ASAT ja ALAT koholla

vinkkejä halutaan

Sain verikokeiden tuloksena tietää, etä ASAT ja ALAT arvoni ovat jonkinverran koholla. Käytän alkoholia erittäin harvoin ja kohtuullisen määrän kerrallaan. Painoni on normaalissa painoindeksissä. Mitkä ruoka-aineet kohottavat näitä arvoja? Uskoisin, että liikunnan lisääminen pienentää ASAT/ALATia.

7

3477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkkeitä?

esim. parasetamolia?

• vinkkejä halutaan

En käytä ainakaan säännöllisesti, en syö juurikaan lääkkeitä. Vaikuttaako jokin vitaamini tähän, sillä niitä syön kyllä.

• kohottavat
        vinkkejä halutaan kirjoitti:

En käytä ainakaan säännöllisesti, en syö juurikaan lääkkeitä. Vaikuttaako jokin vitaamini tähän, sillä niitä syön kyllä.

Lisäravinteet ja vitamiinit kohottavat noita arvoja. Minullakin oli nuo arvot hieman koholla enkä käytä juurikaan alkoholia. Lääkäri kysyi minulta, että käytänkö säännölliseti lisäravinteita eli vitamiineja. Niitä en käytä mutta lääkäri sanoi, että myös jokin virustauti saattaa hetkellisesti kohottaa noita arvoja. Olin saanut lääkkeen nokkosrokkoon ja selittää kohoamisen.

• ....

nainen vai mies? Naisilla ehkäisypillerien käyttö voi nostaa maksa-arvoja, joita ALAT ja ASAT ovat. Niin ja rasvainen ruoka ei ainakaan madalla arvoja.

• vinkkejä halutaan

Olen liikuntaa harrastava mies

• Yksi vaan.

Jos ne edelleen ovat koholla alkoholin ja lääkkeiden ollessa tauolla niin voisi olla hyvä käydä läpi labrapaketti kertaalleen mukaanlukien hepatiitit yms. ja ylävatsa ultraäänitutkimus. Kiirettä ei näissä tutkimuksissa yleensä ole.

• arvojen ihmeellisyyksiä

Minulla myös arvot aika rajustikin koholla, ei johdu alkosta. Sen sijaan ihan tavan parasetamolia olen jatkuviin selkäsärkyihin käyttänyt. Lääkäriltä tuli ehdoton ei parasetamolille, muille ei-niin-tärkeille lääkkeille sekä ihan ehdoton isompi EI lisäproteiinille ja normiruoankin proteiinipitoisuus pitää pitää kohtuudessa. Jos siis urheilet ja käytät lisäprotskuja, jätä ne protskut pois. Minulta ultrattiin myös vatsa ja maksa oli suurentunut ja kuulemma hyvin hidas palautumaan ja pahimmillaan saattaa aiheuttaa maksan fibrotisoitumista sekä kirroosin ihan ilman alkoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3355
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      10
      2767
    3. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2404
    4. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1787
    5. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      46
      1408
    6. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1398
    7. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      41
      1351
    8. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      8
      1315
    9. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      52
      1233
    10. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      262
      1105
    Aihe