Sinä vaikutat tämän palstan viisainpana profeettana!
voitko auttaa minua?
onko naisella sielua???
Sillä nämä kohdat raamatussa sanovat että ei ole!
7 Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.* [Heprean kielessä maata merkitsevä sana adama ja ihmistä merkitsevä sana adam ovat äänteellisesti lähellä toisiaan. Ks. myös 3:19.] [Job 33:4,6; Ps. 104:29,30; Saarn. 12:7; 1. Kor. 15:45]
ja vasta myöhemmin
21 Silloin Herra Jumala vaivutti ihmisen syvään uneen ja otti hänen nukkuessaan yhden hänen kylkiluistaan ja täytti kohdan lihalla.
22 Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ja toi hänet miehen luo. [1. Kor. 11:8,9; 1. Tim. 2:13]
23 Ja mies sanoi: -- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu.* [Alkutekstissä on tässä sanaleikki: mies on hepreaksi is, nainen issa 'miehetär'.]
Anna apua sillä en oikein ymmärrä!
Henri Puumala!!!
19
465
Vastaukset
Sekin nimittäin repäistiin kahteen osaan, kun kylkiluu irroitettiin.
/..\
O- Henri Puumala.
Ihan oma,Adamin sielua ei revitty kahteen osaan,eli mies voi siis tulla toimeen ilman naista.
Naisen ja miehen sieluissa on toki eroja.Herra loi miehen naista viisaammaksi.Siksi Sana sanoo:-"Mies vallitkoon vaimoaan".- Vaan uh mett elen
Miksi nainen pyrkii kotioloissa komentamaan miestä, luomakunnan ruunupäätä ? Ja miksi nainen hinkuaa papiksi. Miksi jotkut miespapit hinkuaa naiseksi leikkaamalla ?
- Henri Puumala.
Vaan uh mett elen kirjoitti:
Miksi nainen pyrkii kotioloissa komentamaan miestä, luomakunnan ruunupäätä ? Ja miksi nainen hinkuaa papiksi. Miksi jotkut miespapit hinkuaa naiseksi leikkaamalla ?
Syyllinen on "Isebel",yleisnimitys naisessa asuvalle himolle,jota jotkut miehet tyhmyyttään pyrkivät palvomaan.
- Pakanain...Huuto
Henri Puumala. kirjoitti:
Syyllinen on "Isebel",yleisnimitys naisessa asuvalle himolle,jota jotkut miehet tyhmyyttään pyrkivät palvomaan.
Mikä yleisnimitys on miehessa asuvalle himolle?
Ps. mitä nainen himoitsee Isebellin hengessä?
Pss. mitä miehet tyhmyyttään palvovat naisessa? - Henri Puumala.
Pakanain...Huuto kirjoitti:
Mikä yleisnimitys on miehessa asuvalle himolle?
Ps. mitä nainen himoitsee Isebellin hengessä?
Pss. mitä miehet tyhmyyttään palvovat naisessa?On sama kuin saatana itse,eli miespuolinen saatana.Olikohan nimenä nyt Beelsebul/Belsebup.
Nainen himoitsee Isebelin hengessä itseään miehen yläpuolelle,se on se ensimmäinen synti,eli itsensä ylentäminen ja siitä se jatkuu sitten muihinkin synteihin.
Miehet palvovat tyhmyyttään naisessa asuvaa himoa,eli syntiä joka ei ole aito nainen.
Jos esimerkiksi sinä haluaisit juoda alkoholia tullaksesi känniin,niin jos minä palvoisin sinussa asuvaa himoa enkä sinua,minä kävisin sinulle viinakaupassa että saisin sinulta kehuja ja kenties muutakin.Jos taas rakastaisin sinua itseäsi,pyrkisin tietenkin ottamaan sinulta alkoholin pois,koska viinaa juomalla tulisit "hulluksi".Alkoholihan tekee ihmisen hulluksi. - Pakanain...Huuto
On sama kuin saatana itse,eli miespuolinen saatana.Olikohan nimenä nyt Beelsebul/Belsebup.
Nainen himoitsee Isebelin hengessä itseään miehen yläpuolelle,se on se ensimmäinen synti,eli itsensä ylentäminen ja siitä se jatkuu sitten muihinkin synteihin.
Miehet palvovat tyhmyyttään naisessa asuvaa himoa,eli syntiä joka ei ole aito nainen.
Jos esimerkiksi sinä haluaisit juoda alkoholia tullaksesi känniin,niin jos minä palvoisin sinussa asuvaa himoa enkä sinua,minä kävisin sinulle viinakaupassa että saisin sinulta kehuja ja kenties muutakin.Jos taas rakastaisin sinua itseäsi,pyrkisin tietenkin ottamaan sinulta alkoholin pois,koska viinaa juomalla tulisit "hulluksi".Alkoholihan tekee ihmisen hulluksi.Konkrettinen esimerkki aukaisia vähän himon raanoja.
Mutta onkohan se noin? Eikö nainen ja mies himoineen ole kokonaisuus?
Alkoholi esimerkki on aika kärjistetty vaikkakin ymmärrettävä.
Himo on käsittääkseni sellainen asia, jota ei voi pitää kurissa. Se on tunnepuolen elementtejä, jotka saattavat johtua muustaKIN kuin Isebelista tai Belsebuupista. - Henri Puumala.
Konkrettinen esimerkki aukaisia vähän himon raanoja.
Mutta onkohan se noin? Eikö nainen ja mies himoineen ole kokonaisuus?
Alkoholi esimerkki on aika kärjistetty vaikkakin ymmärrettävä.
Himo on käsittääkseni sellainen asia, jota ei voi pitää kurissa. Se on tunnepuolen elementtejä, jotka saattavat johtua muustaKIN kuin Isebelista tai Belsebuupista.Lähtöisin saatanasta.Me emme voi aina hillitä himojamme,koska me olemme herkästi synnin orjia.Sana sanoo:-"Sielu on altis,vaan liha on heikko".
- Pakanain...Huuto
Lähtöisin saatanasta.Me emme voi aina hillitä himojamme,koska me olemme herkästi synnin orjia.Sana sanoo:-"Sielu on altis,vaan liha on heikko".
Kun ne tukahdutetaan, saa ihmisluonto vääristyneitä muotoja. Em. asioihin tarvitaan tervettä maalaisjärkeä.
Tästäkin päästään...
"katkesi päivieni ketju, millä nyt pätkät yhteen kytken" (Hamlet)
uskomalla Jumalan Sanaan? - Henri Puumala.
Kun ne tukahdutetaan, saa ihmisluonto vääristyneitä muotoja. Em. asioihin tarvitaan tervettä maalaisjärkeä.
Tästäkin päästään...
"katkesi päivieni ketju, millä nyt pätkät yhteen kytken" (Hamlet)
uskomalla Jumalan Sanaan?On meissä olemassa oleva asia.Silti mikään mikä on ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa,ei voi olla luonnollisen tarpeen herättävää,vaan se on meissä asuvaa himoa.Silti Sana sanoo myös:-"Älä sido puivan härän suuta".Kun ihminen vasta "työskentelee" eroon omista himoistaan,on väärin tuomita/soimata häntä siitä,jos hän ei kykene himoistaan luopumaan.
Kaikesta huolimatta Jumala on Rakkaus ja me emme kykene luopumaan mistään,emme ainoastakaan himostamme,ennenkuin Jumala antaa meille siihen voiman.Siihen saakka kun me vähänkin "kykenemme",Jumala ei auta meitä,vasta sitten,kun me tunnustamme oman avuttomuutemme,me voimme havaita Jumalan Voiman,jos Häntä lähestymme.
Mitä muuten ovat ne "luonnolliset tarpeesi"? - Pakanain...Huuto
On meissä olemassa oleva asia.Silti mikään mikä on ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa,ei voi olla luonnollisen tarpeen herättävää,vaan se on meissä asuvaa himoa.Silti Sana sanoo myös:-"Älä sido puivan härän suuta".Kun ihminen vasta "työskentelee" eroon omista himoistaan,on väärin tuomita/soimata häntä siitä,jos hän ei kykene himoistaan luopumaan.
Kaikesta huolimatta Jumala on Rakkaus ja me emme kykene luopumaan mistään,emme ainoastakaan himostamme,ennenkuin Jumala antaa meille siihen voiman.Siihen saakka kun me vähänkin "kykenemme",Jumala ei auta meitä,vasta sitten,kun me tunnustamme oman avuttomuutemme,me voimme havaita Jumalan Voiman,jos Häntä lähestymme.
Mitä muuten ovat ne "luonnolliset tarpeesi"?tuli lapsuuden koti mieleen:) ja tuttua oli viestisi.
Ihmisen luonnollinen tarve on käsittääkseni kaikkea sitä, mikä inhimmillistä ihmistä kiehtoo.
Ihminen on hirveän utelias, kokeileva,sosiaalinen, tunteellinen, hyvä, paha etc.
Se, että sana sanoo myös ""Älä sido puivan härän suuta"", tarkoittaa juuri noita luonnollisia tarpeita, sillä ihmisen täytyy saada elää ja kokea tunteensa niissä mitoissa, jotka terve maalaisjärki antaa. Tunteiden tukahduttaminen (kokea asia synniksi) tekee ihmiselle 'karhunpalveluksen', koska silloin tunteet vinoutuvat, vääristyvät ja kohtaavat kohteita jolloin kaikki murehtivat.
Eikä luonnollisia tarpeita sotketa nyt luonnottomiin tarpeisiin, pitää osta erottaa asiat toisistaan.
Se luonnollinen tarve, joka on ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa on syntiä, raamatullisesti katsottuna. Inhimmillisestä mielessä, se selitetään psykologialla, biologialla ynnä muilla logiolla.
Pääasia on, että ihmistä ei pakoteta kätkemään luonnollisia tarpeitaan, sillä siihen ihminen tukehtuu sekä hengellisesti että henkisesti että fyysisesti. Väkevän uskon 'suitset' saattavat vahingoittaa altista mieltä. Me ihmiset olemme niin erilaisia myös haavoittuvaisia. - Henri Puumala.
tuli lapsuuden koti mieleen:) ja tuttua oli viestisi.
Ihmisen luonnollinen tarve on käsittääkseni kaikkea sitä, mikä inhimmillistä ihmistä kiehtoo.
Ihminen on hirveän utelias, kokeileva,sosiaalinen, tunteellinen, hyvä, paha etc.
Se, että sana sanoo myös ""Älä sido puivan härän suuta"", tarkoittaa juuri noita luonnollisia tarpeita, sillä ihmisen täytyy saada elää ja kokea tunteensa niissä mitoissa, jotka terve maalaisjärki antaa. Tunteiden tukahduttaminen (kokea asia synniksi) tekee ihmiselle 'karhunpalveluksen', koska silloin tunteet vinoutuvat, vääristyvät ja kohtaavat kohteita jolloin kaikki murehtivat.
Eikä luonnollisia tarpeita sotketa nyt luonnottomiin tarpeisiin, pitää osta erottaa asiat toisistaan.
Se luonnollinen tarve, joka on ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa on syntiä, raamatullisesti katsottuna. Inhimmillisestä mielessä, se selitetään psykologialla, biologialla ynnä muilla logiolla.
Pääasia on, että ihmistä ei pakoteta kätkemään luonnollisia tarpeitaan, sillä siihen ihminen tukehtuu sekä hengellisesti että henkisesti että fyysisesti. Väkevän uskon 'suitset' saattavat vahingoittaa altista mieltä. Me ihmiset olemme niin erilaisia myös haavoittuvaisia.Saarnaajan kirja sanoo:-"Kaikella on aikansa,joka asialla taivaan alla".
sillä on myös sielu, sillä "lihan sielu on veri",
1.Mooseksenkirja 9
4 "Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on."
Siis kaikkien eläinten ja kasvien sielu on niissä virtaava elämän neste, mutta vain ihmisolennoilla on lisäksi henki:
Job 12:10
"hänen, jonka kädessä on kaiken elävän sielu ja kaikkien ihmisolentojen henki?" -
Kivetkin pysyvät Jumalalle elävinä niissä olevien atominosasten avulla, sillä aineen sitoo yhtenäiseksi atomien ja niiden osasten vilkas kiertoliike. Jos atomien liike aineessa kokonaan pysähtyisi aine hajoaisi tuossa tuokiossa.
Absoluuttinen nollapiste on matalin lämpötila, joka voidaan saavuttaa makroskooppisessa järjestelmässä. Se on 0 kelviniä eli -273,15 celsiusastetta. Suuremmassa mittakaavassa sitä on mahdoton saavuttaa.
Yleensä kaikki aine haurastuu jo paljon pienemmässäkin "pakkasessa".- Anonyymi
Tässä tämän henkilön tekstiä takavuosilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä tämän henkilön tekstiä takavuosilta.
Hyvä Pan huhtasen kyynärluu, koko ajan näen vähemmän syytä jatkaa elämääni kun kaikki menee paskempaab päin mihinkään ei voi vaikuttaa politiikan eikä minkään muunkaan kautta. Miksi Suomi eussa vaikka äänestin sille ei ja miksi nato hakemus vaikka en sitä halunut? Onko vain itsari reitti pois oravanpyörästä jossa muut päättää paskaa jota et pysty vastustamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä Pan huhtasen kyynärluu, koko ajan näen vähemmän syytä jatkaa elämääni kun kaikki menee paskempaab päin mihinkään ei voi vaikuttaa politiikan eikä minkään muunkaan kautta. Miksi Suomi eussa vaikka äänestin sille ei ja miksi nato hakemus vaikka en sitä halunut? Onko vain itsari reitti pois oravanpyörästä jossa muut päättää paskaa jota et pysty vastustamaan.
Kannattaa rukoilla.
Jumala Näkee ja Kuulee kaiken. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa rukoilla.
Jumala Näkee ja Kuulee kaiken.Valtiossamme on alkamassa herätys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtiossamme on alkamassa herätys.
Olipa kerrassaan selventävää tekstiä.
Yli kymmenen vuoden takaa.
Tämä on siis se Tukholman profetian mies. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa kerrassaan selventävää tekstiä.
Yli kymmenen vuoden takaa.
Tämä on siis se Tukholman profetian mies.Nythän kaikki onkin kuten pitääkin,Venäjä on Kokoomuslainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833258
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli342595- 612238
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.702179Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512141Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1092096Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191887- 611864
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv191673- 841597