Minun lapsi on huostaaotettu, koska

hänellä on ADD

ja vielä väitetään kärsivän masennuksesta, koska äiti on laiminlyönyt häntä. Laiminlyönti syytös ei mitenkään pidä paikkaansa.

Mitä teen?

8

2328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terminaattori

      "Lapsen huostaanottoon voidaan Suomen lain mukaan turvautua vain, jos seuraavat ehdot (kaikki) täyttyvät:

      1. Kodin olosuhteet tai lapsen oma käyttäytyminen uhkaavat vaarantaa vakavasti lapsen terveyttä tai kehitystä
      2. Avohuollon toimenpiteet ovat riittämättömiä tai eivät ole mahdollisia
      3. Huostaanoton arvioidaan olevan lapsen edun mukainen toimenpide

      Huostaanotto voidaan toteuttaa joko kiireellisenä turvaamistoimenpiteenä, jolloin kyse on yleensä tilapäisestä huostaanotosta, tai varsinaisena huostaanottona, joka tarkoittaa yleensä lapsen pidempiaikaista sijoittamista kodin ulkopuolelle. Huostaanotto voi olla joko suostumukseen perustuva tai kunnan sosiaalilautakunta voi toteuttaa sen tahdonvastaisesti. Mikäli lapsen huoltaja, tai 12 vuotta täyttänyt lapsi itse vastustaa huostaanottoa, päätös on vahvistettava hallinto-oikeudessa.

      Huostaanotto päättyy viimeistään sinä päivänä, kun lapsi täyttää 18 vuotta. Se voidaan lakkauttaa aiemminkin, mikäli lakkauttamisen ei katsota olevan vastoin lapsen etua. Sosiaaliviranomaisilla ei kuitenkaan ole velvoitetta tutkia huostaanoton tarkoituksenmukaisuutta sen tapahduttua."

      Että tämän enempää Terminaattori ei tällä motivaatiolla pysty tekemään, niin että jos löydät porsaan reijän, käytäsitä.

      • gaa.

        on käytävä taistoon lapsesi puolesta mikä on varmaan nyt juuri raskasta sinulle ja sen tulevat käyttämään tehokkaasti hyväksi.Jos kuitenkin 3kuukauden kuluttua on vielä tämä tilanne voi olla ettet voi enää paljon auttaa.Silloin päätetään vuosien "hoitosuunnitelma".Ole nyt vahva itke myöhemmin.


      • Uhri ja sen lapsi
        gaa. kirjoitti:

        on käytävä taistoon lapsesi puolesta mikä on varmaan nyt juuri raskasta sinulle ja sen tulevat käyttämään tehokkaasti hyväksi.Jos kuitenkin 3kuukauden kuluttua on vielä tämä tilanne voi olla ettet voi enää paljon auttaa.Silloin päätetään vuosien "hoitosuunnitelma".Ole nyt vahva itke myöhemmin.

        Itselläni on lapsi joka on oireillut erostamme koska se oli hyvin riitainen. Hain hänelle psykiatrista hoitoa. Samaan aikaan ex mieheni teki valheellisia ilmoituksia lapsista lastensuojeluun. Nyt on koko ajan uhkailtu lasta ja minua pikaisella huostaanotolla. Jopa kun soitin lasten- ja nuorten psykiatriaan, sieltä sanottiin että otetaan huostaan! Eli kuinka voit itse hakea lapselle apua jos vastassa on pelkkää uhkailua joka puolelta? Kotonani ravaa lastensuojelu sekä perhetyöntekijöitä katselemassa mutta todellakaan heistä ei ole ollut mitään apua.
        Itse käyn vakituisesti töissä enkä käytä alkoholia. Vietän mahdollisimman tasaista ja rauhallista elämää. Isä taas asuu toisella paikkakunnalla jossa ei ole kiinnitetty laisinkaan huomiota siihen kuinka hän viettää viikonloput lasten kanssa. Lasten omien kertomusten mukaan hän jopa jättää heidät yksin ja palaa takaisin juovuksissa. Yöllä soi puhelin eikä hän herää humalaltaan. Paikkakunnan sosiaaliviranomaiset eivät edes käy tekemässä tarkastuksia. Niiden viikonloppujen jäkeen lapset ovat hyvin rauhattomia sekä kotona että koulussa. Kerran yksi lapsistamme kysyikin lastensuojelu viranomaiselta miksi ette käy koskaan isän luona? Siihen tuli vastaus että se on taas sen paikallisen lastensuojelu viranomaisten asia. Eli kun haet lapselle apua se onkin syy huostaanottoon? Tämä on suorastaan henkistä väkivaltaa lapsen vanhempaa kohtaan. Onko se oikea syy huostaanottoon? Mielestäni tällaisiin tapauksiin olisi syytä tarttua korkeammasta tahosta.Näinhän saadaan todella paljon aikaan huostaanottoja.Lapsesi voi huonosti ja tarvitsee psykiatrista apua niin asia ratkaistaan huostaanotolla. Itse aikuisena ainakin koen sen myös niin että lapsikin on siinä vaiheessa uhri eikä avun saaja.


      • taikakuu ***
        Uhri ja sen lapsi kirjoitti:

        Itselläni on lapsi joka on oireillut erostamme koska se oli hyvin riitainen. Hain hänelle psykiatrista hoitoa. Samaan aikaan ex mieheni teki valheellisia ilmoituksia lapsista lastensuojeluun. Nyt on koko ajan uhkailtu lasta ja minua pikaisella huostaanotolla. Jopa kun soitin lasten- ja nuorten psykiatriaan, sieltä sanottiin että otetaan huostaan! Eli kuinka voit itse hakea lapselle apua jos vastassa on pelkkää uhkailua joka puolelta? Kotonani ravaa lastensuojelu sekä perhetyöntekijöitä katselemassa mutta todellakaan heistä ei ole ollut mitään apua.
        Itse käyn vakituisesti töissä enkä käytä alkoholia. Vietän mahdollisimman tasaista ja rauhallista elämää. Isä taas asuu toisella paikkakunnalla jossa ei ole kiinnitetty laisinkaan huomiota siihen kuinka hän viettää viikonloput lasten kanssa. Lasten omien kertomusten mukaan hän jopa jättää heidät yksin ja palaa takaisin juovuksissa. Yöllä soi puhelin eikä hän herää humalaltaan. Paikkakunnan sosiaaliviranomaiset eivät edes käy tekemässä tarkastuksia. Niiden viikonloppujen jäkeen lapset ovat hyvin rauhattomia sekä kotona että koulussa. Kerran yksi lapsistamme kysyikin lastensuojelu viranomaiselta miksi ette käy koskaan isän luona? Siihen tuli vastaus että se on taas sen paikallisen lastensuojelu viranomaisten asia. Eli kun haet lapselle apua se onkin syy huostaanottoon? Tämä on suorastaan henkistä väkivaltaa lapsen vanhempaa kohtaan. Onko se oikea syy huostaanottoon? Mielestäni tällaisiin tapauksiin olisi syytä tarttua korkeammasta tahosta.Näinhän saadaan todella paljon aikaan huostaanottoja.Lapsesi voi huonosti ja tarvitsee psykiatrista apua niin asia ratkaistaan huostaanotolla. Itse aikuisena ainakin koen sen myös niin että lapsikin on siinä vaiheessa uhri eikä avun saaja.

        Hyvin tuttua tekstiä . Näinhän tää asia yleensä menee . Sinulla on vanhempana huoli lapsestasi ja olet hakemassa siihen apua . Apu on se , että otetaan lapsi huostaan , sillähän siitä pääsee ! Uudessa lastensuojelulaissa sanotaan näin : Lain keskeiset tavoitteet

        Uuden lastensuojelulain tavoitteena on turvata, että lapsen ja hänen perheensä ongelmat havaitaan ja niihin puututaan entistä varhaisemmin ja että lapsi ja hänen perheensä saavat tarvitsemansa tuen ja palvelut oikea-aikaisesti. Tätä voidaan osaltaan toteuttaa parantamalla viranomaisten yhteistyötä ja korostamalla lastensuojelutyön suunnitelmallisuutta sekä tehokkaiden avopalveluiden ensisijaisuutta. Yksilökohtaista päätöksentekomenettelyä koskevilla muutoksilla pyritään ensisijaisesti parantamaan lapsen ja hänen vanhempiensa oikeusturvaa.

        Ehkäisevä lastensuojelu

        Laissa on voimakkaasti korostettu ehkäisevän työn merkitystä. Ehkäisevän lastensuojelun velvoitteista säädetään tarkemmin lain 2 luvussa. Lapsi- ja perhekohtaisen lastensuojelun tarvetta voidaan vähentää havaitsemalla varhain lasten huolenpitoon ja kasvatukseen liittyvät ongelmatilanteet sekä tarjoamalla jo peruspalveluissa perheille varhaista tukea niistä selviytymiseksi.

        Laki sisältää myös säännökset siitä, miten lasten ja perheiden tarvitsema kasvatuksellinen tuki sekä koulunkäyntiin liittyvä tuki tulee järjestää. Lisäksi edellytetään, että lapsen tuen ja suojelun tarve otetaan huomioon aikuisille suunnatuissa palveluissa. Ei muuta kun voimia ja jaksamista sinne teille kaikille !


      • sijotuksessa ollut 6kk
        Uhri ja sen lapsi kirjoitti:

        Itselläni on lapsi joka on oireillut erostamme koska se oli hyvin riitainen. Hain hänelle psykiatrista hoitoa. Samaan aikaan ex mieheni teki valheellisia ilmoituksia lapsista lastensuojeluun. Nyt on koko ajan uhkailtu lasta ja minua pikaisella huostaanotolla. Jopa kun soitin lasten- ja nuorten psykiatriaan, sieltä sanottiin että otetaan huostaan! Eli kuinka voit itse hakea lapselle apua jos vastassa on pelkkää uhkailua joka puolelta? Kotonani ravaa lastensuojelu sekä perhetyöntekijöitä katselemassa mutta todellakaan heistä ei ole ollut mitään apua.
        Itse käyn vakituisesti töissä enkä käytä alkoholia. Vietän mahdollisimman tasaista ja rauhallista elämää. Isä taas asuu toisella paikkakunnalla jossa ei ole kiinnitetty laisinkaan huomiota siihen kuinka hän viettää viikonloput lasten kanssa. Lasten omien kertomusten mukaan hän jopa jättää heidät yksin ja palaa takaisin juovuksissa. Yöllä soi puhelin eikä hän herää humalaltaan. Paikkakunnan sosiaaliviranomaiset eivät edes käy tekemässä tarkastuksia. Niiden viikonloppujen jäkeen lapset ovat hyvin rauhattomia sekä kotona että koulussa. Kerran yksi lapsistamme kysyikin lastensuojelu viranomaiselta miksi ette käy koskaan isän luona? Siihen tuli vastaus että se on taas sen paikallisen lastensuojelu viranomaisten asia. Eli kun haet lapselle apua se onkin syy huostaanottoon? Tämä on suorastaan henkistä väkivaltaa lapsen vanhempaa kohtaan. Onko se oikea syy huostaanottoon? Mielestäni tällaisiin tapauksiin olisi syytä tarttua korkeammasta tahosta.Näinhän saadaan todella paljon aikaan huostaanottoja.Lapsesi voi huonosti ja tarvitsee psykiatrista apua niin asia ratkaistaan huostaanotolla. Itse aikuisena ainakin koen sen myös niin että lapsikin on siinä vaiheessa uhri eikä avun saaja.

        joo no sosiaaliviranomaiset on tonttuja. minut pistettiin 16-vuotiaana avohuoltoon nuorisokotiin loimaalle. joo sain turpaan syyttä toisilta skideiltä 3 kertaa ja hoitokodin työntekijät oli mitä suurimpia aaseja, lukuunottamatta ulkopuolisia työtekijöitä. no sainpa päästötodistuksen peruskoulusta, muuten olisin varmaan haastanut oikeuteen. ennusteeni oli etten pääsisi kuin säälistä amikseen ja minusta tulisi yhtä hulttio kuin muistakin paikan nuorista. no eipä tullut ei, oma koti löytyy,oma kulta,työpaikka ja lapsi tulossa. ja ikää 19. miettikää vanhemmat kuinka paljon haluatte sosiaalitoimiston kanssa olla tekemisissä jos asiat ei todella ole huonosti!


      • paikkakuntasi kasvatus
        Uhri ja sen lapsi kirjoitti:

        Itselläni on lapsi joka on oireillut erostamme koska se oli hyvin riitainen. Hain hänelle psykiatrista hoitoa. Samaan aikaan ex mieheni teki valheellisia ilmoituksia lapsista lastensuojeluun. Nyt on koko ajan uhkailtu lasta ja minua pikaisella huostaanotolla. Jopa kun soitin lasten- ja nuorten psykiatriaan, sieltä sanottiin että otetaan huostaan! Eli kuinka voit itse hakea lapselle apua jos vastassa on pelkkää uhkailua joka puolelta? Kotonani ravaa lastensuojelu sekä perhetyöntekijöitä katselemassa mutta todellakaan heistä ei ole ollut mitään apua.
        Itse käyn vakituisesti töissä enkä käytä alkoholia. Vietän mahdollisimman tasaista ja rauhallista elämää. Isä taas asuu toisella paikkakunnalla jossa ei ole kiinnitetty laisinkaan huomiota siihen kuinka hän viettää viikonloput lasten kanssa. Lasten omien kertomusten mukaan hän jopa jättää heidät yksin ja palaa takaisin juovuksissa. Yöllä soi puhelin eikä hän herää humalaltaan. Paikkakunnan sosiaaliviranomaiset eivät edes käy tekemässä tarkastuksia. Niiden viikonloppujen jäkeen lapset ovat hyvin rauhattomia sekä kotona että koulussa. Kerran yksi lapsistamme kysyikin lastensuojelu viranomaiselta miksi ette käy koskaan isän luona? Siihen tuli vastaus että se on taas sen paikallisen lastensuojelu viranomaisten asia. Eli kun haet lapselle apua se onkin syy huostaanottoon? Tämä on suorastaan henkistä väkivaltaa lapsen vanhempaa kohtaan. Onko se oikea syy huostaanottoon? Mielestäni tällaisiin tapauksiin olisi syytä tarttua korkeammasta tahosta.Näinhän saadaan todella paljon aikaan huostaanottoja.Lapsesi voi huonosti ja tarvitsee psykiatrista apua niin asia ratkaistaan huostaanotolla. Itse aikuisena ainakin koen sen myös niin että lapsikin on siinä vaiheessa uhri eikä avun saaja.

        ja perheneuvolaan,ja kerro kantasi sinne..ja mielipiteesi sos.tst.sta.kasperissa ajatellaan perheen ja lapsen etua..sopassa kaikkea muuta!ja sosiaaliasiamiehelle kannattaisi ja asiasta mainita..ja miksi et ota lasten isän alueen sos.tstoon vaikka sähköpostitse yhteyttä jos tilanne lasten isän luona on noin paha.


    • taikakuu ***

      Ei lapsen pelkkä masennus ole huostaanoton syy , ellei masennus ole sitä luokkaa että vaarana olis että lapsi vahingottais itseään tai muita ! Siihen pitää olla hyvin painavat perustelut että lapsi huostaanotetaan . Ensin pitää katsoa tilanne ja jos tarvetta niin käynnisetään avohuollon tukitoimet ym .Johan uusi lastensuojelulakikin sanoo niin . Kyllä se vaan niin on että jos vanhemmat eivät tiedä lastensuojelulakia , niitähän vedätetään mennen tullen ja palatessa . Uskon että olet parhaasi yrittänyt lapsesi kanssa . Yleensä on niin että jos lapsella , nuorella tai aikuisella on todettu jokin neurobiologinen häiriö , niin niillä on yleensä myös taipumusta masennukseen ja ahdistuneisuuteen , eikä mikään ihme !

    • VAROKAA

      NYT ON YHTEISKUNNAN SISÄLLÄ MENOSSA HERKKIEN IHMISTEN MIELEN MANIPULOINTI. SIINÄ SOSIAALITYÖNTEKIJÄT/PSYKOLOGIT JA SIIHEN KUULUVAT SAMAN MIELISET MANIPULOIVAT IHMISMIELIÄ.
      HE LUOVAT KUVAN : NÄIN ASIA ON JA SAAVAT HERKKÄ
      USKOISET MYÖNTYMÄÄN NÄIHIN EKSYTTÄVIIN AJATUS MALLEIHIN. ON SYNTYNYT KUVA JOSTAIN IHMIS RYHMÄSTÄ JOIHIN MEIDÄN TAVALLISTEN TERVEJÄRKISTEN TULISI LUOTTAA.
      NÄMÄ JUURI OVAT SUSIA LAMMASTEN VAATTEISSA.
      ÄLKÄÄ MENKÖ HEIDÄN SATUIHIN MUKAAN.
      TAISTELKAA VASTAAN .MUUTTAKAA VAIKKA MAASTA.
      NÄMÄ MANIPULOITSIAT OVAT KORKEASTI KOULUTETTUJA
      HE TARVITSEVAT IHMISIÄ "KARJAA MITÄ MYYDÄ"
      SAADAKSEEN RAHAA JA PITÄÄKSEEN YLLÄ VALTA ELIITTIÄ .HE KATSOVAT KIRJASTA KUI SÄÄTIETOJA,
      NÄYTTÄÄ PILVISELTÄ ,TAITAA ALKAA SATAA. KÄYTTÄYTYI NOIN JA KIRJASTA LÖYTYI JUURI SOPIVA DIAKNOOSI "TÄMÄ JA TÄMÄ SAIRAUS " ÄLKÄÄ OLKO YMMÄRRYKSELTÄNNE LAPSIA!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe