Sattuikos jollekulle

palstalaiselle

16

897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kinaa

      Oli muuten Oikeutta eläimille-yhdistyksen mielenosoitus.

      • lujaa!!!

        Eikös tälläkin palstalla ole jotain vastaavaa huudeltu? Muistanko väärin?

        Onko tuo nyt sitä paljonpuhuttua kansalaistottelemattomuutta?


    • porukkaa

      nuo OE:n ihmiset! Fiksuja ja filmaattisia!

      Toivottavasti saa edes jonkinlaisen rangaistuksen.

      Ellei tuota porukkaa kohta saada jonkinlaisiin aisoihin, niin lirissä ollaan. (vallataan taloja, rikotaan ihmisten omaisuutta, tapetaan eläimiä tuhatpäin pelkästään tyhmyyden takia jne.)

      • kysyn vaan...

        mikä talo on nyt vallattu?


      • vähän taaksepäin
        kysyn vaan... kirjoitti:

        mikä talo on nyt vallattu?

        tai googlaa esimerkiksi OE:n johtohenkilöiden nimillä.


      • kaskks
        vähän taaksepäin kirjoitti:

        tai googlaa esimerkiksi OE:n johtohenkilöiden nimillä.

        kenenkään OE:n johtohenkilön nimeä, enkä erityisemmin välitäkään, kiinnosti vain tietää mistä tämmönen talojen valtaus-huhu olis peräisin


      • oe.n foorumilla
        kaskks kirjoitti:

        kenenkään OE:n johtohenkilön nimeä, enkä erityisemmin välitäkään, kiinnosti vain tietää mistä tämmönen talojen valtaus-huhu olis peräisin

        he itse näitä kertoilee.


    • Ylilyönti puolin jos toisin.

      Asiatonta huudella tuolloista, mutta jos joku kokee tuossa kunniaansa loukattavan, niin voi jestas.
      Huutelu ei edes tietääkseni ollut kohdistettu kehenkään yksityishenkilöön.

      Mä voin vaikka syyllistyä samaan ja huutaa netin välityksellä "TAPPAKAA LAPSENNE JA TEHKÄÄ NIISTÄ TURKISKAULUKSIA!"

      No, nyt sitten äkkiä tekemään poliisille tutkimuspyyntöä kunnianloukkauksesta!

      • Hintti-Vesa

        Vastaava jos tehtäisiin Oikeutta eläimille-penikoille, niin jopas taas yhteiskunnan palvelut kelpaisivat: julkkisasianajaja veronmaksajien laskuun, kantelu oikeusasiamiehelle ja rikosilmoitus tai pari.


      • puheenollen

        Kun oe pisti tuon tehotuotantokampanjansa käyntiin, niin samalla siinä tehtiin kymmeniä täysin aiheettomia tutkintapyyntöjä.Ihan varmaaen muista, mutta jos ei jokaisesta tilasta millä oli käyty, niin ainakin lähes.

        Nyt tietysti perustelet asiaa taas tuotantoeläinten, sinun mielestäsi huonoilla olosuhteilla. Mutta luulisin oe-väenkin tuntevan edes jonkin verran eläinsuojelulainsäädäntöä ja aivan taatusti tiesivät tekevänsä myös varmasti aiheettomia tutkintapyyntöjä.

        Tuon tutkinnan kohdistaminen sinne missä asiat on kunnossa on ihan turhaa resurssien haaskausta eikä palvele ollenkaan eläinsuojeluasiaa(kaan).


      • selitys
        puheenollen kirjoitti:

        Kun oe pisti tuon tehotuotantokampanjansa käyntiin, niin samalla siinä tehtiin kymmeniä täysin aiheettomia tutkintapyyntöjä.Ihan varmaaen muista, mutta jos ei jokaisesta tilasta millä oli käyty, niin ainakin lähes.

        Nyt tietysti perustelet asiaa taas tuotantoeläinten, sinun mielestäsi huonoilla olosuhteilla. Mutta luulisin oe-väenkin tuntevan edes jonkin verran eläinsuojelulainsäädäntöä ja aivan taatusti tiesivät tekevänsä myös varmasti aiheettomia tutkintapyyntöjä.

        Tuon tutkinnan kohdistaminen sinne missä asiat on kunnossa on ihan turhaa resurssien haaskausta eikä palvele ollenkaan eläinsuojeluasiaa(kaan).

        Loogisin selitys on se, että tilalliset pistivät paikat kuntoon sen jälkeen kun videot oli julkaistu netissä. Helpostihan sieltä omansa tunnistaa. Enemmän ihmettelen, että virallisissa tarkastuksisssa ylipäänsä löytyi mitään rikkeitä enää. Muuten olen samaa mieltä, että kunnollisista paikoista ei ilmoituksia pidä tehdä.


      • selitys
        selitys kirjoitti:

        Loogisin selitys on se, että tilalliset pistivät paikat kuntoon sen jälkeen kun videot oli julkaistu netissä. Helpostihan sieltä omansa tunnistaa. Enemmän ihmettelen, että virallisissa tarkastuksisssa ylipäänsä löytyi mitään rikkeitä enää. Muuten olen samaa mieltä, että kunnollisista paikoista ei ilmoituksia pidä tehdä.

        On ihan aktivistien propagandaa. Itse olen aikoinaan paljon tiloilla työni puolesta kierrellyt ja nähnyt ihan päivänvalossa noita olosuhteita. Mutta saattaahan tuollainenkin selitys upota sellaiseen joka ei mitään asioista tiedä eikä itse ole tiloilla käynyt.


      • että haluat väittää
        selitys kirjoitti:

        On ihan aktivistien propagandaa. Itse olen aikoinaan paljon tiloilla työni puolesta kierrellyt ja nähnyt ihan päivänvalossa noita olosuhteita. Mutta saattaahan tuollainenkin selitys upota sellaiseen joka ei mitään asioista tiedä eikä itse ole tiloilla käynyt.

        että huonosti hoidettuja tiloja ei ole ja eläimiä kohdellaan Suomessa aina ja vain hyvin


      • miekin
        selitys kirjoitti:

        On ihan aktivistien propagandaa. Itse olen aikoinaan paljon tiloilla työni puolesta kierrellyt ja nähnyt ihan päivänvalossa noita olosuhteita. Mutta saattaahan tuollainenkin selitys upota sellaiseen joka ei mitään asioista tiedä eikä itse ole tiloilla käynyt.

        Maalta kotoisin ja maatilalomittajanakin olen tehnyt hommia. Ja kuullut tilojen olosuhteista muiden kertomana senkin edestä. Joten voin vakuuttaa, että kyllä niitä huonoja tilojakin on, ihan riittävästi. Saattavathan eläinaktivistit vähän liioitellakin, mutta yksikin huono tila on liikaa.


      • asiassa
        että haluat väittää kirjoitti:

        että huonosti hoidettuja tiloja ei ole ja eläimiä kohdellaan Suomessa aina ja vain hyvin

        Hunosti hoidetut tilat ovat vähentyneet tehotuotannon myötä. Kokemuksella voin sanoa, että ne huonoimmissa oloissa olevat eläimet olivat juuri niissä "mummonaikaisissa" pienissä tiloissa joissa ei ole nykyajan ilmastointia, ruokinta-automaatteja ja jatkuvaa vedensaantia.Sitäpaitsi nuo pientilalliset ovat usein sivutoimisia ja eläimet hoidetaan silloin kun aikaa riittää.

        Aika hölmöä ihannoida sitä kuinka eläimet ovat onnellisia muutaman eläimen tiloilla. Se ei elätä ketään eikä eläinten hoitoon suhtauduta samalla tarmokkuudella kuin suurtiloilla.Ne arveluttavissa olosuhteissa elävät eläimet löytyvät juuri noista pienyksiköistä.

        En väitä mitään. Tiedän:)


      • jtguytiooiyhvp

        Innostuin niin kovin, että mustapääni nenästä oikein pullotti ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe