Portiila viimoin saat avaimesi,

Saitko huonot vai hyvät - onhan arpesi syvät.

Luota, silmäsi kiinni laita
      enää meitä ei elämä paina.

• Paljon opittavaa

Minulla on ystäviä, jotka eroavat ja jatkavat "tuosta vaan". He ovat kai tunteneet itsensä rakastetuiksi ja turvallisiksi lapsuudessaan.

• Jademuru

joten

heittäytyminen
      tikittää sydän vielä
      annetaan mennä

• Mielikuvitusta se vaan vaatii.

Ei ole olemassa mitään yhtä ulkopuolista olotilaa. Vaan koska kaikki me ihmiset olemme erilaisia ja meihin vaikuttaa kaikki kokemamme, niin sen vuoksi sinun tilanteesi näkee jokainen ulkopuolinen ihan omasta näkökulmastaan.

Kenen näkökulmasta olit ajatellut katsoa omaa olotilaasi? Jos tunnet tyypin osaat kuvitella mitä hän on mieltä ja siinä se. Subjektiivisen olotilasi näet silloin objektiivisesti, mutta kenen subjektiivinen näkemys se silloin on. Ja miksi tekisit muutoksia toisen ihmisen subjektiivisista näkemyksistä. Tee mieluimmin oma valinta.

• tankavaara

vastauksia, mutten keskustelua.

Itse olen sitä mieltä, että ihminen on "nyt"- hetkessä jatkuvassa valintatilanteessa ja riippuen
      hänen aktiivisuudestaan hän tekee itselleen mahdolliseksi tuon "nopeuden" tai sitten ei.

Tunnepohjahan meillä on lapsuudesta tullut ja
      ikäänkuin "riipumme" siinä vailla vapautta.

Miksi kadehdin ihmisiä, jotka "imeytyvät" lohtuun ja turvallisuuteen? Ehkä siksi, koska tunnetasolla he vaikuttavat harmoonisilta.

• Vain sinä tiedät vastauksen.
        Miksi pitäisi näyttää harmooniselta? Millainen on tunnetasolla harmooninen? Tylsä?

• tankavaara
        PupuPuskasta kirjoitti:

Vain sinä tiedät vastauksen.
        Miksi pitäisi näyttää harmooniselta? Millainen on tunnetasolla harmooninen? Tylsä?

yksimielisiä niin se ei ole kovinkaan rakentavaa keskustelua. Silti olen sitä mieltä, että olemme "samuudessamme" erimielisiä ja viimekädessä täsmälleen samaa mieltä.

Tarkoitan tuolla elämän ihan triviaaleja asioita.
        Tosi harva mies/nais pariskunta pystyy pystyy ymmärtämään näitä asioita, joita täällä käsitellään
        edes "vähääkään" ulkopuolisin silmin.

Olen hävitys
        hävitän itseäni
        lumikin sulaa

• tankavaara kirjoitti:

yksimielisiä niin se ei ole kovinkaan rakentavaa keskustelua. Silti olen sitä mieltä, että olemme "samuudessamme" erimielisiä ja viimekädessä täsmälleen samaa mieltä.

Tarkoitan tuolla elämän ihan triviaaleja asioita.
        Tosi harva mies/nais pariskunta pystyy pystyy ymmärtämään näitä asioita, joita täällä käsitellään
        edes "vähääkään" ulkopuolisin silmin.

Olen hävitys
        hävitän itseäni
        lumikin sulaa

Lohdun hakeminen on tyhmää. Kummallisesti niitä lohduttajia/lohtua löytyy sellaista hakevalle. Tai sitten syödään tai juodaan tai naidaan tai... kuka mitäkin. Enkä edes väitä, etten olisi elämässäni koskaan sortunut sellaiseen...

Aloituksesi on nopea itsensä löytäminen.
        Rakastuminen. Tosi nopeeta.

Miksi selitellä? Miten ihmeessä tällaisesta voi keskustella? Kyselet kuin tietäisit vastauksetkin jo valmiiksi ja me tyhmät emme ymmärrä mitään :)

Sulattele vaan loputkin lumet pois. Päästään näistä lumitöistä.

• tankavaara
        PupuPuskasta kirjoitti:

Lohdun hakeminen on tyhmää. Kummallisesti niitä lohduttajia/lohtua löytyy sellaista hakevalle. Tai sitten syödään tai juodaan tai naidaan tai... kuka mitäkin. Enkä edes väitä, etten olisi elämässäni koskaan sortunut sellaiseen...

Aloituksesi on nopea itsensä löytäminen.
        Rakastuminen. Tosi nopeeta.

Miksi selitellä? Miten ihmeessä tällaisesta voi keskustella? Kyselet kuin tietäisit vastauksetkin jo valmiiksi ja me tyhmät emme ymmärrä mitään :)

Sulattele vaan loputkin lumet pois. Päästään näistä lumitöistä.

ja anteeksi.

On oikeastaan todella vaikeaa kirjoittaa niin, ettei
        "ylentäisi" tai "alentaisi" itseään.

Ja se on oikeastaan kaiken kirjoittamisen juju, kiitos.

• tankavaara kirjoitti:

ja anteeksi.

On oikeastaan todella vaikeaa kirjoittaa niin, ettei
        "ylentäisi" tai "alentaisi" itseään.

Ja se on oikeastaan kaiken kirjoittamisen juju, kiitos.

Ei ole mitään anteeksipyydeltävää. Minusta sait paljon hyviä vastauksia eri kanteilta aloitukseesi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      537
      1768
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      719
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      73
      618
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe