Hei, olen 22v mies ja minulla on ongelma peniksen ja terskan välisen `kiinnikkeen` kanssa. Se on liian kireä ja vaikeuttaa suunnattomasti esim. seksiä. Hieman googlailtuani huomasin että ongelman nimi on frenulum breve ja se on hoidettavissa. Onko kellään kokemuksia samasta ongelmasta? Entäpä se voidaanko se hoitaa julkisella vai pitääkö maksaa itsensä kipeäksi yksityisellä? Kiitoksia asiallisista vastauksista.
Frenulum breve -ongelma
11
8634
Vastaukset
- mutta.....
Sellaiset peniksen viat, jotka häiritsevät toiminnallisesti yhdyntää korjataan aina myös julkisella puolella. Terveyskeskus- tai työterveyslääkäriltä taikka YTHS:ltä yms. saat lähetteen erityissairaanhoitoon eli saikkuun urologille.
- samantapaista(mies)
En viitsi uutta aihetta tehdä niin kerron omankin ongelmani tähän :P
Elikkäs joskus kun harrastin tyttöystäväni kanssa paljon seksiä (viikossa noin 5 kertaa hoidettiin homma joka kesti noin 1-2h/kerta).
En sitten tiedä repesikö tuo frenulum vai mitä mutta pari vk sen jälkeen tuli kipeäksi ja esim esinahan taakse rullaus sattui aivan hirmuisesti, siinä frenulumissa on ikään kuin haava ja se on kova kuin olisi revennyt ja rupeutunut, todella tuskallinen vaiva mutta en ole uskaltanut lääkärille mennä.. Tämä ei vissiin ole mitään sp-tautia kuitenkaan? :O
Siis esinahka ei ole tiukka eikä kireä vaan tuo frenulum, kun vetää tarpeeksi esaria niin terska alkaa kääntyä sillälailla alaspäin, ja tällä hetkellä jos yrittäisin oikein vetää taakse niin sattuisi ihan liikaa, varmaa repeäisi koko homma.. Mitä tekisin? =O varmaan lääkärille, mutta minkälainen leikkaus tässä tehdään? ei varmaan ihan ympärileikkausta kun ei kuitenkaan tuo esari kiristä vaan tuo jänne, eli onko se leikkaus sellainen että se jänne vain katkaistaan tai jotenkin pidennetään? APUA! - ongelmaa.
Samaa ongelmaa täällä kanssa, lääkäriaika on jo varattu ja kohta kai tapahtuu. Tässä on tullut nyt 30v ikään asti tuskailtua tuon kanssa ja se on revennyt jo kerran ja oli sen jälkeen viikon todella kipeä. En meinannut kärsiä tuosta enää päivääkään.
- terveee
Tuliko sulle siihe niinku semmonen rupeuma, eli semmonen "pahkura" ja sit haava siihe? Itel on sillee, varsinki aamul esinahan taakse vetäminen käy tosi kipeetä, mul o lääkäri tänää :P
- tullut.
terveee kirjoitti:
Tuliko sulle siihe niinku semmonen rupeuma, eli semmonen "pahkura" ja sit haava siihe? Itel on sillee, varsinki aamul esinahan taakse vetäminen käy tosi kipeetä, mul o lääkäri tänää :P
Ei tullut pahkuraa, mutta kun se repesi niin se venyi siinä samalla 1-2mm pidemmäksi koko frenulum, suunta on oikea mutta ei tuo ongelma poistu kokonaan ennen kun se leikataan terskan läheltä irti kokonaan.
- Peterson
tullut. kirjoitti:
Ei tullut pahkuraa, mutta kun se repesi niin se venyi siinä samalla 1-2mm pidemmäksi koko frenulum, suunta on oikea mutta ei tuo ongelma poistu kokonaan ennen kun se leikataan terskan läheltä irti kokonaan.
Minulla taas kävi sillä lailla, että meillä oli tyttöystäväni kanssa herkät hetket ja kun yritin päästä sisään (ilman kondomia), niin tunsin hirveän kivun alapäässäni, ihan kuin jokin olisi revennyt... Sitten otin vekkulini ulos ja katsoin että paikat ihan veressä, vedin sitten esinahkaa taakse ja syyllinen löytyi sieltä, frenulumhan se siinä törrötti... Se oli tosiaan irronnut kokonaan terskasta ja nyt se roikkuu siinä noin 5mm pitkänä jänteenpätkänä. Kävin asiasta lääkärissä ja lääkäri sanoi että viikon päästä on pelikunnossa ja määräsi bebanthenia hoidoksi..? Oli kovin amatöörin tuntuinen terveyskeskuslääkäri. Nyt on tosiaan viikko kulunut ja vieläkin se pala siinä roikkuu, vähän kutistuneena tosin ja vieläkin kipeänä. Antaa ajan näyttää miten käy.
- kellit
terveee kirjoitti:
pahkura mies. kerroppa miten lääkärisi meni? mitä siellä sanottiin että pitää tehä sen kanssa? :o mulla nimittäin ihan sama juttu tääs meneillä :(
- jallude
Peterson kirjoitti:
Minulla taas kävi sillä lailla, että meillä oli tyttöystäväni kanssa herkät hetket ja kun yritin päästä sisään (ilman kondomia), niin tunsin hirveän kivun alapäässäni, ihan kuin jokin olisi revennyt... Sitten otin vekkulini ulos ja katsoin että paikat ihan veressä, vedin sitten esinahkaa taakse ja syyllinen löytyi sieltä, frenulumhan se siinä törrötti... Se oli tosiaan irronnut kokonaan terskasta ja nyt se roikkuu siinä noin 5mm pitkänä jänteenpätkänä. Kävin asiasta lääkärissä ja lääkäri sanoi että viikon päästä on pelikunnossa ja määräsi bebanthenia hoidoksi..? Oli kovin amatöörin tuntuinen terveyskeskuslääkäri. Nyt on tosiaan viikko kulunut ja vieläkin se pala siinä roikkuu, vähän kutistuneena tosin ja vieläkin kipeänä. Antaa ajan näyttää miten käy.
Mullakin repes ja vuos verta niin että lakanasta ei paljon muuta nähnyt kun verta. haluisin vaan tietää että voiko se kasvaa takaisin ja että miten sitä pitäisi hoitaa?
- apinag
kellit kirjoitti:
pahkura mies. kerroppa miten lääkärisi meni? mitä siellä sanottiin että pitää tehä sen kanssa? :o mulla nimittäin ihan sama juttu tääs meneillä :(
Vaikka ikää onkin 15-v,niin itellä oon havainnu saman ongelman.Kaipa sitä pitäs jossain käydä näyttää.
- pippelipom
apinag kirjoitti:
Vaikka ikää onkin 15-v,niin itellä oon havainnu saman ongelman.Kaipa sitä pitäs jossain käydä näyttää.
Poliklinikalla lääkäri nipsaisee ton frenulumin poikki pihdin kärjellä tosta vaan. Siihen riittää ihan pintapuudutus. Reipas mies tekee ton kyllä itsekin vaikka EMLA voidetta käyttäen. Kts. ympärileikkaus- aihetta ylempänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516973Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414694HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1381954
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321569Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161429
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191155mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101079