Pizzaa ja pötsi sekaisin!!!

Kärsivä

Kertokaa mikä vatsaani vaivaa!
Olen kokenut tämän vatsakouristuksen neljä kertaa reilun vuoden aikana ja aina sille on ollut yhteistä se, että olen käynyt syömässä pizzeriassa pizzan tai possunleikkeen.
Kuvio menee näin: syön siis pizzan ja noin kuuden tunnin päästä siitä ylävatsaa alkaa särkeä. Kipu on siis keskellä ylävatsaa rintalastan alapuolella. Sitten seuraa tukala olo ja ainakin kaksi oksennuskertaa. Mahasärky jatkuu sietämättömänä oksennuksen jälkeen. Yötä vasten olen saanut yleensä jotenkin nukutuksi ja aamulla vaiva on ollut ohi. Viimeinen kohtaus joitakin päiviä sitten verotti lähes koko yön unet ja aamulla menin lääkäriin, joka totesi, kokeiden perusteella, että ei ole olemassa mitään vaivaa.
Onko edellä kuvattu allergiareaktio vai mausteesta/öljystä ym. johtuvaa? Mistä on kyse?? Eihän tässä enää kohta uskalla nauttia Suomen (lähes) kansallisruokaa enää lainkaan, kun on pelko, että vatsa kääntyy taas ylösalaisin. Kipu on nimittäin kramppaava ja pirullinen!!!

6

3562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos aina

Jos noin käy aina yhden ravintolan pöperöiden kans niin ehkäpä pöperöissä on ruokamyrkytyksen aiheuttavia pöpöjä joille olet herkkä? Kaikille ei välttämättä oireita tule jos pöpöjä on.

Eli käykö noin vain yhdessä ravintolassa vai aina jotain tiettyä ruokalajia syötyäsi?

Kunnissa ei ravintoloiden saastaisuuteen oikein kukaan yleensä tahdo kiinnittää huomiota.

Meillä on niin pihi grillimuija että myy lattialle pudonneet ja muuten vanhentuneet ainekset asiakkaille eikä kukaan ole kiinnostunut.

• Kärsivä

Ei toki aina tapahdu näin. Ensimmäistä kertaa se tapahtui viime vuoden syksynä tuplana viikon sisällä samasta pizzeriasta, jolloin söin ekalla kerralla pizzan ja toisella kertaa porsaan leikkeen. Sen jälkeen viime talvena sekä nyt lähi aikoina. Tässäkin paikassa, jossa sen viimeksi sain, vierailin parisen viikkoa sitten ja kaikki meni ok. Myönnetään, mulla on herkkä maha esim. joku mauste, mutta se on aivan eri ilmenemismuoto eli löysä p**ka. Tää on ihan eri maata. En vain ymmärrä sitä...

• jota käytetään
        Kärsivä kirjoitti:

Ei toki aina tapahdu näin. Ensimmäistä kertaa se tapahtui viime vuoden syksynä tuplana viikon sisällä samasta pizzeriasta, jolloin söin ekalla kerralla pizzan ja toisella kertaa porsaan leikkeen. Sen jälkeen viime talvena sekä nyt lähi aikoina. Tässäkin paikassa, jossa sen viimeksi sain, vierailin parisen viikkoa sitten ja kaikki meni ok. Myönnetään, mulla on herkkä maha esim. joku mauste, mutta se on aivan eri ilmenemismuoto eli löysä p**ka. Tää on ihan eri maata. En vain ymmärrä sitä...

arominvahventeena jopa pizzassa, saa yleensä mahan löysälle vasta seuraavana päivänä. Pansuola taas aiheuttaa päänsäryn jo samana iltana.

• vinkkejä halutaan

En saa ongelmia pizzasta, mutta tuo kivun kuvaus oli täsmälleen sama kuin minulla, jolloin vietiin terkkariin ja lyötiin EKG ja muut letkut kiinni kuin infarktipotilaalle, Aamulla sitten kotiin, eikä mitään löytynyt. Kysymys lähteekö kipu pois aaltomaisena ilmiöinä siten, että jokaisella kipukerta on aina lievempi kuin edellinen? Kaikki ohi n. tunnissa? Kyllä se jotenkin syömiseen minullakin liittyy. Närästys on osa edeltävää aktiviteettiä tähän.

• Kärsivä

Kävin tänään lääkärissä ultraäänikuvassa, ja totesi heti että 'sappikivet' vaivaa. Siellähän ne oli siistissä järjestyksessä sisälläni. Saa nähdä milloin potilasjono lyhenee kohdalleni. Googlaamalla tuli tietoa kivistä, ja siellä sanottiin, että rasvainen sekä mausteinen ruoka eivät tee hyvää sappikivioireiselle...

• kippisavi

että sappikivethän ne sinulla siellä, kovin tutulta kuulosti. Itse sain kanssa ensimmäisen sappikohtaukseni just pizzeriassa syöpöttelyn jälkeen...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe