Audi Quattro neliveto

toimii ei toimi

Mitenkäs Audi Quattro jatkuvalle 40:60 suhteen nelivedolle näin kävi:

http://www.youtube.com/watch?v=mkQ5yBnS4SU

Ei kovin vakuuttavaa...
Muut cittarit selviytyy samasta helposti.

Miten jatkuva neliveto voikin olla katkeava ?

39

9600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivät ole

      päällä, tässä ovat

      http://www.youtube.com/watch?v=0-FLbgL7KKQ

      • salli minun nauraa

        Mitkä ihmeen lukot? Eikös tuo Q5 oo varustettu täysin automaattisella elektronisella luistonvalvonnalla? Myönnä vaan pois, että täysin turha vehje! Karkea suunnitteluvirhe, jos 4 veto lakkaa toimimasta tilanteessa, jossa yksi pyörä on tyhän päällä.


      • toimii ei toimi
        salli minun nauraa kirjoitti:

        Mitkä ihmeen lukot? Eikös tuo Q5 oo varustettu täysin automaattisella elektronisella luistonvalvonnalla? Myönnä vaan pois, että täysin turha vehje! Karkea suunnitteluvirhe, jos 4 veto lakkaa toimimasta tilanteessa, jossa yksi pyörä on tyhän päällä.

        audi.fi:

        "Täydellisen otteen tiehen takaa jatkuvatoiminen quattro-neliveto, joka jakaa voimaa sekunnin murto-osassa tien pidon mukaisesti. Ideaalitilanteessa voimanjakosuhde on takavetopainotteinen 40:60."

        Missähän näkyy se jatkuvatoimisuus tuossa videossa...tai sekunnin murto-osa...


      • samat kumit alla?

        Jos ei, ei ole myös testiin luottamista... Nimittäin niissä on HUIMIA erosa...


      • kukaa......
        samat kumit alla? kirjoitti:

        Jos ei, ei ole myös testiin luottamista... Nimittäin niissä on HUIMIA erosa...

        räkätti finniturpa vetoa etteihän ne nyt samoja kumia vaihtele aina autosta toiseen... Siis saman merkkiset ja malliset


      • naurattaa
        salli minun nauraa kirjoitti:

        Mitkä ihmeen lukot? Eikös tuo Q5 oo varustettu täysin automaattisella elektronisella luistonvalvonnalla? Myönnä vaan pois, että täysin turha vehje! Karkea suunnitteluvirhe, jos 4 veto lakkaa toimimasta tilanteessa, jossa yksi pyörä on tyhän päällä.

        siis EDL -lukot. Kannattaisi ottaa hiukan asioista selvää.


      • dumbass
        kukaa...... kirjoitti:

        räkätti finniturpa vetoa etteihän ne nyt samoja kumia vaihtele aina autosta toiseen... Siis saman merkkiset ja malliset

        ei vaikuta sellainen vedon puuttumiseen... kylläpä menee audilla nykyään heikosti kun ei pärjää enää edes nelivetoisissa


      • tämänkin

      • mitään lukkoja oo...
        naurattaa kirjoitti:

        siis EDL -lukot. Kannattaisi ottaa hiukan asioista selvää.

        Ei tuo EDL mikään lukko oo vaan elektroninen luistonvalvonta. Kerrotkos mulle, että miten se on otettavissa pois päältä? Eiköhän tuossa videon tilanteessa oo kuitenkin kyse audin tekemästä karkeasta suunnitteluvirheestä. Kyseinen EDL systeemi ei yksinkertaisesti osaa hanskata tuota tilannetta.


      • sanotaan
        mitään lukkoja oo... kirjoitti:

        Ei tuo EDL mikään lukko oo vaan elektroninen luistonvalvonta. Kerrotkos mulle, että miten se on otettavissa pois päältä? Eiköhän tuossa videon tilanteessa oo kuitenkin kyse audin tekemästä karkeasta suunnitteluvirheestä. Kyseinen EDL systeemi ei yksinkertaisesti osaa hanskata tuota tilannetta.

        eletroniseksi tasauspyörästön lukoksi (Electronic Differential Lock) vaikka eihän se sitä käytännössä ole. Näin siis muissakin autoissa. Se saa tietonsa ABS-antureilta ja jarruttaa pyörää mikäli se luistaa/sutii. En tiedä tarkalleen mitä kaikkea saa erikseen pois/päälle Q5:ssä mutta jos ESP pannaan pois päältä se saattaa riittää. Noita videoitahan tehdään kaikenlaisia tahallisesti.
        En ole aivan varma mutta käsittääkseni Suomeen tuoduissa (maahantuojan tuomissa) Audeissa oli EDL-"lukko" vaikka ESP:tä ei olisi ollut. Niitä on valmistettu kyllä (ennenkuin ESP tuli vakiovarusteeksi) ilman EDL:ää jolloin tuollainen tilanne on mahdollinen.


      • kumit on alla.

      • juuri eroja

      • Onko tosiaan noin
        juuri eroja kirjoitti:

        kun kaikissa on talvirenkaat.

        Tuossa videossa EDL-lukko on pois päältä. Saan vaikka minäkin oman autoni käyttäytymään noin jos välttämättä haluan.

        kovasti aivot pinttynyt... JUURI talvirenkaissa on erittäin isoja eroja vaikka kaikki mallit ostettaisiin uutena... Siis... DAAA.. jA NOIS SUN ESP EDS GTD TDT VOIT työntää hanuriin, kyllä toi kyseinen kuski kuule paineli varmasti kuolaudan kaikki napit läpitte että pääsis nöyryyttävästä tilanteesta.


      • ovat erot
        Onko tosiaan noin kirjoitti:

        kovasti aivot pinttynyt... JUURI talvirenkaissa on erittäin isoja eroja vaikka kaikki mallit ostettaisiin uutena... Siis... DAAA.. jA NOIS SUN ESP EDS GTD TDT VOIT työntää hanuriin, kyllä toi kyseinen kuski kuule paineli varmasti kuolaudan kaikki napit läpitte että pääsis nöyryyttävästä tilanteesta.

        talvirenkaissa jos nyt aivan huonoimmat jätetään pois, joita maahantuoja ei varmasti autoon laita.

        Tuo videohan on tahallisesti tehty.

        Tuossa on nyt tuon lukon periaate:

        http://www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?wo=2004068002

        EDL:ää käytetään myös maastureissa, esimerkiksi Jeepissä:

        http://www.aro.fi/uutisarkisto/20050908_uusi_seitseman_hengen_jeep_commander_johdattaa_jeepin_uusille_urille/?y=2005


      • ESP...
        sanotaan kirjoitti:

        eletroniseksi tasauspyörästön lukoksi (Electronic Differential Lock) vaikka eihän se sitä käytännössä ole. Näin siis muissakin autoissa. Se saa tietonsa ABS-antureilta ja jarruttaa pyörää mikäli se luistaa/sutii. En tiedä tarkalleen mitä kaikkea saa erikseen pois/päälle Q5:ssä mutta jos ESP pannaan pois päältä se saattaa riittää. Noita videoitahan tehdään kaikenlaisia tahallisesti.
        En ole aivan varma mutta käsittääkseni Suomeen tuoduissa (maahantuojan tuomissa) Audeissa oli EDL-"lukko" vaikka ESP:tä ei olisi ollut. Niitä on valmistettu kyllä (ennenkuin ESP tuli vakiovarusteeksi) ilman EDL:ää jolloin tuollainen tilanne on mahdollinen.

        Tuossa Q5:ssa on kyllä takuuvarmasti ESP. Ei kai noita oo ees ilman sellaista valmistettu. En usko, että se ois poissa päältä tuossa videossa. Videohan oli selvästi tehty jonkin lehden/ auto-ohjelman toimesta. Ei ois mitään järkeä testata citymaasturia ilman, että ESP on päällä.


      • toi video on
        ovat erot kirjoitti:

        talvirenkaissa jos nyt aivan huonoimmat jätetään pois, joita maahantuoja ei varmasti autoon laita.

        Tuo videohan on tahallisesti tehty.

        Tuossa on nyt tuon lukon periaate:

        http://www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?wo=2004068002

        EDL:ää käytetään myös maastureissa, esimerkiksi Jeepissä:

        http://www.aro.fi/uutisarkisto/20050908_uusi_seitseman_hengen_jeep_commander_johdattaa_jeepin_uusille_urille/?y=2005

        tahallaan tehty... Okei uskotaan... hehehehe
        Merkkirenkaat: Toiset merkkirenkaat ovat pitävenpiä kuin toiset... Esim yksi voi sopia todella hyvin paljolle lumelle, joku erittäin hyvin kostealle lumelle, joku sopii parhaiten pakkaslumelle, joku taas toimii parhaiten jäällä yms yms yms... Mitäpä nuosta miettimään, ei ole talvinen maa nykyään


      • varmasti on
        ESP... kirjoitti:

        Tuossa Q5:ssa on kyllä takuuvarmasti ESP. Ei kai noita oo ees ilman sellaista valmistettu. En usko, että se ois poissa päältä tuossa videossa. Videohan oli selvästi tehty jonkin lehden/ auto-ohjelman toimesta. Ei ois mitään järkeä testata citymaasturia ilman, että ESP on päällä.

        ESP ja sen saa pois päältä. Ehkä testattiin juuri ESP pois päältä koska sehän estää pyörän tyhjää pyörimisen.


      • miten siinä...
        varmasti on kirjoitti:

        ESP ja sen saa pois päältä. Ehkä testattiin juuri ESP pois päältä koska sehän estää pyörän tyhjää pyörimisen.

        Turha kai tommosta on testata, koska ESP pois kytkettynä auto käyttäytyy kuten mikä tahansa lukoton neliveto. Ketä kiinnostaa tommosen testaaminen.

        Kyllä minä uskon tasan tarkkaan, että tuo ongelma johtui jostain bugista ESP softassa. Eli audi on ryssiny jotain pahasti. Veikkaisin myös, että noita autoja kuljettivat autonvalmistajan edustajat, joten mistään tahallisuudesta on tuskin kyse.


      • se mahdollista
        miten siinä... kirjoitti:

        Turha kai tommosta on testata, koska ESP pois kytkettynä auto käyttäytyy kuten mikä tahansa lukoton neliveto. Ketä kiinnostaa tommosen testaaminen.

        Kyllä minä uskon tasan tarkkaan, että tuo ongelma johtui jostain bugista ESP softassa. Eli audi on ryssiny jotain pahasti. Veikkaisin myös, että noita autoja kuljettivat autonvalmistajan edustajat, joten mistään tahallisuudesta on tuskin kyse.

        että ESP-softassa on bugi. Toisaalta Bosch on toimittanut niitä muistaakseni vuodesta 1995 alkaen, joten melko rutiinia pitäisi olla. Oikeissa vertailutesteissähän se sitten joskus Q5:n hyvyys tai huonous näkyy.


    • Asiaan perehtynyt

      Jo uutena PASKANA!!! BUHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAA

      • Itse ajanut

        Olen itse ajanut Q5 ristiriipunnassa ja lisää kaasua etunen vähän sutaisi ja homma sillä selvä. Videon autossa on EDS otettu pois pelistä ja mielestäni aika hyvä suoritus ilman lukkoja paikaltaan lähdettynä. Uskallaan kyseenalaistaa "perehtymisesi". Käy itte ensin kokeileen ja leveile sen jälkeen jos voit :)


      • ku oiski...
        Itse ajanut kirjoitti:

        Olen itse ajanut Q5 ristiriipunnassa ja lisää kaasua etunen vähän sutaisi ja homma sillä selvä. Videon autossa on EDS otettu pois pelistä ja mielestäni aika hyvä suoritus ilman lukkoja paikaltaan lähdettynä. Uskallaan kyseenalaistaa "perehtymisesi". Käy itte ensin kokeileen ja leveile sen jälkeen jos voit :)

        Jos katot tuota videon tilannetta, niin kyse ei todellakaan ole ristiriipunnasta. Tuossa tilanteessahan ilmassa on vain 1 rengas. 3 pyörällä on vielä täys pito. Miksi ihmeessa tuosta audista ois otettu eds pois pelistä tuossa testissä? Eiköhän nuo kaikki autot ajettu ihan normaalisti eds päällä tuon telineen yli.


    • smör smör

      videon audi oli kunnossa ja kuljettaja tiesi mitä teki niin eihän tuo nyt kovin mairittelevaa kuvaa anna uudesta quattrosta. Joka tapauksessa erittäin hauska video.

      • että...

        audit on rikki jo uutena. Saisi ajaa seinään koko paskan.


    • ottaisivat mallia

      evo mitsusta miten neliveto pitää tehdä.

      On tonkin auton omistajalla syytä pistää paskastaan avointa kirjettä audin johdolle.

      ps. miksiköhän autoseiska (auto bild) ei laita testiin sakunelivetoja parhaita japseja vastaan?

      • ne testattu

        ja japsipaskat kevyiksi vastuksiksi havaittu.

        Ei varmasti tuollaisen Audin omistaja aja koskaan tuollaisista paikoista kuin tuossa testissä.


      • toimii ei toimi
        ne testattu kirjoitti:

        ja japsipaskat kevyiksi vastuksiksi havaittu.

        Ei varmasti tuollaisen Audin omistaja aja koskaan tuollaisista paikoista kuin tuossa testissä.

        kummasti ne japanin ihmeet vain samasta tilanteesta menivät hienosti läpi. Vain uusi Audi Q5 jäi kihnuttamaan eikä useammastakaan yrityksestä huolimatta meinannut millään päästä eteenpäin. Selvä suunnittelu virhe!

        Törkeätä virheellistä mainontaa, kun Audi mainostaa jatkuvaa nelivetoa, vaikka todellisuudessa se katkeaa jo heti ensimäiseen töyssyyn!

        Varsinkin kun avustavat nelivedot näyttävät toimivan paljon paremmin...


    • ristiriipunta ilman lukkoja

      muut cittarit selviytyy samalla tavalla. vaauhdilla tuosta mennään jottein jouduta ristiriipuntaan.

    • Audissa on huomattavasti enemmän satsattu turvallisuuteen, jos haluaa mennä vaaralliseen paikkaan, pitää laittaa offroad-asento päälle. Kyseisessä videossa se on tarkoituksella jätetty pois. Q5 on tämänhetken katumaastureista kehittynein ja se esim. voittikin kultaisen ohjauspyörän SUV-luokassa. Tässä toinen video vähän samanlaisesta tilanteesta.
      http://www.audiblog.nl/?p=8059

      • mitäpä vaan

        cittareita, sitten tulee Lada Niva ja laitta teille kaikille jauhot suuhun. Repikää siitä. Siinä paras Maastoauto.


      • ladanivadfghjgfdsfg
        mitäpä vaan kirjoitti:

        cittareita, sitten tulee Lada Niva ja laitta teille kaikille jauhot suuhun. Repikää siitä. Siinä paras Maastoauto.

        Nimenomaa sinne jää kaikki jälkeen ku niva tulee!!


    • quattrofied

      Audi Quattro 80-luvun lopusta ei jää kiinni...

    • q-mies-q
    • oikeasti laatua

      sakut luulee tekevänsä kaikki paremmin muut ja kauhealla rummutuksella että me ollaan parhaita ja sit on ne japsi autot jotka on oikeasti tehty hinta laatusuhde kohdilleen ja vehkeet toimii ilman sen suurempia pullisteluja tai itse kehuja mutta kyllä ne sen tietää joiden ei tarvitse kiukutella auton toimivuuden kanssa.

    • Ei merkkiuskollinen

      "japsi autot jotka on oikeasti tehty hinta laatusuhde kohdilleen ja vehkeet toimii ilman sen suurempia pullisteluja tai itse kehuja"

      Ja sit tv:ssä pyörii Subaru mainos just mun edessä jossa joku samurai heiluu miekan kanssa ja kehuu maasta taivaaseen Subarun nelivetoa...

      Subaruissa on kyllä ollut omalla kokemuksella myös yleisesti hyvä neliveto kuin myös Audin, mutta samaa pullistelua ja ja itse kehuja joka valmistajalla jotta autot vaihtuisivat liikkeissä eikä ehdi pölyyntyä kaupassa.

      Ja eikö oikeasti hyvän nelivedon tunne etumatkasta tiellä tai mastossa hankalissa olosuhteissa?

    • Lantikka rulez

      "Ja eikö oikeasti hyvän nelivedon tunne etumatkasta tiellä tai mastossa hankalissa olosuhteissa?"

      Näinhän se juuri menee

      http://www.youtube.com/watch?v=IGgyWoE0FR4

      TOSI maastoautoja, pilipalivehkeet ovat erikseen

    • lantikka off

      lantikalla ei tien päällä eikä missään olosuhteissa mitään etumatkaa! Tientukko se on!

    • Ei merkkiuskollinen

      "lantikalla ei tien päällä eikä missään olosuhteissa mitään etumatkaa! Tientukko se on!"

      Pakko on ton äskösen kommentin jälkeen sanoa kun aiheena on Audin Quattro et ykskään Allroad tms. Audin malli ei kyllä tosta edellisen videon mäestä mene ylös.

      Mutta eipä Audilla olekkaan kyseisiä offroad-mallin autoja.
      Jos olisi offroad mallin maasturi niin varmasti kunnon maasto käyttöön suunnitelluilla lukoilla, vaihteistolla ja Quattrolla pärjäisi.


      Ps.(poiketen aiheesta) Se joka sanoo, että Landcruiser ei ole hyvä maasturi maastoajoon ei ole ajanut tai ei yksinkertaisesti tiedä maastoautoista tai ylipäätänsä offroad maastossa liikumisesta mitään. Landcruiser on tosi hyvä siinä mihin se on tehty=maastoon, tasaisen tien päällä en jaksa itse kovin kauaa ajaa sellaisella edes talvella...

    • Ei merkkiuskollinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe