Ulosotto!!

lohduton mies

Olen todella katkera Suomen rikkaille ja yleensäkin kyllästyny materialismiiin.

Ei edes Joulua pysty juhlimaan ilman suuria panostuksia.
Itsellä 4 lasta ja olen eronnut.
Maksan elatusmaksua pienestä työmarkkinatuestani.
Lasten äiti saa yhteiskunnan erilaisia tukia lähemmäs 2000 euroa.

Olen ajautunut ulosottoon maksamattomien laskujen vuoksi.Ikäni (41vuotta)vuoksi en voi saada työtä.Olen töitä hakenut aktiivisesti jotain 6 vuotta.

9

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjkashghgfgh

      Katkeruus ei auta ja jos olet terve: ei fyysisiä tai henkisiä rajoitteita työnteolle niin en usko etteikö mies töitä löydä jos on todellista halua tehdä! Riippuu vähän paikkakunnasta, mutta se joka töitä todella haluaa niin saa töitä jos ei ole ronkeli homman suhteen.

      Elatustukea ei tarvitse maksaa työmarkkinatuesta ja lastensuojeluviranomaisten kanssa voi neuvotella elatusmaksujen perimättä jättämisestä taloudellisen tilanteesi vuoksi. Ainakin eronneen poikani kohdalla tämä on toiminut.

      Se, että vaimosi saa yhteiskunnan tukia ja huolehtii lapsistanne on helvetin hyvä asia. Sinulla pitäisi terveenä miehenä olla mahdollisuus saada lasten huoltajuus itsellesi jos tuntuu, että vaimosi ja lapsesi pääsevät turhan helpolla. Valittaminen, katkeruus ei auta sinua! Älä vänise tee jotain itsesi elämäsi eteen!! Minulle riittäisi jouluun, että saisin minulle rakkaan ihmisen kainalossa katsoa kynttilöiden palavan ja tähtien tuike taivaalla!!

      • lohduton mies

        Tarjoat liian helppoja ratkaisuja.Ei elämä kuiteskaan ihan noin helppoa ole,ainakaan täällä savossa päin.

        En edes harkitse pk-seudulle muuttoa jota olisit varmaan seuraavassa lauseessa ehdottanut.Maahanmuuttajat vievät edulliset kaupungin vuokra-asunnot jonka olen sentään täältä savosta onnistunut hankkimaan ja vielä se että lapseni asuvat täällä joten tapaaminen sentään onnistuu.

        Töitä on haettu jopa uusilta aloilta.Aina sama juttu vieraalle alalle olen liian kokematon tai liian koulutettu.Insinöörinä jään kilpailussa toisille nuoremmille kolleegoille.Yhtä paikkaa kohti on satoja hakijoita.Hanttihommiin ei näin koulutettua oteta koska kouluakin käymättömiä riittää.

        Lisäksi lama tulossa ja monikin firma irtisanoo kokenutta henkilöstöään.Helppo arvata että tuo porukka menee etusijalle kun joskus lama helpottaa ja muutama työpaikka aukeaa.Ikäni on monessa paikassa rasite,40-vuotias lasketaan elämän ehtoopuolen kulkijaksi.

        Elatusmaksuun olen saanut alennuksen,mutta sitkeästä väännöstä huolimatta en ole vieläkään saanut vapautusta maksusta.Kirjeenvaihtoa heidän kanssa käynyt...tuloksetta.


    • Työtä saa tästä maasta

      Jos sitä haluaa.

      • lohduton mies

        Miksi sitten irtisanot ihmisiä tehtaaltasi ja siirrät työt Kiinaan?

        Ottaisit ihmisiä työhön!


      • sivistynyt sekatyöläinen.
        lohduton mies kirjoitti:

        Miksi sitten irtisanot ihmisiä tehtaaltasi ja siirrät työt Kiinaan?

        Ottaisit ihmisiä työhön!

        Aina ollut, jos joku on 6 vuotta työttömänä niin on pelkkä lorvailija, ei mikään muu.


    • sossuun marsmars!

      http://www.yyl.fi/index.php?page=ero&sivu=elatus
      ja sitäpaitsi sulla on oikeus hakea toimeentulotukea!
      Marsmars sossuun sinäkin nitisemästä siinä!
      Jos jäät alle ...siis miinukselle, sulle kuuluu...sulla on oikeus saada toimeentulotukea!

      • lohduton mies

        Erityisesti tuo elatuskyky-määritelmä oli minulle hepreaa!! Nyt sain oivan aseen keskusteluissa sossun kans!:) Nimittäin elatuskykyni osoittautui miiinusmerkkiseksi!


    • paljon nähnyt

      Yritä sopia ulosottomiehen kanssa velkojen lyhennyksistä ihmisiä nekin ovat. Olen töissä ulosotossa ja nään näitä asioita läheltä.Epätoivoon ei tarvitse jäädä ota yteyttä velkaneuvojaan moni on saanut avun sieltä ja myös kirkko auttaa ja sosiaalihuolto seä sosiaalinen luototus. Niin kauaun kuin terveyttä riittää asiat ovat vielä voitettavissa. Velkaisia ihmisiä on paljon jos se yhtään lohduttaa ja monella ovat suuret velat ja niille juoksee kova korko. Koeta jaksaa paistaa se aurinko risukasaankin. Huominen voi tuoda onnea tullessaan. nimimerkki hengessä mukana

      • lohduton mies

        Kiitokset myötätunnosta:)

        Yritetty on sopia mutta ulosottomiestä selkeesti himottaa velkainen autoni.Haluaisi mitata sen vaivaisten 2tonnin velkojen vuoksi!

        Auto minulle aika tärkeä väline mm. lasteni tapaamisessa jotka asuvat eri paikkakunnalla.
        Sosiaaliseen luottoonkin taitaa olla perusvaatimus maksukyky eli työsuhde.Ja omalla
        alalla ainakin oma auto välttämättömyys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe