Vl-oppi on sekamelska vanhaatestamenttia ja uutta testamenttia höystettynä puhtaalla taikauskolla.
Normaalisti Kristinusko rakentuu Jeesuksen
ympärille ja koko Raamattu on loppujen lopuksi kertomuksia Jeesuksesta, Vanhatestamentti kertoi tulevasta- ja uusitestamentti jo olevasta Jeesuksesta.
Kun ihmiset alkoivat tutkia Raamattua, niin vl-änkyröiden mielestä homma muuttui liian Kristuskeskeiseksi, josta laadittiin syytelista, aivan absurdia.
vl-oppi kun perustuu taikauskoiseen hölynpölyyn, että "oikea usko" siirtyi viestikapulana aadamista nykypäivään. Jää siinä sitten Jeesuskin sivuosan esittäjäksi.
Vl-oppi on sekaoppia
16
445
Vastaukset
- ...
"Vl-oppi on sekamelska vanhaatestamenttia ja uutta testamenttia" eli perustuu raamattuun ja jumalan sanaan, mutta mitään taikauskoa se ei ole vaikka väitätkin.
Tämä vl-mantran käyttö on pakkoneuroottista taikauskoa. Sen näkee parhaiten ennen ehtoollista tehtyinä parannusryöppyinä.
- avakas
Sieltä löytyy Suomalaisia Ruotsalaisia mustalaisia Mustija Venakkoja Ym: ym:
Mutta siitä en sinua soimaa, koska meitä on kaksi. Jos suomen rykyissä olisit, kuuluisit samaan ex-kerhoon kanssani.
- avakas
Devoit kirjoitti:
Mutta siitä en sinua soimaa, koska meitä on kaksi. Jos suomen rykyissä olisit, kuuluisit samaan ex-kerhoon kanssani.
Sillä tämä avioeroasia on niin kuumaa asiaa ettei minua tohita ottaa
kiinni...
- ovat
käärmekeittoa, johon mausteet antaa vanha vihtahousu.
- avakas
Oppi, eikä siihen keitoksen laiteta sun oppejas...
- hubalaboo
Devoit kirjoitti:
Jeesus ei saa olla keskeisellä paikalla.
niin voisit hyvinkin perustaa ihan oman uskonnon. Saisit asettaa oman itsesi keskeiselle paikalle. Se varmaan ruokkisi itserakkauttasi paremmin kuin täällä päteminen. Tietenkin sillä edellytyksellä että saisit edes yhden opetuslapsen.
hubalaboo kirjoitti:
niin voisit hyvinkin perustaa ihan oman uskonnon. Saisit asettaa oman itsesi keskeiselle paikalle. Se varmaan ruokkisi itserakkauttasi paremmin kuin täällä päteminen. Tietenkin sillä edellytyksellä että saisit edes yhden opetuslapsen.
Ei ole itsekorostuksen halua eikä tarvetta. Miksi katsot henkilöön, etkä sinne mihin osoitan Jeesukseen?
- Policewoman
hubalaboo kirjoitti:
... Devoitia itserakkaudesta?
Hänen mielipiteensä ovat perusteltuja, ehkä väliin kärjistettyjä(ilmeisesti tarkoituksella,korjaa Devoit,jos olen väärässä), mutta suoranaista valheellisuutta, vihaa tai itserakkautta en niistä löydä. Policewoman kirjoitti:
... Devoitia itserakkaudesta?
Hänen mielipiteensä ovat perusteltuja, ehkä väliin kärjistettyjä(ilmeisesti tarkoituksella,korjaa Devoit,jos olen väärässä), mutta suoranaista valheellisuutta, vihaa tai itserakkautta en niistä löydä.Kyllä tarkoituksella kärjistän, mutta loukata en haluaisi ketään. Ihmisarvo on se jota ei ikinä keneltäkään saisi viedä.
Mutta kärjistäessäni valitettavasti teen ylilyöntejä, pahoja sellaisia.
Huumori on toinen asia, jota en näköjään hallitse,
jollakin omasta mielestäni aivan viattomalla sutkauksella olen jotakin loukannut verisesti, jota tekoa pyydän vilpittömästi anteeksi.
Ten avauksen tästä aiheesta lyhyesti ja kommentoikaa sitten, jos sopii!!!
- Noin meilläpäinkin
Olipa hyvä kuvaus vl-uskosta. Tuollaisena se esittäytyy myös meilläpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271914
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561266Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?531145Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51893Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44852Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798