Vl-oppi on sekaoppia

Vl-oppi on sekamelska vanhaatestamenttia ja uutta testamenttia höystettynä puhtaalla taikauskolla.

Normaalisti Kristinusko rakentuu Jeesuksen
ympärille ja koko Raamattu on loppujen lopuksi kertomuksia Jeesuksesta, Vanhatestamentti kertoi tulevasta- ja uusitestamentti jo olevasta Jeesuksesta.

Kun ihmiset alkoivat tutkia Raamattua, niin vl-änkyröiden mielestä homma muuttui liian Kristuskeskeiseksi, josta laadittiin syytelista, aivan absurdia.

vl-oppi kun perustuu taikauskoiseen hölynpölyyn, että "oikea usko" siirtyi viestikapulana aadamista nykypäivään. Jää siinä sitten Jeesuskin sivuosan esittäjäksi.

16

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

"Vl-oppi on sekamelska vanhaatestamenttia ja uutta testamenttia" eli perustuu raamattuun ja jumalan sanaan, mutta mitään taikauskoa se ei ole vaikka väitätkin.

• Tämä vl-mantran käyttö on pakkoneuroottista taikauskoa. Sen näkee parhaiten ennen ehtoollista tehtyinä parannusryöppyinä.

• Mutta en jaksa aatteelisiin julkaisuihin perehtyä..

• avakas

Sieltä löytyy Suomalaisia Ruotsalaisia mustalaisia Mustija Venakkoja Ym: ym:

• Devoit

Mutta siitä en sinua soimaa, koska meitä on kaksi. Jos suomen rykyissä olisit, kuuluisit samaan ex-kerhoon kanssani.

• avakas
        Devoit kirjoitti:

Mutta siitä en sinua soimaa, koska meitä on kaksi. Jos suomen rykyissä olisit, kuuluisit samaan ex-kerhoon kanssani.

Sillä tämä avioeroasia on niin kuumaa asiaa ettei minua tohita ottaa
        kiinni...

• ovat

käärmekeittoa, johon mausteet antaa vanha vihtahousu.

• Jeesus ei saa olla keskeisellä paikalla.

• avakas

Oppi, eikä siihen keitoksen laiteta sun oppejas...

• hubalaboo
        Devoit kirjoitti:

Jeesus ei saa olla keskeisellä paikalla.

niin voisit hyvinkin perustaa ihan oman uskonnon. Saisit asettaa oman itsesi keskeiselle paikalle. Se varmaan ruokkisi itserakkauttasi paremmin kuin täällä päteminen. Tietenkin sillä edellytyksellä että saisit edes yhden opetuslapsen.

• hubalaboo kirjoitti:

niin voisit hyvinkin perustaa ihan oman uskonnon. Saisit asettaa oman itsesi keskeiselle paikalle. Se varmaan ruokkisi itserakkauttasi paremmin kuin täällä päteminen. Tietenkin sillä edellytyksellä että saisit edes yhden opetuslapsen.

Ei ole itsekorostuksen halua eikä tarvetta. Miksi katsot henkilöön, etkä sinne mihin osoitan Jeesukseen?

• Policewoman
        hubalaboo kirjoitti:

... Devoitia itserakkaudesta?

Hänen mielipiteensä ovat perusteltuja, ehkä väliin kärjistettyjä(ilmeisesti tarkoituksella,korjaa Devoit,jos olen väärässä), mutta suoranaista valheellisuutta, vihaa tai itserakkautta en niistä löydä.

• Policewoman kirjoitti:

... Devoitia itserakkaudesta?

Hänen mielipiteensä ovat perusteltuja, ehkä väliin kärjistettyjä(ilmeisesti tarkoituksella,korjaa Devoit,jos olen väärässä), mutta suoranaista valheellisuutta, vihaa tai itserakkautta en niistä löydä.

Kyllä tarkoituksella kärjistän, mutta loukata en haluaisi ketään. Ihmisarvo on se jota ei ikinä keneltäkään saisi viedä.

Mutta kärjistäessäni valitettavasti teen ylilyöntejä, pahoja sellaisia.
        Huumori on toinen asia, jota en näköjään hallitse,
        jollakin omasta mielestäni aivan viattomalla sutkauksella olen jotakin loukannut verisesti, jota tekoa pyydän vilpittömästi anteeksi.

• Ten avauksen tästä aiheesta lyhyesti ja kommentoikaa sitten, jos sopii!!!

• Noin meilläpäinkin

Olipa hyvä kuvaus vl-uskosta. Tuollaisena se esittäytyy myös meilläpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe